VW Golf IV Variant vikalista

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Avatar
enska
Viestit: 315
Liittynyt: 28.10.2005 20:31
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja enska »

enska kirjoitti:
enska kirjoitti:Vähä päälle 81000tkm ja puola levis. Korjattiin ilmaseks=)
Aikasemmin ongelmia kytkimen kanssa, eli pedaali jäi lattiaan.
105tkm mittarissa ja sama homma taas, ei naurata :(
Mutta ehkä ne taas korjaa sen ilmaseks :roll:
Noniin, eipä lähde sitten enää käyntiinkään... :x
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Avatar
enska
Viestit: 315
Liittynyt: 28.10.2005 20:31
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja enska »

1. 2. ja 3. pytyn puolat vaihdettu uudenmallisiin, ja moottorin ohjainlaite päivitetty, kaikki takuuseen ja taas pelittää :D
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Olikohan jo listalla:

Vänkärin ovea avatessa ei sisävalo syty, ja auto luulee oven olevan edelleen kiinni..

Mahtaako olla vinkkejä ehjäämiseen?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Avatar
timperi
Viestit: 16
Liittynyt: 4.9.2006 11:48
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja timperi »

ohjaustehostin vinkuu, samoin ilmastointi. sammuilee ilman kummempaa syytä kesken ajon:)
Jokainen tsäänssi on mahdollisuus:)
Avatar
MarkusK
Viestit: 645
Liittynyt: 1.12.2003 20:32
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja MarkusK »

JyriT kirjoitti:Olikohan jo listalla:

Vänkärin ovea avatessa ei sisävalo syty, ja auto luulee oven olevan edelleen kiinni..

Mahtaako olla vinkkejä ehjäämiseen?
Mikrokytkin sieltä kahvan sisältä rikki. Merkkiliikkeen kautta korjauskeinona uusi kahva. Putsaaminen voi ehkä auttaa ensiapuna.
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriT »

MarkusK kirjoitti: Mikrokytkin sieltä kahvan sisältä rikki. Merkkiliikkeen kautta korjauskeinona uusi kahva. Putsaaminen voi ehkä auttaa ensiapuna.
Hienoo.. Mitäköhän uus mahtaa kustantaa.. Vai pitäsköhän käydä narisemassa takuun piikkiin, luulis kahvan kestävän yli 170tkm..
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
jariuz
Viestit: 11
Liittynyt: 20.9.2006 19:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jariuz »

-Takajarrut vinkuu ja laahaa kun pyöritin takarengasta vapaana soikean muodon tavalla. Laakkosen huollon mielestä ei mitään vikaa kun tarkistivat
-Vaihteisto tökki-> öljyt vaihdettiin takuuseen
-Oikeassa lokarivilkussa kosteutta->huollossa kuivasivat ja pyysivät seuraamaan
-Vasemmassa takavalossa parkin kohdalla kosteutta->liekkö valojen tiivisteet näin huonoja jo sitten tehtaalta lähtien?!
-Tupakansytyttimen pistoke kuoli

Varmaan täytyy hankkia jotkut "tuning" takajarrupalat kun tuntuvat lupaavan vinkumattomuutta nitten kanssa.

Vähällä siis päästy 3000km golffin kanssa.
G3 & G4 variantit
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

3tkm ajetussa golffissa ei takajarrut kyllä laahaa, se on ihan satavarma. Vinkua ne kyllä voi. Täytys jarrutella vähän reippaammin, että ne takajarrutkin joutuisi tekemään töitä, niin ei vingu enää.

PS. Kaikki ne päästää "ovaalimaisen" laahausäänen, kun rengasta ilmassa pyörittää...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
jariuz
Viestit: 11
Liittynyt: 20.9.2006 19:36
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jariuz »

