Sivu 7/11

Lähetetty: 20.10.2010 10:34
Kirjoittaja Killer
Ite taas olen eri mieltä tuosta mukavuudesta sillä se on juurikin mukavuusalusta! Jäykkyyttä sais ehkä olla pikkasen lisää. Keulan saa todella matalaksi mutta perää ei oikein, mulla edessä 18" vanteilla maavaraa 75mm ja iskareissa kierrettä jäljellä 40mm. Takana säätökiekot aivan kiinni ja autossa etukeno jonkinlainen, poistamalla säätökiekot saat tippumaan vielä joku 20mm. Kaarivälit 320mm ympäriinsä jos en väärin muista.

Pasi 75: toi 299€ on aika kallis ku ite tilasin saksasta posteineen ton Racelandin 185€ :D

Tuossa kuva:
Kuva

Golffissa vastaava alusta voi olla jäykkä jos on vain tehty iskareihin eri kiinnitykset ku autoissa kuitenki painoeroa jonkin verran.

Lähetetty: 17.12.2010 15:31
Kirjoittaja Osku.T
Tuli hyvä tarjous tosta Eibachin säädettävästä että semmonen lähtee heti tilaukseen, kunhan nyt vaan tulis se duunin tulospalkkio tilille prkl :D
En tiennytkään et ne käyttää samoja tolppia kun KW tossa sarjassa.

Lähetetty: 23.12.2010 10:40
Kirjoittaja Pia
Näillä pakkasilla (tänä aamuna -33°C) huomaa JOMin coiloverien halvan hinnan... Pientä pomputusta koko ajan, teräviä mut ei kuitenkaan kivireki. Puolen tunnin ajon aikana käytös ei muuttunu yhtään eli öljyn notkistuminen kestää aika kauan.

Toivelistalla:
KW variante 2 tai 3 :roll:

Jos vaikka pukki vielä kuulis mun toiveen...

Lähetetty: 23.12.2010 10:57
Kirjoittaja Juhizz
Kw:ssa en kyllä huomattavaa eroa tunne vaikka keli muuttuu.

Lähetetty: 24.12.2010 0:24
Kirjoittaja AjH
Bilsteinin iskarit oli tänä aamupäivällä -23 asteessa selkeesti jämäkämmät kun mitä nollakeleillä. Ei mikään tönkkö, mutta ihan selkeä tiukentuminen tapahtuu. Vaikea uskoa ettei kovalla pakkasella tapahtuisi jämäköitymistä millä tahansa alustalla, öljyä siellä kuitenkin on kaikissa ja se jäykistyy kylmällä. Tietysti jos ne virtauskanavat kasvaisi tai shimmaukset pehmenis kylmässä myös, mutta ei taida... :?

Lähetetty: 23.1.2011 11:53
Kirjoittaja Osku.T
Kelläs täällä oli V-maxx alustaa auton alla? Kyselisin et pitääkö toi tehtaan lupaama madallus paikkaansa? Eli vain 50-55mm :shock: meinasin jos diudiin laittais kyseisen alustan. Pelottaa vaan et jääkö liian korkeeksi vaikka säätäis tappiin.

http://slamit.net/product/7480/v-maxx-coilover-a6-4b

Lähetetty: 23.1.2011 13:52
Kirjoittaja Tero Paalanen
Yleensä tuo madallus on ilmoitettu sille määrälle johon on tuv-hyväksyntä.
Luulis jotta tuo alemmaksikin menee, ehkä jopa reilustikkin.
Yleensähän nuo pilipali-setit menee paljonki alemmas ku mitä on ilmoitettu.

