Sivu 1/10

VW Golf IV Variant vikalista

Lähetetty: 5.11.2004 11:45
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Tähän topikkiin kerätään IV Variantin vikoja.

Lähetetty: 5.11.2004 12:10
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Aloitetaan...

- Etujarrut vinkuu, jarrupalat vaihdettu takuuseen.
- Takajarrut laahaa vähän, ei vielä tehty mitään.

Lähetetty: 5.11.2004 13:31
Kirjoittaja Spetke
-Sisäkatto narisee
-Takajarrut vinkuu
-Pyyhkijän sulat (uudemmissa) syvältä
-Oven kahva/lukitusmekanismit kiukuttelee pakkasilla

Lähetetty: 5.11.2004 14:22
Kirjoittaja MarkusK
- Diiseleissä ilmamäärämittarit (MAF)
- Penkkien airbageissä ongelmia, apukuskinpuolelta vaihdettu takuuseen

Lähetetty: 5.11.2004 16:39
Kirjoittaja Pasi
Vaihteet hieman tökkivät, mutta muuta ei ole ainakaan vielä ollut. Ekaa huoltoa odotellaan...

Lähetetty: 5.11.2004 17:06
Kirjoittaja jyrki
Startista ylimääräistä ääntä kännistäessä----> voitelu ja ääni hävis!!
Lämpömittari välillä temppuilee laskee ja nousee, ehkä jotain kosketus häikkää mittaristossa!!

Lähetetty: 5.11.2004 22:49
Kirjoittaja arom
- Ohjausakselin löystyminen. Ilmenee klonksuntana ratissa etenkin mukulakivetyksellä. Vaihdettu takuuseen.
- Ohjaustehostin. Vaihdettu takuuseen
- Climatronic alkoi haista todella pahalle. Puhdistettu/huollettu takuuseen
- Alusta löystyy liian nopeasti ainakin TDI:ssä.
- Kattoverhoilun natisee ja tuntuu olevan lähinnä ominaisuus..
- Mukiteline pamahti

Lähetetty: 6.11.2004 12:07
Kirjoittaja VWantti
Muutamia ilmenneitä vikoja...

-Kattopalkki liimattu 3 kertaa
-Moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit vaihdettu
-Takaoven lasi liian pieni vuosi vettä sisään
-Mittaristo vaihdettu
-Umpiot vaihdettu ei saanut säädettyä valokuviota
-Valokytkin
-Kytkinsylinteri "ei toimi kyllä vieläkään"
-Laturi vaihdettu

Tälläisiä on ilmentynyt ja tuulilasi on menossa vaihtoon.

Lähetetty: 9.11.2004 11:12
Kirjoittaja Jaaba
Latausongelma: Laturiin vaihdettu jokin anturi lähes uutena takuuseen
Sähköongelma: Automaattipesun jälkeen mittaristo (trip), ajotietokone ja radion muistipaikat nollautui: vaihdettu apukuskin oven lukko (!)

Tuulilasissa jännityksiä -rikkoutuu herkästi, mutta ei mene takuuseen

Lähetetty: 11.11.2004 18:18
Kirjoittaja Papi
-Tuulilasi kuluu uusien kumisten lasinpyyhkimien takia. Toinen lasi menossa eka vaihdettu takuuseen.

-Kaksoismassavauhtipyörän jouset päästävät rasvat kytkimelle. Kytkin ja vauhtipyörä vaihdettu takuuseen.

-Sisäverhoilun muoveista kuoriutuu pinta kojelaudan alaosa(keskikonsoli) vaihdettu takuuseen.

-Ovien tiivisteistä kuoriutuu karvapinta (jäätyy talvella ja ovea aukaistaessa repeytyy) oikeanpuoleinen tiiviste vaihdettu takuuseen.

