Page 1 of 1

Passat 3BG:n valoista

Posted: 29.1.2009 12:52
by MarkusR
Tuli auto vaihdettua tuohon 3BG malliin ja sumuvaloille pitäis lamput vaihtaa. Onnistuuko muuten kun pohjapanssari pois ja alakautta vaan?
Sitten tuossa oli alkuperäiset xenonit ja myös ajovaloautomatiikka. Voiko sitä automatiikkaa ottaa pois jotenki ohjelmoimalla vai päteekö tähänkin sama mikä 3B:ssä, että valokytkin irti ja se yksi johto sieltä pois.

Posted: 29.1.2009 17:31
by jefferson
Sumareitten ympäriltä ne ritilät vetämällä pois ja sitten umpiot muutamalla ruuvilla pois, niin saat koko umpion käteen ja on helppo vaihtaa...

Posted: 29.1.2009 20:15
by Pia
Juurikin näin. Mutta ei paukku pakkasilla sitte kannata mennä repiin niitä ritilöitä, klipsut menee aika helposti rikki. nim. kokemusta on. :roll:

Posted: 29.1.2009 20:17
by MarkusR
Ok pitää ajaa auto lämpimään ja kokeilla. Kiitoksia! Miten tuo ajovaloautomatiikka?

Posted: 29.1.2009 21:31
by Pasi Häkli
Ei taida vielä 3BG:stä saada ohjelmoimalla pois. Tämä siis veikkaus, en ole käytännössä kokeillu.

Posted: 29.1.2009 22:01
by Pia
http://www.pajalle.com/cars.php?id=019&lang=fi&page=2

Kertokaas viisammat toimiiko tämä ohje bg:lle? Muuta ei oikein löytyny...

Posted: 30.1.2009 17:17
by MarkusR
Kyllä tuo pajalle.comin ohje toimii. Yhdestä bg:stä otin sen irti mihin laitettiin jälkiasennus xenonit. Varmaan siinä ei ole mitään eroa vaikka nuo xenonit olis vakiona. kait :). Olis vaan ollut hyvä, jos olis saanut ohjelmoimalla pois.

Posted: 29.8.2011 21:51
by ylilammikko
Kertokaas ken tietää..

Mulla Passatissa (-04) jälkiasennus xenonit. Nyt lyhyet alko reistaileen eli ei syty/pala aina.. uudet polttimot tilattu mutta en tiedä onko vika niissä. Ite kun en ole tollasia koskaan asentanu enkä muutenkaan perehtynyt niin..

-ajovaloautomatiikka on ollut koko ajan kytkettynä vaikka suositus on että pois. voiko olla että tuo on rikkonut jotain?
-onko nuo nyt sitten ihan lailliset kun on vaan korvattu H7 ja H9 noilla xenoneilla vai tuleeko leimalla ongelmia?

Posted: 30.8.2011 17:47
by molskit
ylilammikko wrote:-onko nuo nyt sitten ihan lailliset kun on vaan korvattu H7 ja H9 noilla xenoneilla vai tuleeko leimalla ongelmia?
Satavarmasti laittomat, jos ei ole automaattista korkeudensäätöä, pesureita ja umpiot hyväksytty xenoneille. :shock: Ongelmien tulo riippuu katsurista ja konttorista, mutta pääsääntöisesti taitaa tulla sapiskaa jälkiasennus xenoneista... :twisted:

Posted: 30.8.2011 20:13
by ylilammikko
Joo nyt tutkin vielä ja eihän noissa lampuissa mitään vikaa ollut.. kun löi pitkien ballasteihin kiinni niin hyvin sytty eli lyhyiden ballastit paskana. No nyt on taas H7 kiinni ja pelaa. Oliskohan tuo valoautomatiikka rikkonut nuo lyhyiden ballistit?

BTW: ei kellään olis jääny noita orkkis suojakupuja tonne umpion taakse? On heitetty meneen kun on laitettu xenon hässäkät tilalle.

Posted: 4.10.2011 19:42
by ylilammikko
Kertokaas saako mistään passattiin kunnollisia valoja? Pihassa 3BG ja 3B ja sama vika molemmissa eli ei meinaa nähdä mitään. Onko xenon ainoa ratkaisu vai voiko pelkkiä umpioita vaihtamalla saada jotain hyötyä? Monenlaisia valojahan noihin kaupataan mutta millä näkis pimeelläkin???