Mulla on toi golffi ollu 3000 kilometrin ajan. Mut ei sillä oo ajettu kaikkiaankaan ku n. 8000km. Laakkosellakin sanovat että jarruttele reippaammin ja näin on tullu tehtyäkin Myös ennen huollos käyntiä. Tosin osa syy saattaa olla et auto on entinen esittelyauto eli paljon seissy. Mistähän toi "ovaali" laahausääni sit johtuu? Onhan siel pyöräs tietyst laakeri sun muita liikkuvia osia et pyöriminen ei oo täydellistä linjaa seuraavaa. Mut kiitos tiedosta Pasi H. ettei tarvinnu mennä taas laakkoselle "viisasta" esittämään. Tuntuu vaan et kun osti näinki uuden auton niin kaikki pienetkin äänet, myös autoon normaalisti kuuluvat herättää huomion. Entiset kun päästeli jos jonkinnäköstä ääntä. Ja niinku sanoin niin vähäl oon päässy ku lukee muitten kokemuksista.
G3 & G4 variantit
Rkola
Viestit: 37
Liittynyt: 31.5.2006 17:36
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Rkola »

Jarrut vinkuu täälläki, joskus pitävät "turpansa kiinni".
Mutta oli niistä hyötyäki viime viikonloppuna; Oltiin koiran kanssa kisoissa ja auto piti saada ajettua mökin viereen. Tiellä oli kuitenkin tokallinen ihmisiä ja koiria... En tiedä että eivätkö kuulleet diesel auton tuloa :wink: vai olivatko ihan vaan "me ei väistytä" asenteella. Noo, en viitsinyt alkaa töötillä tätejä säikyttään ja tietty koiria, niin jarrutin...... iiiiiiiiii kuului jarruista, koirat kääntyili taaksepäin, toisilla päät vinossa, toisilla korvat luimussa ja tätskyt siirtyi syrjään 8) Ongelma tarkaistu ja auto saatiin möksän viekkuun.
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Se ovaali laahausääni voi johtua niinkin pienestä asiasta, kun auto seisoo yön yli ja jarrupala ruostuu hivenen kiinni jarrulevyyn, ja silloin onkin sitten jo epätasainen pinta levyssä, joka hankaa "ovaalimaisesti". Eipä sille taida parempaa selitystä löytyä...?

Jariuz, eipä kestä, saa kysyä muitakin asioita jos painaa mieltä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Rkola
Viestit: 37
Liittynyt: 31.5.2006 17:36
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Rkola »

Auttakee! :cry:

Golf meni lähes moitteettomasti katsastuksesta läpi syksyllä. Tämä yksi moite, jonka katsastus setä huomas, oli se, että takavaloissa vasemmalta puolelta on ylhäältä palanut hehku. Olipa kiva kun ei ollut kuin hehkun vaihdos juttu ja taas mentiin... No, hehku vaihdettiin ja TAAS se on palanut...
Kai niillä hehkuillakin on vähän pidempi paloaika...

Missä vika?
VW Golf Variant 1.9 TDI vm.2000
Avatar
enska
Viestit: 315
Liittynyt: 28.10.2005 20:31
Paikkakunta: Lapinjärvi

Viesti Kirjoittaja enska »

Hehkuista en tiiä, mut ainaki parkkeja nuo tykkää poltella...
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Pissapojan letku falskaa takakontin luukun yläreunasta. Vika ilmenee kastuneena takakontin suojaverhona ja pesunesteen katkuna hytissä..
Korjaus käy repimällä ikkunaa kiertävä muovi .. pois ja laittamalla letku kunnolla kiinni liittimeen. Omassa ko. liitin on siinä lisäjarruvalon takana.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

JyriT kirjoitti:Pissapojan letku falskaa takakontin luukun yläreunasta. Vika ilmenee kastuneena takakontin suojaverhona ja pesunesteen katkuna hytissä..
Ja toi kannattaa korjata melkolailla ajoissa.... Kusee sitten ne nesteet just niihin ympärillä oleviin liittimiin ja lisäjarruvaloon... Aiheuttaen ei-toivottuja tuloksia.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Pasi H. kirjoitti: Ja toi kannattaa korjata melkolailla ajoissa.... Kusee sitten ne nesteet just niihin ympärillä oleviin liittimiin ja lisäjarruvaloon... Aiheuttaen ei-toivottuja tuloksia.
Juu, näin huomasin :), tosin tuli kenttäkorjauksena vaan tökättyä se letku takasin siihen liittimeen. Pitäs varmaan jostain ettiä semmosia pieniä kelmmareita ja laittaa semmoset molemmin puolin liitintä.
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

