Passat 3c "tuning" valot
Passat 3c "tuning" valot
Tervehdys kaikille! tilasin tuolta Modificars:sta passattiin dectanen valot, joissa on audeista tuttu ledirivistö päiväyttöä varten. Valot asennettiin ja kaikki näytti hyvältä.. KUNNES... kone käyntiin ja ensin toinen pimeni ja lähes heti perään toinen. Toimii loistavasti kun kone ei ole käynnissä, mutta ilmeisesti jännitteet muuttuu liian paljon kun padan täräyttää käyntiin. On kokeiltu jo laittaa väliin tavallista parkkipolttimoa ja pientä vastusta, joka laski jännitettä, mutta ei päästänyt ilmeisesti tarpeeksi virtaa läpi. Onkohan kellään mitää neuvoa tälläseen "pikku"juttuun
Passat variant-07
Hmmm... Voiskohan johtosarjoissa olla jotain sekasin? Mites tuotakaan alat selvittään ku pitäis purkaa koko umpio palasiks.. Ootko koittanu käynnistää niin että valokatkasija on käännettynä parkit-asentoon?
Ihan muuten vaan kysymyksenä; oliko sulla alunperin siinä ihan normihalogeenit ajovaloissa vai xenonit?
Ihan muuten vaan kysymyksenä; oliko sulla alunperin siinä ihan normihalogeenit ajovaloissa vai xenonit?
Siis LED-osuudet sammuu kun auton käynnistää ja syttyy taas kun auton sammuttaa? WTF? Onko 3C joku systeemi että jos valo pimenee auton mielestä niin sähkön syöttö kyseiselle valolle katkaistaan?
Virtaahan se varmaan haistelee ja jos virtaa haluaa sinne lisää niin pitää pistää valon rinnalle se vastus, ei sarjaan. Olihan näin? Lisäksi vastuksen pitää olla aika pieni arvoltaan ja suurella tehonkestolla.
Virtaahan se varmaan haistelee ja jos virtaa haluaa sinne lisää niin pitää pistää valon rinnalle se vastus, ei sarjaan. Olihan näin? Lisäksi vastuksen pitää olla aika pieni arvoltaan ja suurella tehonkestolla.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
- Viestit: 5784
- Liittynyt: 13.7.2006 17:50
- Paikkakunta: Ulvila
Vastauksia...
Pia: on kokeiltu käynnistää kaikilla mahdollisil tavoilla ja aina sama lopputulos. Alkuperäisissä oli normihalot.
AjH: LED-valot ei mene takaisin päälle kun auton sammuttaa. Toinen puoli pysyy hetken päällä kierroksia nostettaessa, mutta toinen sammuu heti. Pidemmän matkan jälkeen ei pala kumpikaan. Vastus laitettiin parkin virtajohtoon ainoastaan ennen umpiota ja ei auttanut yhtään.
Kale:
Eli olisko mitään uusia ehdotuksia mitä voisi kokeilla vai heitetäänkö vesilintua noilla pirun valoilla??? Esim. minkälainen vastus pitäis olla että laskee tarpeeksi jännitettä mut antaa tarpeeksi virtaa läpi?
Pia: on kokeiltu käynnistää kaikilla mahdollisil tavoilla ja aina sama lopputulos. Alkuperäisissä oli normihalot.
AjH: LED-valot ei mene takaisin päälle kun auton sammuttaa. Toinen puoli pysyy hetken päällä kierroksia nostettaessa, mutta toinen sammuu heti. Pidemmän matkan jälkeen ei pala kumpikaan. Vastus laitettiin parkin virtajohtoon ainoastaan ennen umpiota ja ei auttanut yhtään.
Kale:
Eli olisko mitään uusia ehdotuksia mitä voisi kokeilla vai heitetäänkö vesilintua noilla pirun valoilla??? Esim. minkälainen vastus pitäis olla että laskee tarpeeksi jännitettä mut antaa tarpeeksi virtaa läpi?
