Kaverin isän portterista lakkasi kytkin irrottamasta kun mentiin polttopuukuormaa hakemaan. Ennemminkin on etenkin kolmosen kytkeminen ollut vaikeahkoa, johtuu luultavasti kuluneista synkrorenkaista (vaihde menee helpommin päälle ilman kytkimen käyttöä, laatikko ääntelee). Olisi pitänyt peruuttaa puukasalle niin pakki meni rusahtaen päälle ja auto lähti taaksepäin vaikka kytkin oli pohjassa. Kaveri sammutti auton ja vaihdetta ei saanut enää vapaalle vaikka repikin kepistä, meni kuitenkin vapaalle kun hieman heijasi autoa edestakaisin. Kaveri ajoi auton kotiin, vaihteet kuulemma pelasivat ilman kytkintä paremmin kuin ennen Kytkinpoljin on jotenkin oudon tunnoton, aivan kuin työsylinterillä ei olisi mitään vastusta. Ennen poljin oli raskas verrattuna minun caravellen polkimeen. Nestevuotoja ei näy ja säiliössä on nestettä.
Onkohan tuosta hajonnut painelaakeri, asetelma vai kytkimen käyttövipu jota työsylinteri liikuttaa? Mitenkä kova homma on irrottaa laatikko ja tarkistaa kytkimen osat? Pihalla pitäisi operaatio tehdä. Potilas on -93 lyhyt 2,4 sininen Transporter.
T4 2,4d kytkin lakkasi toimimasta
T4 2,4d kytkin lakkasi toimimasta
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.p ... ilmaaminen
Ensin tuo ilmaaminen, jos sen teet paineistamalla jarrunestesäiliön kautta ja avaat ilmausruuvia niin pääset eteenpäin arvauksissa.
Ensin tuo ilmaaminen, jos sen teet paineistamalla jarrunestesäiliön kautta ja avaat ilmausruuvia niin pääset eteenpäin arvauksissa.
Tämäkin selvisi. Kytkinlevystä keskiö revennyt irti ja levyn vaimennin jouset sikinsokin sekaisin Vauhtipyörässä ei kuitenkaan vaurioita. Uusi levy, asetelma ja painelaakeri niin pelaa taas.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Ei ole tietoa levyn merkistä tai asennusajankohdasta, mutta ainakin neljä vuotta oli paikoillaan, koska ei ole vaihdettu aiemmin nykyisen omistajan aikana. Saattoi olla jopa alkuperäinen levy kun mittarissa on vasta vähän reilu 300 tkm. Tuskin vakiossa 2,4:ssa on liikaa voimaa
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...