Sivu 8/11

Lähetetty: 5.1.2012 21:50
Kirjoittaja Tero Paalanen
^Ainakin tuo Eibach on toimiva.
Tämän topicin 8.sivulla on mun kirjoitttama pieni arvostelu tuosta Eibachista.

Lähetetty: 7.1.2012 8:19
Kirjoittaja Killer
Noista laittaisin eibach tai h&r. Kummankaan kans ei varmaan mennä metsään.

Lähetetty: 16.1.2012 21:23
Kirjoittaja osoners
Täytyis laittaa uutta alustasarjaa tilaukseen Golf V Varianttiini. Pitääkö noi koiranluut vaihtaa myös? Löysin tollaset. Ajaako noi asiansa?

EDIT: Onko taas kyseessä se että nuo tarvitaan jos madalletaan yli 40mm?

Lähetetty: 17.1.2012 16:51
Kirjoittaja Sami Jalonen
Pussita se!!!

Lähetetty: 17.1.2012 18:39
Kirjoittaja Tero Paalanen
^^Väittääsin jotta koiranluita ei tartte vaihtaa.
Eiköhän vitoseskin tuu vakaaja vetarin alta, kuten 3C Passatis.

Lähetetty: 17.1.2012 19:17
Kirjoittaja osoners
Laitetaan vaikka eka se alusta ja sit katellaan tarviiko muuta vaihdella.

Lähetetty: 18.1.2012 20:13
Kirjoittaja mikok
Ois itellä nivelrumba edessä ja samalla tekis mieli vaihtaa uudet iskarit. autolla ajettu kuitenkin jo 210 tkm ni paras vaimennus on jo mennyttä. Autossa on vissiin vakio sport alusta, suth matala. Meinasin siis säästää vieterit ja laittaa kaveriks pikkase jämymmät pumput.

Bilstein tai konihan on paras mutta nyt en niin kalliille linjalle lähe. Tekeekö sillä gts performanse jutuilla mitään? takuu on ainakin 2v, ja hinta on kohdillaan. Muita varteen otettavia ei mileen tule. Tietysti jotkut ihan normi monroet vois mennä kans. En kuitenkaa tuohon kikottimeen meinannu mitään rata-alustaa ruveta tekemään.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 26.1.2012 20:23
Kirjoittaja Pekkiis
En nyt tiedä, että onko tämä oikea paikka kysyä. Mutta alustasarjaan liittyy kuitenkin niin laitan tänne.
Eli onko kellään tiedossa mitään saksalaista tms puljua josta uskaltaisi tuohon kolmosvarianttiin tilata tuommoista TA-Technixin coilisettiä? Tarkoitus nyt vaan saada joku halpa coilisetti kun ei pudjetti veny mihinkään kovin kalliiseen..
Tätä itse tullut katseltua ja sivulla lukee että suomeen toimitus 25€, mitä muita kuluja tuohon tulee kun tuo setin hinta+25€? http://www.x-parts.de/Fahrwerk/Gewindef ... 16231.html

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 26.1.2012 22:03
Kirjoittaja Basu
Ebaysta saat halvalla.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 27.1.2012 6:15
Kirjoittaja osoners
^^Ei tule muita kuluja tuolta. Noi lähettää sen samana päivänä ja tulee n. viikossa DPD:n kyydillä perille. Tilaukseen vaan.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 27.1.2012 15:03
Kirjoittaja Pekkiis
Kiitoksia vastauksista. Pitänee varmaan laittaa tuolta x-partsilta tulemaan tuo satsi :!:

Re:

Lähetetty: 28.1.2012 20:05
Kirjoittaja Simpe
Sami Jalonen kirjoitti:Jom. V-MAXX, ym. 300e sarjat on kaikki samaa tavaraa eri paketissa noin yleistäen. Sit siinä 500-700e saa jo jotain tekeviä alustoja kuten FK Highsport. 1000e on sit KW1, Eibachin Prostreet yms. Siitä ylöspäin on sit säätöjä joka suuntaan :) Eli budjetista riippuen..

http://slamit.net/category/671/alustasarjat

Tossa jotain vaihtoehtoja, ei välttämättä halvin paikka, mutta esimerkkinä.
Ite heitin eilen V-Maxxin alle. Kenttään meni hienosti. Suurinpiirtein puoleenväliin säädin edestä ja takaa. Ensi tuntumalta aika pehmonen alusta edelliseen verrattuna. Mutta ei ainakaan vielä haukuttavaa. Matalaksi sillä ainakin auton saa jos haluaa. Edestä ainakin vaikka puskurin maahan kiinni! Autona Golf Variant IV.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 8.2.2012 21:16
Kirjoittaja Henri243
Onko nuo http://www.ebay.de/itm/VW-PASSAT-3B-Var ... 1e6acc2e75 Jomin iskarit setit mistään kotoisin? http://www.ebay.de/itm/Tuningart-GEWIND ... 58913c8af1" onclick="window.open(this.href);return false; Tai tälläiset? Hillitty madallus kiinnostaa, mutta en kyllä ole aikaisessa hirveitä summia alustaan sijottaa. Vai pitääkö hankkia vain matalempi alusta, saanko rahoilleni parempaa vastinetta kuin noista halvemmista säädettävistä?

