Puhelinpidike / autosarjat

Autohifi-jutut
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Puhelinpidike / autosarjat

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Laitetaan nyt tännekkin yksi aihe. Sivuaahan tämä hieman autohifiä, kun kysymys on siitä puhelintelineen kiinnitys sydeemistä joka tulee siihen mankan kylkeen tai johonkin sinnepäin kiinni. Eipähän tarvisi tehdä reikiä... Niin eli mistähän sellaista kannattaisi lähteä kyselemään, auto-, varaosa- vai puhelinliikkeestä?
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

ootko miettiny semmosta magneetti nappia? mulla on semmonen ja on ihan kätevä! pieni pyöreä magneetti liimalla kiinni kojelautaan tai mihin ny haluaa ja puhelimen takakuoreen tulee pieni metalliluiska! hyvin puhelin pysyy siinä!
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Mulla on sellainen mankan "kylkeen" tuleva asennusrauta jossain. Ostin sen joskus autotarvikeliikkeestä. Ei tosin käynyt silloiseen Fiestaan kun mankka oli liian syvällä. Se magneetti on ihan hyvä vaihtoehto.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
turpo kiisseli

oisko hintatietoja

Viesti Kirjoittaja turpo kiisseli »

... tolle mankkari kehykselle ?

Olen niitä yrittänyt jäljittää, mutta mistään ei tunnu löytyvän...

:shock:
Avatar
iHuichée!
Viestit: 340
Liittynyt: 13.11.2003 19:49
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iHuichée! »

ei siihen tarvi mitään metalliliuskaa, akussa on tarpeeksi metallia.. en tiedä, viekö se akusta virtaa jotenkin se magneetti? (tyhmä)
Mulla oli sellanen magneetti joskus, mutta se ei pysyny kyllä kauaa kiinni.. edellisessä sutossa oli ratissa, nyt ei voi laittaa, kun saattais kolarin jälkeen lukea ottassa AIKON!! :shock:
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Tais olla 16 egen luokkaa silloin kun mä ostin sen.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
turpo kiisseli

...

Viesti Kirjoittaja turpo kiisseli »

no ei ollu kallis...

Sitten seuraavaksi, oottekos poijaat niitä viimeaikoina nähneet kaupoissa, eli mistäköhän sellaisen saisi ?

Olen hakenut muutamista tarvikeliikkeistä, mutta myyvät ei oota.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Eikös sen metalliliuskan tarvi jos on litium-akku?

Ja en oo sillä silmällä kehyksiä katellu. Mulla olis se oma ylimääräisenä mutta pitäis eka löytää se jostain...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

mä pistin pikku tipan pikaliimaa magneetin taakse ja kyllä pysyy!
kyllä puhelimeen tarvii laittaa se pieni metalliliuska ei se muuten pysy ainaskaan mulla ei pysyny! se tulee siinä paketissa kyllä mukana ja ne maksaa 4-5e! ettei ole kyllä kalliita noikaan ja mun mielestä on ihan hyvä!
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Biltemasta saa kuulemma sellaisia telineen pidikkeitä joista ei jää reikiä:
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 3454684612
Avatar
Mika Viinikka
Viestit: 1119
Liittynyt: 13.11.2003 7:49
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mika Viinikka »

mun mielestä vähän kamalan näköinen härpäkkä! kyllä mä suosittelisin siltikin tota magneetti hommaa! :roll:
Henkka K
Viestit: 45
Liittynyt: 12.11.2003 14:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Henkka K »

Mä ostin golffin puhelinliikkeest sellasen merkki kohtasen jalusta, joka tulee tuuletusritilän kehykseen ja siihen ruuvataan puhelimenpidike. Voin katsoa merkin kun menen autolle. Ainakin turussa päämies-liikkeet myyvät ko. telinettä.
Avatar
jmr
Viestit: 1981
Liittynyt: 26.12.2003 17:29
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jmr »

Eihän se härpäke sieltä alta näy kun siihen pulttaa nokian telineen kiinni.
Henkka K
Viestit: 45
Liittynyt: 12.11.2003 14:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Henkka K »