JyriT kirjoitti:Pitäs varmaan jostain ettiä semmosia pieniä kelmmareita ja laittaa semmoset molemmin puolin liitintä.
Kutistesukka on myös kova sana.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Oikean puolen sisempi vetonivel paskana... Naputtelee jo välillä tasakaasullakin. Ei kuulemma ole koskaan yhdestäkään golfista hajonnut, jep. Parisataa vielä matkaa 140tkm:iin. Mitähän uusi oikeanpuoleinen vetarisetti nivelineen maksaa marmoritiskillä?
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Se on kyllä äärimmäisen harvinaista, että siitä se sisempi vetari hajoaisi. Oikeasti. Huonoo tuuria.
Eilen oli kans tosi harvinainen vika Golf IV Variantissa, Ohjausvaihde kusee tehostinöljyt pihalle oikeanpuoleisen haitarikumin sisältä(eli ohjausvaihde sökö). En muista, koska olis viimeks vaihdettu ohjausvaihdetta nelosgolffiin. Harvinaista myös. Ja korjaussarjaa ei ole olemassa, eli uutta kehiin. Kumeineen ja tiivisteineen 500€ paukku osien osalta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Puuhis
Viestit: 280
Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

DJDH kirjoitti:Oikean puolen sisempi vetonivel paskana... Naputtelee jo välillä tasakaasullakin. Ei kuulemma ole koskaan yhdestäkään golfista hajonnut, jep. Parisataa vielä matkaa 140tkm:iin. Mitähän uusi oikeanpuoleinen vetarisetti nivelineen maksaa marmoritiskillä?
Tdi:hin oli sisempinivel noin 100e vaihto-osana, sama virsi tuli mullekin 3 eri liikkeestä että ei niitä keneltäkään muulta ole menny hajalle. Mulla hajoamisen syynä oli paskana oleva suojakumi, pikkasen korpes kun auto kuitenkin säännöllisesti huollettu vw:llä eika tuollasta vikaa oltu huomattu. Huollosta oli aikaa reilu kuukaus ja siinä ajassa ei kyllä murros mee siihen kuntoon eli kumi oli pakosti jo hajalla huollon aikana.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

On mullakin noita vetareita ainakin kolmeen kertaan syynätty huolloissa. Merkkiliikkeessä eivät edes halunneet aluksi kokeilla sisempää vetaria. Kaikkien vetareiden suojakumit on ehjiä ja laatikossakin oli ihan oikea määrä öljyä. Paskaa tuuria sitten kai. Jospa sitä lähtisi purkaamolta metsästämään vähän ajettua vertarisettiä, ellei nyt jostain löydy kohtuuhintainen uusi tai tehdaskunnostettu. Jos käytettyyn päätyy, niin samalla vaivallahan siihen sitten vaihtaa uuden ulomman vetarin. Pasi paljonkos muuten etka antaa työajaksi?
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ei oo etkaa kotikoneessa... Mutta eipä siihen paljoa aikaa saa menemään, aika simppeli juttu vaihtaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
vourmotion
Viestit: 75
Liittynyt: 16.2.2007 21:07
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja vourmotion »

Jouni kirjoitti:Ensimmäinen vika autossa mikä aiheutti harmaita hiuksia. Eilen illalla sytty moottorin ohjauksen ja pakokaasupäästöjen merkkivalot palamaan.