Lähetetty: 23.1.2011 14:40
Kirjoittaja Osku.T
Jeps. Pakko laittaa tommonen pilipali alusta alle kun meni rahat noihin vanteisiin. Ja vanhat iskarit vetelee viimisiä. On kuiteski 2 vuoden takuu, ja toi hinta ei kyllä ole paha. Toivotaan et on kuitenki tota säätövaraa alaspäin. Enkä haluu laittaa hirveitä summia tohon autoon ku kuiteski lähtee vaihtoon kohtpuolin :D

Lähetetty: 24.1.2011 16:27
Kirjoittaja Osku.T
Eihän ne tee kuulemma quattroon alustaa!! Mikä "halpis"merkki tekis nelikkoon noita alustoja? Ta-techniksin löysin mut sekin oli 716e. Tekeekö JOM nelikko autoihin satsia?

Lähetetty: 24.1.2011 19:43
Kirjoittaja Antti Hartikainen
Osku.T kirjoitti:No onse perkele. Eihän ne tee kuulemma quattroon alustaa!! Mikä "halpis"merkki tekis nelikkoon noita alustoja? Ta-techniksin löysin mut sekin oli 716e. Tekeekö JOM nelikko autoihin satsia?
Epäilen vahvasti ettei löydy ainakaan merkittävästi halvemmalla.
Olen ollut siinä käsityksessä että JOM/TA/Raceland on kaikki samaa kauraa?

Lähetetty: 24.1.2011 19:48
Kirjoittaja Osku.T
Sitä se miekin olen muistellut et samaa paskaa mut erissä paketissa :D

Lähetetty: 1.3.2011 9:36
Kirjoittaja vilperj
Kertokaapas vaihtoehtoja alustasarja -valinnasta -04 variant passattiin. Edullinen ja vähän jäykempi setti ois hakusessa kuin miltä esim. JOMi kuulostaa.

V-MAXXia olen harkinnut <- löytyykö tästä kokemuksia keltään :o

Hinta olisi ainakin ihan miellyttävä slamit.netistä :)

Lähetetty: 1.3.2011 13:49
Kirjoittaja Basu
vilperj kirjoitti:Kertokaapas vaihtoehtoja alustasarja -valinnasta -04 variant passattiin.
Millä koneella ja etu vai neliveto?

Lähetetty: 1.3.2011 15:59
Kirjoittaja vilperj
1.9 TDi (PwD) ja etuveto.

Lähetetty: 1.3.2011 20:43
Kirjoittaja Sami Jalonen
Jom. V-MAXX, ym. 300e sarjat on kaikki samaa tavaraa eri paketissa noin yleistäen. Sit siinä 500-700e saa jo jotain tekeviä alustoja kuten FK Highsport. 1000e on sit KW1, Eibachin Prostreet yms. Siitä ylöspäin on sit säätöjä joka suuntaan :) Eli budjetista riippuen..

http://slamit.net/category/671/alustasarjat

Tossa jotain vaihtoehtoja, ei välttämättä halvin paikka, mutta esimerkkinä.

Lähetetty: 1.3.2011 21:02
Kirjoittaja vilperj
Yeah! täytyy tässä kevään korvalla investoida :)

Mielessä on käynyt jo pelkät madallusjousetkin. Mutta silti säädettävä olisi mieluisin :)

Eli ilmeisesti esim. V-MAXXin alustasarjasta ei paljoa hyviä puolia löydy paitsi ehkä tuo hinta?

Lähetetty: 2.3.2011 12:09
Kirjoittaja Sami Jalonen
Ei oo omakohtaista kokemusta mut uskosin että kyllä se kuluneet vakiokamat voittaa, ja säätövaraa riittää alaspäin vähintään tarpeeks :) Itellä on FK:n Silverline ja ollu tyytyväinen, taitaa olla vähän jämäkämpi kun JOM yms. Foorumin kautta vielä löysin edullisesti :wink:

Lähetetty: 2.3.2011 15:42
Kirjoittaja Patu
Nyt on ollut noin pari viikkoa Skodan alla KW Street comfort korkeus säädettävä sarja jossa myös paluuvaimennuksen säädöt. Tolpat tuossa sarjassa on rosteria.

