Keskustelua alustasarjoista/madallusjousista

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Pikku Myy..
Pelkät eibachin jousetkin on ihan hyvät vakioiskareiden kanssa. Mikäli ne vaan on kunnossa.
Ja juu, 4motion on korkeempi kuin etuvetonen. Ja uskon että näyttää hassulta jos siinä on vakioalustan kera vielä 18" pyörät :wink:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Janne79
Viestit: 73
Liittynyt: 24.5.2006 20:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Janne79 »

mulla on eibachin -30mm jouset ja vakioiskarit...ja liian korkeelle jää...millä sarjalla sais alemmas...sopuhintaan? :roll:
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Golffi kirjoitti:mulla on eibachin -30mm jouset ja vakioiskarit...ja liian korkeelle jää...millä sarjalla sais alemmas...sopuhintaan? :roll:
Huom! Jäsenet ja alustasarjaa haikailevat muutkin immeiset. Nyt kannattaa liittyä kerhoon hetimiten, sillä 29.1 mennessä katkeaa tilaus (tuona päivänä pitää olla tilaus sisässä) jossa säästää helposti useammankin vuoden jäsenmaksut samalla kertaa.

Lisää tietoa *Members only* alueella!
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Jari P
Viestit: 409
Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja Jari P »

Laitetaanpa tännekin jotain... Nyt on supersportin korkeussäädettävä alla. Oon kerinny ajella joku 100km ja ihan hyvältä tuo tuntuu. Pientä totuttelua kyllä vaatii lässähtäneen vakioalustan jälkeen. Kierrettä oli alaspäin ihan reilusti, aluksi tuli vähän liian matalalle laitettua. Eturenkaat mahtu kääntymään ehkä sentin :D . Jätin nyt talveksi tuommosen 30/20mm madalluksen, paljon sen ylemmäs ei kierrettä enää riitä. Kesäksi vois sitten tiputtaa lisää.
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Avatar
Tarkastaja
Viestit: 10
Liittynyt: 5.3.2007 9:00
Paikkakunta: Vantaa

AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja »

Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Re: AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant

Viesti Kirjoittaja AjH »

olijchr kirjoitti:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
200SX ja muistaakseni Eibachin tai sit Megan Racing jouset. On kyllä varsin pätevät iskarit, ja jäykkyyssäätö plussan puolella vielä lisäks.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Tarkastaja
Viestit: 10
Liittynyt: 5.3.2007 9:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: AGX ja H&R + IV GOLF -05 variant

Viesti Kirjoittaja Tarkastaja »

olijchr kirjoitti:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
No niin, tänään tuli paketti missä on jouset ja iskarit. Nyt se odottaa vielä asentajaa. :roll:
Avatar
Jami R
Viestit: 371
Liittynyt: 17.1.2006 20:15
Paikkakunta: Linnavuori

Viesti Kirjoittaja Jami R »

Nyt tuli odottamaton ongelma. Rengas on 225/40-18 alustana säädettävä supersport..
ongelma: säätöruuvit ottaa renkaaseen kiinni eli autoa ei saa läheskään niin alas kuin toivoisi nyt on varmaan 45mm tiputettu.
löytyykö muita ideoita kuin että uusi alustasarja tai renkaat.. mahtaisiko esim. pienet spacerit auttaa asiaa? kyseessähän on etupää G4:stä
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Avatar
- Mikko -
Viestit: 303
Liittynyt: 22.11.2006 23:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja - Mikko - »

Kyllähän ne spacerit auttaa. Tietysti yksi vaihtoehto on tiputtaa alustaa niin alas, että säätörengas menee vanteen reunan alapuolelle.

