Aluvanteet T4
Aluvanteet T4
Tuossa katselin pakuun vanteita. Sopivalla jaolla ja ET:llä vanteita on tyrkyllä mutta vanteet ovat pääasiassa henkilöautoihin tarkoitettuja. Kysymys kuuluu että onko henkilöauton ja pakettiauton vanteiden välillä suuriakin kantavuuseroja jos laittaisi semmoset alle pakun kumeilla? Mahtaako vanteissa lukea jossain suurin sallittu kantavuus?
Samaa olen miettinyt minäkin. Ja kun saisi vielä ilmaiseksi vanteet kun pihan syrjässä seisoo ojassa käynyt A4 ilmeisen hylättynä kun ei kukaan ole pian puoleen vuoteen käynyt edes katsomassa. Omistajastakaan ei ole tietoa kuin sen verran, että on ulkomaalaistaustainen nainen. Ruuvasi kilvet irti ja hylkäsi auton tuohon sen jälkeen kun isä oli sen vetänyt ojasta pois, suomalaisissa kilvissä oli kuitenkin ollut.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
http://www.specialfalgar.fi/vanteet/van ... ion&id=587
Googlella löytyy tai löysin ne painot, en laittanut kirjanmerkkiä niihin niin bittimaailma vei.
On omassa ollut henkilö mersun vanteet alla ja hyvin toiminut.
Googlella löytyy tai löysin ne painot, en laittanut kirjanmerkkiä niihin niin bittimaailma vei.
On omassa ollut henkilö mersun vanteet alla ja hyvin toiminut.
-
- Viestit: 82
- Liittynyt: 19.3.2008 10:13
- Paikkakunta: Jyväskylä
Katso rek. otteesta akselipainot. Jos on esim. tyyliin 1400/1200 kg niin edessä yhden vanteen pitää kestää 1400/2 = 700 kg ja takana vastaavasti 600 kg. Olen käyttänyt itsekin henkilöauton vanteita T4:ssa. Aluvanteiden tapauksessa joissakin on jopa merkintä vanteen kantavuudesta, mutta harvemmin näin on. Sama juttu renkaan kantavuuksien kanssa. C-merkintä ei ole pakollinen jos renkaan LI luku on riittävä akselipainoille.
Googlella voi koittaa hakea, taikasanat on vanteen merkki ja malli sekä sanat gutachten ja radlast niin saattaa hyvällä tuurilla löytyä saksalainen TÜV todistus, josta löytyy yleensä myös kantavuus (radlast). Paras tietty tutkia ensin vannevalmistajan nettisivuja.
Tässä esimerkkinä Rialin sivuilta löytyvä speksi. Yleensä noita vannespeksejä on vähän hankala löytää, etenkään vanhemmista vannemalleista.
http://rial.de/_rial/index.php/de/felge ... a-Ford.pdf
Halpisvanteet kannattaa jättää ostamatta. Monet käyttää VW/Audin henkilöautojen orkkisaluvanteita transportereissa. Luultavasti ne on kohtuu hyvälaatuiset joten niissä ehkäpä kantavuuskin riittää. Nyt mulla on Multivanissa Audin peltivanteet talvirenkaissa.
Googlella voi koittaa hakea, taikasanat on vanteen merkki ja malli sekä sanat gutachten ja radlast niin saattaa hyvällä tuurilla löytyä saksalainen TÜV todistus, josta löytyy yleensä myös kantavuus (radlast). Paras tietty tutkia ensin vannevalmistajan nettisivuja.
Tässä esimerkkinä Rialin sivuilta löytyvä speksi. Yleensä noita vannespeksejä on vähän hankala löytää, etenkään vanhemmista vannemalleista.
http://rial.de/_rial/index.php/de/felge ... a-Ford.pdf
Halpisvanteet kannattaa jättää ostamatta. Monet käyttää VW/Audin henkilöautojen orkkisaluvanteita transportereissa. Luultavasti ne on kohtuu hyvälaatuiset joten niissä ehkäpä kantavuuskin riittää. Nyt mulla on Multivanissa Audin peltivanteet talvirenkaissa.
Omassa portterissa nämä alla: http://www.rengastotal.fi/vanteet/fox-r ... -Viper-Van
Koko 6.5x16, kantavuutta muistaakseni 690kg/vanne.
Koko 6.5x16, kantavuutta muistaakseni 690kg/vanne.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.