Ensituntumalta sarja on paljon mukavempi ajossa kuin KW1 koska säätö skaala on pehmeämpi ja laajempi kuin KW1:sessa. Varmaan tuo street comfort on radalla huonompi kuin KW1 mutta kun ei koskaan radalla tule ajettua.

Ensialkuun mietin että uskaltaako tuota ostaa kun korkeus säätö tuossa sarjassa on -20.mm-40.mm mutta nyt todellisuudessa säätövara on paljon isompi että kyllä tuollakin sarjalla auton tonttiin saa. Toki KW1:sessa sai vielä alemmas mutta kun siinäkään ei koskaan pystynyt kaikkia tiputuksia säätämään niin että autolla olis vielä pystynyt ajamaan.

Suosittelen tuota sarjaa kyllä varauksetta...vielä on kuitenkin kuorman kantokyky testaamatta.

Lähetetty: 2.3.2011 15:43
Kirjoittaja Patu
Sen verran vielä että tuo oli itseasiassa halvempi kuin vastaava KW1 rosteritolpilla.

Lähetetty: 7.3.2011 13:30
Kirjoittaja vilperj
Noniin !

Nyt rupee sit alustakuume nousemaan sen verran korkealle että pitää pikkuhiljaa jotain ruveta tekemään asialle :D

Löysin nettiä selaillessa muutamia vaihtoehtoja ja niinpä nyt kyselen foorumilaisilta, josko jollain olisi kokemuksia kyseisistä alustasarjoista :o

Muutamat vaihtoehdot:

http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =6115091LW

http://slamit.net/product/5971/fk-highs ... nt-etuveto

Tai kiinteällä madalluksella oleva sarja:

http://slamit.net/product/6026/hr-cup-k ... -1997-2004

Tässä siis muutama vaihtoehto :o Hintaluokka tosiaan saisi olla tuo 500-800 eugenia.

Lähetetty: 7.3.2011 21:03
Kirjoittaja AjH
Mulla olis Lowtec G9.2 tuolla myyntiosastolla... ;)

H&R ei ole tullu kokeiltua, mutta semmonen mielikuva on että se on laatua. FK coilit oli omassa Passatissakin alla, turhan matalalle jäi omaan käyttöön joten myin pois, muuten hyvä alusta oli kyllä se.
Nykyään alla on Eibach -30mm + Bilstein iskarit -paketti. Alkuperäistä sporttialustaa vähän jämäkämpi mutta arkiajoon vielä ihan loistavasti toimiva. Radalle olisi kyllä jo liian pehmeä, ja korkea. :)
Jos olisi intoa harrastaa ja vähän ekstrarahaa niin voisi vielä vaihtaa jouset vähän enempi (eli -40mm) madaltaviin, siinä vaan on aina se riski korin asennon kanssa, pysyykö vaaterissa.

Lähetetty: 7.3.2011 22:23
Kirjoittaja vilperj
Joo taisinkin vilkaista myyntiosastolta sen sun ilmotuksen :) Minkälainen Lowtech oli?

Lähetetty: 8.3.2011 9:15
Kirjoittaja AjH
Kyl se ihan alustan virkaa hoiti, mutta jäi kokemukset vähän lyhyen puolelle ton iskariprobleeman takia. Eikä nyt tule enää laitettua kun toi nykynen setti on niin sopiva käyttöautoon.
Jämäkkä se ainakin on, takajousi sais vähän kantavampi olla jos peräkärriä hinaa ja kontissa on tavaraa kanssa.
Siitähän kohtuuhintaan saisit alustan, Eibachin pro-kit jousisatsi on kalliimpi uutena :)

Lähetetty: 8.3.2011 13:18
Kirjoittaja vilperj
Nyt kävin kysäsemässä yhdestä liikkeestä niiden vaihtoehtoja ja ehdottivat konin sport kittiä -40mm (kiinteällä madalluksella oleva sarja sis. iskarit ja jouset) tai ihan eibachin -30mm jousia.