Sulla täytyy olla aika suurella ET:llä vanteet.
VW Jetta V TDI -08, VW Golf III -96
Avatar
Jami R
Viestit: 371
Liittynyt: 17.1.2006 20:15
Paikkakunta: Linnavuori

Viesti Kirjoittaja Jami R »

ET 35
täytyy varmaan sitten harkita spacereita.. :?
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Avatar
karlssonmika
Viestit: 56
Liittynyt: 19.8.2004 22:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja karlssonmika »

Minkä kokoiset vanteet (Leveys)sul muuten on, mul on tiputettu noin 50mm eikä ota säätörenkaat silti kiinni. Viime kesänä pyöri alla 8*19 et35 235/35 renkailla ja tämän talven 8*18 muistaakseni nekin on et35 tai 38 225/40 renkailla.
MK77
Avatar
Jami R
Viestit: 371
Liittynyt: 17.1.2006 20:15
Paikkakunta: Linnavuori

Viesti Kirjoittaja Jami R »

perus 8*18".. toi 45mm madallettu on pelkkä arvio eli saattaa hyvinkin olla enemmän.
vakaaja ei ota kuitenkaan vielä vetariin kiinni..
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Matsoni
Viestit: 232
Liittynyt: 5.11.2006 19:02
Paikkakunta: Hyvinkää/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Matsoni »

Mitenkäs olisikos noiden einbach pro kit jousien kavereiksi jotain parempia iskareita, kun nuo vakio tolpat? Onko kukaan asennellu?

Mistäs joutuu kun vakioiskarit pitää "narinaa" esim kanttareiden yliajettaessa?
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Matsoni kirjoitti:Mistäs joutuu kun vakioiskarit pitää "narinaa" esim kanttareiden yliajettaessa?
Luultavasti siitä että etuvakaajan puslat ovat kuivat. Tunkkaa etukulma ilmaan, ota pyörä pois ja ruiskuta jotain rasvaa siihen vakaajan puslaan. Ensiapuna menee tuo, mutta parempi on suoraan vaihtaa ne puslat. Maksaa n.12€/pari marmoritiskillä.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ne puslat yksinään on jotain reilu 5 euroa kappaleelta, mutta saatat joutua uusimaan ne metallisen pannat, mitkä pitää niitä puslia paikallaan, koska uusissa puslissa on sellanen ura, mikä ei sovi vanhaan pantaan. Niin kalliita ne ei ole, etteikö niitä pantoja kannattaisi laakista ottaa mukaan, varmuuden vuoksi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Viestit: 232
Liittynyt: 5.11.2006 19:02
Paikkakunta: Hyvinkää/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Matsoni »

Pasi H. kirjoitti:Ne puslat yksinään on jotain reilu 5 euroa kappaleelta, mutta saatat joutua uusimaan ne metallisen pannat, mitkä pitää niitä puslia paikallaan, koska uusissa puslissa on sellanen ura, mikä ei sovi vanhaan pantaan. Niin kalliita ne ei ole, etteikö niitä pantoja kannattaisi laakista ottaa mukaan, varmuuden vuoksi.
Selvä juttu, onko tuo millainen operaatio vaihtaa? Selviääkö ilman hikeä :roll:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ekana tietty etupyörät irti. Sitten vakaajantangon koiranluut alapäästään auki alatukivarsista. (Helpottaa hommaa vähän kun vakaajalla on enempi tilaa liikkua.)
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.

Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Pasi H. kirjoitti:Ekana tietty etupyörät irti. Sitten vakaajantangon koiranluut alapäästään auki alatukivarsista. (Helpottaa hommaa vähän kun vakaajalla on enempi tilaa liikkua.)
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.

Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Onko täällä tapana liitää selventävää kuvaa, että "tyhmempikin" valaistuu ja ymmärtää asian oikein..
Tuli nimittäin omaanikin tuo natina, kun tuli heitettyä alusta paikoilleen (supersport, nyt 75/60 madallusta).
t:Aloitteleva Passatisti (ex Nissanisti <- jossa noita etupäitä kyllä korjailtiin)

E: saatu jo nopeasti vastaus..
Viimeksi muokannut kotka, 8.5.2007 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Passatissa niiden vakaajankumien vaihto/rasvaus on törkyhelppo, kunhan auton etupäätä saat sen verran ylöspäin että saat pohjalevyn pois. Heti sen jälkeen näkyykin vakaajatanko, jossa on kiinnityspannat kahdella mutterilla kiinni per puoli. Ihan piis of kake.

