Eipä ole kauaa ehtinyt meillä tuo Variant olla, kun alkaa huolia ilmenemään Eli auto on 99 Variant Golf, 1.8 CL. Kilometrejä nyt 69 000. Perheessä ollut 5 viikkoa / 1500 km.
Seuraava on ongelma, johon en aluksi edes kiinnittänyt huomiota: Eli kuljettajan puoleisesta takajousesta/iskarista/... (?) kuuluu töyssyissä metallinen, vaimea "kumahdus" -ei siis varsinainen kolahdus, vaan pehmeämpi ääni. Ääni kuuluu tietysti paremmin hiljaisessa vauhdissa, sitä ei juurikaan erota maantieajossa, paitsi nyt kun olen alkanut korvat höröllä tätä asiaa tarkkailla. Voi myös olla että ääni on alkanut voimistua.
Myös seuraavaa liittyy asiaan: Ajon jälkeen tuntuu renkaan takaa tulevan hienoinen tuoksahdus. Lisäksi tänään autosta noustessa kuului jo sitten selvä jousen narskahdus. Painelin takapäätä käsin, ja jousi narskui aluksi selvästi - hetken päästä kun kokeilin uudestaan ääntä ei kuulunut.
Eli mikä mahtaa olla uusinnan tarpeessa, osaisiko joku tältä pohjalta vihjata? Voiko takaiskarit olla jo näillä kilometreillä uusinnan tarpeessa? Edellinen, pienempi ja eri puolella maapalloa tehty autoni puhisi 120 tkm ilman takaiskarien vaihtoa... Nyt olen hieman sormi suussa kun piti laadun parantua ja ajatus oli, ettei korjaamolla tarvitsisi hypätä...
Auto on Pökötin liikkeestä maaliskuun puolivälissä ostettu. Sitä ihteäänkö myivät?
Golf III Variant takaiskarit?
Golf III Variant takaiskarit?
Viimeksi muokannut Tepa, 23.4.2005 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-=Golf III Variant 1.8 '99=-
Takaiskarien tuossa pitäisi kestää ainakin 150-160 tkm, pihillä jopa 200 tkm (eli yli 7 vuotta).
Renkaan takaa tuleva (kumimainen?) tuoksahdus voi liittyä pakoputken kiinnityskumeihin, tarkista pakoputken takimmainen pönttö ja sen kiinnitys.
Pönttö saattaa osua runkoon ja siitä kumahdusääni.
Laittaisitko tuohon allekirjoitukseesikin että kyse on Golf III:sta?
Renkaan takaa tuleva (kumimainen?) tuoksahdus voi liittyä pakoputken kiinnityskumeihin, tarkista pakoputken takimmainen pönttö ja sen kiinnitys.
Pönttö saattaa osua runkoon ja siitä kumahdusääni.
Laittaisitko tuohon allekirjoitukseesikin että kyse on Golf III:sta?
Jo vain alkoi löytyä juttuja! (Kiitokset vinkeistä)
Eli arvoitus taisi selkeytyä tuon pakoputken mainitsemisen ansiosta. Tosiaan, jousi ottaa tietyissä tilanteissa pönttöön (joka siinä vieressä roikkuu). Sen pinnassa oli hiertymäjälkeä jousen kohdalla ja kun pönttöä tarkemmin tutkiskelin, löytyi pölyn alta yllätys: ilmastointiteippiä pöntön päällipuolella! Ottanen huomenna yhteyksiä ao. autoliikkeeseen asian tiimoilta...
Jousen narskuminen taasen on vielä auki - ääni kuuluu jousen yläpäästä... Yritin ruiskutella sinne CRC:tä (lol?) mutta kämmenen keskellä sojottava peukalo oli tiellä, enkä saanut narskuntaa tokenemaan...
Eli arvoitus taisi selkeytyä tuon pakoputken mainitsemisen ansiosta. Tosiaan, jousi ottaa tietyissä tilanteissa pönttöön (joka siinä vieressä roikkuu). Sen pinnassa oli hiertymäjälkeä jousen kohdalla ja kun pönttöä tarkemmin tutkiskelin, löytyi pölyn alta yllätys: ilmastointiteippiä pöntön päällipuolella! Ottanen huomenna yhteyksiä ao. autoliikkeeseen asian tiimoilta...
Jousen narskuminen taasen on vielä auki - ääni kuuluu jousen yläpäästä... Yritin ruiskutella sinne CRC:tä (lol?) mutta kämmenen keskellä sojottava peukalo oli tiellä, enkä saanut narskuntaa tokenemaan...
-=Golf III Variant 1.8 '99=-