Pieniä kysymyksiä?

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Pieniä kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja miqu »

Ei viitsi joka kysymyksestä tehdä omaa aihetta niin tein tämmösen missä voi muutkin kysyä pikku juttuja.

Mikäköhän on kuin välillä lämpömittari ei nouse vaikka lämmintä tulee joku anturi jumissa?
Eikö keskimmäisistäkin tuulettimen ritilöistäkin pitäisi tulla lämmintä ilmaa? Vain kylmää tulee vaikka lämmöt täysillä.
Autona siis T4
Basu
VCF Member
Viestit: 1458
Liittynyt: 20.10.2005 9:39
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pieniä kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Basu »

miqu kirjoitti:Mikäköhän on kuin välillä lämpömittari ei nouse vaikka lämmintä tulee joku anturi jumissa?
Moottorin lämpötila-anturi vaihtoon (n. 20euroa) tai sitten termari joka jumittaa.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
as
Viestit: 543
Liittynyt: 30.5.2009 12:32

Viesti Kirjoittaja as »

"Mikäköhän on kuin välillä lämpömittari ei nouse vaikka lämmintä tulee"

Mittaristo/kosketus vika yleisin ja vanhemmissa t4:ssa jännitesäätimen vaihto auttoi joskus, tai koko mittaristo vaihtoon, on ollut susi syntyessään..
Masa87
Viestit: 22
Liittynyt: 19.3.2008 16:58

Re: Pieniä kysymyksiä?

Viesti Kirjoittaja Masa87 »

miqu kirjoitti:Eikö keskimmäisistäkin tuulettimen ritilöistäkin pitäisi tulla lämmintä ilmaa? Vain kylmää tulee vaikka lämmöt täysillä.
Autona siis T4
2,5tdi 102 hp ei puhalla keskeltä lämmintä ilmaa vaan on raitisilmasuuttimet, ainakin ohjekirjan ja omien kokemusten mukaan.
Avatar
Niko T
Viestit: 64
Liittynyt: 1.8.2010 18:19
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko T »

Joo ! Keskisuuttimista tulee vain raitista ilmaa. Mullakin mittaristo sekoilee. Ainakin lämpömittarin ja polttoainemittarin toimintaan vaikuttaa se jänniteregulaattori mittaristossa . Vielä en asialle ole mitään tehnyt, kun olen oppinut noiden kanssa elämään, mutta aikomus tinata se regu uudestaan kiinteästi piirilevylle.
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

Eihän tossa mittari ongelmassa ole muuta kuin ettei pääse liikaa lämpenemään.
T4 on isoin työkaluni.
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

Lisää pieniä kysymyksiä. Vetokoukun meinasin asentaa mutta sähköistä heräsi vilkkujen osalta semmoinen et löytyykö jommalta kummalta puolelta kummankin vilkun johdot. Muuthan johdot löytyy? Pitäiskö koukku käydä katsastuskonttorilla näyttämässä? ( En kyllä meinannut) :)
T4 on isoin työkaluni.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Ei tartte koukkua katsastuksessa käyttää, muuhun en osaa vastata :) Primeraan joskus asensin koukun niin ostin ajoneuvokohtasen piuhasarjan, se laitettiin helposti vaan liittimen väliin mutta en tiedä oliko silläkään väliä kummalle puolelle, ei muista..
Transporter 2,5tdi vm99
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Mitenkä näitten suomi-bussien (Carsport, Rego yms.) matkustamon lämmitys on toteutettu? Kävin kattomassa yhtä T5:sta ja siinä näyttäisi olevan takaosalle oma lämpötilan säätönamiskuukkeli koelaudassa ja takaosan katossa oli puhallusräppänöitä. Eli ilmeisesti takaosalle on oma lämmönvaihtimensa. Kiertääkö tässä lämmönvaihtimessakin moottorin jäähdytysneste vai lämpiääkö tuo takaosa vain eberillä? Nimittäin koeajamassani yksilössä ei puoleen tunnin koeajolenkillä alannut tulemaan lämmintä takaosaan. Etuosaan kuitenkin tuli hyvin lämmintä. Eberi ei jostain syystä pysynyt päällä (myyjä väitti siellä olevan kesänaftaa), joten onko tällä merkitystä.

