Takaoven kaiuttimien johdot?

Autohifi-jutut
jouniha
Viestit: 4
Liittynyt: 13.7.2011 19:05

Takaoven kaiuttimien johdot?

Viesti Kirjoittaja jouniha »

Elikkäs mulla on passat vuosimallia 2004 ja tuli hankittua takaoviin kajarit, mutta asennus tökkää siihen kun ei johtoja tulekkaan taakse. Osaako kukaan sanoa onko johdot jossakin jo valmiina jemmassa vai pitääkö edestä asti alkaa vetämään piuhat taakse?
ISO-liitin näyttää valmiksi löytyvän ja sen verran olen jenkkakonetta irrotellut, että siihen olisi kytketty etu/taka kajareitten
piuhat, jonka perusteella hiphurraata kerkesin huutamaan, että johdot on jo valmiina!
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Mulla loppu aikanaan innostus samaan vaiheeseen, eikä tullut koskaan tutkittua pidemmälle. Teoriassa ne mankan perässä olevat johdot vois tulla ainakin etujalkotilojen kick-paneleihin asti. Niiden alla on molemmilla puolilla sellaiset liitintelineet. Ei tullut koskaan tutkittua, löytyisikö niistä jostain liittimestä samanväriset johdot/ mankalta tulevat johdonpäät.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Micco on ihan oikeassa. Johdot menee sinne kickpaneelien takana oleville liittimille.
Tossa kuvassa se on tuo musta liitin mihin menee tuo jälkiasennettu mustakuorinen johto(takakajareilta), ja oranssin liittimen kohdalla näkyy irrallaan vasemman takapään kajarinjohdot, siis ne soittimen perästä tulevat..

Mulla on 5-kanavainen vahvistin takaluukussa, niin kajarinjohdot jatkaa matkaansa takaluukkuun.
Kuva
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
jouniha
Viestit: 4
Liittynyt: 13.7.2011 19:05

Viesti Kirjoittaja jouniha »

Kiitos ja kumarrus Miccolle ja Pasille vihjeistä. Täytyy jossakin vaiheessa ajan kanssa asiaa tutkia.
Avatar
jaska75
Viestit: 21
Liittynyt: 25.2.2012 15:25
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Takaoven kaiuttimien johdot?

Viesti Kirjoittaja jaska75 »

Onko siellä takaovissa valmiita kiinnityspaikat kajareille ? -jos on niin minkä kokoiset sinne menee ? Ei viitsis purkaa ihan vaan katsoakseen. Ei kai tuo piuhojen uudelleen vetäminenkään ihan mahdoton homma voi olla..
-03 Passat 1.9 TDI 96kW A
Kansan autoilua jo vuodesta 2012.
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: Takaoven kaiuttimien johdot?

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Bassokaiutin on 6", diskantti on semmonen, pieni :D Enpä siitä sen enempää osaa kertoa.
Ei se kaiutinjohtojen laitto mikään ihme temppu ole.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Vastaa Viestiin