Sain tuossa ennen joulua laskettua autoa 30mm ja hyvähän siitä tuli. No tultiin sitten roista ja äänekosken kohdalla oli tiessä sellainen töyssy jossa kaikista rekoista oli pudonnut sellaisia pään kokoisia lumijärkäleitä tielle. Niihin minä sitten reilun sata pyhkäsin ja sitten alkoi kuulua sellainen laahaus. Pysähdyin katsomaan ja pohjamuovit oli puoliksi hävinneet ja puolet lerpatti irrallaan. Potkin siinä sitten ne loputkin ja jatkoin matkaa. Stockmannilla kävin näyttämässä ja n. 160€ ne sitten maksaa. Että semmosta.
joo itsekin olen pari kertaa kokenut matalan auton riemun...Kuukausi sitten ajelin Vantaalla Ylästöntietä kun yhdessä kohdassa jysähti kai öljypohjaan aika kivasti. Onneksi ei tullut mitään vuotoja...Ainakaan vielä...Noh kesällä kun laittaa taas 18" rattaat alle niin auto korottuu vähän...
Onhan matalassa autossa just nuo huonot puolensa, mutta kyllä Minä ainakin vähän madalletulla ja sopivan jäykällä alustalla ajelen mielummin kuin vakion retkulla kun kiihdyttäessä ja jarruttaessa näkyy välillä maa välillä taivas. Ja onhan se testattu että alustasarjoilla on lyhyemmät jarrutusmatkat kuin vakiolla.
Parasta on, kun aamulla on satanut tuoretta neitseellistä "höttölunta" ja sitä ei ole vielä keretty aurata ensimmäisten kulkijoitten tassuista. Spoikka heittää kaikki lumet keulan yli tuulilasille ja auta armias, jos siellä seassa on joku jäämurikka.... Onnex volkkarin alkuperänen sproileri kestää yllättävän paljon......
Tuli nuukailtua ja ostettua pelkät jouset. ABT oli merkki ja otin 2 litrasen vaikka itellä onkin 1.6. Tuolla ilveellä saa perää hieman enemmän alas ku keulaa. Tyytyväinen olen ollut. Ei tullut kivirekeä ja kuites ulkonäkö ja ajettavuus parani.
No nyt sitten mullakin repsottaa pohjamuovit... Mutta ei oo paikkaa missä repiä/korjata ne. Enkä kyllä maksa 160 euroa muovinpaloista, sillähän saa kaikkea muuta kivaa autoon...
Ajatteli käydä ostamassa sen rautaisen pohjapanssarin. Tyyris on mutta ajaapahan ainakin asiansa. Ja hyvä se on muutenki, ku tuo öljypohja on alumiinia.
Itte kävin kanssa kuukausi sitten kyselemässä Stockalla kunnon pohjapanssaria...hintaa en nyt tarkkaan muista kun on dokumentit hukassa, mutta ei mun mielestä ollut ihan noin kallis
Siinä tiskillä varaosaukon kanssa sitä räjäytyskuvaa tutkailtiin ja sen mielestä ne kiinnikkeet on sellaiset (niin myös kuvasta oli tulkittavissa), että panssari loppujan lopuksi tulee aika "alas". Eli suojaahan se tietysti paremmin ja on kestävämpi kuin noi onnettomat muoviläpyskät, mutta samalla maavara laskee entisestään...varaosaheppu siinä sitten ääneen mietti että mahtaako auto sen jälkeen olla mahasta kiinni joka rampissa
No perskules, kukas nyt uskaltautuisi toimimaan "koekaniinina" ja kävisi hakemassa ja laittamassa alle tollasen? Itselläni investointi on kyllä varmasti edessä, mutta päätöstä luonnollisesti helpottais, jos kuulisi omakohtaisia varianttimiehien kokemuksia asiasta
No nyt löytyi kadonneet dokumentit Eli Stockalla rautainen pohjapanssari maksaa 205,40 € tarkalleen ottaen. Ton hinnan varaosaheppu laittoi mulle ylös...