Se on merkiltään professional.
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuli hommattua tuommonen autosarja puhelimeen, luureineen. Oisko kellään asennus vinkkejä tai vaikkapa kuvaa ku on paikoillaan? Tarvis kehitellä joku käytännöllinen paikka ja sitten vielä se asennus tapa ilman niitä reikiä... Ja autohan oli nelonen...
Avatar
Mara
Viestit: 57
Liittynyt: 2.1.2005 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mara »

Minä asensin Golfini (4) radioon kiinnityslevyn, jossa oli puhelimen kiinnityspaikat. Radion ja lokeron paikat vaihdoin keskenää, nyt minulla on radion molemmilla puolilla puhelintelineet.
Ko telineitä myy ainakin Jyväskylän VW ja maahantuoja on www.mertensia.fi. Telineen voit tilata Mertensialta, viime syksynä hinnat olivat seuraavat yhdellä puhelintelinesiivekkeellä 30€, kaksisiivekkeinen 34€.
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Onko lokeron ja mankan paikka pakko vaihtaa? Meinaan vaan että ku on tuo mukiteline, niin sehän laske sitten mankan päälle...
Avatar
Mara
Viestit: 57
Liittynyt: 2.1.2005 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mara »

Puhelin paikat menevät vähän jalkojen tielle, jos ei vaihda. Minulla on asennuksesta valokuvatkin, mutta en osaa laittaa niitä näkyviin. Mukiteline laskeutuu kylläkin radion eteen, mutta minä en ainakaan ole sitä toistaiselsi tarvinnut, samoin telineen läppä ei avaudu painamalla, vaan se on avattava kynnellä, painamisen estää radion rauta.
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kuuluko muuten muilla, joilla on puhelin siinä mankan vieressä, radiosta se "tittididitittiditii" ?? Mulla kuuluu vähän väliä, ku vihtaa tukiasemaa tai tulee tekstari. Ai että voi ihmisen lasta ottaa päähän se ääni.....
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Niin ja jos jollain keino millä sen saa pois, niin KIITOS!
Avatar
Mara
Viestit: 57
Liittynyt: 2.1.2005 13:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ei sitä ääntä kuulu, jos puhelimessa on irtoantenni esim tuulilasissa
Avatar
Kupari
Viestit: 824
Liittynyt: 18.11.2003 21:32
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Eli lähdenpäs tästä antennikaupoille...
Jamppu
Viestit: 6
Liittynyt: 14.7.2004 23:31

Viesti Kirjoittaja Jamppu »

Kupari kirjoitti:Tuli hommattua tuommonen autosarja puhelimeen, luureineen. Oisko kellään asennus vinkkejä tai vaikkapa kuvaa ku on paikoillaan? Tarvis kehitellä joku käytännöllinen paikka ja sitten vielä se asennus tapa ilman niitä reikiä... Ja autohan oli nelonen...
Omassani oli ostohetkellä juurikin tuo luurillinen autosarja, jonka kyllä sitten itse karsin pois. Itse puhelinteline oli ruuvattu kiinni juuri tuollaiseen taiteltuun peltikiinnikkeeseen, joka tulee siihen keskimmäisen ilmasuuttimen ritilän väliin ilman ruuveja. Tuo luuri pidikkeineen oli asennettu muutamalla ruuvilla siihen soittimen yläpuolella olevan lokeron oikeaan reunaan myöskin taivutetun peltikiinnikkeen avulla. Ruuvit jäivät lokeron sisäpuolelle ja pidikkeen poistamisen jälkeen ei ruuvinreikiä juurikaan huomaa. Autosarjan keskusyksikkö ym. onkin sitten helpompi sijoitella haluamiinsa paikkoihin.

PS. Selostus oli aika epäselvää. Mikäli haluat / tarvitset kuvia, niin voin asetella nuo rojut suurin piirtein niille paikoille joissa ne oli ja ottaa niistä muutamia kuvia.

Huom. kaikille! Mikäli jollain on vielä käytössä niinkin vanhoja puhelimia kuin esim. Nokian 6150, 6210 ym. Niin olisi ylimääräisenä täydellinen autosarja kyseisiin puhelinmalleihin.
Vastaa Viestiin