Sivu 1/1

Nykimistä ja sammahtelua..

Lähetetty: 6.8.2007 16:20
Kirjoittaja Tero Tanninen
Elikkä tämmöinen ongelma tuli aamulla ja iltapäivällä vastaan. Kone alkaa nykimään, kierrokseet "seilaa" ja sit sammuu. Ja samalla kojetaulun sisältä kuuluu naksahdus Mittariston alta. Ja käynnistys on vaikeaa sen jälkeen. Lämmöt olivat vähän yli 70 C.
Tuli mieleen käynnistyksenesto laite. Vaikuttaako se bensan syöttöön tai sytytyspuoleen?? Vai molempiin. Auto on mk3 Golf variant ja kone on 2.0l 8 tappinen. ABY2 tai jotain..
Ja ilmamäärän mittari on Hitachi. (vai mikä se on siinä putsarin kotelon jälkeen) Kone on vakio.

Ongelma on ilmeni CD-soittimen ollessa päällä ja tasakaasulla ajettaessa. . En ole ehtinyt kokeilla soitin pois päältä mutta ehkä tänään jo kokeilen.

Pikaisia vastauksia KIITOS!!!!

Lähetetty: 6.8.2007 20:16
Kirjoittaja Pasi Häkli
Bensapumpun rele viallinen. Tai itse pumppu menossa rikki.

Lähetetty: 6.8.2007 20:46
Kirjoittaja Tero Tanninen
Teki taas temput. Mutta lähti käyntiin ilman ongelmia n. 20 minuutin kuluttua. Ehdin ajaa muutaman minuutin. Ja soitin ei vaikuttanut.. Missäs päin tuo rele sijaitsee? Jos sen sais testattua jotenkin.

Lähetetty: 6.8.2007 20:55
Kirjoittaja Pasi Häkli
Siellä se on kuskin jalkatilassa kojelaudan "sisällä".

Lähetetty: 6.8.2007 21:10
Kirjoittaja Tero Tanninen
Onko parempia tuntomerkkejä?? Saako tuon releen toiminnan kokeiltua jotenkin?? Eikös toi ole sama kun ruiskupumpun rele?? Ei nää sähkö hommat olo oikein hallussa..

Lähetetty: 7.8.2007 10:59
Kirjoittaja Clayman
On se sama. Ilmeisesti paikassa 12, releen numero 167 (ei oo 100% varmaa tietoa). Napsahtaa päälle kun laittaa virran päälle ja parin sekunnin päästä pois, eli käsikopelolla voi tunnustella. Rele tuskin paljoo maksaa, mutta voihan sen avata ja kattoo mitä on syöny.

Tommosta vikaa vois kyllä aiheuttaa virtalukonpohjakin.

Lähetetty: 7.8.2007 15:51
Kirjoittaja Tero Tanninen
Kokeilin ja toi rele oli erittäin lämmin.. ei taida olla normaalia. No käyn ostamassa uuden ja katotaan sen jälkeen. Hinta on motonetissa 9.90 €
Toivottavasti hoituu tolla et pääsee lauantaina H-linnaan.

edit: Ongelma ilmenee ainoastaan kun lämmöt on 70 -80C. siitä ylöspäin toimii normaalisti. Uus rele on laitettu. Ja tyhjäkäynnillä ei ongelmia. Kierroksia ottaa hyvin ja tehot on tallella..
Virtalukon pohja? Mahtaako olla kallis? Voiko toiminnan tutkia jotenkin?

Lähetetty: 16.8.2007 17:34
Kirjoittaja Tero Tanninen
Yhä ja edelleen ruiskupunpun rele naksuu.. Mulla menee hermot. :twisted: Paljonko maksaa vikakoodien luku? Tai vien takaisin liikkeeseen mistä ostin. Auto ollu mulla n. 3 kuukautta.

Lähetetty: 28.8.2007 18:35
Kirjoittaja Tero Tanninen
Ei kolpero temppuile enää kun ilmat viileni.. :?: Nyt jäi vika selvittämättä..

Lähetetty: 30.1.2008 21:21
Kirjoittaja Tero Tanninen
Sama vika palasi. Luulisin. Kauppareissulla mennessä ei mitään ongelmia, mut piti pois lähteä ni ei startannut enää. Tai jos starttas ni pätkii ja paukkuu putkessa, ei pysy käynnissä. Liikaa bensaa??