Tänä aamulla Tornion Pörhölle ja vika löyty jarrupolkimen katkasiasta. Vikamuistin nollaus ja tienpäälle. Osan vaihto ensi tiistaina takuuseen, kun ei ollut hyllyssä. Nopeaa ja hyvää palvelua aamutuimaan.
Meillä vastaavat valot ilmoittelivat itsestään kun laittoi virrat päälle. Soitto liikkumisturvaan, hinuri paikalle ja auto merkkiliikeeseen. N. 500 km ajettu vuokra focus alle(YÄK YÄK YÄK JA PTHYI PÄÄLLE) :( Aamulla soitto että miksi auto tuotu yöllä paikalle ja jo tunnin päästä ilmoitus että kunnossa! Vuokraamon autoon tankki täyteen ja oma noutaen voorti jäi vw auton pihaan. yhtään paperia en täyttänyt enkä muuten rahaa tarvinnut mitä nyt tuon voortin tankkaamiseen!!!
Syynä oli moottorin pyörimisnopeuden anturi!
MUTTA ASIASTA KESKUSTELTUA: Suurin syy on kyseisessä tapauksessa ollut peräkoukun pistoke / kytkentä, jarruvalokatkaisin,polttimo tai pelkkä sulake!!!!
ELI OLKAA VAROVAISIA NIITÄ LAINA KÄRRYJÄ VETÄESSÄ! JOS KYTKENNÄT PISTOKKEESSA VÄÄRIN JA AUTOSTA PALAA JARRUVALO SULAKE SE ANTAA KO VIKAILMOITUKSEN!!!!! KEHOITTIVAT VASTAAVASSA TILANTEESSA TARKASTAMAAN JARRUVALOSULAKKEEN JA POLTTIMOT, JOS NIISSÄ VIKA KORJATA ITSE JA KOKEILLA UUDESTAAN. MIKÄLI EI NÄILLÄ POISTU KEHOITTIVAT OLEMAAN STARTTAAMATTA EHDOTTOMASTI!!! Meillä ei koukkua onneksi edes ole.
-andy-
Viestit: 11
Liittynyt: 25.8.2005 21:03
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja -andy- »

Meillä on varsinkin toisessa golfissa ongelma pyyhkijöiden kanssa (ne kokokumiset). Pyyhkii hyvin mennessä ylös, mutta kun tulee alas niin kuskin silmien kohdalle jää häiritsevä alue pyyhkimättä. Toisessa sama ongelma on kerran ilmentynyt. Ongelmaa ei tietenkään ole pelkääjän puolella.

Onko ehdotuksia vian korjaamiseksi?

Auto ei vissiin tykkää olla täällä Kouvolassa, kun eilen Hesassa käydessä ongelmaa ei ollut. :)
Viimeksi muokannut -andy-, 23.2.2007 0:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skoda Octavia RS Combi TFSI -08, Saab 9-5 Wagon 2.0t -99
(exät: VW Golf GTI 1.8T -03, VW Golf Variant 1.9 TDI Pacific -05)
Avatar
Jouni
Viestit: 155
Liittynyt: 6.4.2004 9:40
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Jouni »

Tuo moottorin ohjauksen ja pakokaasupäästöjen merkkivalojen syttyminen ei sammu sulakkeiden vaihdolla eikä polttimoiden uusimisella, vaan aina joutuu poistamaan tuon vikakoodin joko vagcomilla ja korjaamolla.
Ioxio
Viestit: 51
Liittynyt: 6.3.2007 14:54

Viesti Kirjoittaja Ioxio »

Hetkonen. Mihin pisteeseen saakka puolat menevät takuuseen ja millä ehdoilla? Ittellä Golf 1.4 2002 farkku ja ajettunna n 106000km. Ei huollettu merkkihuollossa. (tekevät paskaa kalliilla hinnalla)
halli
Viestit: 24
Liittynyt: 8.1.2006 13:11
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja halli »

Ioxio kirjoitti:Mihin pisteeseen saakka puolat menevät takuuseen ja millä ehdoilla? Ittellä Golf 1.4 2002 farkku ja ajettunna n 106000km. Ei huollettu merkkihuollossa. (tekevät paskaa kalliilla hinnalla)
Kuulemma viisi vuotta käyttöönotosta. Muista ehdoista en tiedä, enkä myöskään ei-merkkihuollattamisen vaikutuksesta mahdolliseen takuuseen.
Black Magic Touran
Avatar
JannePee
Viestit: 268
Liittynyt: 4.3.2007 20:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JannePee »