Eibach asennettuna ja suuntauksineen 500€
Koni asennettuna ja suuntauksineen 750€

Konista kenelläkään kokemusta? :O

Lähetetty: 8.3.2011 17:19
Kirjoittaja Patu
Kyllähän nuo Koni ja Eibach molemmat on hyviä merkkejä mutta kannattaako 700€ laittaa kiinteellä madalluksella olevaan sarjaan jos em.kW 1:sen saa 990€ hintaan?

Lähetetty: 16.3.2011 9:46
Kirjoittaja Butcher
vilperj kirjoitti:Noniin !

Nyt rupee sit alustakuume nousemaan sen verran korkealle että pitää pikkuhiljaa jotain ruveta tekemään asialle :D

Löysin nettiä selaillessa muutamia vaihtoehtoja ja niinpä nyt kyselen foorumilaisilta, josko jollain olisi kokemuksia kyseisistä alustasarjoista :o

Muutamat vaihtoehdot:

http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =6115091LW

http://slamit.net/product/5971/fk-highs ... nt-etuveto

Tai kiinteällä madalluksella oleva sarja:

http://slamit.net/product/6026/hr-cup-k ... -1997-2004

Tässä siis muutama vaihtoehto :o Hintaluokka tosiaan saisi olla tuo 500-800 eugenia.
Viime syksynä tuli ruuvattua passatin alle tuo H&R Cup Kit. Toimiva ja mukava paketti ajella, progressiiviset jouset joten ei pintakova. Madallus on mitä luvataan ja keulatolpissa on portaallinen korkeussäätö akselimassan mukaan eri malleille. Madallus on balansissa ja sopivasti ainakin omaan makuun tontissa, että jonkinlainen maavara kuitenkin on ajella suht koht normaalisti.

Lähetetty: 20.3.2011 22:29
Kirjoittaja bueno
Onko tietoa KW1:n alustasarjasta, että onko nelivedolle tarkoitetussa mallissa jotain eroa etuvetoisen malliin? Onko kiinnitykset samanlaiset? Eli voiko nelivetoselle tarkoitetun alustasarjan asentaa etuvetoiseen?

Lähetetty: 21.3.2011 0:49
Kirjoittaja AjH
Etupään voi, takana on ihan eri ripustustsydeemit eli takaiskarit ja -jouset ei sovi. Olikos nelikossa multilink ja etuvetosessa taka-akselina on yhdystukiakselisto.

Lähetetty: 21.3.2011 18:20
Kirjoittaja Mikko.P
AjH kirjoitti:Etupään voi, takana on ihan eri ripustustsydeemit eli takaiskarit ja -jouset ei sovi. Olikos nelikossa multilink ja etuvetosessa taka-akselina on yhdystukiakselisto.
Jousi on pirun lähellä nivelpistettä, eli jousi on kyllä lyhyempi kuin etuvetoisessa. Iskarin asento on n.45 asteen kulmassa, kun taas etuvetoisessa on suurinpiirtein suorassa... Turha varmaan alkaa kokeilee, kun ei ihan ilmaista testailua kyllä ole... :roll:

Lähetetty: 22.3.2011 19:46
Kirjoittaja pasi75
Nytten kun on renkaat ja vanteet hommattu niin seuraavaksi olisi hakusessa säädettävää alustasarjaa, olen katellu muutamia halpis vaihtoehtoja ja tarvittaisiin apuja valintaan, jos jollain on kokemuksia kyseisistä sarjoista vaisi kertoa mielipiteensä

VW Passat 3B / 3BG Variant, FK Street korkeussäädettävä alustasarja
V-MAXX Coilover
VW Passat 3B / 3BG, JOM Coilover korkeussäädettävä alustasarja

Lähetetty: 31.3.2011 16:15
Kirjoittaja Osku.T
Audiin tulee Eibachin pro street s coilit. Hintakin ihan kohtuullinen 990e ovelle tuotuna.