Lähetetty: 12.11.2004 12:21
Kirjoittaja rebetes
vm. 04 1.6 BCB-tyypin bensakone. Moottori "nykii" n. 1800-2000 kierroksilla. On ilmeisimmin maahantuojan tiedossa oleva vika, josta on tehty "ominaisuus", koska sille ei voida/haluta tehdä mitään.
Johtuu kuulema moottorin ohjainlaitteesta.

Omaani on neljästi yritetty "korjata" päivittämällä. Kun ei ole auttanut, on kerrottu, että uusia päivityksiä tulee. Ne auttavat. Ilmeistä on, ettei korjausta ole/tule.

Jonkun mielestä "pikkujuttu", mutta se on niin subjektiivista... ja uudessa autosta ei pitäisi löytyä ko. "ominaisuuksia.

Lähetetty: 18.11.2004 18:01
Kirjoittaja jyrki
Tankinluukun lukkotappi menee peltisen vapautinjousen taakse ja luukku ei aukea napista!!!!!! Kolmesti on jo käyny niin. Onneksi sen saa ite auki vippaskonsteilla!!!

Lähetetty: 19.11.2004 7:03
Kirjoittaja iHuichée!
Sen saa muuten auki (kerron yhden vippaskonstin näin vw-liikkumisturvan ominaisuudessa, ettei teidän tarvii mulle ruveta soitteleen) kun ottaa takakontin sivuverhouksia tankin puolelta irti (siis niitä joista polttimotkin vaihdetaan) ja siellä näkyy sellainen vipu mikä menee siltä moottorilta sinne tankin suuntaan, n. kynän kokoinen, josta pitää vetää taaksepäin varovasti (auton perää kohden). Jos jollain on noihin muihinkin vikoihin jotain "vippaskonsteja" niin ne ei varmaan olis pahitteeksi jakaa ihan kaikille.
:D

Lähetetty: 19.11.2004 19:17
Kirjoittaja jyrki
juu mun vippaskonsti on sellanen et painaa luukun takaosasta sisään päin ja työntää eteenpäin ja sit joku painamaan sisältä nappia samaan aikaan.(jos kaataa lämintä vettä luukun päälle niin se antaa vähän paremmin periksi) Joka kerta se on tolla konstilla auennu eikä tarvii sitä verhousta purkaa.

Lähetetty: 20.11.2004 12:52
Kirjoittaja iHuichée!
Niin siis ei siinä mun niksissä tarvii verhousta purkaa, vaan se "luukku" joka on siellä kontin kyljessä (mistä vaihdetaan esim polttimot) auki ja siellä takana ne näkyy (tankin puolella tottakai)

EDIT: Itseasiassa nämä kaksi niksiä on eri asioihin, eli jos vain jäätynyt, helpompi varmaan toi jyrkin vinkki, jos ei jäätynyt (eli p*skana) toi mun homma toimii.

Lähetetty: 21.11.2004 13:31
Kirjoittaja jyrki
Tänään lähti savut takaluukunlukon moottorista!!! Pitää tästä eteenpäin aukasta avaimilla!!!

vikoja

Lähetetty: 5.12.2004 13:30
Kirjoittaja brandis
- nykii kun päästää kaasun
- tulpanreijässä öljyä
- joskus ei lähde käymään lämpimänä

saattaa lähteä kuumanakin käyntiin

Lähetetty: 9.12.2004 21:02
Kirjoittaja brandis
huomena kun vaihdan lämpötila anturin
maksoi volkkarilla 27egee...

Lähetetty: 5.1.2005 9:33
Kirjoittaja Jouni
Ensimmäinen vika autossa mikä aiheutti harmaita hiuksia. Eilen illalla sytty moottorin ohjauksen ja pakokaasupäästöjen merkkivalot palamaan.

Tänä aamulla Tornion Pörhölle ja vika löyty jarrupolkimen katkasiasta. Vikamuistin nollaus ja tienpäälle. Osan vaihto ensi tiistaina takuuseen, kun ei ollut hyllyssä. Nopeaa ja hyvää palvelua aamutuimaan.