Mä kyllä meinasin tehdä itse tollasen pohjasuojan kun satun olemaan töissä peltisepänliikkeessä ja omistamaan siitä tietyn osuuden joka on perheemme yritys ja sitten vielä kun hallissamme on vuokralla autokorjaamo niin saa sitten mukavasti viritellä ja suunnitella siihen hyvän suojan. Se materiaali mietin vaan vettä onko alumiini hyvä vai RST vai kyvä tavallinen musta pelti? Että jos kehittelis jonkun hyvän mallin ekax ja sitten vaikka kaikille halukkaille jäsenille tekisin hyvään hintaan joko sitten sen korjaajan kanssa sovittuna asennettuna tai ilman asaennusta. Miettikääpä ja ilmoitelkaa mitä olette mieltä?!?!?!?
Minun pitikin juuri kysyä tuota sinulta, kun huomasin että teillä on peltisepänfirma. Kyllä uskon että sille ostajia löytyy meidän kerhosta. Eikös se alumiini ole hyvä materiaali siihen.
Kirurgi voi samalla kysellä jäsenetuja siitä korjaamosta...
RST on ehkä paras valinta. Alumiini on vähän huono, kun se muodostaan veden ja pellin kanssa sähköparin ja pelti tuppaa häipymään ja syöpymään... ??? sopivaa rosteria vaan alle... tai teeppä katastusmies kateelliseks ja tee se kuparista ja vedä rättilaikalla kiiltäväks ja lakka pintaan... on siinä insinöörillä turpa kummallisen näköinen kun se peilailee omaa naamaansa auton alla...
Niin kyllä. Se korjaamo ei sitten ole erikoistunut tuunaukseen olleskaan jotain yksittäisiä juttuja tutuille. Mutta kyllä voin kysyä. Se kaveri kyllä tekee kaikenlaista. Ai alumiini ois hyvä? Eikö rst ois kestävämpää?
Täytyy ottaa vähän mittoja eli paljon menee materiaalia ja kauan työstössä menee. Oisko kellään mitään piirrosta siitä minkälaisia ne kaupassa olevat on?
Mulla on toi räjäytyskuva tossa pöydällä tollasesta VW:n "virallisesta" rautaisesta pohjapanssarista...siitä selviää aika hyvin mistä on kysymys Miten sen sais jakoon niin en tiedä kun ei ole skanneria Toki voin ottaa kopioita ja pistää vaikka postiin jos auttaa asiaa
Ostajia varmaan löytyy, jos hinta on kohdallaan. Aion itsekkin hommata kunnon pohjapanssarin madalluksen yhteydessä. Onko kukaan käynnyt katsomassa tai ostamassa tuota Motonetin pohjapanssaria?
Onko Kirurgilla väliaikatietoja panssarin suhteen? Ja olisko minkäänlaista käsitystä tuon aikataulun suhteen millon sais? Ajattein vaan, ku rupee jo vähän pelottaan, että millon se kolahtaa... Eli jos menee vielä pitkäänkin, niin käyn ostamassa väliaikaiseksi tuon motonetti jutun.
Viitasaarella on yritys Viitasaaren tilavaruste. Tekevät pohjapanssareita tilauksesta. Kuulemma hyvälaatuisia ja kestäviä. Pitäis istua hyvin.
Tekevät sen teräksestä.
Hinnat yksittäin tilattuna
Golf 182€
Passat 203€
Jos tilaa kerralla useampaan autoon niin lupaavat hieman tarkastaa hintaa.
Ei ihan kauheen hintasia jos ovat hyviä. En oo vielä nähnyt valmista panssaria mutta yhellä tutullani pitäis olla semmonen Golffin alla, joten eiköhän sen pääse kohta itte kattoon minkälainen ko panssati on.
Itelle olen ostanut jo taaksekkin, mutta ei ole saanut laitettua paikoilleen. Pitäs kyllä laittaa, ku on jo nyt kiven iskeymiä ja joka pesussa saa pestä pikeä pois puskurista.