Posted: 4.10.2011 19:55
by Liekkis
Itse kirosin viime talvena 3B Passatin valoja kun ei niillä juuri eteensä nähnyt. Nyt hommasin 1vk sitten Depo kirkasoptiikkaumpiot ja niiden kaveriksi lyhyille on nyt 35w ksenonit. Näkee jo huomattavasti paremmin syksyn mustilla teillä + hommasin vielä Cobran sarjan pitkille joka pitäisi vain asentaa paikalleen.

Voisin ehkä laittaa kuvaa vertailun vuoksi kunhan saan viikonloppuna paikalleen...

Posted: 4.10.2011 20:02
by ylilammikko
Onko nuo sitten xenoneille hyväksytyt vai kuuluuko niihin orkkiksena jotkut muut polttimot?
Mikä hintaluokka umpioilla?

Posted: 4.10.2011 23:17
by Liekkis
219e uutena ja pitää erikseen ostaa Xenon sarja(t) + tarvittava D2S adapteri lyhkäsiin.
*KLIKS*

Posted: 5.10.2011 8:44
by ylilammikko
Joo 3B:stä puuttuu pesurit ja 3BG:stä automaattinen korkeudensäätö joten tuollaiset ei meikäläiselle auta..
Onko nuo kirkasoptiikkaiset OIKEASTI tehokkaammat vakiopolttimoilla kuin normit?

Posted: 5.10.2011 21:10
by Kilu
ylilammikko wrote:Joo 3B:stä puuttuu pesurit ja 3BG:stä automaattinen korkeudensäätö joten tuollaiset ei meikäläiselle auta..
Onko nuo kirkasoptiikkaiset OIKEASTI tehokkaammat vakiopolttimoilla kuin normit?
Vastaavassa tilanteessa ostaisin lailliset xenonumpiot ja tietenkin muut releet. Vaihtaisin kesäksi vanhat paskat ja tietenkin katsastukseen. Syksystä kevääseen käyttäisin xenoneita. Umpiot on kuitenkin lyhkäisille lailliset, joten tuskinpa jepet edes kiinnittää huomiota pesureihin tai automatiikkaan. Tämä ei ollut kehoitus.

Posted: 5.10.2011 21:21
by ylilammikko
Melkoinen vaiva olisi tuosta vaihtelustakin..
Tutulla 1998 A4, perus umpiot H4 varustettuna ja pelkillä lyhkäsillä näkee paremmin kun Passatin pitkillä.

Posted: 6.10.2011 0:22
by Kilu
ylilammikko wrote:Melkoinen vaiva olisi tuosta vaihtelustakin..
No kaikki on suhteellista. Umpio on kolmella ruuvilla kiinni... Voithan toki ostaa kirkasoptiikka ajovalot ja laittaa niihin H7 xenonmuutossarjan. Helpompi irroittaa katsatusta varten. Valokuviosta en tiedä. Halogeeneillä ei kunnon valoa aikaiseksi saa verrattuna xenoneihin.

Posted: 6.10.2011 6:31
by Pasi Häkli
Ite pistän katsastukseen aina H7 halogeenit paikoilleen ja heti konttorikäynnin jälkeen xenonpolttimot takas. Jätän ballastit ja kaikki paikoilleen eikä koskaan ole mitään kyselty. Voi olla ettei sanois mitään, vaikka noi xenonit olis kiinni konttorillakin, mutta ite oon ottanu varman päälle. Linssiumpio tossa on, et valokuvio on hyvä ja ei häikäse muita tielläliikkujia. Ja valoteho on aika hyvä. Halogeeneillä ei tosiaan kovin hyvää valotehoo saa aikaseksi, vaikka uusisi lyhdyt kokonaan.

Posted: 24.10.2011 21:48
by mikok
Millä pirulla ootte noissa 3bg pasuunoissa laittanu ne xenon polttimot kiinni umpioon? Se alkuperäinen h7 kiinnike on aika outo. Olis ees semmunen perinteinen jousi millä sais polttimon lukittua paikoilleen. Sitä paiitsi se xenon voi jäädä ihan mihin asentoon vain. Kertokaa vinkkinne mulla ois kans yks sarja jemmattuna autoon...

Posted: 25.10.2011 7:07
by Pasi Häkli
Mulla on ihan sillä alkuperäsellä peltikiinnikkeellä. Se on vaan toiselta reunalta halkastu poikki että sen saa paikoilleen polttimon ympärille. Ja alkuperäisellä tyylillä polttimo takaisin. Hyvin se siellä pysyy. Eikä sillä polttimon asennolla ole mun mielestä mitään merkitystä, kunhan asettuu hyvin paikoilleen. Se etupinta siis kiinnityspintaa vasten. Se saa siis vaikka pyöriä siellä paikallaan, ei vaikuta valokuvioon käsittääkseni. Ei se siellä tietenkään kyllä pyöri.