Kuva mulla löytyy passatin vakaajasta. Tuossa punaisella ympyröity tuo vakaajankumin kohta.
Kuva
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Viestit: 232
Liittynyt: 5.11.2006 19:02
Paikkakunta: Hyvinkää/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Matsoni »

Muutes, voiko tuo pusla myös aiheuttaa kolahtelua montuissa? Oikealta puolelta tulee kolinaa/kumahtelua kun ajaa kuoppaan. :roll:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Golffit ja borat kyllä kolisee ajossa, jos tuo vakaajanpusla on vähänkin väljä. Niissä puslien reiän halkaisijassa on ihan järkyttävä kokoero vanhan ja uuden puslan välillä. Kun näet sen, niin et enää ainakaan ihmettele, että miksi se kolisee :lol:
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Matsoni
Viestit: 232
Liittynyt: 5.11.2006 19:02
Paikkakunta: Hyvinkää/Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Matsoni »

Pasi H. kirjoitti:Golffit ja borat kyllä kolisee ajossa, jos tuo vakaajanpusla on vähänkin väljä. Niissä puslien reiän halkaisijassa on ihan järkyttävä kokoero vanhan ja uuden puslan välillä. Kun näet sen, niin et enää ainakaan ihmettele, että miksi se kolisee :lol:
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
Loistavaa, kiitoksia sinulle Pasi :wink:
-Matsoni-

-Golf IV Variant PwD 1.9 -04-
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Ens maanantaina pitäs sitten vihdoin laitella Golfin alle vähän matalampaa alustaa..Jousina toimii auton oston mukana tulleet, mutta ei kiinni olleet, Eibachin (vissiin -30mm) madallusjouset. Olin jo vaihtamassa niitä tällä hetkellä kiinni oleviin vakioiskareihin, mutta sitten huomattiin, että molemmat etuiskarit hieman vuotaa..Rupesin sitten kattelemaan uusia iskareita, mutta uudet vakioiskarit marmoritiskiltä maksoi vaatimattomat 148€/kpl!!! :shock: No, en nyt olis muutenkaan vakioita ostanu uutena, mut tulipahan kysyttyä..Osui sitten silmään käytettyjen (n. 1000-5000km ajetut) iskareiden myynti-ilmoitus, jossa tuli myös vakiojouset kaupan päälle (olisi muuten kaupan halvalla, jos jostain kiinnostaa :) )..

Olisin tietysti ostanut jotkut laadukkaat, esim. KW:n säädettävän sarjan, mutta kun tuo rahapussi huuti Hoosiannaa jo pelkästä ehdotuksesta (vaimon lisäksi)...

Juttu on se, että iskarit ovat V6 4-Motion Golfista..Käykö ne nyt sitten tuohon minun TDI 4-Motioniin..? Se, keneltä ne ostin, oli ostanut kyseisen paketin tarkoituksenaan laittaa ne juurikin samanlaiseen autoon, kuin minulla on, mutta myikin sitten autonsa..Ostin sitten paketin pois, ja nyt pitäisi laittaa kiinni, mutta koska en ole pätevä TSI-mies, niin joudun tuon alustan laitattamaan kaverilla, niin olisi hyvä tietää etukäteen, että käykö iskarit, ennenkuin kaikki on purettu ja sitten todetaan, että "Ei ei...Ei nää käy tänne ollenkaan.."