Liityn takajarruongelmaisiin, kesärenkaita vaihtaessa tuli huomattua, ettei vasen takapyörä pyöri vapaasti kunnolla ja jarrupala&levy on kivan kulunut tuolla puolella (=vaihtokunnossa). Pääsee huomenna soittamaan autoliikkeelle ja selvittämään miten hoidetaan takajarruremontti, 3 viikkoa ollut auto itsellä.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Mahtaako kuluvat osat kuulua noihin vaihtoautotakuisiin, epäilen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Autoliikkeillä on kuluttajansuojalain mukainen 6kk:n velvollisuus korvata viat ja puutteet, jotka voidaan osoittaa olleen autossa jo ostohetkellä (eli ei esim. sellaista, että joku potkasee ikkunan rikki), mutta siis tuo jarruvika on varmasti ollut autossa jo ostohetkellä, joten ei muutakun valittamaan tai sitten voipi soitella kuluttajaneuvontaan..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Avatar
JannePee
Viestit: 268
Liittynyt: 4.3.2007 20:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JannePee »

Äsht, tulee helpommaksi ja halvemmaksi itselle, kun hakee uudet palat&levyt taakse motonetistä ja käy pääsiäisenä kotikylillä asentamassa jarrut kuntoon. Pitäisi muuten viedä auto autokauppaan ja tuosta tulee säätöä ja kuluja jo enemmän kuin noista osista.

Tuli lisäksi huomattua ennen vanhan auton luovutusta, että siitähän on hakkautunut kiveniskuista iso pala maalipintaa pellille, joten ei kehtaisi tuonkaan takia mennä autoliikkeen lähelle :oops:
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

jannepee, fiksu asenne sulla, oikeasti.
Mua ärsyttää, kun ihmiset jaksaa kitistä joka ikisestä pikkuasiasta ja heti ollaan uhkailemassa kuluttajansuojalla. Esim jos vaihtoautosta nyt sattuu olemaan takajarrut lopussa, niin turha siitä on mitään kuluttajansuojaa alkaa vaivaamaan. Ei kukaan voi olla niin pihi, ettei viitsisi jarruihin muutamia kymppiä pistää. Jarruihin panostettu raha ei ole koskaan turhaan. Auton ylläpitäminen maksaa, luulis sen ihan jokaisen ymmärtävän. Mulla ei ainakaan yleensä oo tapana valittaa, oli kyse mistä tahansa. Toiset sitten taas kitisee ihan joka ikisesta pikkuasiasta, ei voi ymmärtää. Tekee oman elämänsä vaan vaikeeksi.

Tulipas taas vuodatettua :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Oikeessa ootte molemmat..Tuo mun vastaus oli vaan siihen kysymykseen, että onko ostajalla oikeutta ja minkälaista velvollisuutta on myyjällä..Näin niinkun pykälien mukaan..Terve maalaisjärki on aina tervetullutta puolelta ja toiselta! :)

Sekin, että jotkut alkaa siihen valituslinjalle, voi johtua siitä, että on parit kerrat joutunu pienen koijauksen kohteeks, mikä nykypäivänä ei oo mitään kovin ihmeellistä, varsinkin jos autoalasta on kysymys..Mutta tosiaan, tolkku käteen, ja ajattelee vaikka, että millä tavalla asian saa helpoiten hoidettua, ei välttämättä halviten..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
J Hannula
Viestit: 5
Liittynyt: 8.4.2007 11:02
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja J Hannula »

Tervehdys kaikille ja hyvää pääsiäistä!
Hommasin taas vähälle aikaa toisen variantin(edellinen vm 75 tai sinnepäin,en muista ku on aikaa..)
Anyway tämä "uusi kolopallo" tuli pari viikkoa sitten ja alkoi ostosta seuraavana päivänä heti hankalaksi.
Kytkin jäi pohjaan vähän väliä,lämpömittari toimii kun haluaa,kello ei tykkää talviajasta(juoksee koko ajan eteenpäin)Laakkonen(Kuopio) sanoi notta eipä olla moista nähty...
No onneksi on takuu voimassa vielä :)
Pitää viedä sinne kun kerkeää....
Golf IV -03 1.6 16V Trendline
Avatar
elwood
Viestit: 83
Liittynyt: 20.2.2006 18:54
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja elwood »

