Aluvanteiden hoitovinkkejä?

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Avatar
JyriT
Viestit: 456
Liittynyt: 6.5.2006 8:56
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Aluvanteiden hoitovinkkejä?

Viesti Kirjoittaja JyriT »

Nyt kun on ekat alupyörät tulossa talouteen (vihdoin ja viimein ;)) niin askarruttaa miten noi saisi pysymään siisteinä mahdollisimman pitkään.
Joten "pöljä" kaipaisi vähän hoito-ohjevinkkiä. Linkitkin kelpaa..
Vahaa vai ei, jos niin kuinka usein ja mimmosta jne ..
Passat 3BG variant TDI(1.9 AVF) Highline -04 "Pappatuning"
Joni Sairanen
Viestit: 197
Liittynyt: 29.12.2008 21:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Joni Sairanen »

Itse oon vahannut vanteet aina kesän alussa, puolessa välissä ja ennen talvivarastointia. Oma resepti on että ensin pesu liuottimella ja autoshampoolla-> autoglymin punanen pintaan -> kiillotus -> autoglymin kultanen vaha pintaan, antaa olla yön yli ja -> kiillotus. Muuten on kyllä riittänyt vahashampoolla pesu, kunhan pitää huolen ettei ruiki liuottimia pesuissa niskaan kun ne tuppaa viemään vahat mukanaan.

Ja ennenkun ottaa vanteet kesää vasten käyttöön ni huolellinen vahaus myös vanteen sisäpuolelta! Ei tuo jarrupöly sillon tartu niin perkeleesti kiinni :)
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Autoglym clean wheelsilla olen pessy ja aina sillon tällön vahannu korrekin teflonilla. Noihin kesävanteisiin ei laiteta vahoja, tms, vaan kiillotetaan kiiltävä pinta autosolilla. Lakatut pinnat voi ihan hyvin vahata. Se jarrupöly ei tartu niin tiukasti kiinni kun säännöllisesti putsaa vanteet. Aikanaan kun kävin automaattipesuissa (harjattomissa), niin ruiskutin vanteet tuolla clean wheelsillä läpi ja sitten vasta pesuun. Lopuksi katsoi vaan että se glymi tuli huuhdeltua kunnolla pois.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Vastaa Viestiin