Jäähdytysnesteen lorina

Kaikki tekniikkaan liittyvä
nokivasarako
Viestit: 4
Liittynyt: 14.12.2005 13:05
Paikkakunta: Liminka

Jäähdytysnesteen lorina

Viesti Kirjoittaja nokivasarako »

Onkos normaalia -02 tdi passatissa, että käynnistyksen jälkeen hetken ajan saattaa kuulua
veden lorinoita? Kuulostaa kuin nesteet lähtisivät kiertämään, mutta ei kait täysi järjestelmä periaatteessa paljon ääntele?
Lämmöt pysyy normaalissa ja nestettä ei näytä katoavan ja nesteet muutenkin OK.
onlyvw
Viestit: 112
Liittynyt: 11.4.2005 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa (lehtimäki)

Viesti Kirjoittaja onlyvw »

et ole ainut jonka pasuuna lorisee :lol: mulla on lorissu siitä asti kun sen ostin ja en ole sitten kiinnittänyt sen enempää huomiota ko. ääneen.... tuskin tuo on vaarallista :roll:
passat mtm
Viestit: 39
Liittynyt: 25.9.2005 23:08
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja passat mtm »

Samaa täälläkin eli lorisee silloin tällöin.
yksinkertainen mut oon pärjänny
Avatar
towu
Viestit: 43
Liittynyt: 14.3.2004 14:40
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja towu »

Täällä lorisee myös -01 Passatti. Nestettä ei katoa. Taitaa olla ominaisuus johon liittyy myös se että tämä on KYLMIN auto jonka olen omistanut. Vanha kuplavolkkarikin oli lämpimämpi.
Tarttee välillä pysähtyä ja käydä ulkona lämmittelemässä.
onlyvw
Viestit: 112
Liittynyt: 11.4.2005 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa (lehtimäki)

Viesti Kirjoittaja onlyvw »

^onko sulla diesel, jos ei muka tarkene :?: itsellä ainakin lämpenee nopeasti auto ja jos haluaa niin tarkenee vaikka uimahousuissa, vaikka olis kovakin pakkanen... 8)

edit:
lorina esiintyy vain hetken ku käynnistää auton kylmänä... loppuu alle minuutissa... <mun autossa ainakin
Viimeksi muokannut onlyvw, 21.12.2005 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Masentaja
Viestit: 69
Liittynyt: 31.10.2004 10:42
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

Järjestelmässä on ilmaa, joka pitäisi poistaa, siksi lorisee.
Touran 1.9TDI Trendline -09
Avatar
towu
Viestit: 43
Liittynyt: 14.3.2004 14:40
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja towu »

Dieseli on kyseessä. Tänä aamuna n. 20km ennen kuin kone lämpesi normaaliin 90 asteeseen.
Niin, oireista päätellen ilmaa on järjestelmässä. Itse yritin poistaa sitä jo viime talven aikana eikä vaikutusta. Viime kesällä huollon yhteydessä vaihdettiin vesipumppu ja luulisi merkkiliikkeen tekevän ilmauksen (huom. luulisi).
Tarttee varmaan jossain vaiheessa koittaa uudelleen. Jos jollain on hyviä vinkkejä niin otan mielelläni vastaan. Olen koittanut ilmata lämppäriltä tulevan (vai onko se menevä) letkun (sen jossa on se pieni reikä ilman poistumista varten) kautta. Pitääkö upottaa Näsijärveen riittävän syvälle että ilma poistuu :P
onlyvw
Viestit: 112
Liittynyt: 11.4.2005 15:49
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa (lehtimäki)

Viesti Kirjoittaja onlyvw »

OT:
sellaista se on ku uusissa dieseleissä on taijottu kulutus niin pieneksi ettei pata lämpene ilman webastoa ja nokan tukkimista talvella... :(
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Lämmön puute on käsittääkseni nuhaisten 66kw ja 74kw ongelma. Kaikissa 85kw ja 96kw on lämpöä piisannut. Ei tänäänkään (-19) ollut puutetta lämmöstä vaikka ajelin motaria kutosella 120km/h kierroksia 2000rpm.
Avatar
Masentaja
Viestit: 69
Liittynyt: 31.10.2004 10:42
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Masentaja »

-Towu-Joskus saattaa tarvita parikin heppua ilmaamaan järjestelmää,että ilmat saa pihalle.Kierroksia saattaa joutua pitämään n.3000rpm.paikkeilla,että vesi kiertää kunnolla ja toinen tarkistaa milloin ilman tulo loppuu vesiletkusta ja työntää letkun paikoilleen.Joskus ilmaus onnistuu helposti ja joskus sen kanssa saa tapella enemmänkin.
Touran 1.9TDI Trendline -09
nokivasarako
Viestit: 4
Liittynyt: 14.12.2005 13:05
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja nokivasarako »

Kiitos vastauksista. :) Näyttää tosiaan, etten ole ainut jonka passatti lorisee.
Pitänee kokeilla ilmata järjestelmä. Aiemmat pirssit ovatkin olleet pääasiassa itse itsensä ilmaavia systeemeitä.

Itsellä on 74 kw ja suht hyvin lämpenee -20 pakkasessakin,
tosin käytän yleensä lokilämppäriä vähintään tunnin noilla pakkasilla.
Haalean lämmintä alkaa pukkaamaan lähes heti kun auto on käynnistetty eli
taitaa olla sähkövastus asennettu lämppäriin.
kahe
Viestit: 231
Liittynyt: 16.9.2005 11:51
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kahe »

Omastani en ole ainakaan kertaakaan kuullut lorinoita. Viime talvena on lisäksi asennettu eberi, jossa nestettä on ainakin jouduttu lisäämään järjestelmään, eikä tuonkaan jälkeen ole kuulunut mitään. Tällä tarkenee, kunhan lämmittelee eberillä ensin, yleensä puol tuntia ennen käynnistystä. Lähtee nätimmin käyntiinkin, eikä ronksota kylmänä. Joskus joutunut kylmänä käynnistään ja kuulostaa aika kaamealta.
Avatar
towu
Viestit: 43
Liittynyt: 14.3.2004 14:40
Paikkakunta: Sahalahti

Viesti Kirjoittaja towu »

"Nokivasarako" mainitsi tuon mystisen sähkövastuksen. Olen Etkasta katsonut että sellainen pitäisi olla ennen lämppärin kennoa, mutta onko. Miten tuon saisi tarkistettua purkamatta mitään. Onko olemassa mitään pistettä josta saisi mitattua sen (jos sellainen on) toimivuuden.
Vastaa Viestiin