![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Toisella foorumilla oli harrastepelinä avb passatti jolla mittarissa päälle 600k ja kaikki voimantuottoon/siirtoon liittyvä kuulemma alkuperäistä.sahti kirjoitti:Mites AVB koneen kestävyys?mulla vm. 2003, 305tkm mittarissa ja tietääkseni alkuperäinen kytkin, turbo jne.
harrir kirjoitti:Mikähän olisi järkevin öljy hinta/laatusuhteeltaan tuohon koneeseen jos 10 tkm välein vaihtaa?
Tuttua tavaraa aikaisempien autojeni kanssa tuo Diamon Diesel. Patongin HDi koneessa tuntui mekaaninen kalkatus kasvavan kun Diamond Dieselillä oli ajettu yli 15 tkm, tai ainakin se hiljeni aina selvästi kun öljyt vaihtoi uusiin. Paljonkos autollasi on ajettu ja onko se pumppusuutinkoneella?Zeussii kirjoitti:Luokitukset löytyy ja ei ainakaan minulla ole ollut ongelmia 80tkm aikana.
Tuli tuossa mieleen, että mulla oli juurikin kyseistä öljyä laitettu autoon, kun sen ostin. Onko tuosta jotain haittaa? Nyt on käytössä Valvoline XL-III 5w-30. Moottorina aiemmin tässä ketjussa mainitsemani AVB, eli juurikin pumppusuutinjärjestelmä...Jultsu kirjoitti:Mobil Super 3000 X1 -öljyllä on seuraavien valmistajien hyväksynnät: VW 502 00 / 505 00
Kerro nyt se moottorikoodi vielä. Tuo öljy ei sovi pumppusuutinkoneisiin, vain pelkästään vanhempiin jakajapumpullisiin.
On siitä varmasti jotain haittaa, mutta kuinka suurta/pientä, sitä ei voi tietää. Oma epäilys on että tuo nokka-akselin voitelu kärsii eniten vääriä öljyjä käytettäessä, joten se on voinut kulua pikkaisen enemmän nyt ennenaikaisesti. Eipä nuo LL-litkut sen parempia kai ole, onko jotain syytä miksi et käytä 15k vaihtoväliä?sahti kirjoitti:Tuli tuossa mieleen, että mulla oli juurikin kyseistä öljyä laitettu autoon, kun sen ostin. Onko tuosta jotain haittaa? Nyt on käytössä Valvoline XL-III 5w-30. Moottorina aiemmin tässä ketjussa mainitsemani AVB, eli juurikin pumppusuutinjärjestelmä...Jultsu kirjoitti:Mobil Super 3000 X1 -öljyllä on seuraavien valmistajien hyväksynnät: VW 502 00 / 505 00
Kerro nyt se moottorikoodi vielä. Tuo öljy ei sovi pumppusuutinkoneisiin, vain pelkästään vanhempiin jakajapumpullisiin.
Niin kyllähän se pumppariki ruisku on...joni84 kirjoitti:Mulla on ruisku ei pumppusuutin
Pia kirjoitti:pumppusuuttimilla varustettu moottori.
Eipä ole mitään syytä, tuota valvoline xl-iii:tä ovat huollossa laittaneet, ajattelin kyllä ensi kerralla viedä omat öljyt kun on aika kallista huollon kautta. Enkä ajatellut 30tkm ajella seuraavaan öljynvaihtoon. On tuo ilmeisesti ihan hyvä öljy? Ajattelin kyllä viedä jotain tavallista öljyä, olen kuullut positiivia kokemuksia castrolin edgestä? Tässä ketjussa aiemmin mainittu teboilin DD lienee myös hyvä.Jultsu kirjoitti: On siitä varmasti jotain haittaa, mutta kuinka suurta/pientä, sitä ei voi tietää. Oma epäilys on että tuo nokka-akselin voitelu kärsii eniten vääriä öljyjä käytettäessä, joten se on voinut kulua pikkaisen enemmän nyt ennenaikaisesti. Eipä nuo LL-litkut sen parempia kai ole, onko jotain syytä miksi et käytä 15k vaihtoväliä?
Ai stana!Jultsu kirjoitti:Pia kirjoitti:pumppusuuttimilla varustettu moottori.
nusnus
Ai, mä kun luulin että tää oli vaan V6:n ongelmaJultsu kirjoitti:Noita 1.9TDI koneita on rapiat kolmekymmentä erilaista. Anna moottorikoodi niin pystyy vastaamaan vähän tarkemmin.
Yleisesti nuo aivan vanhimmat jakajapumpulliset kyllä kestää 500-600tkm asti vakiokomponentein jos huoltohistoria on normaali. Uudemmat PD-koneet voivat syödä nokka-akselinsa vaihtokuntoon jo alta 300k.