Sivu 2/3

Lähetetty: 21.2.2008 17:01
Kirjoittaja Pasi Häkli
Mä ite säädin ihan vaan hallitunkin varassa, nurkka kerrallaan.
Viralliset nostopaikathan on helmakantissa, helmamuovissa on "nuoli" siinä kohtaa.

Lähetetty: 21.2.2008 17:42
Kirjoittaja Osku.T
Jeps kiitos.Lasketko sie niinku et montako kierrosta ruuvasit toiselta puolelta ja teet samoin toiselle.Vittu ku tuntee ittensä tyhmäksi ku kyselee kaikenlaista mut kun on ensimmäinen säädettävä alusta,niin pitää kysellä tämmösiä et ei saatana hajota mitään.

Lähetetty: 21.2.2008 18:32
Kirjoittaja MIKU
Ite mittasin ihan työntömitalla aluksi. Myöhemmin kiersin ne pohjaan jolloin ei tarvinnu mittailla :D

Lähetetty: 21.2.2008 18:48
Kirjoittaja Osku.T
MIKU kirjoitti:Ite mittasin ihan työntömitalla aluksi. Myöhemmin kiersin ne pohjaan jolloin ei tarvinnu mittailla :D
Niin se mieki aattelin :D

Lähetetty: 21.2.2008 20:42
Kirjoittaja Markku Duus
Juu työntömitalla mittaamalla tuli itsellekin laitettua. Ja kertalaakista meni balanssiin. Ei ole asennuksen jälkeen tarvinnut säätää kierrostakaan mitään kulmaa.

Lähetetty: 21.2.2008 20:47
Kirjoittaja Pasi Häkli
Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.

Lähetetty: 21.2.2008 21:51
Kirjoittaja AjH
Pasi Häkli kirjoitti:Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.
Eikös järkevintä ole mitata säätörenkaan reunasta johonkin kiintopisteeseen, Passatissa esimerkiksi etutolpan alakiinnityspulttiin? Kierteen pituus voi varioidakin ehkä jopa ja on minun mielestä aika hankala mitata tarkasti. Jousen alalautasen ja pultin paikat ei korkeussuuntaa ajatellen ole erilaiset kun molemmin puolin säätö on "samassa". Ja jousien pitäisi olla melko tarkasti samanmittaiset jos tässä tapauksessa KW:lla on yhtään toleransseja?

Lähetetty: 22.2.2008 5:20
Kirjoittaja Markku Duus
AjH kirjoitti:
Pasi Häkli kirjoitti:Mä katoin ihan vaan rullamitalla, että paljonko kierrettä on jäljellä ja sen mukaan säädin.
Eikös järkevintä ole mitata säätörenkaan reunasta johonkin kiintopisteeseen, Passatissa esimerkiksi etutolpan alakiinnityspulttiin? Kierteen pituus voi varioidakin ehkä jopa ja on minun mielestä aika hankala mitata tarkasti. Jousen alalautasen ja pultin paikat ei korkeussuuntaa ajatellen ole erilaiset kun molemmin puolin säätö on "samassa". Ja jousien pitäisi olla melko tarkasti samanmittaiset jos tässä tapauksessa KW:lla on yhtään toleransseja?
Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.

Lähetetty: 22.2.2008 14:11
Kirjoittaja AjH
Markku Duus kirjoitti:Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680009.pdf

Olisko toi?

Lähetetty: 22.2.2008 16:21
Kirjoittaja Osku.T
nyt sain asentajan alustalle.Säätää siellä sitten.Peejii lupas laittaa sen alle.nyt vaan pitää sovittaa aikataulut yhteen.Ja vielä yllätykseksi tuli vielä viiminen palkkakin.Jotenki tuntuu et tuo ei jää pelkkiin isoihin vanteisiin ja listojen maalauksiin.Kuintenki haluan että siitä tulee kliini ja ei mitään hirveitä korin osia.Jotain hillittyä lippaa EHKÄ eteen ja taakse.Nuo subit pitäs vaan saada pienempään tilaan että koirilla ois mukava köllötellä vaikka tilaa on nytkin reilusti.Ja johdotus pitää laittaa.Ja noi kattokaiteet sais kyllä lähteä pois.Laitan kuvaa autosta missä kunnossa se nyt on,kuhan vaan kerkeen

Lähetetty: 22.2.2008 18:51
Kirjoittaja Pasi Häkli
Tee lasikuidusta varapyöräkoteloon subille paikka. Ite tein niin. Tilaa on siis takaluukussa normaaliin malliin.

Lähetetty: 22.2.2008 20:10
Kirjoittaja Osku.T
Pasi Häkli kirjoitti:Tee lasikuidusta varapyöräkoteloon subille paikka. Ite tein niin. Tilaa on siis takaluukussa normaaliin malliin.
Mahtuuko 2 12" tuumasta sinne?