Passat variant-07
Se parkkipoltin on 5w teholtaan, joten kokeileppa laittaa ihan ekana se siihen väliin. Tai sitten laitat 40 ohmin vastuksen sinne väliin. Kysymys on vaan jännästi muotoiltu Ei sitä jännitettä tarvi laskea, vaan ainoastaan lisätä resistanssia. Eli ns. lisätä kulutusta.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Joo eli on kokeiltu sekä kolmen, että viiden watin polttimoilla niin, että ne on kytketty johtoihin ennen varsinaisia valon liittimiä.. nyt sitten seuraavaksi kokeillaan regulaattorilla jospa ongelmat ratkeaisivat
Kiitoksia jo tässä vaiheessa kaikille ja eiköhän tässä kysymyksiä tule kunhan aletaan seuraavia heebeleitä hankkimaan
Jos jollakulla on heti tiedossa hyvä paikka mistä saa esim. merkittömiä maskeja yms yms.... kaikki tieto ja apu otetaan mieluusti vastaan.. KIITOS
Kiitoksia jo tässä vaiheessa kaikille ja eiköhän tässä kysymyksiä tule kunhan aletaan seuraavia heebeleitä hankkimaan
Jos jollakulla on heti tiedossa hyvä paikka mistä saa esim. merkittömiä maskeja yms yms.... kaikki tieto ja apu otetaan mieluusti vastaan.. KIITOS
Passat variant-07
Esim. Slamitkimble kirjoitti:Jos jollakulla on heti tiedossa hyvä paikka mistä saa esim. merkittömiä maskeja yms yms.... kaikki tieto ja apu otetaan mieluusti vastaan.. KIITOS
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=8999
Omassa passatissa on tämä.
Omassa passatissa on tämä.
Tuommoista tekstiä kaivettu netistä:
"during the first few days, i did come across the problem where the LEDs would switch on for a couple of seconds, then switch off again.. meaning the resistor block wasnt working properly... but after a few days of thinking, i rememeber that the resistor block had one input and one output, both had plastic like gator grips.. so all i done was to reverse the connections and *bing* the LEDS worked!!"
http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... 610&page=3
R-line maski on kyllä parhaan näköinen laitos 3C:en.
http://www.slamit.net/popup_image.php?pID=4836
"during the first few days, i did come across the problem where the LEDs would switch on for a couple of seconds, then switch off again.. meaning the resistor block wasnt working properly... but after a few days of thinking, i rememeber that the resistor block had one input and one output, both had plastic like gator grips.. so all i done was to reverse the connections and *bing* the LEDS worked!!"
http://www.seatcupra.net/forums/showthr ... 610&page=3
R-line maski on kyllä parhaan näköinen laitos 3C:en.
http://www.slamit.net/popup_image.php?pID=4836
Siis se vastus pitää laittaa valon rinnalle, jotta tehon kulutus kasvaa, sarjassa valon kanssa se vaan vähentää tehoa kun virta pienenee.
Puimurisääntö kaavoihin: P=U*I (M) U=R*I josta seuraa että I=U/R
Puimurisääntö kaavoihin: P=U*I (M) U=R*I josta seuraa että I=U/R
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
tätä mäkin vähän veikkaan.. sama ongelma nimittäin meikäläisellä.. on siis myös modificarsista hommatut DLR:t. on vaan erilliset, ei siis ajovaloumpiossa olevat. toinen sammuu ku lyö auton käyntiin.. ei ymmärrä. kytketty siis sillai että virta ryöstetty parkeilta ja releellä ohjaus ajovaloilta että dlr sammuu kun ajovalot laittaa päälle ja toisinpäin of course..DJDH kirjoitti:With CAN you can. Maailman paras keksintö.
passat variant 2.0 fsi sportline -06 "slowmotion" =)
hommasin modificarsista huomiovalomoduulin led valoille ( http://www.modificars.fi/product_details.php?p=51901 ). voisko joku kertoo mistä kaivan ton "ACC input ignition signal" eli siis herätevirran... kai. parkilta kun ottaa ni ei pelitä. kaikki muut johdot ois ny siellä missä kuuluukin..
passat variant 2.0 fsi sportline -06 "slowmotion" =)
Re: Passat 3c "tuning" valot
mitenköhän asianomistajalla loppuviimeksi näiden kanssa kävi, alkoiko toimimaan ja jos alkoi niin miten?
itsellä samanlainen ongelma ja menee sormi suuhun tässä kohtaa.
jos joku asiantunteva ymmärtäis mitä tossa seatclub tekstissä oikein vaihdetaan päikseen, mitkä johdot?
itsellä samanlainen ongelma ja menee sormi suuhun tässä kohtaa.
jos joku asiantunteva ymmärtäis mitä tossa seatclub tekstissä oikein vaihdetaan päikseen, mitkä johdot?