Ei alkanu oikein vahvasti yhteiselo Volkkarin kanssa, vajaa pari tonnii kerkesin ajaa ennen kun rupes pitään vitonen ihme ääntä, videolta voi kuunnella kun vaihdan vitoselle.
Sen verran katsoin että öljyä laatikossa oli ihan riittävästi. Vienoo vihellystä toi piti vitosella koko ajan.
Tällä sivulla on ohjeet vitosen rattaiden vaihtoon http://wikikko.info/wiki/VW_5_vaihde
Vai kuulostaako toi selkeeltä laakerin antautumiselta että suosiolla etsiin uutta lootaa?
Synkronirenkas-remppa tähän on vissiin tehty viime keväänä...
Kuinka iso homma lootan vaihto on ja missä hinnoissa käytetyt pyörii?
Jostain luin että uudemmat tdi-versioiden laatikot ois vahvempia ja käy myös vanhoihin vapareihin.
Entä selviääkö laatikosta jostain helposti sen välitys? Jos saan tuon iskuun niin ois tarkoitus se muuttaa retkeilyautoks niin vitonen vois olla jopa vähän nykyistä lyhyempi kun vetää nyt parhaiten vasta satasen nopeudessa.
Vitonen mekkaloi, T4 1991
Vitonen mekkaloi, T4 1991
GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
"Entä selviääkö laatikosta jostain helposti sen välitys? Jos saan tuon iskuun niin ois tarkoitus se muuttaa retkeilyautoks niin vitonen vois olla jopa vähän nykyistä lyhyempi kun vetää nyt parhaiten vasta satasen nopeudessa."
Korjaamollakin päivän vaihteiston vaihtotyö, katso ensin sinne peltipäähän ja testaa kääntelemällä rattaita onko laakerit vai rattaat loppu, on paljon säästävämpi työ jos sillä selviät.
Jos alkujaan pakettiauto ollut niin on tiheä välitys.
Korjaamollakin päivän vaihteiston vaihtotyö, katso ensin sinne peltipäähän ja testaa kääntelemällä rattaita onko laakerit vai rattaat loppu, on paljon säästävämpi työ jos sillä selviät.
Jos alkujaan pakettiauto ollut niin on tiheä välitys.
Toi on caravelle penkeillä niin vissiin sit pidempi välitys...as kirjoitti: Jos alkujaan pakettiauto ollut niin on tiheä välitys.
Joo, kai se on kurkattava noi vitosen rattaat. Viikonloppuna oli kyl enempi mieles väsätä myynti-ilmo vaihteistovikaisena.
GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
http://www.autopurkaamot.com/varaosahak ... 1&k=32,514
Laita kuntoon jos muuten hyvä, minullakin tiedossa kansivikainen ja ruosteinen pakettiauto jos et muualta löydä osia n.3-500e. eikä paljoa enempää koko auto.
Laita kuntoon jos muuten hyvä, minullakin tiedossa kansivikainen ja ruosteinen pakettiauto jos et muualta löydä osia n.3-500e. eikä paljoa enempää koko auto.
Vitosen rattaat on helppo vaihtaa siitä peltiluukun alta. Ittellä oli mennyt toisioakselin päästä booritkin pilalle ja ratas oli hitsattu kiinni jahitsuut petti. Kato nyt kuitenkin, jos pelkillä rattailla pääsis, kun on niin helppo asia varmistaa. Itse päädyin vaihtamaan koko laatikon, kun akseli pilalla.