Passat 3BG:n valoista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
MarkusR
Viestit: 107
Liittynyt: 17.5.2007 21:41

Passat 3BG:n valoista

Viesti Kirjoittaja MarkusR »

Tuli auto vaihdettua tuohon 3BG malliin ja sumuvaloille pitäis lamput vaihtaa. Onnistuuko muuten kun pohjapanssari pois ja alakautta vaan?
Sitten tuossa oli alkuperäiset xenonit ja myös ajovaloautomatiikka. Voiko sitä automatiikkaa ottaa pois jotenki ohjelmoimalla vai päteekö tähänkin sama mikä 3B:ssä, että valokytkin irti ja se yksi johto sieltä pois.
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
jefferson
Viestit: 4
Liittynyt: 10.11.2008 23:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jefferson »

Sumareitten ympäriltä ne ritilät vetämällä pois ja sitten umpiot muutamalla ruuvilla pois, niin saat koko umpion käteen ja on helppo vaihtaa...
VW Passat Variant 1.9 TDI 96kw -03
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Juurikin näin. Mutta ei paukku pakkasilla sitte kannata mennä repiin niitä ritilöitä, klipsut menee aika helposti rikki. nim. kokemusta on. :roll:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
MarkusR
Viestit: 107
Liittynyt: 17.5.2007 21:41

Viesti Kirjoittaja MarkusR »

Ok pitää ajaa auto lämpimään ja kokeilla. Kiitoksia! Miten tuo ajovaloautomatiikka?
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ei taida vielä 3BG:stä saada ohjelmoimalla pois. Tämä siis veikkaus, en ole käytännössä kokeillu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

http://www.pajalle.com/cars.php?id=019&lang=fi&page=2

Kertokaas viisammat toimiiko tämä ohje bg:lle? Muuta ei oikein löytyny...
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
MarkusR
Viestit: 107
Liittynyt: 17.5.2007 21:41

Viesti Kirjoittaja MarkusR »

Kyllä tuo pajalle.comin ohje toimii. Yhdestä bg:stä otin sen irti mihin laitettiin jälkiasennus xenonit. Varmaan siinä ei ole mitään eroa vaikka nuo xenonit olis vakiona. kait :). Olis vaan ollut hyvä, jos olis saanut ohjelmoimalla pois.
Ex: VW Passat Variant 1.8T -05 highline
ylilammikko
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2010 17:34
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja ylilammikko »

Kertokaas ken tietää..

Mulla Passatissa (-04) jälkiasennus xenonit. Nyt lyhyet alko reistaileen eli ei syty/pala aina.. uudet polttimot tilattu mutta en tiedä onko vika niissä. Ite kun en ole tollasia koskaan asentanu enkä muutenkaan perehtynyt niin..

-ajovaloautomatiikka on ollut koko ajan kytkettynä vaikka suositus on että pois. voiko olla että tuo on rikkonut jotain?
-onko nuo nyt sitten ihan lailliset kun on vaan korvattu H7 ja H9 noilla xenoneilla vai tuleeko leimalla ongelmia?
T4 Multivan 2.5TDI -00 (AHY)
Passat 3BG 1.9TDI -04 4MOTION (AVF)
Avatar
molskit
Viestit: 56
Liittynyt: 1.3.2009 17:09
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja molskit »

ylilammikko kirjoitti:-onko nuo nyt sitten ihan lailliset kun on vaan korvattu H7 ja H9 noilla xenoneilla vai tuleeko leimalla ongelmia?
Satavarmasti laittomat, jos ei ole automaattista korkeudensäätöä, pesureita ja umpiot hyväksytty xenoneille. :shock: Ongelmien tulo riippuu katsurista ja konttorista, mutta pääsääntöisesti taitaa tulla sapiskaa jälkiasennus xenoneista... :twisted:
Audi A6 2.0TDI 4F
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
ylilammikko
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2010 17:34
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja ylilammikko »

Joo nyt tutkin vielä ja eihän noissa lampuissa mitään vikaa ollut.. kun löi pitkien ballasteihin kiinni niin hyvin sytty eli lyhyiden ballastit paskana. No nyt on taas H7 kiinni ja pelaa. Oliskohan tuo valoautomatiikka rikkonut nuo lyhyiden ballistit?