Mitenkäs takaosan ilmastointi? Jos takaosalla on lämmönvaihtimensa, pitäisi siellä kai olla oma ilmastointilaitteensakin, jos haluaa jäähdytystä. Onko noissa yleensä jäähdytystä taakse? Kuinka tarpeellinen se on? Mistä tiedän sen olemassa olon?
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Osaako joku sanoa, mistä kohtaa T5:sta tohtii nostaa 2-pilarinostimella?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^ Vaatii pitkät käpälät jos aikoo 2-pilarilla nostaa oikeista paikoista.. Mun työpaikalla 2-pilareihin jouduttiin asentamaan pidemmät käpälät. Siis jos puhutaan pitkästä T5:sesta, pätkämallin saa lähes millä vaan ylös.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Antti_T4
Viestit: 32
Liittynyt: 9.3.2009 9:33
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Antti_T4 »

Kyllä miul tulee myös lämmintä ilmaa keskisuuttimista. Autona T4 -03 CarSport CL VIP, 2,5 TDI 102hp.
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

^ Ilmastoinnilla varustetussa autossa tulee lämmintä myös keskisuuttimista. Ilman ilmastointia tulee ainoastaan ulkoilmaa.
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Pasi Häkli kirjoitti:^ Vaatii pitkät käpälät jos aikoo 2-pilarilla nostaa oikeista paikoista.. Mun työpaikalla 2-pilareihin jouduttiin asentamaan pidemmät käpälät. Siis jos puhutaan pitkästä T5:sesta, pätkämallin saa lähes millä vaan ylös.
Kuinka pitkät on pitkät 8)

Pitkästä T5:sta on kyse. Kerroppa vielä, mitkä on oikeat nostopaikat.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Mittoja en osaa antaa, että kuinka pitkät ne meidän käpälät on. Teleskooppikäpälät ja koostuu kolmesta osasta. Normaalistihan se käpälä on kahdessa osassa.

Oikeista nostopaikoista kuva kertoisi enemmän kuin tuhat sanaa. Mahtaisko netistä mistään löytyä T5 alustakuvaa? Siitä olis helppo näyttää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
lukkari
Viestit: 195
Liittynyt: 15.3.2006 14:54
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja lukkari »

Täällä myös ilmastoitu 2,5tdi 102 hp on kytketty lämmitykseen, eli ilmaa tulee lämmönsaatimen asennon mukaan.
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

Onko ideoita miksi hehkuvalo vilkkuu ajossa? Alkoi vilkkumaan ajovalojen vaihdon jälkeen.
T4 on isoin työkaluni.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Vilkkuuko ihan säännöllisesti? Jos vilkkuu niin sulla on joku vikakoodi /vika päällä.. Oliko tavalliset valot vai jotkut xenon valot? :wink:
Transporter 2,5tdi vm99
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

T4 on isoin työkaluni.
Avatar
Patse
Viestit: 435
Liittynyt: 6.1.2009 17:35

Viesti Kirjoittaja Patse »

Joo, sul on ledivalot takana.., toi ecu luulee että polttimot on palaneet kun eivät kuluta tarpeeks virtaa.Tarttee jotain mikä kuluttaa virtaa, vastuksen, polttimon piiloon,, tms. Noita on varmaan jotain valmiita fiksuja systeemejäkin, joku varmaan valasee asiaa kun vaan lueskelee, ei oo eka t4 johon on valoja päivitelty tälle vuosituhannelle. :)
Transporter 2,5tdi vm99
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Mitäs erikoista on tuollaisessa Jubilee-mallissa (-02/-03)?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
selvesa
Viestit: 91
Liittynyt: 5.10.2009 11:31
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Jubileessa ainakin Caravelle keula, muuta en nyt muista varmaksi.
Arvauksena voisi olla sähköpeilit ja -lasit, ilmastointi ja kauko-ohjattu keskuslukitus ?? Ainakin jos noita myynti-ilmoituksia katselee niin tämmöiset on monessa.
t.t.tammi
Viestit: 17
Liittynyt: 27.9.2010 11:33
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