Lähetetty: 4.4.2011 16:56
Kirjoittaja Joona
Kellään kokemusta H&R Cup Kit -35 mm-sarjoista? Nyt käytössä on Eibach Pro-kit jouset ja Bilsteinin iskarit, joista pitäisi nuo iskarit uusia kohtapuolin.

Lähetetty: 25.4.2011 21:30
Kirjoittaja Sami Jalonen
Kun ootte muutoskatsastanu säädettävän alustasarjan, lukeeko siitä mitä otteessa? Omassa lukee vaan että asennettu alustasarja, kaarimitat plaplaplaa.

Lähinnä sillä kun en oo tota säädettävää muutoskatsastanu, ja katsuri sano ettei oo väliä mikä kaarimitta siellä otteessa lukee kun on säädettävä, kun kysyin haittaako jos on laskettu/nostettu. Vanha kiinteä sarja on muutoskatsastettu, ja nyt yritän välttää auton nostoa enempää katsastukseen..

Lähetetty: 25.4.2011 21:50
Kirjoittaja Patu
Moi,

Aina on lukenut vaan että autoon asennettu alustasarja ja sitten ne kaarimitat, ei mitään mainintaa säädettävästä sarjasta. Mutta kirjaahan ne sen alustasarjan TUV-numeron ja mallin sinne tietokoneelle vaikka otteessa ei niitä luekaan.

Uskoisin niin että jos olet tiputtanut autoa enemmän kuin sen mitä otteessa lukee ja kunhan se pysyy sallitun rajoissa (eli minimi maavara 8.cm) niin katsuri voi korkeintaan kysyä uusia rengas kulmien raportteja.

Lähetetty: 25.4.2011 22:27
Kirjoittaja AjH
Riippuu tekstin sisältö ilmeisesti leimamiehestäkin, tosin tuntuu yleistyneen toi "Asennettu alustasarja" -teksti. Fiatissa lukee otteessa oikein jousien tunnistetiedotkin.
Koneella lukevia tietoja en ole koskaan edes kysellyt. Tuskin leimamies noita yleensä alkaa syynäämään ellei ole ihan ilmeistä että jotain on muuttunut.
Ja jos muutoksia huomataan niin katsurihan vaatii muutoskatsastuksen asiaankuuluvilla todistuksilla. Eihän siinä sen kummepaa liene. :)

Lähetetty: 21.5.2011 14:38
Kirjoittaja Moksu
Päivää taloon! Semmonen ongelma päällänsä että pitäis saada tuohon JOM:in korkeussäädettävään sarjaan lyhyemmät jouset taakse :D onko kellään kokemusta että mistä sarjasta vois saada lyhyemmät jouset? Ku nuita ei oikein pysty laikata ku ovat niin typerän malliset! :@

Kyseessä siis 3B passatti

Lähetetty: 21.5.2011 19:40
Kirjoittaja AjH
Katselemalla että mihin sarjaan luvataan suurin madallus taakse, tuskin muuten kovin helposti löytyy.
Säätöpalikat kun jättää pois niin vähän saa alaspäin, ja ne kumilärpät sieltä jousien alta jos ne siellä on vielä.

Lähetetty: 22.5.2011 6:52
Kirjoittaja Osku.T
Huomenna menee eipalli street-s alle. Mukavaa.

Lähetetty: 25.5.2011 19:58
Kirjoittaja Tero Tanninen
Onko jollain kokeuksia tästä sarjasta?
http://www.mdcomprex.fi/store/product_i ... cts_id=848

Olis sopivan hintanen.

Lähetetty: 26.5.2011 8:55
Kirjoittaja Osku.T
Sain eipakin alle. Kuva tulee myöhemmin.