BTW: ei kellään olis jääny noita orkkis suojakupuja tonne umpion taakse? On heitetty meneen kun on laitettu xenon hässäkät tilalle.
T4 Multivan 2.5TDI -00 (AHY)
Passat 3BG 1.9TDI -04 4MOTION (AVF)
ylilammikko
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2010 17:34
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja ylilammikko »

Kertokaas saako mistään passattiin kunnollisia valoja? Pihassa 3BG ja 3B ja sama vika molemmissa eli ei meinaa nähdä mitään. Onko xenon ainoa ratkaisu vai voiko pelkkiä umpioita vaihtamalla saada jotain hyötyä? Monenlaisia valojahan noihin kaupataan mutta millä näkis pimeelläkin???
T4 Multivan 2.5TDI -00 (AHY)
Passat 3BG 1.9TDI -04 4MOTION (AVF)
Liekkis
Viestit: 68
Liittynyt: 17.9.2010 1:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Liekkis »

Itse kirosin viime talvena 3B Passatin valoja kun ei niillä juuri eteensä nähnyt. Nyt hommasin 1vk sitten Depo kirkasoptiikkaumpiot ja niiden kaveriksi lyhyille on nyt 35w ksenonit. Näkee jo huomattavasti paremmin syksyn mustilla teillä + hommasin vielä Cobran sarjan pitkille joka pitäisi vain asentaa paikalleen.

Voisin ehkä laittaa kuvaa vertailun vuoksi kunhan saan viikonloppuna paikalleen...
1.8T Passat variant -99
ylilammikko
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2010 17:34
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja ylilammikko »

Onko nuo sitten xenoneille hyväksytyt vai kuuluuko niihin orkkiksena jotkut muut polttimot?
Mikä hintaluokka umpioilla?
T4 Multivan 2.5TDI -00 (AHY)
Passat 3BG 1.9TDI -04 4MOTION (AVF)
Liekkis
Viestit: 68
Liittynyt: 17.9.2010 1:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Liekkis »

219e uutena ja pitää erikseen ostaa Xenon sarja(t) + tarvittava D2S adapteri lyhkäsiin.
*KLIKS*
1.8T Passat variant -99
ylilammikko
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2010 17:34
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja ylilammikko »

Joo 3B:stä puuttuu pesurit ja 3BG:stä automaattinen korkeudensäätö joten tuollaiset ei meikäläiselle auta..
Onko nuo kirkasoptiikkaiset OIKEASTI tehokkaammat vakiopolttimoilla kuin normit?
T4 Multivan 2.5TDI -00 (AHY)
Passat 3BG 1.9TDI -04 4MOTION (AVF)
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Viesti Kirjoittaja Kilu »

ylilammikko kirjoitti:Joo 3B:stä puuttuu pesurit ja 3BG:stä automaattinen korkeudensäätö joten tuollaiset ei meikäläiselle auta..
Onko nuo kirkasoptiikkaiset OIKEASTI tehokkaammat vakiopolttimoilla kuin normit?
Vastaavassa tilanteessa ostaisin lailliset xenonumpiot ja tietenkin muut releet. Vaihtaisin kesäksi vanhat paskat ja tietenkin katsastukseen. Syksystä kevääseen käyttäisin xenoneita. Umpiot on kuitenkin lyhkäisille lailliset, joten tuskinpa jepet edes kiinnittää huomiota pesureihin tai automatiikkaan. Tämä ei ollut kehoitus.
ylilammikko
Viestit: 35
Liittynyt: 29.3.2010 17:34
Paikkakunta: Ikaalinen

Viesti Kirjoittaja ylilammikko »