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 9.2.2012 0:20
Kirjoittaja AjH
Riippuu tietty ihan käytöstäkin. Omaan laitoin aikanaan säädettävän, ja sit vielä toisenkin. Mutta lopulta palasin tehtaan sport alustaan ja sitä kautta Eibachin jousisarjaan Bilsteinin iskareilla. Perä kantaa paremmin kuorman kun noilla säädettävillä ja huomaa erityisesti kun koukussa on 1200kg vaunu. Muuten ei eroa juurikaan ole, tuunaajan mielestä vähän korkea se noilla jousilla on mutta parempi kuitenkin paljon kuin "vakio" alustalla. :D
Eipä toi Eibach+Bilstein pakettikaan silti mikään halpa ole. Samaa hintatasoa kun välimallin säädettävät (FK, Lowtec,...) mutta sentään KW ja muut ns laatumerkit säädettävissä on vielä kalliimpia...

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 15.4.2012 22:46
Kirjoittaja Samii-
Nyt kävi niin että toi kw alusta säädöt on niin tiukassa että en saanu laskettuu ollenkaan ja nyt tarvis varmaa uusia alusta kun ei aukea. Mikä alusta oisi hyvä tuohon nelikko passattiin? Ei kiitos kw enää prkl.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 15.4.2012 22:49
Kirjoittaja AjH
Jos ei muuta niin silvot ne säätölevyt ja tilaat Slamitilta uudet. (tai tilaat eka uudet jopa ;)) Et sä paljon parempaa alustaa samaan rahaan saa mitä toi KW on :)

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 15.4.2012 23:15
Kirjoittaja Sami Jalonen
Lämpöä ja isot siirtoleukapihdit.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 15.4.2012 23:16
Kirjoittaja samthunder
Onko rosteri tolpilla sulla KW?

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 9:27
Kirjoittaja Samii-
Kui? Emmä tiedä kun noi oli kiinni tuossa kun ostin auton, takaa oli ihan harmaan mönjän peitossa koko säätö.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 10:19
Kirjoittaja enochian
Onko kellään tietoa minkä valmistajan iskareilla Vogtlandin alustasarjat on? Vogtladin jousista on hyviä kokemuksia edellisestä autosta, mutta niillä oli kyllä Koni Sportit iskareina.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 10:34
Kirjoittaja Samii-
Mä haluasisin kanssa kuulla kokemuksia kun jos tuo kw ei herää henkii niin ostan säädettävän Vogtland alustan passattiin.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 11:42
Kirjoittaja Pia
Meinaakko tosiaan vaihtaa KW:n vogtlandiin?

Ettei vaan olis sitä KW:n säätörenkaan lukitusruuvia kiristetty liian tiukkaan? Silloinhan kierteet painuu linttaan eikä säätörengas enää liiku. Katkase säätörengas ja kierreviilalla oikaset kierteet ja sitten uusi säätörengas paikalleen. Tuo lukitusruuvin liiallinen kiristys on _niin_ tyypillinen virhe mitä säädettävän alustan kanssa tehään. Halvemmalla pääset kun vaihdat sen säätörenkaan.

Sitten niille jotka suunnittelevat 3C passattiin JOM:in alustaa, jättäkää tilaamatta. Jomi ei vaan kertakaikkiaan jaksa kannatella passatin painoa, iskarit ei toimi niinkuin pitäis. Kierteitä kyllä piisaa että auton saa oikeasti tonttiin jos niin haluaa. Itellä ainaki jouduttiin oikein nostamaan autoa kun alusta oli vielä vuodenkin jälkeen painunut lähes 2cm. Kaiken tämän painumisen jälkeen takana ei enää kierteitä ole joten takapäätä ei pystytä enää nostamaan jos perä painuu vieläkin.