Lähetetty: 15.1.2005 21:43
Kirjoittaja tommi
Ahtopaineen säädin vaihdettiin ku yhtäkkiä tehot hävis motarilla ja sit palas ku sammutti ja käynnisti uudelleen... Veikkasin ilmamassa mittaria, mutta se kun hajoo niin tahot ei kuulemma palaa... (TDi)
JA IHMEIDEN aika ei ole ohitse, koska sain tuulilasin vaihdettua takuuseen. Kyllä sitä sai eräänkin kerran käydä laakkosella asiasta itkemästä, mutta kai ne viimein kyllästy mun narinoihin 8) !

Lähetetty: 27.1.2005 21:22
Kirjoittaja Papi
Kahden vuoden iässä alkaa näköjään murrosikä Variantilla kun takaluukussa on "Finni". Maalin alla on vettä tai jotain. Maalaukseen menee ja ehkäpä jopa takuuseen "..täytyy ottaa kuva ja lähettää maahantuojalle arvioitavaksi.." ensin tuulilasi, sitten vauhtipyörä ja kytkin, nyt vielä pitää maalata. Alkaa pinna palaa... :evil:

Lähetetty: 14.2.2005 13:49
Kirjoittaja Mara
9981 km kohdalla nollautui ajotietokoneen 2. muisti omia aikojaan auton liikkuessa.
Tuulilasissa havaitsin jo huomattavaa kulumista kuskin näkökentässä kohdassa jossa oikea pyyhin vaihtaa suuntaa. Pesuvedet eivät tule ensimmäisen pyyhkäisyn aikana sinne asti. Pesusuutin vaihdettiin takuuseen. Asentajan mukaan pesunesteen merkillä on vaikutusta suuttimen toimintaan.

Lähetetty: 14.2.2005 17:18
Kirjoittaja MarkusK
Mara kirjoitti:9981 km kohdalla nollautui ajotietokoneen 2. muisti omia aikojaan auton liikkuessa.
Ajotietokoneen 2. muisti nollautuu 10000 km / 100 h välein, riippuen kumpi raja tulee ensin vastaan.

Lähetetty: 14.2.2005 17:21
Kirjoittaja jyrki
Ihmettelin kun rupes bensa golffille maistumaan yli 10 litraa sataselle ja käväsin äsken lukemassa vikamuistin ja sieltähän löytyi jäähdytysnesteen lämpötila-anturin signaali häiriö. Selittyi sekin bensan syönti ongelma!!!!uusi antura tilaukseen :D

Lähetetty: 14.2.2005 17:44
Kirjoittaja Mara
Ajotietokoneen 2. muisti nollautuu 10000 km / 100 h välein, riippuen kumpi raja tulee ensin vastaan.

Saattaa olla, että 100 h tuli toistamiseen täyteen, sillä jossakin vaiheessa huomasin kulutuksen pudonneen arvosta 6,4 l/100km arvoon 6,2 l/100km. Tällöin keskinopeuteni olisi ollut n. 50 km/h, joka on täysin mahdollinen sekalaisessa ajossa.

Lähetetty: 21.2.2005 13:11
Kirjoittaja zidane74
Lähti käyntiin tänä aamuna kolmella pytyllä....moottorinohjausvalo palamaan ja ajot.kone sanoo että katissa jotain vikaa...soitto laakkoselle...ilmeisesti yksi puola pimeenä...ehkä....menee vissiin takuuseen...???Muilla samoja kokemuksia???

Niin auto on Golf variant -02/03 1.6 ajettu 40tkm

Lähetetty: 21.2.2005 13:27
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
On noita puolavikoja muissakin ollut. Pitäisi mennä vielä takuuseen.

Lähetetty: 21.2.2005 17:40
Kirjoittaja tommi
Pistää oikeen sylettämään, kun auto on muuten mielestäni todella onnistunut luomus, mutta ku noita vikoja tuntuu tulevan joka kuukaudelle omansa :?

