Golf Variant 94

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
bemu
Viestit: 1
Liittynyt: 14.5.2004 23:40
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Golf Variant 94

Viesti Kirjoittaja bemu »

Etsinnässä olisi kolmoskoppainen 1.8 (90hv) variantti.

Mitähän moisista kannattaa tarkistaa sitä oikeata etsiessä ja mitä vikoja tuollaisessa n. 200 tkm ajetussa voi tulla vastaan?

onko kalliita remontteja tiedossa?

..niin ja onko muuten kovasti ysinelkussa eroa esim.-96 malliseen.Siis onko ollut jotain parannuksia uudemmissa?oon koittanut etsiä tervettä mutta edullista autoa..

Entäs onko kellään kokemusta saksasta vaikka ysikasin hakemisesta.kannattaako rahallisesti ja missä hinnoissa siellä liikutaan ja verot??

Sopiva yksilö löytyi jo.-94,parisataa ajettu ja hieman on laittoakin,mut hinta oli aika kohillaan.kiitokset vastauksista :lol:
Viimeksi muokannut bemu, 18.5.2004 12:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
..Parempi olla pee aaa kuin timo tee aa..
J.N
Viestit: 222
Liittynyt: 15.2.2004 13:05

Viesti Kirjoittaja J.N »

Kannattaa syynätä pohja, lokarinkaaret, helmat, yms. oikein tosi tosi huolella, et löytyykö röstikkää. Noista kun on joskus jotain marinaa kuulunut, et pohja onkin ollut aika hapero, kun on hyvin päässyt massan alla muhimaan, eli kandee syynätä ja koputella huolella.

Ja sit kannattaa kuunnella ja tarkastella koneen käyntiä kans, koska voi siinä ykspisteruiskussakin häikkää olla... Eli siis käykö tasaisesti, soutaako tyhjäkäynti kovasti, hötkiikö, sammuileeko, jne. jne.

Ja kuuntele kans, et rallattaako nostimet kovasti, vai onko joskus lähiaiokoina rempattu. Tollasessa noin 200tkm ajetussa se voip olla tehty jo, tai just edessä. Tosin se ei mikään älyttömän kallis remppa taida ees olla... Ja sit kans se ruiskun "jalan" ja imusarjan välinen kumitiiviste on kans vaihtotavaraa aina tietyin väliajoin... Ainakin velipoijjaan ventossa eka rupes olemaan vaihtokunnossa joskus vähän päälle sadantuhannen hujakoilla... Sekin voi sit aiheuttaa epätasaista tyhjäkäyntiä, mut se alkaa sit haisemaan palaneelle, kun se rupee olemaan hapero...

Eipä kai sitä muuta tuu näin äkkiseltään mieleen... Paitsi et ihan hyviä vehkeitä. :D

(Edit.) Niistä eroista... -96 tuli ainakin ovaalimalliset sivuvilkut (aikaisemmin suorakaiteet) ja tulikohan kuskin bägi ihan vakiovarusteeks...? Ainakin -96 ja uudemmissa enemmän bägejä näkee, kuin ysinelkuissa ja vitskoissa, et oisko se silloin ollut ihan vaan lisävarusteena... Ainakaan ite en muita eroja, kuin nuo em. tiedä.
petteri 02
Viestit: 8
Liittynyt: 9.4.2004 0:15
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja petteri 02 »

taitaa olla vielä että puskurit on korin värisen anakin osittain ,mutta se mitä olen huomannut niin taka luukun kahva on ainakin korin värinen kun vilkut muuttuu ovaaleiksi
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Hakeminen ei välttämättä kannata rahallisesti, ellet löydä todella halpaa, mutta varusteiden puolesta sitten kannattaakin.

Halvimmat G3 96-98(99) Variantit on saksassa 3000 euroa ja ne on yleensä sellasia ettei jostain syystä ole menneet katsastuksesta läpi, eli tee-se-itse -miehille. Kunnollista alkaa saamaan 5000-8000 euron tienoilla. Plus verot 2500-4000 euroa. Samaa -98 mallia on myyty vielä -99, eli jos haluaa varmasti ruosteettoman ja viimeisimmät varuste-lisäykset, niin sellainen olisi hyvä valinta (tosin kalliimpi).

Kannattaa muistaa että nykyisin ei tahdo saada kaupaksi kympin ja kalliimpia autoja joissa ei ole ilmastointia. Saksan autoissa on useimmissa ilmastointi. Suomessa olen törmännyt yhteen ainoaan jossa on Climatronic (ja kaikki varusteet listalta). Saksassa varusteet vaihtelee todellisista CarvaLakeista varsinaisiin löytöihin.

Tuolla on omasta pelistä juttua, tosin TDI:
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=392
http://koti.phnet.fi/jmr/golf3tdi/
Etsiskelin itse vm. -98 Varianttia, mutta sitten sattui -97 kohdalle.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Sane
Viestit: 5
Liittynyt: 24.1.2006 19:54
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Sane »

Katsastus paperit kannattaa katsoa huolella...
Takajarruissa semmonen juttu, kun käsijarrun automaattisäätölaitteen vivusta saattaa olla uritus kulunu, mutta ei oo kallis korjauttaa kun ostaa liikeestä jarrukenkäsarjan taka-akselille. Nykyään VW merkkiliikkeessä myydään jarrukengän ja välitangot ja pidinjouset ja kaikkki palikat samassa paketissa.
1.8 Golffissa vm n.95 vesipumppu menee rikki noin 250tkm hujakoilla.
Kannattaa myös kahtoa 3koppasesta vänkkärin puolen lukon tominnan, se on tyyppivika... menee rikki n.200tkm
Vänkkärin puolen istuimen tarkistus kuuluu asiaan, saattaa olla lähteny irti istuimen kiinnityskiskon välistä semmonen muovinen/kuminen ohjain pois, ei aiheuta muuta kun istumen lievää heilumista, EI minkäänlaista turvallisuusriskiä.
1.8 moottorissa, vuotaako kampiakselin taka-akselitiiviste öljyä..
enpä muuta muista

mutta hyvä auto kannatta ostaa
Vastaa Viestiin