Ja välillä kuului omituinen "flop" ääni. Ihan kuin olis imassu jotain putkesta koneeseen.. :shock:
Puola näytti ehjältä. Samoin sytytys johdot. Mittarin takaata naksumista paljon..

Lähetetty: 31.1.2008 17:45
Kirjoittaja Tero Tanninen
Aamulla kävin kokeilemassa, lähti käyntiin mutta alkanut nakuttamaan. Ennen ei nakuttanut. Jakohihna hypännyt pari hammasta yli??
"video" käynnistä -> http://s252.photobucket.com/albums/hh6/ ... 012008.flv

Taitaa olla kansipahvi sökö -> http://i252.photobucket.com/albums/hh6/ ... 008001.jpg

Lähetetty: 1.2.2008 9:41
Kirjoittaja Clayman
Mittarin takaata naksumista paljon..
Virtalukon pohjaa veikkaisin. Naksuttelee virtaa päälle/pois.

E: jaa tuli tuota vikaa jo aikasemminkin tyrkyttyä.

Lähetetty: 1.2.2008 10:34
Kirjoittaja Tero Paalanen
Tuota limaa kertyy öljykorkkiin jos ajelet lyhyitä matkoja eikä kone lämpeä kunnolla.
Näkyykö öljytikussa tuota samaa mönjää?
Loppuuko tuo nakutus kun kone lämpenee? Aattelin vaa et voisko joku nostaja olla tukossa ja siitä syystä nakuttais.

Ootkos ottanu sen puolan oikein irti ja tarkastanut sen kunnolla.
Oireileeko ainoastaan kostealla ilmalla?

Voisiko viallinen kampiakselinasentotunnistin aiheuttaa tuon?
Virtalukon pohja vois myös aiheuttaa ton mut veikkaisin että vika ei ole siinä koska oireita on ollu aika pitkään.
Eiköhän se pohja olis jo antautunu lopunki jos siinä olis vika.

Lähetetty: 1.2.2008 15:49
Kirjoittaja Tero Tanninen
Nakuttaa lämpimänäkin. Mut ei niin kovaa mun mielestä. Eipä toi ehdi paljoa lämmetä ku työmatka on 6 km suuntaaan. Eikä oo lämpötolppaa.
Öljytikussa ei ollu mönjää.

Pitää toi puola tarkastaa vielä viikonloppuna. Ja venttilikopan jos irrottais samal ja kurkkais onko mitään näkyvää vikaa. Onko nostajat hydrauliset vai mekaaniset?

Jos v

Lähetetty: 1.2.2008 16:00
Kirjoittaja Tero Paalanen
Kyllä ne nostajat on hydrauliset. Mekaaninen ei voi mennäkkää tukkoon.
Öljyn vaihto saattaa auttaa jos nostaja on tukossa.
Mitäs öljyä oot muuten koneessa käyttäny? Muistelisin et juuri noiden nostajien takia pitääs käyttää täyssynteettistä öljyä.

Lähetetty: 1.2.2008 16:33
Kirjoittaja Tero Tanninen
Teboilin 0W-40 täyssynteettistä tohon on joskus laitettu. Ite en oo vaihtanu vielä öljyjä. Ja ajettu jo yli 30tkm viime vaihdosta. :) Ei oo kyl kuluttanu oikeestaan yhtään ja melko kirkkaan näköstäkin vielä, ei oo ihan mustaa.

Lähetetty: 1.2.2008 16:38
Kirjoittaja Sami Mäkinen
:shock: :shock:

Lähetetty: 1.2.2008 16:40
Kirjoittaja henkka863
..huh

Lähetetty: 1.2.2008 17:46
Kirjoittaja Tero Tanninen
häh :?: Onks tos jotain ihmeellistä?

Lähetetty: 1.2.2008 17:54
Kirjoittaja Tero Paalanen
No ei oo ihme jos on nostaja tukossa :shock:
Ja jos öljyt on vieläkin kirkkaan näkööset ni suosittelen vaihtamaan öljy merkkiä.
Meinaan mitä mustempaa kuraa se öljy on ni sitä paremmin se on huuhdellut koneesta paskan pois.
Yleisestihän luullaan et jos öljy pysyy kirkkaana ni se on laadukasta vaikka oikeasti nimenomaan ne laadukkaat öljyt mustuvat.

Lähetetty: 1.2.2008 17:55
Kirjoittaja Tero Paalanen
^^Ihan vaa tiedoks et valmistajan ilmoittama öljynvaihtoväli on 15tkm.

