Metallinen ääni

Kaikki tekniikkaan liittyvä
janetski
Viestit: 12
Liittynyt: 5.8.2018 17:52

Metallinen ääni

Viesti Kirjoittaja janetski »

Mikähän voisi olla, kun satunnaisesti kuuluu metallinen hankaus ääni (aika korkea) ja siihen päälle pieni suhahdus (niinkuin kiukaalle vettä osuisi)? Tullut ja kuulunut pelkääjän puolelta jostain, nimenomaan ikkuna auki olen yrittänyt kuulostella. Enkä keksi. Jarrupalat on ok eikä ne suhise muutenkaan. Tulee kiihdyttäessä jos samalla kääntyy. Yleensä vasemmalle kääntyessä.

2002 1.8T Passat
Avatar
muppis
Viestit: 951
Liittynyt: 13.8.2010 13:44
Paikkakunta: Huittinen - Akaa - Tampere
Viesti:

Re: Metallinen ääni

Viesti Kirjoittaja muppis »

Vaikuttaako se ääneen auton nopeus tai kuinka paljon kääntää? Kuulostais siltä, että rengas/vanne ottaa kääntyessä johonkin kiinni.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
janetski
Viestit: 12
Liittynyt: 5.8.2018 17:52

Re: Metallinen ääni

Viesti Kirjoittaja janetski »

Ääni on kuulunut nimenomaan liikkeelle lähtiessä/kiihdyttäessä, tai silloin itse olen kuullut. Mutta kaveri on pari kertaa sanonut pihaan kaartaessa, että kuuluu metallinen ääni. Siis pysähtyessä, ja silloin olen tehnyt tiukkoja kääntöliikkeitä. Mutta esim. eilen tankilta lähtiessä vain hieman vasemmalle kaarsin ja kiihdytin niin hankasi ja suhahti. Lähinnä tuo suhina ihmetyttää... Kivihän voi hankata tai vastaava, mutta ei se suhahda.
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: Metallinen ääni

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Revi jokainen nurkka yksitellen ylös tunkilla ja pyörittele vannetta ja kuuntele.
janetski
Viestit: 12
Liittynyt: 5.8.2018 17:52

Re: Metallinen ääni

Viesti Kirjoittaja janetski »

Noniin, ajelin tänään töihin ja siinä reissut ikkunat auki kuunnellen. Eli nyt ääni ei ollutkaan niin metallinen, vaan suhisi niinkuin paineilmaa olisi joku ampunut noin 3sek ajan. Tämä tapahtui kun ajoin lyhyen matkan, noin kilometrin, ja pysähdyin puoleksi tunniksi ja jatkoin matkaa. Matkaa jatkaessa painoin kaasua, päästin kaasun ja kun painoin uudestaan kaasua suhisi sen 3 sekuntia. Ääni oli kovahko, sillä kuuluuhan se hiljaa myös ikkunoiden kiinni ollessa. Kuului enempi pelkääjän puolelta (ehkä jopa keskeltä?).

Toisioilmapumppu? Vai mikä siellä voi ampua ilmaa?
Vastaa Viestiin