Lähetetty: 27.5.2011 19:27
Kirjoittaja osoners
Nopee kysymys ennenkuin alan asentelee juuri postissa tullutta alustasarjaa... Vanhassa golffissani piti asentaa väljemmin muotoiltu kallistuksenvakaaja jos laskee enemmäin kuin -40mm. Mites ton pasuunan kanssa menee? Ottaako joku kiinni kun ruvetaan ruuvaamaan alemmaksi?

Lähetetty: 27.5.2011 20:51
Kirjoittaja Sami Jalonen
Ei ota, muu kun pohja :) Golffissa erilainen alustarakenne.

Lähetetty: 27.5.2011 20:58
Kirjoittaja osoners
Sami Jalonen kirjoitti:Ei ota, muu kun pohja :) Golffissa erilainen alustarakenne.
Hyvä. Kiitos. Joo se pohjapanssari oli hankintalistalla, niinkuin tuolla oli aikasemmin puhetta.

Lähetetty: 7.6.2011 22:39
Kirjoittaja utobictune
Noista mihin luvataan suurin madallus keskusteluista, ni kun on ostanut säädettävän eikä laske tarpeeksi niin lyhyemmät kynäjouset vaihtamalla saa lisämadallusta jos säätö ei riitä, samalla voi sit vaikka vaihtaa jäykempään joka ei tosin ole kovin turvallista. Aika alas pohjan kyl saa varmaan kaikilla sarjoilla eikä ne akseleiden rakenteetkaan ihan loputtomasti liiku.

Kw1 basic + kuparivaseliinia kierteisiin on oma valinta kun lähden tilailemaan nelos golfiin. Löytyy ainakin oikea korkeus ja jouset lienee takanakin hyvin kantavat? Vaihtotarve lienee akuutti kun auto narisee ja kuski tulee merisairaaksi.

Lähetetty: 16.7.2011 23:16
Kirjoittaja Hude
Eilen JOM alusta autoon kiinni ja tänään korkeus ja kulmien säätöä....ihan ok ajaa

Kuva

Lähetetty: 17.7.2011 11:39
Kirjoittaja Sami Jalonen
Ihanko huutais 50mm leepuspeiseriä taakke :)

Lähetetty: 26.8.2011 11:16
Kirjoittaja kiki84
Itte tilasin fk street sarjan ja heitin alle, nostin ihan ylös eli -30mm madallus

Vois vähä kyl laskee mut ei paljoo, alla pyörii 18" 225/45 renkaat

Oisha siinä varaa viel 35mm laskea

vähä pintakova mut kylhä se väsyy varmaa viel tänä kesän aikana

Lähetetty: 24.10.2011 19:33
Kirjoittaja AR1
Kesäkuussa iskettiin IV Variant golffiin alle VMAXX coilit ja hyvin tyytyväinen olen ollut!
Alusta on mukava ajaa, ei liian jäykkä jokapäiväiseen käyttöautoon ja tähän mennessä (n.5000km) ei mitään ongelmia ole ilmennyt. Samaa sarjaahan nämä taitaa JOM jne sarjojen kanssa olla, mutta VMAXX 2-vuoden takuu sai minut ainakin syttymään JOMin muutaman kuukauden sijaan :D Eli tiivistettynä, jos haluat halvan SÄÄDETTÄVÄN perus alustan etkä hae mitään rata-ajo ominaisuuksia niin suosittelen! Ja säätövaraa löytyy paljon!

Lähetetty: 24.10.2011 20:37
Kirjoittaja Sami Jalonen
Mulla Jomista nyt pari kk kokemus, ihan samanlainen kun FK:n Silverline kun tarpeeks tontissa. Ei kai mikään toimi kunnolla enemmän madallettuna ainakaan näistä edullisemmista säädöttömistä sarjoista..

Lähetetty: 5.1.2012 21:02
Kirjoittaja Riku
Olisi nyt muutama alusta vaihtoehtona passat 3bg alle, mitäs porukka näistä alle heittäisi?

-Kw variant 1 inox
-Eibach pro street-s
-H&R twintube
-FK königsport