Lähetetty: 1.2.2008 18:14
Kirjoittaja Tero Tanninen
Joo noi öljyt piti vaihtaa jo viime kesänä mut ei vaan ehtiny/muistanu/jaksanu.. seli seli..

Päivitystä: Nakutus hävinnyt.

Lähetetty: 1.2.2008 22:16
Kirjoittaja AjH
Uolevi kirjoitti:No ei oo ihme jos on nostaja tukossa :shock:
Ja jos öljyt on vieläkin kirkkaan näkööset ni suosittelen vaihtamaan öljy merkkiä.
Meinaan mitä mustempaa kuraa se öljy on ni sitä paremmin se on huuhdellut koneesta paskan pois.
Yleisestihän luullaan et jos öljy pysyy kirkkaana ni se on laadukasta vaikka oikeasti nimenomaan ne laadukkaat öljyt mustuvat.
Sitten ihmetellään kun koneet ei kestä :roll: Noh toivottavasti ei tule kalliiksi toi ehtiny/muistanu/jaksanu.

Kuinka lierua mahtaa olla noilla kilometreillä, just kaveri laski 5000km ajetut öljyt viritetystä turbokoneesta ja nekin lorisi aika vetisesti. Oli kuitenkin laatukamaa ja suht mustaakin. Eikä meiän Passatin karvan vajaa 25tkm ajetut longlifet enää kovin jäykkää olleet. Mustaa kyllä.
Ja pitkälle asiasta ohi jo; HGT:ssa on kyllä semmonen kone että ei oljyt mustu, en tiedä mistä johtuu. On ollut useampaa merkkiä ja laatua ja aina on suht kirkasta. Edellinen omistaja jo ihmetteli samaa asiaa.

Lähetetty: 1.2.2008 22:21
Kirjoittaja Tero Paalanen
Josko siinä olis ollu aina sen verran hyvin huuhtelevaa öljyä jotta koneeseen ei ole päässyt kertymään karstaa.

Lähetetty: 2.2.2008 17:17
Kirjoittaja Tero Tanninen
Noh, nyt on uudet öljyt koneessa. Kuulostaa ihan normaalilta. Mut jotain on tapahtunu. Tuntuis olevan enemmän potkua koneessa. Tuntui olevan jo ennen uusia öljyjä. Oiskohan ollu putkeessa jotain ahistavaa. Takapöntösta lähteny vaimennukset kävelee. Kuukostaa pörisevän enemmän ku ennen.. :D

Lähetetty: 2.2.2008 20:12
Kirjoittaja AjH
Uolevi kirjoitti:Josko siinä olis ollu aina sen verran hyvin huuhtelevaa öljyä jotta koneeseen ei ole päässyt kertymään karstaa.
Enemmän kun mahdollista. Itseasiassa kun oli venakoppa irti tiivisteen vaihtoa varten niin varsin kirkasta metallia siellä oli.

Lähetetty: 2.2.2008 21:06
Kirjoittaja Tero Paalanen
Omassa oli käytetty huoltokirjan mukaan Mobilin Rally Formulaa siihen asti kun se mulle tuli.
Vaihdoin sitte öljyn Shell Helix Ultra 0W-40:seen. En ole ikinä nähnyt bensakoneesta tulevan niin mustia öljyjä mitä silloin tuli kun nuo Helixit laskin pois 15 tkm jälkeen. Nyt kun öljynä on ollu Helix vähä pitempää ni öljyt on ruvennu olemaan selkeästi puhtaammat.

Lähetetty: 2.2.2008 22:11
Kirjoittaja Tero Tanninen
Eli Mobilin öljyt ei puhdista konetta kauhean hyvin? ITe laitoin Teboil Gold S 5W-40 öljyt.

Lähetetty: 2.2.2008 22:28
Kirjoittaja Tero Paalanen
No en kyllä ihan suoraan niinkään väittänyt. Kerroin vaa omasta kokemuksesta.
Nii ja onhan Mobilin öljyjä paljon muitakin kuin tuo Rally Formula.

Lähetetty: 2.2.2008 23:08
Kirjoittaja Tero Tanninen
Tai siis toi Rally formula. Oon myös tota käyttäny muutamassa autossa ja aina ollu mustaa ku vaihtanu.. Onhan toi autostakin vähän kiinni..