Lähetetty: 22.2.2008 20:11
Kirjoittaja Pasi Häkli
Ei :lol: 1kpl 12" mahtuu, mutta mitä sillä toisella tekee kun yhdestäkin mökää riittää :lol:

Lähetetty: 22.2.2008 21:52
Kirjoittaja Osku.T
Huono kuulo ja minusta täällä lapissa kannattee olla vararengas.Ja mie tykkkään kunnon matalasta bassosta.Kyllä ne jotenki saa pienempään tilaan vaikka erillisinä koteloina nurkkiin.

Lähetetty: 22.2.2008 21:58
Kirjoittaja Pasi Häkli
Kunnon matalaa bassoa saa vaikka yhdellä 10" elementillä. Koko ja määrä ei aina korvaa laatua.
Mutta jokainen tallaa omalla tyylillään. Ajattelin vaan jos koiriakin takana kuljettaa, niin paras ratkaisu on tosiaan tuo varapyöräkotelon käyttö. Niin ja ei sitten mitään herneitä :)

Lähetetty: 22.2.2008 22:11
Kirjoittaja Osku.T
Pasi Häkli kirjoitti:Kunnon matalaa bassoa saa vaikka yhdellä 10" elementillä. Koko ja määrä ei aina korvaa laatua.
Mutta jokainen tallaa omalla tyylillään. Ajattelin vaan jos koiriakin takana kuljettaa, niin paras ratkaisu on tosiaan tuo varapyöräkotelon käyttö. Niin ja ei sitten mitään herneitä :)
En minä herneitä nookkkaan vedä.Vedän sinne muuta :D Mie vaan haluaisin piettää noi subit autossa koska maksoin pitkän bennin niistä aikoinaan.Eikä se yksi subbari ole pois suljettu ajatus ole.Haluaisin sijoittaa ne vaan jotenki mahdollisimman pieneen tilaan.On vaan aina tottunu laittaan 2 12" autoon.

Lähetetty: 22.2.2008 22:16
Kirjoittaja makevee
Ja kyllä ne 2 elementtiä toistaa paljon nätimmin. Tuttu juttu 8)
Piru vaan kun vievät tuplasti tilaa...

Lähetetty: 22.2.2008 22:20
Kirjoittaja Osku.T
makevee kirjoitti:Ja kyllä ne 2 elementtiä toistaa paljon nätimmin. Tuttu juttu 8)
Piru vaan kun vievät tuplasti tilaa...
Näinhän se tuppaa olemaan :D

Lähetetty: 22.2.2008 22:21
Kirjoittaja kotka
makevee kirjoitti:Ja kyllä ne 2 elementtiä toistaa paljon nätimmin. Tuttu juttu 8)
Piru vaan kun vievät tuplasti tilaa...
Tai puolet vähemmän kuin yksi.. Kuka arvaa kotelotyypin ja elementtien asennustavan?

Lähetetty: 22.2.2008 22:25
Kirjoittaja Osku.T
Mie kysyin neuvoja enkä arvoituksia.Vittu mie oon huono näissä(ad/hd) :D

Lähetetty: 23.2.2008 0:44
Kirjoittaja Tero Paalanen
^^Kotelotyyppi voi olla mikä vain ko. tavalla.
Mutta elementtien asennustavalla tarkootit isobarik-asennusta.

Lähetetty: 23.2.2008 10:43
Kirjoittaja Osku.T
elikkä minkälainen se on??

Lähetetty: 23.2.2008 11:19
Kirjoittaja MIKU
Laita vaikka googleen hakusanaksi isobarik ja painat kuvat niin näet isobariikkeja!

Lähetetty: 23.2.2008 18:27
Kirjoittaja Osku.T
selevä

Lähetetty: 23.2.2008 21:49
Kirjoittaja Tero Paalanen
^Älä sitte kokeele tuota isobarik-asennusta jos et ihan aikusten oikeesti tierä miten ne subit kytket.
Tierän pari tapausta joissa osaamattomuus on johtanu rikkinääsiin subeihin.

Lähetetty: 23.2.2008 22:16
Kirjoittaja Osku.T
Joo en :D Antaa olla tuossa missä ne nyt on.Hyvin ne siinäkin humisee.Johdot vaan pitäs vetää tuohon kuhan nyt ensin saan ton alustan alle.Sen jälkeen tulee muut laitot.

Lähetetty: 24.2.2008 22:36
Kirjoittaja Osku.T
No nyt on laitettu alusta alle,kiitos Peejiille.Huomena pistän kuvia.takana on vielä 1cm varaa laskea ja edestä muistaakseni 2.5cm.