Melkoinen vaiva olisi tuosta vaihtelustakin..
Tutulla 1998 A4, perus umpiot H4 varustettuna ja pelkillä lyhkäsillä näkee paremmin kun Passatin pitkillä.
T4 Multivan 2.5TDI -00 (AHY)
Passat 3BG 1.9TDI -04 4MOTION (AVF)
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Viesti Kirjoittaja Kilu »

ylilammikko kirjoitti:Melkoinen vaiva olisi tuosta vaihtelustakin..
No kaikki on suhteellista. Umpio on kolmella ruuvilla kiinni... Voithan toki ostaa kirkasoptiikka ajovalot ja laittaa niihin H7 xenonmuutossarjan. Helpompi irroittaa katsatusta varten. Valokuviosta en tiedä. Halogeeneillä ei kunnon valoa aikaiseksi saa verrattuna xenoneihin.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ite pistän katsastukseen aina H7 halogeenit paikoilleen ja heti konttorikäynnin jälkeen xenonpolttimot takas. Jätän ballastit ja kaikki paikoilleen eikä koskaan ole mitään kyselty. Voi olla ettei sanois mitään, vaikka noi xenonit olis kiinni konttorillakin, mutta ite oon ottanu varman päälle. Linssiumpio tossa on, et valokuvio on hyvä ja ei häikäse muita tielläliikkujia. Ja valoteho on aika hyvä. Halogeeneillä ei tosiaan kovin hyvää valotehoo saa aikaseksi, vaikka uusisi lyhdyt kokonaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mikok
Viestit: 40
Liittynyt: 22.10.2011 22:10
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja mikok »

Millä pirulla ootte noissa 3bg pasuunoissa laittanu ne xenon polttimot kiinni umpioon? Se alkuperäinen h7 kiinnike on aika outo. Olis ees semmunen perinteinen jousi millä sais polttimon lukittua paikoilleen. Sitä paiitsi se xenon voi jäädä ihan mihin asentoon vain. Kertokaa vinkkinne mulla ois kans yks sarja jemmattuna autoon...
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Mulla on ihan sillä alkuperäsellä peltikiinnikkeellä. Se on vaan toiselta reunalta halkastu poikki että sen saa paikoilleen polttimon ympärille. Ja alkuperäisellä tyylillä polttimo takaisin. Hyvin se siellä pysyy. Eikä sillä polttimon asennolla ole mun mielestä mitään merkitystä, kunhan asettuu hyvin paikoilleen. Se etupinta siis kiinnityspintaa vasten. Se saa siis vaikka pyöriä siellä paikallaan, ei vaikuta valokuvioon käsittääkseni. Ei se siellä tietenkään kyllä pyöri.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mikok
Viestit: 40
Liittynyt: 22.10.2011 22:10
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja mikok »

Entisessä A4:ssa oli alkuperäis xenonit. Ne meni kerran mulla eriasentoon kuin kuuluis ja valot näytti n. 1m eteen alas. Mutta jos vahtii että ne menis samalla tavalla kun vakio H7 ni tuskin siinä sitten mitää on. Täytyy siis halkaista se pelti. Onko muuten porukka saanu katastettua autoa noilla pilipali xenoneilla?
-Mikk0-
Viestit: 107
Liittynyt: 16.9.2010 8:23
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja -Mikk0- »

Eilen laitoin paikallee.
Valoa riittää, pitkät näyttää vaan aika surkeilta.
Ainut haittapuoli on se että radiokanavista osa ei oikeen kuulu, olisko tähän mitään ratkasua kenelläkään?
Passat 2.0TDI BMT 2013
Ex.Passat Variant 4motion 2005
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

^^ Ite oon aina heittäny halogeenit takas konttorilla käynnin ajaksi, varmuuden vuoksi. Kun ei oo kaksinen homma.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mikok
Viestit: 40
Liittynyt: 22.10.2011 22:10
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja mikok »

No nyt värkkäsin sinne semmosen sarjan. Jostain kumman syystä valokuvioon jää kaksi häiritsevää väpättävää varjoa kummalekkin puolelle. Voiko se muka olla että sen polttimon päähän menevä lanka aiheuttaa sen? Onko kellään samaa ilmiötä? Kyllä nää jälkiasennus jutut on pikkase kyllä semmusia...
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Viesti Kirjoittaja Kilu »