25000 tkm -05 pacificilla takana ja EI MITÄÄN ONGELMIA.
Ei niin pienintäkään.
Jos ei lasketa joskus naukaisevaa kuskin oven rajoitin/sarana härdelliä..
Siitäkin selviää ruikkaamalla sinne vähän möivettä.
Höh,missä meni taas pieleen.? Ex G4,Pacific 1.6 BCB, Polo Gt -91 3F,Golf 3 GT variant. 1.6 AEK. Useita ilmajäähdytteisiä.
Vessu
Viestit: 38
Liittynyt: 29.3.2006 20:24
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Vessu »

elwood kirjoitti:25000 tkm -05 pacificilla takana ja EI MITÄÄN ONGELMIA.
Ei niin pienintäkään.
Jos ei lasketa joskus naukaisevaa kuskin oven rajoitin/sarana härdelliä..
Siitäkin selviää ruikkaamalla sinne vähän möivettä.
30000km Pasificilla 1,9 TDI ATD koneella.
Moottorin vikavalo syttyi palamaan->Laakkoselle vikavalon kuittaukseen samalla 30000km huolto.
7 km Laakkosen pihasta sama lamppu syttyi uudestaan->aika viikon päähän ->polttoaineen lämpötila-anturi viallinen, vaihdettu
takuuna.
Golf IV Variant -05 1,9 PD
Avatar
Jami R
Viestit: 371
Liittynyt: 17.1.2006 20:15
Paikkakunta: Linnavuori

Viesti Kirjoittaja Jami R »

tänään syttyi moottorin kuva..
tai ensiksi vaan vilkkui mutta kun yritin myöhemmin käynnistää uudelleen niin se jäi palamaan
tyhjäkäynti tekee aika kovia pätkimisiä :x
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Avatar
Jami R
Viestit: 371
Liittynyt: 17.1.2006 20:15
Paikkakunta: Linnavuori

Viesti Kirjoittaja Jami R »

nyt on huollossa käytetty.. 1 sylinteristä oli puola hajonnut.
Tuosta hinnottelusta en siltikään ole tyytyväinen..
Puolan irrotus ja kiinnitys 42€
uusi puola 40
noihin vielä suostun mutta lopuksi
vikakoodin luku 18€ :?:
100mk siitä että istahdat autoon ja pistät blugin kiinni katsot ongelman ja kuittaat sen :evil:
ymmärtäisin tuon silloin jos ne olis vaan lukenut vian ja kertonut sen minulle ja sitten olisin korjannut vaikka itse :!:
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

OT: Vikakoodin luvusta ja/tai kuittauksesta ei käsittääkseni pitäisi veloittaa erikseen muun huollon tai korjauksen yhteydessä? Jos pelkästään sen takia meet, niin sitten saattavat (kaikki paikat eivät edes siitä) veloittaa..Näin minulle ainakin on sanottu Jyväskylän Autotarvikkeesta..Pasi H varmaan tietää totuuden..
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

shoebox kirjoitti:OT: Pasi H varmaan tietää totuuden..
The truth is out there! Täten esitän Pasi H:lle "Team member" tittelin lisäksi "Kaikkitietävä" lisätitteleliä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Heti alkuun, en mä sellasia titteleitä halua :lol:
Ja itse asiaan, ainakin meillä laskutetaan myös siitä vikamuistin luvusta.
Sillähän se vika todetaan, ainakin tässä puolavikaisessa golffissa. Pakkohan siitäkin on jotain velottaa. Sehän on vianhakua käytännössä.
Laite itsessään maksaa noin 14 000€, jostain se raha on saatava takaisin :lol:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ranre
Viestit: 1
Liittynyt: 16.7.2007 20:50

golffi -03 kaksoismassavauhtipyörä

Viesti Kirjoittaja Ranre »