Tietoa otetaan vastaan.. :)
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Vastaan itse itselleni (kun Harri kävi FFP:n puolella vastaamassa.. :lol: ), että kyllähän ne iskarit kävi.. :)

Koppasin tämän oman kirjoituksen tuolta Päivän projektista tänne, niin jatkuu oikeassa paikassa:

Eli alusta nyt asennettu.. Oli pikkasen kiire aikataulu asentajalla (kaverilla), kun meillä oli 2 tuntia aikaa olla hallissa..Etuiskarit ja jouset ja takajouset saatiin vaihdettua, mutta takaiskarit ja suuntaus jäi toiselle kerralle.. :? Katseltiin samalla niitä vakaajanpuslia, mutta ehjiltä ne näytti..Ei ois niitä muutenkaan ehditty vaihtaa eikä ees ehditty suihkauttaa niihin mitään..Vähän veikkailivat sitten alapalloja, josko ääni niistä johtuisi..

Koitan vielä tällä viikolla päästä uudemman kerran käymään siellä, niin sais hommat loppuun.. Ainakin ne etuiskareiden ylätukilaakerit (vai mikä on oikea termi) oli suhteellisen päreenä molemmilta puolilta (ja lisäksi molemmat etuiskarit vuoti), et voinu vähän vaikuttaa narinaan..Kun lähti ajamaan pajalta, niin tuntu, ettei ihan niin paljoa narissu, mutta en sitten tiedä..Tänä aamuna ei sitten narissu ollenkaan, johtuen tietysti tuosta sateen määrästä.. :D

Toivottavasti vielä tällä viikolla on lisää kerrottavaa narinan syyhyn..Ja kulmat ois kans hyvä saada katottua.. ;)
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Noista omista punaisista Koneista muuten tippuu maalit todella hyvin päältä 4 vuodessa...joutuu varmaan hiomaan ja maalaamaan ne jossakin välissä...
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
Avatar
Jari P
Viestit: 409
Liittynyt: 10.6.2005 14:15
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja Jari P »

Kävin tänään koeajolla pikkuveljen astra GSi:llä. Oli laittanut 50/30 G&M jouset ja bilsteinin sprintit. Ja damn, kun oli mahtavat kyytit :twisted: . Ei voi tuosta mun supersportista puhua edes samana päivänä. Seuraavaan kerran kun tarvii omiin autoihin iskareita uusia, niin bilsut tulee ehdottomasti :wink: .
VW Jetta 1989
Opel Zafira Elegance 2001
VW Passat Variant GT 1994 2EMyyty...
Avatar
Önä
Viestit: 22
Liittynyt: 27.8.2006 16:53
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja Önä »

Kävisköhän tohon farkkuun toi perus G4 säädettävä fk alusta satsi??
Onkohan niissä muuta eroo ku et farkkuun ilmeisesti jäykemmät jouset vai??
-00 TDi farkku Golf 66kw
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Etupää käy, takapää ei.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
piritek
Viestit: 109
Liittynyt: 22.9.2005 20:43
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja piritek »

Eikö Hatchbackissa ja Variantissa ole jouset erillään iskarista molemmissa.
piritek.com
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

On ne erillään molemmissa, takapäässä siis.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Önä
Viestit: 22
Liittynyt: 27.8.2006 16:53
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja Önä »

Tai siis itse asiassa tuo setti mitä kattelin oliki 4-motion farkkuun.
Mitenhän passaakohan se tohon mun Tdi Farkku golffiin?
-00 TDi farkku Golf 66kw
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

Önä kirjoitti:Tai siis itse asiassa tuo setti mitä kattelin oliki 4-motion farkkuun.
Mitenhän passaakohan se tohon mun Tdi Farkku golffiin?
En usko. Luulisin että 4motionissa on McPherssonit ja sulla jousi ja iskari erillään.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Ei oo 4motionissa McPherssoneita, vaan erillään on siinäkin.
Kuva TT:n alustasta, sama setti löytyy nelosgolffistakin... :
Kuva
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Önä
Viestit: 22
Liittynyt: 27.8.2006 16:53
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja Önä »