Lähetetty: 24.2.2008 23:22
Kirjoittaja PeeJii80
osku kirjoitti:No nyt on laitettu alusta alle,kiitos Peejiille.Huomena pistän kuvia.takana on vielä 1cm varaa laskea ja edestä muistaakseni 2.5cm.
Takana on se 1cm kierrettä jäljellä ja edessä on 5,5cm.... :roll:

Lähetetty: 25.2.2008 7:52
Kirjoittaja kotka
Joopati joo.. Tuos subihomma selvisikin..
Itselläni alustan säätö meni jotenkin näin:
- Etupään jousilautaset mitalla yhtä alas (liian) alapultin keskikohta mittauspisteenä -> kaikki kasaan ja takapäähän jouset paikoilleen, kierre puoliväliin etupään mukaan.
- Etupäätä ylemmäs puoli kerrallaan ja taas mitta alapultin keskikohdasta -> keula kallellaan, kuskin puoli alempana ->sitä ylemmäs
- Takapäätä alemmas
- Etupään säätäminen ylemmäs ja keula suoraan (mitat lokarista)
- Auto kasaan ja yritys koeajolle -> jäi tallin luiskaan kiinni
- Etupäätä ylemmäs, toista puolta enemmän ja toista vähemmän
- Tämä sama jatkui pari päivää, kun alusta ei enää estänyt emännän pääsyä työpaikan parkkipaikalle jalkakäytävän yli (kanttikivi)
- Mitat talteen tallin seinään seuraavaa säätökertaa varten
- Talveksi sama rumba toisinpäin, mutta nyt takapää ylimmässä asennossa ja etupäätä nostettu siten, että auto vaaterissa..

Minun sarjassa mahdollisuuksia on tiputtaa takapäätä noin 70 mm ja etupäätä yli 100 mm (ensin ottaa eturengas sisälokariin ja puskuri maahan ennen säätövaran loppumista) (<- ja kyllä, se on Kitupiikin Premium-setti)

Lähetetty: 25.2.2008 8:08
Kirjoittaja Markku Duus
AjH kirjoitti:
Markku Duus kirjoitti:Muistelen että siinä mukana tulleessa ohjeesa oli mainittu mistä mihin mitataan. Olikohan annettu tietty mitta (en muista mistä mihin) millä nimellismadallus on se minimi mikä sillä setillä luvataan.
http://www.kw-gmbh.de/kw_upload/Einbau/eah68680009.pdf

Olisko toi?
Juuri tämä

Lähetetty: 25.2.2008 8:39
Kirjoittaja Osku.T
PeeJii80 kirjoitti:
osku kirjoitti:No nyt on laitettu alusta alle,kiitos Peejiille.Huomena pistän kuvia.takana on vielä 1cm varaa laskea ja edestä muistaakseni 2.5cm.
Takana on se 1cm kierrettä jäljellä ja edessä on 5,5cm.... :roll:
Katokko on niin hyvä muisti.Miehän sanoin sulle et muisti ei oikeen pelaa ku on lääkitys päällä.

Lähetetty: 25.2.2008 9:48
Kirjoittaja Osku.T
ite olen helevetin tyytyväinen tohon madallukseen just hyvä talveksi.Mamma vaan sano et jos yksin raapasu kuuluu kun HÄN ajaa niin se ajaa sen seinään.Etupää oli tossa aika tiukasti kiinni.Siinä piti jo vähän töitä tehdä että saatiin irti.Vanhat takaiskarit oli aivan lopussa,se selittikin sen kolinan.Nyt ei kuulu kolinoita.Kiitoksia vaan Peejiile.Mulla vaan jääty kalja pakkaseen ku oli vaan tarkotus auto putsata.Sitten ku Peejii soitti et lähetään laittaan alusta alle niin se unhotu sinne.Kotia ku ajoin niin mietin että ihanaa kotona oottaa yksi kalja,mutta ei se oikeen ollu juotavassa kunnossa :evil: PRKL

Lähetetty: 25.2.2008 11:40
Kirjoittaja Osku.T
Jäin tossa pihalla äsken pohjasta kiinni :oops: Ei onneksi tullu mitään damagea pohjaan.Vitun lumi :evil:

Lähetetty: 25.2.2008 11:42
Kirjoittaja Sami Jalonen
Oon ite kans jääny tänä "talvena" pari kertaa.. :)

Lähetetty: 25.2.2008 11:51
Kirjoittaja Osku.T
täällä on nyt tullu niin vitusti lunta et vois jo vähän hellittää.Ei oikeen jaksais jokapäivä lunta pukata pihalta.Tuntuu nyt et ois autossa enemmän pitoaki ku vaihto alustan vai kuvittelenko mie :oops:

Lähetetty: 25.2.2008 12:21
Kirjoittaja Osku.T
Tässä ois pari kuvaa eilisestä.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Lähetetty: 25.2.2008 14:40
Kirjoittaja AjH
osku kirjoitti:täällä on nyt tullu niin vitusti lunta et vois jo vähän hellittää.Ei oikeen jaksais jokapäivä lunta pukata pihalta.Tuntuu nyt et ois autossa enemmän pitoaki ku vaihto alustan vai kuvittelenko mie :oops:
Osin tuntuu ja osin voi pitää paikkansakin. Tuntuu siksi että tuntuma jämäkämpien palikoiden kautta on parempi, eli tiedät mitä se auto tekee tien suhteen. Toisaalta vanhat iskarit olivat ilmeisesti aika finaalissa ja iskarin merkitys pito ym. ajo-ominaisuuksiin on tunnetusti aika merkittävä.

