15" subi varapyöräkoteloon

Autohifi-jutut
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

15" subi varapyöräkoteloon

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

Meinasin muuttaa hifien paikoitusta, tuo n. 90l laatikko vie penkkien takana tuhottomasti tilaa, kun farmarin alun perin ostin, että sinne takaluukkuun mahtus tavaraakin matkustaessa jne.
Tarvitseeko vahvistin tuuletusta jos se on suljetussa tilassa? Ja jos tarvitsee millaisia ratkaisuja olette tehneet? Ja tuo mietityttää, että jos elementin päälle tulee esim. pleksi + vakio matto, vaikuttaako sointiin jne.
Mulla on varastossa aikas paljon 30mm vaneeria, sitä olisin ajatuksissa käyttämässä laatikon tekoon, kuinkas refleksin saa tähän systeemiin pelaamaan?
Ideoita, ohjeita, vinkkejä jne. saa laittaa, rupean värkkäämään tuossa ensi viikolla kun työt hieman hellittävät...

Oon kattellu noita valmiita asennuksia ja hienoilta näyttää...yksityiskohdat kiinnostavat, niihin haetaan tietoa.
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Omassa toteutuksessa luotan siihen ettei vahvari niin kuumaksi tule maltillisella volyymillä etteikö varapöyräkotelon peltien läpi lämpöä ehtisi kadota. Mutta tämä on myös vahvarikohtaista samoin kuin volyymistä riippuvaa. D-luokkainen pääte pelkälle subille ei paljoa kuumene mutta audiofiili A-luokkainen etupäälle on aika kiuas jo kohtuu äänentasoilla.

Pleksi ei voi olla tiivis/yhtenäinen niin kun varmaan on selvääkin? Pasilla taisi olla se vakio luukku missä elementin kohdalla reilu määrä kohtuu isoja reikiä, kuitenkin silleen että se vielä kantaakin jotain.
Itellä tulee taas vakio maton alle metallinen verkko ja se vakio muovikansi veks. Huomamatto ei subia enää pahasti häiritse.

Kyllä refleksin saa ihan samanlailla pelaamaan kuin muutenkin? Ei se kotelo siellä tiedä että nyt se onkin varappyörä kuopassa. Toki refleksi putken toimintaan voi vaikuttaa jos se onkin tiiviissä kuopassa myös ulkopäästään. Kokeile.
Toinen asia on sitten että kun kotelosta väistämättä tulee alle 90 litraa (vahvarille tila!) niin putkesta tulee helposti aika pitkä eli tilaongelmat. Ei varmaan tarvitse alkaa elementin parametreistä ja kotelosuunnittelusta enempää...
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Lassi Jyrkkänen
Viestit: 194
Liittynyt: 30.3.2007 0:00
Paikkakunta: Vähäkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lassi Jyrkkänen »

pitää rueta suunnitelemaan, laskea minkä kokoonen boksi tuonne oikein mahtuu. Vahvistimena mulla on JBL:n GTO 75x4, ei hirveästi lämpene...onhan se tälläkin hetkellä laatikon ja penkin välissä...
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Vastaa Viestiin