Otin volkkarin pitkästä aikaa käyttöön enkä muistanu ollenkaan että siinä kesälaadut tankissa niin tuli stop&go rankaistus aamusel työmatkal ku pakkast oli se kymppi.
Aattelin mennä ruokkiksel tankaan sen puolen tankkii mitä mahtuu ni talvilaatua sekaan.
Vai pitääkö hakee ensiks jotain jäänestoo kun taitaa olla aika kylmää toi tankattava polttoaine ettei vaan rupeis tankis oleva kesälaatu hyhmäämään.... :roll:
GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
estate
Viestit: 118
Liittynyt: 13.2.2010 22:04
Paikkakunta: Kyyjärvi

Viesti Kirjoittaja estate »

Ei siitä jäänestosta ole mitään hyötyä kesälaadun seassa kun ei se estä sitä parafiinien kiteytymistä. Ennemmin loraus bensaa sekaan niin ei hyydy niin helposti, tosin omalla vastuulla kun syöttöpumppu ei välttämättä tykkää bensasta. Haissiin jäi joskus kesälaadut tankkiin ja rupesi hyytymään niin laitoin noin 10% bensaa sekaan ja loraus 2-tahtiöljyä päälle ja ei enää hyytynyt.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
t.t.tammi
Viestit: 17
Liittynyt: 27.9.2010 11:33
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja t.t.tammi »

estate kirjoitti:Ei siitä jäänestosta ole mitään hyötyä kesälaadun seassa kun ei se estä sitä parafiinien kiteytymistä. Ennemmin loraus bensaa sekaan niin ei hyydy niin helposti, tosin omalla vastuulla kun syöttöpumppu ei välttämättä tykkää bensasta. Haissiin jäi joskus kesälaadut tankkiin ja rupesi hyytymään niin laitoin noin 10% bensaa sekaan ja loraus 2-tahtiöljyä päälle ja ei enää hyytynyt.
Aivan, no puol tankkii tankattu talvilaatua ja pääsi ainakin takasin konttorille. :D
GMC Suburban K2500 4x4 6.5TD -95
Subaru Legacy GX 2.2 AWD -90
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaan :D Mistäköhän vois löytyä vika?
T4 on isoin työkaluni.
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

miqu kirjoitti:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaan :D Mistäköhän vois löytyä vika?
Lampunvaihtoon siis. Löytyy sen puhallinnopeus kiekon yläpuolelta, pikkusen mutkalle pitää mennä, että löytyy. Ite nykäsin kehikon ympäriltä irti ja sitä ennen olin ottanut jo tuhkakupin pohjineen irti. Vihreä muovinen kanta kun näkyy niin lähellä on..
Kyllä kait se ihan tyyppivika.. jokaisessa autossa jossain kohtaa :D
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

Linkomies kirjoitti:
miqu kirjoitti:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaan :D Mistäköhän vois löytyä vika?
Lampunvaihtoon siis. Löytyy sen puhallinnopeus kiekon yläpuolelta, pikkusen mutkalle pitää mennä, että löytyy. Ite nykäsin kehikon ympäriltä irti ja sitä ennen olin ottanut jo tuhkakupin pohjineen irti. Vihreä muovinen kanta kun näkyy niin lähellä on..
Kyllä kait se ihan tyyppivika.. jokaisessa autossa jossain kohtaa :D
Voiko olla että samaan aikaan meni kaikki lamput. (Ikkunoitten katkasimilta ja lämppärin)
T4 on isoin työkaluni.
Linkomies
Viestit: 71
Liittynyt: 17.5.2009 17:42
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Linkomies »

Katsoitko sitte sulakkeet? Pikkurasia irti vasemman polven yläpuolelta..
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?

Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
repa
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2010 14:11
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja repa »

miqu kirjoitti:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaan :D Mistäköhän vois löytyä vika?
Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

Pesukarhu kirjoitti:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?

Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
Minä poistin ja etolasta hain kumitulpan.
T4 on isoin työkaluni.
Pesukarhu
Viestit: 96
Liittynyt: 6.6.2010 18:00
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

miqu kirjoitti:
Pesukarhu kirjoitti:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?

Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
Minä poistin ja etolasta hain kumitulpan.
Niin siihen jää peltiin reikä, kun heivaa kaikki pois? Onko tuo sitten pitänyt kosteudet ulkopuolella?
VW Transporter T4 2.5 TDi 65 kW 2003 AJT + EWB (02B)
Avatar
-Eddie-
Viestit: 28
Liittynyt: 8.1.2009 9:17
Paikkakunta: Suur-Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja -Eddie- »

Pesukarhu kirjoitti:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?

Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
Suora reikähän siihen jää luukun sisään.joko sopivalla tulpalla umpeen.Omasta hitsasin pellillä umpeen kun luukku meni maaluuseen muutenkin.
VW Passat Variant 1.6TDi -89 PA *ex*
VW Passat Variant 1.8i -89 *ex*
Vw Passat 1.8i -90
Vw T4 2.4D -92 bussi
miqu
Viestit: 34
Liittynyt: 25.8.2010 16:21

Viesti Kirjoittaja miqu »

Pesukarhu kirjoitti:
miqu kirjoitti:
Pesukarhu kirjoitti:Onkos kukaan poistanut takaluukullisesta T4:stä pyyhkijää? Saako sitä pyyhinmoottoria otettua pois, ilman että reiästä tulee vesi sisälle tms. Ei jaksa vaneria irrottaa sitä varten, että tarkistaisi, kun ei ole vielä kuitenkaan saatavilla tuota yksilähtöistä pesupumppuakaan. Pyöriikö tuo kaksilähtöinen pumppu eri suuntaan tilanteen mukaan, kun näyttää menevän vain kaksi johtoa, eli jännitteen napaisuus vaihtuu?

Mitenkäs muuten tuo pesurin viiksi, etkassa näyttää olevan vain ajotietokoneen kanssa ja ilman, mutta onhan noita autoja myös ilman takalasinpyyhintä, kai niissä sentään on omanlaisensa viiksi?
Minä poistin ja etolasta hain kumitulpan.
Niin siihen jää peltiin reikä, kun heivaa kaikki pois? Onko tuo sitten pitänyt kosteudet ulkopuolella?
Ei oo tullut katsottua.
T4 on isoin työkaluni.
Jürgen
Viestit: 98
Liittynyt: 15.12.2010 21:20

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

repa kirjoitti:
miqu kirjoitti:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaan :D Mistäköhän vois löytyä vika?
Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.
Sama täällä, uuden polttimon vaihdollahan tuo korjaantui. Ehkä se lampun kosketin on myös hieman "vanhentunut" kun tuntui olevan jonkilaisia kosketushäiriöitä sen lampun kanssa.
T-4 2,5 tdi -97/00
Avatar
repa
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2010 14:11
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja repa »

Jürgen kirjoitti:
repa kirjoitti:
miqu kirjoitti:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaan :D Mistäköhän vois löytyä vika?
Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.
Sama täällä, uuden polttimon vaihdollahan tuo korjaantui. Ehkä se lampun kosketin on myös hieman "vanhentunut" kun tuntui olevan jonkilaisia kosketushäiriöitä sen lampun kanssa.
Siis tarkkaan ottaen minkä polttimon vaihdoit?
Ja korjaantuiko sillä kaikki;ikkunoiden katkasijoiden valot ja lämppärin säädinpaneelin valot? taitaa vielä kuulua olla valokatkaisijassakin valo, en enää muista kun on jo syksystä asti ollu pimeenä.
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
Jürgen
Viestit: 98
Liittynyt: 15.12.2010 21:20

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

repa kirjoitti:
Jürgen kirjoitti:
repa kirjoitti: Mullamyös autossa sama vika. Kysyinkin asiasta tällä palstalla jossain yhteydessä mutta ei ole ratkaisua vielä löytynyt.
Sama täällä, uuden polttimon vaihdollahan tuo korjaantui. Ehkä se lampun kosketin on myös hieman "vanhentunut" kun tuntui olevan jonkilaisia kosketushäiriöitä sen lampun kanssa.
Siis tarkkaan ottaen minkä polttimon vaihdoit?
Ja korjaantuiko sillä kaikki;ikkunoiden katkasijoiden valot ja lämppärin säädinpaneelin valot? taitaa vielä kuulua olla valokatkaisijassakin valo, en enää muista kun on jo syksystä asti ollu pimeenä.
Ööö...siis sen lämppäripaneelin valon vaihdoin kun se oli pimeänä, muut toimii edelleen mutta mullahan onkin tekniikanvaihtopommi missä voi olla vaikka mitä sähköhäiriöitä.
T-4 2,5 tdi -97/00
Avatar
repa
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2010 14:11
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja repa »