Lähetetty: 27.2.2008 11:54
Kirjoittaja Osku.T
Huomenna auto pitäs viedä pesuun ja vahaukseen.Onneksi saa vielä henkilökunta alennusta :D
Ja pitäs varmaan slämitistä käydä kattoon spoileria konttiin ku meinaa olla aika vaikia saada kontti auki ku kaikki lumet ja jäät menee väleihin.

Lähetetty: 27.2.2008 14:38
Kirjoittaja kotka
Minulla oleva lippa lasin yläpuolella ei ainakaan helpota tuota takaosan puhtaanapysymistä.. Olisko sitten täytepala tuohon takakontin alalaitaan yksi keino?
Tai se "ruma" tuulenohjuri humisemaan sinne lasin ylälaitaan.

Lähetetty: 27.2.2008 16:31
Kirjoittaja Osku.T
kotka kirjoitti:Minulla oleva lippa lasin yläpuolella ei ainakaan helpota tuota takaosan puhtaanapysymistä.. Olisko sitten täytepala tuohon takakontin alalaitaan yksi keino?
Tai se "ruma" tuulenohjuri humisemaan sinne lasin ylälaitaan.
En oo ees ajatellu tota täytepalaa.Ei vitusa semmosta plexi härpäkettä laiteta.Missä niitä täytepaloja ois myynnissä??

Lähetetty: 27.2.2008 17:29
Kirjoittaja AjH
osku kirjoitti:En oo ees ajatellu tota täytepalaa.Ei vitusa semmosta plexi härpäkettä laiteta.Missä niitä täytepaloja ois myynnissä??
http://www.kcs.fi/shop/

Tuolla ainakin on paria mallia. Toisesta puuttuu tosin kuva ja toinen malli on sedanin luukussa vaikka lukee kyllä Variant. Mutta ehkä valmistajan sivuilta tai sähköpostilla saa paremmat tiedot.

Lähetetty: 27.2.2008 20:48
Kirjoittaja Osku.T
ei ollu hassumman näkönen se täytepala.

Lähetetty: 4.3.2008 13:15
Kirjoittaja Osku.T
Onko kellään kokemuksia kyseisestä merkistä.Olen ajatellut että nuo mitkä autossa on nyt laitan myyntiin ja laittasin tämän paketin tilalle.Saisin pienemmän laatikonkin samalla että lisääntyy toi konttin koko.Tämä paketti ois kyseessä: http://www.hifikonex.fi/shop/products.php?p=eb9db5

Itellä ei ole kyseisestä merkistä kokemusta.On aina ollut pioneerin ja jbl:llän vehkeet.

Lähetetty: 4.3.2008 15:26
Kirjoittaja AjH
MDS on Swedujen puolella suurempikin merkki. Ihan ok kamppeita tiemmä laadullisesti eikä testeissäkään ole jääneet viimeisiksi. Noin yleisesti siis, en tähän nimenomaiseen pakettiin osaa sanoa juuta saati jaata.

Lähetetty: 4.3.2008 16:15
Kirjoittaja Sami Mäkinen
Se mitä itellä on MDSän kaiuttimia ollut niin hyvä kuva jäänyt, subia ei oo koskaan viel ollut...

Lähetetty: 4.3.2008 18:15
Kirjoittaja Osku.T
pitää varmaan käydä hakemassa se kaupasta pois.Ja laittaa nuo edelliset myyntiin.

Lähetetty: 9.3.2008 21:00
Kirjoittaja Osku.T
Tuli laitettua uudet parkit tänään on aika hyvä valoteho(vanhat parkit simahteli vähänväliä niin laitoin ledit.Nyt vaan ootella xenoneita.
Kuva

Lähetetty: 11.3.2008 10:07
Kirjoittaja Osku.T
tänään pitäs lähteä valitseen subit

Lähetetty: 11.3.2008 19:07
Kirjoittaja Osku.T
Tämmösiä tuli laitettua kaksi 12".
http://www.mds.fi/archive/productimages/big/fs320p.jpg

Lähetetty: 18.3.2008 21:33
Kirjoittaja Nakkisormi
Morjesta! Tuore heepo täältä ilmoittautuu :)

Osku, mistä Hankit ledit parkkeihin? Tahtoo itellekki!