Posted: 25.10.2011 11:17
by mikok
Entisessä A4:ssa oli alkuperäis xenonit. Ne meni kerran mulla eriasentoon kuin kuuluis ja valot näytti n. 1m eteen alas. Mutta jos vahtii että ne menis samalla tavalla kun vakio H7 ni tuskin siinä sitten mitää on. Täytyy siis halkaista se pelti. Onko muuten porukka saanu katastettua autoa noilla pilipali xenoneilla?

Posted: 25.10.2011 16:13
by -Mikk0-
Eilen laitoin paikallee.
Valoa riittää, pitkät näyttää vaan aika surkeilta.
Ainut haittapuoli on se että radiokanavista osa ei oikeen kuulu, olisko tähän mitään ratkasua kenelläkään?

Posted: 25.10.2011 17:38
by Pasi Häkli
^^ Ite oon aina heittäny halogeenit takas konttorilla käynnin ajaksi, varmuuden vuoksi. Kun ei oo kaksinen homma.

Posted: 25.10.2011 20:10
by mikok
No nyt värkkäsin sinne semmosen sarjan. Jostain kumman syystä valokuvioon jää kaksi häiritsevää väpättävää varjoa kummalekkin puolelle. Voiko se muka olla että sen polttimon päähän menevä lanka aiheuttaa sen? Onko kellään samaa ilmiötä? Kyllä nää jälkiasennus jutut on pikkase kyllä semmusia...

Posted: 25.10.2011 20:47
by Kilu
-Mikk0- wrote: Ainut haittapuoli on se että radiokanavista osa ei oikeen kuulu, olisko tähän mitään ratkasua kenelläkään?
Paljonko maksoit sarjasta? Taitaa nuo kaikista halvimmat ballastit olla tosi heikosti häiriösuojattuja. Vastaavista ongelmista olen kuullut n. 40 euron sarjan ostajilta.

Posted: 26.10.2011 5:44
by -Mikk0-
Toi on cobran sarja. Mutta edellistä mallia (kai). Pitää kokeilla sitte ku tulee ne uudet et toimiiko ne paremmin.

Posted: 26.10.2011 22:13
by mikok
Kyllähän halpa on kuraa, mutta mikä piru ne varjot siihen tekee? Yritin samalla vaihtaa parkit ledeihin muutta en saanu millään niitä parkkeja irti umpiosta. Tosi kenkkumainen! miten ne ees pitäis ottaa pois?

Posted: 26.10.2011 22:16
by Juhizz
Niistä johdoista kun varovasti vetää/nyppäisee. Niin itse sain irti.

Älä kuitenkaan hyökkää silmille jos saat vain piuhat irti :P

Posted: 27.10.2011 7:08
by Pasi Häkli
Ei ne johdot sieltä irtoa :) Eli uskaltaa johdoista nyppästä.

Posted: 27.10.2011 16:09
by -Mikk0-
Tuli vaihdettua uudempi cobran sarja ja nyt toimii radiokin. Samalla vaihtu värilämpökin 5000k -> 4300k.

Re: Passat 3BG:n valoista

Posted: 4.1.2016 13:33
by kazpa
Nostetaanpa vähän vanhaa aihetta. Osaako joku kertoa millä johtokikkailulla saan valot niin, että 0-asennossa ainakaan keulalla ei mitään syttyisi ja parkit asennossa palaa parkit ja valot päällä asennossa kaikki?? Netistä en mitään yksiselitteistä vastausta ole löytänyt.

Re: Passat 3BG:n valoista

Posted: 4.1.2016 16:44
by Mehtäkonekuski
kazpa wrote:Nostetaanpa vähän vanhaa aihetta. Osaako joku kertoa millä johtokikkailulla saan valot niin, että 0-asennossa ainakaan keulalla ei mitään syttyisi ja parkit asennossa palaa parkit ja valot päällä asennossa kaikki?? Netistä en mitään yksiselitteistä vastausta ole löytänyt.
Tuossapa aiheesta lisempää. viewtopic.php?f=20&t=14619" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Passat 3BG:n valoista

Posted: 5.1.2016 19:27
by kazpa
Sanoinhan ettei mitään yksiselitteistä vastausta ole löytynyt eikä tuostakaan taas mitään apua ole. Parkit palaa ihan normaalisti 0-asennossa... Kyllä nämä on moneen kertaan kaluttu läpi :D B, TFL ja/tai 5 pinniltä johto irti tai rele 173 irti. Vaihtoehtoja löytyy siksi kysyinkin viisaammilta suoraa vastausta. Pitää vissiin kokeilemalla selvittää...