Alusta ja renkaat (Golf III Var.)
Alusta ja renkaat (Golf III Var.)
Elikkä ois sellanen yleis kymysys asiaan paremmin perehtyneille:) eli aattelin tehä tähän III Golffiin pientä alustan ryhdin korjausta ja aattelin päästä eroon tuosta nykyisestä "offroad" lookista madaltamalla ja ehkä 16" pyörillä.....onko mitään vinkkiä madalluksen määrästä ja rangaskoosta, koska en halua autosta kuitenkaan mitään kivirekeä enkä sitä että renkaat raappii kaariin yms. Edellisessä autossa oli molemmat ongelmat 50mm madalluksella ja 2" isommilla pyörillä...mutta se olkoon... kiitos jos joku viittii ehdottaa jotain toimivaa kokoonpanoa.
-
- Viestit: 71
- Liittynyt: 12.10.2005 11:58
- Paikkakunta: Kokkola
Mullakin olisi sama projekti haaveissa. Saattaa tosin näillä palkoilla jäädäkin haaveeksi.
Mutta noista vanteista: 16" olisi varmaan soppeli koko, mutta kun noi tuppaa olemaan vähintään 7" leveitä, enkä haluaisi kuitenkaan laittaa kovin leveitä renkaita, niin mikä on kapein rengas jonka tolle 7" leveelle vanteelle voi laittaa, niin että katsatusmiehellekin kelpaa.
Minkäs merkkistä -40 alustasarjaa tuohon kannattas laittaa? Minkä hintaisia? Säädettäväkin olisi tietysti kiva, mutta taitaa olla köyhälle kallis?
Mutta noista vanteista: 16" olisi varmaan soppeli koko, mutta kun noi tuppaa olemaan vähintään 7" leveitä, enkä haluaisi kuitenkaan laittaa kovin leveitä renkaita, niin mikä on kapein rengas jonka tolle 7" leveelle vanteelle voi laittaa, niin että katsatusmiehellekin kelpaa.
Minkäs merkkistä -40 alustasarjaa tuohon kannattas laittaa? Minkä hintaisia? Säädettäväkin olisi tietysti kiva, mutta taitaa olla köyhälle kallis?
VW Golf Variant 1.8 (AAM) -96
M-B C180A -93
M-B C180A -93
Mulla oli III kopassa eibachin jouset pudotti n45-50mm putosi tasaisesti etu ja takapää + 215/45-17 pyörat ja vanteet oli 7 vai 7,½ leveet ja et 38.
Takana joutui taittamaan loksun kaaren reunan, että mahtuivat pyörimään renkaat kyllä tuli melkein kaaren reunaan eli kyllä ne tais olla 7½ leveet vanteet.
Täytyy ettiä jostain kuva tänne. Ja jouset oli omasta mielestä tosi hyvät ei pintakovat mutta kuitenkin jämäkkä ettei kallistellut turhia, taisin jonkun 40 tuhatta ajaa niillä.
Takana joutui taittamaan loksun kaaren reunan, että mahtuivat pyörimään renkaat kyllä tuli melkein kaaren reunaan eli kyllä ne tais olla 7½ leveet vanteet.
Täytyy ettiä jostain kuva tänne. Ja jouset oli omasta mielestä tosi hyvät ei pintakovat mutta kuitenkin jämäkkä ettei kallistellut turhia, taisin jonkun 40 tuhatta ajaa niillä.
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
70 tkm tullut ajeltua nykyisellä alustalla, henk. koht. innostus madallukseen lähti siitä että olin Tampereen suunnasta tulossa käväisin ohituskaistan puolella, no tiessä oli pikku aalto siinä kohtaa ja perä lähti pompottamaan jonkin verran. Konit löytyi Piritekin kautta (firma oli silloin vasta alussa) ja Eibachit Fastus:n kautta. Ajettavuus parani, mutta täytyy sanoa että oli meinaan kova silloin alussa, varsinkin samoilla rengaspaineilla useamman tuhat km. Alusta parani kovalla ajolla ja nyt kun 70 tkm on ajettu, niin tämähän on mukava kuin tehdamadallettu, mutta töyssyt tuntuu silti. Hyvää tuuria oli matkassa että auto asettui sopivasti balanssiin (perä ehkä vähän ylhäällä), korkeussäädettävillä alustoilla ei ole samaa ongelmaa. Alustaan satsaaminen kannattaa aina ja eurolla saa nykyään markan osia.
Vannekoosta sanoisin että 15"-vanteet ja 195/50/15"-renkaat ovat aika pienen näköset ja madallettuna pohja kulkee alhaalla. Jos pussi vaan kestää niin isompaa vannetta kehiin.
Vannekoosta sanoisin että 15"-vanteet ja 195/50/15"-renkaat ovat aika pienen näköset ja madallettuna pohja kulkee alhaalla. Jos pussi vaan kestää niin isompaa vannetta kehiin.