miqu kirjoitti:Onko lämppärin ja katkasimien valaistuksen häviäminen kans tyyppi vika. Nyt vois pistää kuntoon kun alkaa kesä tulemaan :D Mistäköhän vois löytyä vika?
Mielenkiintoinen vika;Tänään valot syttyi ohikiitävän sekunnin ajaksi :? .
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^ Ootko kokeillut uutta valokatkaisijaa?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
repa
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2010 14:11
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja repa »

Pasi Häkli kirjoitti:^ Ootko kokeillut uutta valokatkaisijaa?
Kyllä. Kahtakin eri. Eilen tosin huomasin ettei tupakansytkäriin tuu virtaa, kun piti navigaattori laittaa lataukseen.
Mielestäni nämä ei ole tekemisissä keskenään, koska sytkäri on toiminut aiemmin vaikka kojelautavalaistus on hukassa.
Asiaa ruvetaan tutkiin viimestään kun kelit lämpiää.
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Oliko niissä valokatkasijoissa uusi himmennin, vai otitko sen vanhasta? En muista, että sisältyykö himmennin uuteen katkasijaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
repa
Viestit: 42
Liittynyt: 28.9.2010 14:11
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja repa »

Uusi himmennin kyllä. Korkeudensäätönuppi vanha, joka toimii niinkun pitää.
2.5TDI 75kw 2001 Syncro,Transporter
1.9TDI 66kw 1999 Golf,Automatic,3d
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Sit varmaan täytys vikaa lähteä selvittämään virtapiirikaavioiden avulla. Mihin asti vielä tulee jännitettä, kun se kerta ei perille asti mene. Jos kaikki sulakkeetkin on ehjät..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Kuinka T5 Transporterissa saa takavalojen sähköt esille? Mulla löytyy vain pieni yhden käden luukku, jostä näkee johdosarjojen liittimet. Pitääkö tuosta pikkuluukusta koittaa repiä niitä irti? Valon irrottamalla ei avaudu mitään suurempaa aukkoa. Pitäis vaihtaa vetokoukun pistko 13-napaseksi, niin pitäis päästä vähän sörkkimään.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^ Koko lyhty irti. Helppo irrottaa, Valon reunoilla näkyvät 2 ruuvia auki, sen jälkeen nyppäys sivullepäin. Eli vasempaa lyhtyä vasemmalle ja oikeaa oikealle.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Joo, lampun sain irti ja näkyviin tulee ainoastaan yksi 6-napainen pistoke. Haluaisinkin päästä käsiksi niihin härpäkkeisiin, jotka näkyvät kontin puolen pikku reijästä. Ilmeisesti sinne on kytketty koukun johtosarja.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Kaikissa niissä vetokoukun sähkösarjoissa mitä mä oon T5 asentanut, ne liittimet tulee vaan alkuperäsen liittimen väliin, eli kun kaivelet niitä johtosarjoja sieltä lyhdyn takaa ulos sieltä autosta niin pitäis tulla kytkennät mukana.
Siinä on siis ns plug and play -mallinen johtosarja.

Tietty en mee vannomaan, että jokainen vetokoukun sähkösarja on samanlainen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
cordo-00
Viestit: 267
Liittynyt: 2.11.2010 11:59

Viesti Kirjoittaja cordo-00 »

Kuka tietää, kuinka Trp T5:sen keskikapselit kiinnitetään vanteeseen? Pitäiskö vain painaa vai tarviiko jonkin ruuvin? Hommasin omaani noi keskikapselit, mutta ei kyllä painamalla pysy paikallaan. Pitäiskö olla jotkin tietynlaiset renkaan pultit, joihin napsahtaisi.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Niissä orggis pyöränpulteissa on sellanen "irtonainen" holkki mihin sen on tarkoitus kiinnittyä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vastaa Viestiin