Pasi H. kirjoitti:Ei oo 4motionissa McPherssoneita, vaan erillään on siinäkin.
Kuva TT:n alustasta, sama setti löytyy nelosgolffistakin... :
Kuva
Joo niin mäki arvelin et erillään on molemmissa,ja varmaan yks ero mikä tuli itelle mieleen on varmaan toi et nelikkon sarjassa varmaan pitää toi takapään kantavuus max. olla hiukan korkeempi ku rompetta takana painona enepi ku mun etuvetosessa, mut eikai se haittaa??
jos etuvetosen sarjaa oisin kyselly nelikkoon ni ois ollu pahempi homma.

Täytyypi ajella tänään töistä autovaruste.net:n kautta ja kysästä Hannulta :lol:
-00 TDi farkku Golf 66kw
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Joo eikä se nelikon sarja sovi muutenkaan etuvetoiseen. Iskarin kiinnityskohdatkin on erilaiset takapäässä. Etupäähän sopisi kyllä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Önä
Viestit: 22
Liittynyt: 27.8.2006 16:53
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja Önä »

Pasi H. kirjoitti:Joo eikä se nelikon sarja sovi muutenkaan etuvetoiseen. Iskarin kiinnityskohdatkin on erilaiset takapäässä. Etupäähän sopisi kyllä.
Tuomio oli juurikin tuo, että EI sovi takapää...No unohretaan se sarja sitten ja mietitään asiaa uudestaan ens kesänä josko hommais sitte säädettävän uutena ja 18" taI 19" Pyörät:)

Jäi tuolta autovaruste.net:n myymälästä sentään tolla set lexus-takavalot käteen ja paikallakin jo,sekä tuli laitettua tilaukseen punapohjaiset enkelin katseet, eli "rapulaumpiot eteen" :D
-00 TDi farkku Golf 66kw
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

No eipä nuo säädettävät uutena aivan maltaita maksa. Omastakin golfista oli iskarit ihan loppu kun alustaa ruuvattiin alle, niin ei sitten niin pahalle tuntunut kun oikeasti tuli parannettua auton liikenneturvaiisuutta.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Önä
Viestit: 22
Liittynyt: 27.8.2006 16:53
Paikkakunta: Hankasalmi

Viesti Kirjoittaja Önä »

DJDH kirjoitti:No eipä nuo säädettävät uutena aivan maltaita maksa. Omastakin golfista oli iskarit ihan loppu kun alustaa ruuvattiin alle, niin ei sitten niin pahalle tuntunut kun oikeasti tuli parannettua auton liikenneturvaiisuutta.
Totta tuo juurikin.Tuntuu et tossa riiselissä tuo alusta löystyy melkosen nopiaan, ja joku sitä tossa jossain aiheessa puhukin.
Ja vaikka alustasatsilla auto madaltuu tietty, niin loppuu tuo töyssyissä nyökkiminen ainaki :) Ei ota keula ainakaan nii herkästi maahan.

onko porukalla noista Fk:n säädettävistä satseista millasii kokemuksia??Ite kuullu hyvää ja huonoa:/
-00 TDi farkku Golf 66kw
Avatar
piritek
Viestit: 109
Liittynyt: 22.9.2005 20:43
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja piritek »

Sopiiko Hatchbackin ja Variantin sarjat keskenään.
piritek.com
Kale
Viestit: 972
Liittynyt: 23.4.2004 8:11
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Kale »