Kuva
Takapään tilanne tällä hetkellä. Säätörengas on enää puoliksi kierteillä :roll:

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 12:19
Kirjoittaja Samii-
Tälläsellä säätö jutulla on etutolpat mut en nähny mitää kuusiokulma kiristystä siinä olenkaan. Täytyy nostaa vielä kerran ylös ja kattoo onko siinä kiristystä.

http://www.modificars.fi/tuotteet/korke ... -65030042-

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 12:23
Kirjoittaja Tero Paalanen
^Jos siellä on ainoastaan yks muovirengas, niin siinä todennäköösesti on pieni kuusiokolo lukiteruuvi.
Jos taas siellä on kaks alumiinirengasta niin sitten siellä ei ole sitä lukiteruuvia, vaan lukitus tapahtuu kiristämällä renkaat toisiaan vasten.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 14:03
Kirjoittaja Samii-
Joo se on yhdellä vain eli siellä on sitten ruuvi niin yritän kattoo missä se on kun pääsen vasta ensi viikolla kattelee kun on ilta vuoro duunissa.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 19:35
Kirjoittaja DJDH
Reippaasti uitat tolppaa ja säätörengasta bräkleenissä, niin paskat valuu pois. Sitten rätillä paikat puhtaaksi ja se lukitusruuvi auki. Olikohan se nyt 2, 2.5 vai 3mm kuusiokolo. Sitte crc:tä , tms, kierteisiin ja alat säätämään. Jos se ei silti millään ilveellä liiku, niin sitten tolppa irti ja rautasahalla säätörengas poikki ja uutta tilalle.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 16.4.2012 21:21
Kirjoittaja Riku Korpela
Eibachis ainaki 2mm

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 20.4.2012 12:14
Kirjoittaja Samii-
Se olikin kieretty lokarin sisä puolelle ja en näe sinne mutta sielä se kuusiokolo on, täytyy sunnuntaina koittaa uudestaa ja on aika vaikee avata kun joutuu käsi kopelolla tunnustelee mut kokeiltiin 2.5 ja 3mm ei ollu ne. :roll:

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.5.2012 20:04
Kirjoittaja Moksu
Pystyiskö joku mitata mulle 4 koppasen farkku golfin takajousen pituutta? siis jostain korkeussäädettävästä alustasta.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 27.6.2012 20:15
Kirjoittaja Rhka
Minkälaisia kokemuksia porukoilla halvemmista ~500e~ alustasarjoista, jos ei ihan tappiin laske niin miten mahtaa kestää ? :roll:

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 27.6.2012 20:26
Kirjoittaja Pia
Ei voi kyllä suositella. Jomi ollu alla nyt pari vuotta ja yhtä säätämistä sen kanssa koko ajan. Pariin kertaa nostettu yhteensä 3cm ja alusta edelleen painuu. Repsikan puolella eestä kuuluu mielenkiintosia narinoita välillä, ihan ku olis koko iskari kuivunu.
Hitaassa töyssyssä ihan helevetin löysä ja keinuu ku valtamerilaiva. Nopeessa töyssyssä iskee niin lujaa että tuntuu että hampaat tippuu. Eli vaimennukset ei toimi mitenkään kehuttavasti. Jotkut tykkää, toiset ei.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.7.2012 0:45
Kirjoittaja mara_
Ta tecnixin säädettävän laitoin iv golffiin. Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta? ei sormi mahu väliin. En huomannu kattoa kuinka lähellä oli vakio iskareilla. Voisko joku iv koppasen farkkugolffin omistaja jolla on vakioalusta vilkassa minkälainen rako siellä on?

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.7.2012 9:34
Kirjoittaja Zeussii
mara_ kirjoitti:Ta tecnixin säädettävän laitoin iv golffiin. Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta? ei sormi mahu väliin. En huomannu kattoa kuinka lähellä oli vakio iskareilla. Voisko joku iv koppasen farkkugolffin omistaja jolla on vakioalusta vilkassa minkälainen rako siellä on?

Eikös tämä nyt ole ihan suoraan kiinni siitä millä et:llä vanne on? :o

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.7.2012 16:01
Kirjoittaja mara_
Eiköhän nuo iv golffin vakiolätyt ole kaikki samalla et:llä :shock:

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.7.2012 18:35
Kirjoittaja Pia
Mutta onko ne varmasti golffin alkuperäset pellit? Nehän on voinu vuosien varrella vaihtua jonkun toisen auton pelleiks. Tuo 5x100 on aika yleinen jako, niinku tuo mun passatin 5x112.

Esim omassa passatissa oli kahdet pellit mukana ja eri ET:t niissä.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.7.2012 19:40
Kirjoittaja Tero Paalanen
Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta? ei sormi mahu väliin.
Lähes yhtä lähelle se tulee vakioiskarillakin. Aavistuksen se rako pienenee säädettävällä alustalla koska säädettävässä on iskarinrunko yleensä aavistuksen paksumpi. Tai ainakin niistä puuttuu se suoristettu kohta joka vakioiskareissa on.