Lähetetty: 21.2.2005 22:35
Kirjoittaja arom
Yksilöitä ovat kun mulla ainakin edesmenneessä golfissa ei muuta juuri tarvinnut kun tuupata löpöä tankkiin. Vm. oli -03. Juuri kypsyneen malli-iän ja oletetun vikavapauden takia aikoinaan valitsin kyseisen auton muiden uutuuksien joukosta.

Lähetetty: 22.2.2005 7:54
Kirjoittaja Pasi
Ei ole meidänkään Golfissa puolentoista vuoden ja 25000km:n aikana tarvinnut muuta kuin tankata ja tammi-helmikuun vaihteessa laittaa puoli litraa jäähdytin nestettä, jota auto alkoi vinkumaan.
Ekaan huoltoon vilkuttaa 1300km. Ei voi sanoa muuta kuin hyvä auto!

Lähetetty: 22.2.2005 8:57
Kirjoittaja Kale
4 vuotta ja 103tkm, tähän mennessä vaihdettu valokytkin (takuuseen), lämmitettävä pissapojansuutin ja maf.

edit 04.03.2005: huollossa 103559km huomattu, että tandempumpun ja venttiilikopan tiivisteet vuotaa + takalasin pissapoika tukossa tms. Tästäkö viat alkaa?

edit:27.5.2008: nyt mittarissa noin 189000km ja tässä välissä ilmenneitä vaivoja.
-toinen vetonivel
-molemmat etupään laakerit
-vasemman takapyörän abs-anturi
-jarrupolkimen tunnistin (jarruvalot paloi omia aikojaan)
-kuskin penkinlämmitin ei toimi

Lähetetty: 10.3.2005 17:51
Kirjoittaja VWantti
Tuli taas uusia vikoja eteen

Hanskalokeron kansi hajosi
katto liimattiin taas vaihteeksi

ei vikoja

Lähetetty: 3.4.2005 20:15
Kirjoittaja tpirnes
Huh huh.. nyt kyllä arveluttaa. Minulla on ollut neljä vuotta ja 160tkm TDi Variantti eikä ole ollut mitään vikoja, ainoastaan normaalia kulumista.

Viime viikolla tilasin uuden Pacific-varustellun ja nyt pelottaa että jospa ei satukkaan ihan yhtä hyvä yksilö.

Lähetetty: 27.4.2005 21:35
Kirjoittaja Kuja
Käynnistäessä ja sammutettaessa kolahdus vaihdekepin vivustosta.
Moottorin kannakekumi tuntuu hirveen löysältä. Kiihdytyksessä moottori heilahtaa aika paljon. Autolla ajettu n400km. Tästäkö se alkaa :evil:

Lähetetty: 28.4.2005 11:21
Kirjoittaja Puuhis
Iski tuo IV golffin kohtuu yleinen kiro eli airbägi alkoi ilmaista olemassa olostaan vikavalolla.

Onneks turvalaitteilla on 6v takuu niin saatiin pelkääjän puolelle uusi bägi takuuseen maanataina. 1300€ olisi ollut asennuksineen hinta jos tuon itse olisi "saanut" kustantaa.

Lähetetty: 28.4.2005 15:35
Kirjoittaja Dalton
Koskeeko tuo 6V taurvalaite takuu kaikkia uusia volkkareita?
Mulla ei ainakaan ollut tuota tiedossa?

Lähetetty: 28.4.2005 20:04
Kirjoittaja Puuhis
Näin käsitin että koskee, vaateena tietysti aukoton huoltohistoria merkkipuljussa. Ja tosiaan takuu koskee vain itse turvalaitteita, jos vika onkin johtosarjassa ja auto on yli 2v vanha niin omasta pussista menee johtojen korjaus.