Ei sovi takapää.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Önä kirjoitti:onko porukalla noista Fk:n säädettävistä satseista millasii kokemuksia??Ite kuullu hyvää ja huonoa:/
Kaksi FK sarjaa Silverlinenä ilman säädettäviä iskareita omistan ja molemmat on kyllä olleet ihan jees. Säädöt pelaa kuin unelma rosterin ansiosta ja muutenkaan toiminnassa ei valittamista. Passatin sarjassa takaiskarien sovitus jousiin ei ehkä ole ihan optimaalinen vaan vähän tönkkö/pompauttava, mutta tämä ilmenee vain tietynlaisissa töyssyissä. Tarkkaan miettien kyllä toisessakin sarjassa vähän samaa vikaa on. Etupää molemmissa sarjoissa toimii kyllä just eikä melkeen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
syko
Viestit: 30
Liittynyt: 7.7.2005 9:08
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja syko »

Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit. 8)

Weitekistä (40/40) sen verran että kesti vähän päälle 120tkm/5V ja jouset edestä täysin finiitto. :cry:
Viimeksi muokannut syko, 11.10.2007 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Golf 3 Variant-96

75 Real VW HorsePower XD
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

syko kirjoitti:Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit. 8)
Ei pitäis olla huono setti ainakaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
syko
Viestit: 30
Liittynyt: 7.7.2005 9:08
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja syko »

Pasi H. kirjoitti:
syko kirjoitti:Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit. 8)
Ei pitäis olla huono setti ainakaan.
Toivotaan... Pikkasen lisää niin olisi saanut coilit mutta aattelin että olen tuolla kiinteellä pärjänny tähänkin asti niin satsataan kunnolla laatuun.
VW Golf 3 Variant-96

75 Real VW HorsePower XD
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Smigel kirjoitti:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?
On tuo setti ainakin omassa Passatissa toiminut ja jopa sain säädettyä auton talvikorkeuteenkin (melkein vakiokorkuiseksi, ehkä -30mm.) Tonttiin tuolla saa ainakin, jos haluaa. Omassa ei anna sisälokarit niin paljon myötä, mitä tuo sarja antaa..
Talvihan tuon sarja kestämisen vasta ilmi antaa, mutta ainakin vielä tyytyväisenä mennään. (n.10 tkm takana..)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

kotka kirjoitti:
Smigel kirjoitti:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?
On tuo setti ainakin omassa Passatissa toiminut ja jopa sain säädettyä auton talvikorkeuteenkin (melkein vakiokorkuiseksi, ehkä -30mm.) Tonttiin tuolla saa ainakin, jos haluaa. Omassa ei anna sisälokarit niin paljon myötä, mitä tuo sarja antaa..
Talvihan tuon sarja kestämisen vasta ilmi antaa, mutta ainakin vielä tyytyväisenä mennään. (n.10 tkm takana..)
Eipä näytä ainakaan noita Premiumeita olevan suoraan tuohon passattiin, mutta mahtaako jonkin muun mallin iskarit käydä myös?
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
ylipaila
Viestit: 28
Liittynyt: 7.1.2007 19:37
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

Itselläni on Passat -95 2.0GL variantti ja tilasin JOM:in tehtaalta saksasta ihan kiinteän -60/-40 sarjan.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.

Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.
Avatar
Matias Suominen
Viestit: 92
Liittynyt: 19.6.2007 22:01
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Matias Suominen »

ylipaila kirjoitti:Itselläni on Passat -95 2.0GL variantti ja tilasin JOM:in tehtaalta saksasta ihan kiinteän -60/-40 sarjan.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.

Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.
Saiskos pasuunasta kuvia? Olikos pahakin homma tilata suoraan tehtaalta? =)
Passat B4 Variant 2.0 8v -94
ylipaila
Viestit: 28
Liittynyt: 7.1.2007 19:37
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja ylipaila »

www.nettiauto.com/1570506

Viimeisessä kuvassa alustasarja juuri asennettu.
Pudonnut vielä lisää tuosta.

Ihan jom.de sivulta tilasin. Ei ollut paha homma.
Kesti tasan kuukauden tilauksesa että tuli.
Kaverilla kesti kaksi viikkoa tilauksesta.
Vastaa Viestiin