Jos vanteet on suorat niin millinki rako piisaa. Omassa kolmosmurussa katottiin aikoonaan kaksinkerroin taitetulla lottokupongilla jotta renkaan ja iskarin väliin jää rako.
Eikös tämä nyt ole ihan suoraan kiinni siitä millä et:llä vanne on?
Riippuu hieman autosta. IV-Golffissa kyllä. Mut esim. kolmos Golffissa camber vaikuttaa siihen väliin, koska niissä camberin säätö vaikuttaa iskarin ja olka-akselin väliseen kulmaan joten näin ollen iskarin ja renkaan välikin muuttuu jos camberia muutetaan.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.7.2012 23:30
Kirjoittaja Pasi Häkli
mara_ kirjoitti:Onko muut alustasarjan laittajat huomannu saman asian että etuiskari tulee tosi lähelle renkasta?
Niinku aikasemmin Tero jo kirjoitti niin millikin riittää. Jos ei mahdu, niin konstit löytyy siihenkin. Työkaveri taivutti nelosgolffista pikkusen olka-akselia, ettei vanne enää ottanut kiinni iskaritolppaan.
Kyseessä oli VW touaregin 9x19" vanteet pultinjakomuutos-spacereilla.

Eli konstit siihenkin kyllä on olemassa. Jos siis ihan oikeasti jää pienestä kiinni.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 19.7.2012 17:47
Kirjoittaja Kilu
Pasi Häkli kirjoitti: Työkaveri taivutti nelosgolffista pikkusen olka-akselia, ettei vanne enää ottanut kiinni iskaritolppaan.
Oliko toimiva ratkaisu ajossa?

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 17.8.2012 13:47
Kirjoittaja teesel
Nyt kun vanteet odottelee matkahuollossa, niin varmaan pitäis alkaa kattelemaan alustaa autoon. Vähän oon miettinyt tuota FK Highsporttia (440€+pk saksasta). Onko kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta, että kannattaako satsata tuplasti enemmän JOM:iin, Ta-Technixx tai kumppaneihin? Tietty pari sataa lisää niin sais taas parempaa, mutta jos pysyis budjetti alle 500€.

Tietty Eibach+vakioiskarit yksi vaihtoehto, eipä tarvis ruuvailla. Edellisessä autossa vain harmitti tuo sarja, kun perä oli alempana kuin keula. Mutta muuten kyllä tykkäsin Eibachin jousista, ei ollut kivireki.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 17.8.2012 21:35
Kirjoittaja Pasi Häkli
Kilu kirjoitti:
Pasi Häkli kirjoitti: Työkaveri taivutti nelosgolffista pikkusen olka-akselia, ettei vanne enää ottanut kiinni iskaritolppaan.
Oliko toimiva ratkaisu ajossa?
Miten nyt toimiva määritellään, ei ottanut enää vanne kiinni iskarin varteen eli joo oli toimiva.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 18.8.2012 15:56
Kirjoittaja Dubsonic
Moksu kirjoitti:Pystyiskö joku mitata mulle 4 koppasen farkku golfin takajousen pituutta? siis jostain korkeussäädettävästä alustasta.
Juuri kun ostin BC Racingin säädettävän setin omaani niin vakio jousi olisi ollut 200mm pitkä ja tynnyrimallinen 5kg/mm jousi. Vaihdoin tilatessa noita jousijäykkyyksiä haluamakseni niin tuli vähän lyhyempi jousi sen takia mun satsiin.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 19.8.2012 0:59
Kirjoittaja AjH
teesel kirjoitti:Nyt kun vanteet odottelee matkahuollossa, niin varmaan pitäis alkaa kattelemaan alustaa autoon. Vähän oon miettinyt tuota FK Highsporttia (440€+pk saksasta). Onko kellään kokemuksia kyseisestä sarjasta, että kannattaako satsata tuplasti enemmän JOM:iin, Ta-Technixx tai kumppaneihin? Tietty pari sataa lisää niin sais taas parempaa, mutta jos pysyis budjetti alle 500€.

Tietty Eibach+vakioiskarit yksi vaihtoehto, eipä tarvis ruuvailla. Edellisessä autossa vain harmitti tuo sarja, kun perä oli alempana kuin keula. Mutta muuten kyllä tykkäsin Eibachin jousista, ei ollut kivireki.
FK oli mulla aikanaan ja ihan toimiva paketti oli. Alas sillä ainakin sai suht kivasti, mulla jäi ylöspäin vähän vajaaksi kun käytännöllisellä korkeudella tykkään auton pitää.