Lähetetty: 14.7.2005 9:08
Kirjoittaja Madsam
Itellä tuli ainakin mieleen öljyn lisäily välillä ennen ma. huoltoon menoa

Lähetetty: 14.7.2005 11:42
Kirjoittaja VW-Bastard
230 tkm mennessä jo tehtyä:

-MAF
-takajarrut takuuseen
-tuulilasi (kiveniskusta alku, mutta jännityksestä paheni!)
-kuskinpuolen etutolpan yläpään laakeri hirtti (ruostunut)

Entinen omistaja on joutunut lisäämään 1,5 l öljyä Longlife-vaihtovälillä, takaluukun alakulmat ja "kahva" maalivaurioilla... Kaikkea sellaista... :roll:

Lähetetty: 29.10.2005 17:59
Kirjoittaja golf-variant
:( No täs ois vähän lisää vikalistaa

ABSin valo palaa.

onks tietoo et missä vika .. anturit, kosteus vai mitämuuta voi olla??

Lähetetty: 29.10.2005 19:32
Kirjoittaja jmr
golf-variant: Luetuta vikakoodit, niin ei tarvita meedioita arvailemaan. VAG-COM tai merkkiliikkeen testeri hoitaa homman.



Tuonnekin saa täyttää:
http://www.autowiki.fi/index.php/Volksw ... yppivikoja


Tuolla TDI-vikoja:
http://www.autowiki.fi/index.php/TDI-vianetsint%C3%A4

Lähetetty: 31.10.2005 12:12
Kirjoittaja golf-variant
:P Joo kävin merkkiliikkessä ja pojat mittas et vasemman etupyörän pyörimisanturi sökö...

Lähetetty: 14.11.2005 21:45
Kirjoittaja Sami P
Minun golfin moottorin ohjausjärjestelmän (check) valo herjaa väliajoin.. Yleensä syttyy kun kiihdyttää vauhdin johonkin sataseen
(tehny pari kertaa).. Se palaa jonkun puoli päivää ja sit kun on pari kertaa käynnistelly auton uudellen niin se ei enää palakaan...
Se on jo kerran käyny laakkosella testerissä ja sillon huomasivat että jarrupolkimen anturi oli sökö ja vaihtoivat sen uuteen muuta vikaa ei ollu mut vika ei näköjään korjaantunutkaan... Onko muilla ollu ongelmia noitten check ym valojen kanssa???? Rupee pikku hiljaa tuskastuttaa kun vika ei selviä millään konstilla!!!! :roll:

Lähetetty: 14.11.2005 22:00
Kirjoittaja jani
golfilla tällä hetkellä takana n. 6000 km ja

-kuskin penkki natiseeja
-peruuttaessa jarrut vinkuu

Lähetetty: 15.11.2005 12:58
Kirjoittaja Pekka H
Mulla kans tuo jarrujen vinkuminen ongelmana. :evil: Mistähän moinen johtuu :!: :?:

Lähetetty: 15.11.2005 14:55
Kirjoittaja Ari-Matti Aho
Tyyppivika, ainakin uusissa autoissa tehtaalla laittavat liian kovat palat. Takuuseen vaihtavat pehmeämmät. Jos siis on vielä takuu...

Lähetetty: 15.11.2005 21:44
Kirjoittaja Ilu
niin hä nuo vinkuu ja jumittaa.

Lähetetty: 12.12.2005 16:06
Kirjoittaja Pekka H
Heh, tässä ku lueskelin tätä vikalistaa niin hokasin että meijän autosta löytyy kohtuu paljon noita samoja vikoja... :oops: Etenki jarrujen kans menee kohta hermo!

E:Taakse vaihdettu jarrupalat.

Lähetetty: 23.12.2005 0:33
Kirjoittaja NURMISTO
startti vaihdettu. km noin 8500. joskus sama vika uudellakin st moottorilla ... pelkkä rohahdus?

Lähetetty: 18.1.2006 17:16
Kirjoittaja enska
Vähä päälle 81000tkm ja puola levis. Korjattiin ilmaseks=)
Aikasemmin ongelmia kytkimen kanssa, eli pedaali jäi lattiaan.