Lähetetty: 28.2.2008 17:09
Kirjoittaja Tero Tanninen
Taas viime sunnuntaina auto teki tepposet. Ei kirveelläkään käyntiin. Noh yli puolentunnin ajan sai kokeilla ennen ku starttas. Ja bensapumpun rele naksutteli muutaman kerran sen jälkeen ennen ku alko pelaa normisti.

Mistäs tota ongelmaa nyt lähtis selvittää??? Onko ehdotuksia??

Ja puola on ehjä.

Lähetetty: 31.3.2008 16:55
Kirjoittaja Tero Tanninen
Taas se "ihana" vika tuli esille. :twisted: Lämmöt nousi 70 asteeseen ja samantien bensapumpun rele naksuttelee. Noh 30 min. odottelun jälkeen taas käyntiin ilman ongelmaa.

Viittais johonkin lämpö hommaan. Lämpötila anturi? Voiko ajaa ilman et on kytketty? Sais ton aikakin kokeiltua.

"Kylmillä" keleillä ei ollut vikaa ku moottri ilmeisesti lämpiää tasaisemmin kuin nyt "lämpimillä" ilmoilla.

Vai joku ohjain boxi sökö mikä vaikuuttaa bensan syöttöön, sytytykseen ja tohon anturiin???

Lähetetty: 4.4.2008 19:08
Kirjoittaja kimanton
Tero T. kirjoitti:Oiskohan ollu putkeessa jotain ahistavaa. Takapöntösta lähteny vaimennukset kävelee. Kuukostaa pörisevän enemmän ku ennen.. :D
Yskäisi varmaan KAT:in sisuskalut pihalle niinkuin mulla kävi.. :wink:

Lähetetty: 16.4.2008 18:58
Kirjoittaja Tero Tanninen
Perhanan kiulu temppuilee taas. Oli kiva jäädä keskelle risteystä autolla. :evil: Ja lisää murheita. Jäähdytinnestettä vuotaa koneen laatikon puoleisesta päästä. Ilmeisesti lämmityslaitteelle menevän putken juuresta.

Lähetetty: 16.4.2008 23:35
Kirjoittaja Pasi Häkli
Se metalliputki on muuten aika ruosteherkkää putkea :D Niitä muutaman vaihtanut...

Lähetetty: 17.4.2008 16:36
Kirjoittaja Tero Tanninen
Mitäs toi putki mahtaa maksaa.. Jos ostais sen samal ku käyn huomenna ostamas uuden lämpötila anturin LMS Serviceltä.

uppia: Ei auttanu anturin vaihto. Mitäs sit? Puola? Vai koko moottorin ohjausyksikkö??

Lähetetty: 19.4.2008 13:42
Kirjoittaja Tero Tanninen
ja taas uppia:

Huonompaan suuntaan meni anturin vaihdon jälkeen.

Ja jäähdytinnestettä vuota oudosta paikkaa: öljynpaine anturin liitimestä.
Kuva

Eikös toi se ole? Vai pelkkä merkkivalon liitin? Siis toi lohkon kyljessä oleva yks napanen.
UP: vika tuntuisi olevan sytkäpuolella. mutta huomasin tällaisen: moottorijarrutuksella pysyy käynnissä mut kierrosluku mittari menee nollaan. ja painaa kaasua niin kuuluu "boooo"...

Lähetetty: 20.4.2008 23:17
Kirjoittaja Tero Tanninen
Kertokaas hyvät foorumilaiset, mikä anturi tms. sähkölaite voi aiheuttaa sen et jos kone lämpiää nopeasti niin katkoo sytytysvirtaa?

Auttaako virtalukon/ -pohjan vaihto käynnistyksen estoon? Vai pystyykö ton ohittamaab ite.

Tästä kun pääsen moottoritielle alle 5:ssä minuutissa ni ongelmaa ei ole. Mut kaupunki ajossa ongelma esiintyy.

:twisted: :twisted: :twisted: Alkaa kohta vituttaa toi auto :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Nykimistä ja sammahtelua..

Lähetetty: 30.1.2023 20:55
Kirjoittaja Sisu 31
:) itesellä oli 96 1.8 samaa vikaa kaasua niin mooooo moooo 3 tonnia max otti kiertoksia...laitettiin sutytyspuolta puristukset mitattiin lamdaa tutkittiin...kunnes syy löytyi katti oli ihan umpi tukossa...se rälläkällä helvettiin niin jojo alkoi 1.8 ottamaan kierrosta :?: :D :D