120tkm ajettu 1.9tdi pd golffi ja pamahti kaksoismassavauhtipyörä hajalle. Onko jollain tietoo onko niitä mennyt useinkin rikki eli onko niin sanottu tyyppivika. Oli sitte aika hintava korjaus.
makevee
Viestit: 397
Liittynyt: 19.7.2006 19:31
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja makevee »

mulla olis löytynyt kakksoismassa vauhtis tuolta tallin nurkasta ylimääräisenä jos vaan olisit kysynyt tuolta osto puolelta. Harmi harmi.
Mutta en ole kuullut että noita vauhtiksia olisi mennyt hajalle...mene ja tiedä. Itse vaihdoin pois koska kaksoismassaan en olisi saanut sitä kytkinpakettia mitä olin hankkimassa.
Vw T5
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Eipä oo nelosgolffeista niitä paljon hajoillut. Vitosgolffeista sitäkin enemmän. Itsekin olen monta vaihtanut, tosin kampanja-töinä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Pasi H. kirjoitti:Vitosgolffeista sitäkin enemmän. Itsekin olen monta vaihtanut, tosin kampanja-töinä.
Onkos niissä V-golffeissa ollut paljon muita lastentauteja?
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Eipä kai niissä mitään ihan mahdottomia, jotain pientä. Vakkarinviiksiä hajoilee, takaluukun avauskahva on aika heikkoo tekoo, ja yks todellinen tyyppivika on ne oventiivisteet, ne irtoilee jatkuvasti. Ja ainakin Jetasta ne mustat helmalistat alkaa höröttää jne... Kyllä niitä vikoja löytyy, kun alkaa muistelemaan.

Niitä kaksoismassavauhtipyöriä on ihan ajon aikanakin alkanut palamaan. Vika tosin ei ole siinä vauhtipyörässä vaan sellasessa ilmausventtiilissä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Harri
Viestit: 190
Liittynyt: 25.1.2006 18:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Harri »

Yksi nelos-Golffia vaivaava lastentauti on (vanhemmissa malleissa) ne muoviset ikkunannostimenklipsit

-> Ikkuna jää jumiin / meinaa tippua oven sisään.

Tosin kolmen suunnilleen saman verran ajetun nelosgolffin omistaaneena, tätä vikaa oli vain yhdessä 100tkm kohdalla...
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Avatar
Pekka H
Viestit: 341
Liittynyt: 5.9.2005 19:34
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pekka H »

Ja miksi sen klipsin pitää olla muovinen? Miksi ei voi samontein laittaa siihen semmosta osaa joka kestää?? :?
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ehkä siinä on sitten jotain säästetty. Tota samaa ollaan ihmetelty monessa paikassa, esim nuo 16v bensakoneet nelosgolffeissa ja borissa ja on sitä vielä vitosgolffissakin, niin ne jakohihnan kiristysrullat on tehty ihan päin persettä, sisäosa on metallia ja ulkokuori muovia, lämpölaajenee erilailla ja jossain vaiheessa kuuluu naps. Ei luulis olevan vaikeeta tehdä kokonaan metallisia rullia, mutta ei niin ei.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
MxK
Viestit: 29
Liittynyt: 21.8.2007 10:25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja MxK »

-06 TDI 74kw kyseessä mittarissa 97tkm, itse ajanu 3tkm. Ollut minulla nyt tasan kolme viikkoa. Vikoja tuona aikana:

-Vilkun rele nakuttaa omia aikojaan ihan satunnaisesti.
-kakkoselle vaihdettaessa kuuluu rasahdus. ERITTÄIN varovasti vaihdettaessa ei ääniä.
-oikean puoleinen ajovalo valaisee (lähes) puiden latvoja.

Noista menossa ensi viikolla huoltoon. Muita vähemmän häiritseviä..:

-jarrut vinkuu, ei pahasti
-penkki natisee ajoittain, ei onneksi yhtä pahasti kuin Skoda Fabiassa.
-RCD200 radio jumiutuu ajoittain, onneksi ei kovinkaan usein

Lisäksi sulat tuli heti vaihdettua olivat aika onnettomassa kunnossa.

RCD200 Radioon olen ollu todella tyytyväinen, ei ehkä mikään hifitasoinen, mut helppokäyttöinen ja MP3:in toistaa hienosti. Ja tietysti hyvältä näyttää tuo näytön väri joka on sama kuin climatronicissa.
Skoda Octavia Combi 1.6 CR TDI -10
Skoda Octavia 1.6 HB -04
Ex - VW Golf IV Variant TDI -06
Ex - VW Golf III 1.6 -95
Ex - VW Passat Variant 1.8 -94
Ex - Skoda Fabia Combi 1.4 -05
Vastaa Viestiin