-Mikk0- kirjoitti: Ainut haittapuoli on se että radiokanavista osa ei oikeen kuulu, olisko tähän mitään ratkasua kenelläkään?
Paljonko maksoit sarjasta? Taitaa nuo kaikista halvimmat ballastit olla tosi heikosti häiriösuojattuja. Vastaavista ongelmista olen kuullut n. 40 euron sarjan ostajilta.
-Mikk0-
Viestit: 107
Liittynyt: 16.9.2010 8:23
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja -Mikk0- »

Toi on cobran sarja. Mutta edellistä mallia (kai). Pitää kokeilla sitte ku tulee ne uudet et toimiiko ne paremmin.
Passat 2.0TDI BMT 2013
Ex.Passat Variant 4motion 2005
mikok
Viestit: 40
Liittynyt: 22.10.2011 22:10
Paikkakunta: Ristiina

Viesti Kirjoittaja mikok »

Kyllähän halpa on kuraa, mutta mikä piru ne varjot siihen tekee? Yritin samalla vaihtaa parkit ledeihin muutta en saanu millään niitä parkkeja irti umpiosta. Tosi kenkkumainen! miten ne ees pitäis ottaa pois?
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Niistä johdoista kun varovasti vetää/nyppäisee. Niin itse sain irti.

Älä kuitenkaan hyökkää silmille jos saat vain piuhat irti :P
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ei ne johdot sieltä irtoa :) Eli uskaltaa johdoista nyppästä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
-Mikk0-
Viestit: 107
Liittynyt: 16.9.2010 8:23
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja -Mikk0- »

Tuli vaihdettua uudempi cobran sarja ja nyt toimii radiokin. Samalla vaihtu värilämpökin 5000k -> 4300k.
Passat 2.0TDI BMT 2013
Ex.Passat Variant 4motion 2005
kazpa
Viestit: 20
Liittynyt: 14.2.2013 14:52
Paikkakunta: Tampere / Loimaa

Re: Passat 3BG:n valoista

Viesti Kirjoittaja kazpa »

Nostetaanpa vähän vanhaa aihetta. Osaako joku kertoa millä johtokikkailulla saan valot niin, että 0-asennossa ainakaan keulalla ei mitään syttyisi ja parkit asennossa palaa parkit ja valot päällä asennossa kaikki?? Netistä en mitään yksiselitteistä vastausta ole löytänyt.
1.8T kuissi
Avatar
Mehtäkonekuski
Viestit: 434
Liittynyt: 3.5.2014 12:56
Paikkakunta: Orimattila

Re: Passat 3BG:n valoista

Viesti Kirjoittaja Mehtäkonekuski »

kazpa kirjoitti:Nostetaanpa vähän vanhaa aihetta. Osaako joku kertoa millä johtokikkailulla saan valot niin, että 0-asennossa ainakaan keulalla ei mitään syttyisi ja parkit asennossa palaa parkit ja valot päällä asennossa kaikki?? Netistä en mitään yksiselitteistä vastausta ole löytänyt.
Tuossapa aiheesta lisempää. viewtopic.php?f=20&t=14619" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
kazpa
Viestit: 20
Liittynyt: 14.2.2013 14:52
Paikkakunta: Tampere / Loimaa

Re: Passat 3BG:n valoista

Viesti Kirjoittaja kazpa »

Sanoinhan ettei mitään yksiselitteistä vastausta ole löytynyt eikä tuostakaan taas mitään apua ole. Parkit palaa ihan normaalisti 0-asennossa... Kyllä nämä on moneen kertaan kaluttu läpi :D B, TFL ja/tai 5 pinniltä johto irti tai rele 173 irti. Vaihtoehtoja löytyy siksi kysyinkin viisaammilta suoraa vastausta. Pitää vissiin kokeilemalla selvittää...
1.8T kuissi
Viestiketju Lukittu