Nykyään on Eibachin -30mm jouset ja Bilstein B4sport iskarit ja hyvin pelaa. On hyvin vaaterissakin vieläpä.

Mitä tälläkin foorumilla ainakin JOM:n sarjoista on tekstiä niin itse sijottaisin sen pari sataa lisää heti. :)

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 19.8.2012 10:11
Kirjoittaja Sami Jalonen
Jos nyt ostaisin alustaa, ni halpiksena menis Jomi tai vastaava ihan hyvin, riippuen mitä siltä haluaa. Kyllä noilla ajaa (mäkin ajanu 35tkm) ja ei eroa siihen AjH:n mainitsemaan FK:hon (jolla ajoin 60tkm). Jos olis enemmän väliä miten se alusta käyttäytyy ja millanen se on ajaa sijottaisin rahani tähän.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 19.8.2012 10:57
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ Tuolta BC-Racingilta kysyinkin jo että onko niillä touraniin alustaa, mutta ei kuulemma ole. Jos tietäis varmuudella että esim vitosgolffin alusta sinne sopii ja kantavuudet riittää niin olisi hyvä vaihtoehto tuohon hintaan.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 19.8.2012 14:42
Kirjoittaja Samii-
Mä voin kyllä suositella tota vogtlandia saa niin tontiin kuin haluaa ja säädöt ei lopu kesken, ajossa kun mulla on edestä joku 320mm madallusta ja on vielä pehmee ajaa verrattuna muihin alustoihin mitä mulla on ollu, yllätyin kuinka pehmee tuo alusta on mukulakivillä kun ei täristä rattiin ollenkaa kivireki tyyliin. Hintaa noilla alustoilla on 500-600e ebayssä.


http://www.ebay.de/itm/Vogtland-Gewinde ... 2538wt_942

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 19.8.2012 19:28
Kirjoittaja teesel
AjH kirjoitti: FK oli mulla aikanaan ja ihan toimiva paketti oli. Alas sillä ainakin sai suht kivasti, mulla jäi ylöspäin vähän vajaaksi kun käytännöllisellä korkeudella tykkään auton pitää.

Nykyään on Eibachin -30mm jouset ja Bilstein B4sport iskarit ja hyvin pelaa. On hyvin vaaterissakin vieläpä.

Mitä tälläkin foorumilla ainakin JOM:n sarjoista on tekstiä niin itse sijottaisin sen pari sataa lisää heti. :)
Toi taitaa olla samanlainen paketti mitä AjH:lla on?
http://www.ebay.de/itm/EIBACH-BILSTEIN- ... 2312617429" onclick="window.open(this.href);return false;

Toi kyllä kieltämättä kiinnostais enemmän kuin noi JOM:t.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 19.8.2012 21:34
Kirjoittaja AjH
Iskareista ei tossa osaa sanoa varmaksi, mulla siis nimenomaan B4sport, Bilsteinillä on myös B4. Noissa erona B4sport on tarkotettu tehtaan -30mm alustasarjalle, B4 vakioalustalle.

Mutta Eibachit on ainakin juuri samat.

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 3.9.2012 15:58
Kirjoittaja Jake-
Mitä tässä lukenut niin tämä alustasarja http://slamit.net/product/7453/v-maxx-c ... new-beetle ois hintaansa nähden hyvä ja pitää säädöissä? Pitäis saada tuota nuhapumppua vähän tontimpaan - vakioalustalla mennään.

Ps. Joku vois laittaa mulle yv miten saan sanan alle linkin - esim tuon linkin saannu tuohon alustasarja

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 3.9.2012 16:19
Kirjoittaja Sami Jalonen

Re: Alustasarjaa

Lähetetty: 11.3.2013 19:33
Kirjoittaja kazpa
Alustasarja kans hankinnassa ja kyselenkin, että onko noilla halpiksilla käytännössä mitään eroa? TA-Technixiä oon ajatellu ku sais tuolta finnautomobilesta 299€. Kokemuksia firmasta?

Onko näissä alustoissa väliä onko tarkoitettu vain sedanille vai myös variantille? Akselimassat vähän isommat vissiin variantissa ni jääkö sit turhan ylös?

Mulla siis sedani ja tarkotus madaltaa melko reilusti ku tuli 19" vanteet jo ostettua.

Mites sit toi x-parts? onko luotettava? sieltähän ton sais vielä melkein 100€ halvemmalla, ainoo et takuut on vähän vaikeita.

Budjetti ei hirveesti anna periks, alle 500€ pitäs alusta löytää.