Passat 1.9 TDI Variant 2001 Trendline (3BG)

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Passat 1.9 TDI Variant 2001 Trendline (3BG)

Viesti Kirjoittaja FANia »

Hei!

Olempas tuossa vanhuksen kanssa (Passat Variant 1.8i 1994) aikani seuraillut täällä käytyä keskustelua ja poiminut monenlaista hyödyllistä tietoa. Nyt meille tuli sitten uusi perheen jäsen ja ajattelin ihan aktivoitua jotain kirjoittelemaankin. Autossa ei ole mitään sen erikoisempaa eikä varmasti mitään "mullistavaa" tulekaan, mutta hyödyllistä kokemusperäistä tietoa täältä saa ja ennen kaikkea voi jakaa tuskaa muiden ko. kärryn omistajien kanssa.

Kokemukset ovat tietty yksilöllisiä ja autot yksilöitä, mutta kirjotteleehan nuo mammatkin 2plussan keskustelupalstoilla noista mukuloista. :wink:

Kuva Kuva Kuva
Kuva Kuva Kuva

Eli tällanen auto tuli tuossa viikonloppuna kotiin.
Varusteissa on bi-xenonit, varashälytin, sporttipenkit, ASR, ISOFIXit mukuloille, Cruise, Ajotietokone ja kumimatot. ;)

Tosi mukavalta tuntunut kyllä näin ensalkuun tuo peli. Onhan tuossa jonkin verran kontrastia kun hyppää 403000km ajetusta 1994:sta tähän 202000km ajettuun 2001:seen autoon jossa on jopa jotain "herkkujakin". :)

Kesä tuo mukanaan tietysti vanteet ja ehkä takaspoilerin. Muuten auto on niin kaunis että sitä ei paranna muuttamalla (minun mielestä).
Viimeksi muokannut FANia, 1.3.2011 23:15. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Tervetuloa kerhoon! Jos enemmänkin mielit tietoa ja haluat joskus jopa tutustua porukkaan ihan naamatusten kerhon tapaamisissa niin jäsenmaksua maksamaan! Etusivulta löydät ohjeen moiseen juttuun.
Hienoa kuulla että kerhon foorumista on ollut apua! 8)
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FANia »

Kiitoksia Pia!

Tänään tuli touhuiltua auton parissa ja saldona oli: takalasin pyyhkijän moottori menee vaihtoon ja tarkempaa tutkimusta pitäisi tehdä tuolle kuskinoven mikrokytkimelle. Käyttää oven piuhojen suojakumia pois ja tarkastaa liitännät. Jos ei vikaa niin kyllähän se lukko menee vaihtoon.

Lisäksi kokeilin tuota takalunkan aukaisua avaimesta. Onkohan muut kokeilleet ennen diodejen asentelua pitää sitä nappia muutaman sekunnin pohjassa? Huomasin vain että itsellä ei auennut yksittäisestä painalluksesta, mutta tuollainen parin sekunnin painallus kytki hälyn pois ja aukaisi pelkän lunkan. Lunkan suljettua häly meni takaisin päälle ja lunkkakin lukkoon.

Oisin tässä uteliaisuuttani kysellyt että saako TDI merkkiä perään muualta kuin marmorilta? Nykyisen merkin D:n väliin päässyt ikävästi vettä ja väri haalistunut. Kiinnostavat olisi myös nuo puskurien ja ovien listat joissa on kromilisut. Mistähän niitä kannattaisi alkaa etsiä?

Mistä päin olette muuten tilailleet osia Passatteihin? Tuo Slamit on tuttu, mutta onkos muita mitkä olette hyviksi havainneet esim. koko euroopan alueella.

Edit. ja löysin kyllä tuolta linkeistä firmojen kotisivuja, mutta vähän käyttäjäkokemuksia olisin ollut vailla. On muuten melekosen karmeita kotisivuja joillakin yrityksillä jos vertaa slamittiin ja sen hakusysteemiin. Toiset on verkkokauppoja ja toiset tosiaan myymälöitä joilla sattuu olemaan verkkosivut. :)
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Avatar
Kime72
Viestit: 74
Liittynyt: 13.9.2010 19:00
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kime72 »

Moi. Itse olen ainakin autovaruste.netistä tilannut tavaraa slamitin ohella. Sitten tietysti ebayssa on kaikennäköistä tarjolla.
Vanteita:
wheelbasealloys.com
alloywheels.com
Renkaita:
camskill.co.uk
Elektroniikka:
kufatec.de

Ja tietysti nettivaraosastakin löytyjä joskus tekee.
Touran -06 1.9Tdi
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Ne kromilistat alkuperäsinä maksaa hunajaa. Pitkästi toista tonnia. Jos ei halua maksaa niin paljoa niin pitää lähteä maalaus- ja teippausuralle, listat korin väriin ja krominauhaa kakspuoli teipillä. Lopputuloksesta en sitte menis takuuseen...

Ne TDI-merkit maksaa marmorilla (vw:n varaosatiskillä) jotain pari kymppiä. Varmaan allekkin. Jos niitä vaan vielä saa niinä isoina ja punasina merkkeinä. Uudemmissa passateissa on enää pelkät kromiset ja pienet kirjaiset.

Itse olen tilannut KCS:ltä jonkun verran tavaraa ja voin suositella. Toinen on USA:sta ECS mistä on tullu tilattua jotain. Jotkut osat on halvempia sielä, mutta toki niihin tulee sitte ALVit. Ja tullit jos menee yli sen tietyn summan. Renkaita on tullu tuolta Kimen mainitsemasta Camskillista.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FANia »

Kiitos vinkeistä Kime ja Pia!
Jos ei nyt heti muuta niin illat menee ainakin "ikkunaostoksilla" istuessa rattosasti. :D

Tässä nyt vähän mietiskelin ja tulin siihen tulokseen että mikäli tässä paine riittää niin ostoslistalla olisivat:
  • Takaroiskeläpät
    Vanteet 16-17" (Rs Replicat tai jotain auton värimaailmaan sopivaa)
    Takaspoileri
    Kangasmatot sisään
    Ohjelmistomuutos
    Listojen maalautus ja kromilistaa
    +jotain perus kulumajälkien hierontaa
Autosta oli tarkoitus tehdä siisti peruskärry, jolla olisi mahdollista ajella myös metsäteillä syksyn hirvi- ja lintujahteihin. Sehän menisi vaikka tollasenaan, mutta nyt kun on mielestäni hyvä aihio niin olis kovasti halua toteuttaa vähän itseä ja saada auto istumaan silmään kaikilta osin.

Tutkiskelen tässä joka ilta topicceja ko autosta ja yritän ammentaa sieltä tietoa mitä tarttis/vois tehdä, mutta arvostaisin jos voisitte listailla tännekin. Siitä voisi olla joillekin muillekin 3BG seurailijalle apua.
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Avatar
Juhizz
Viestit: 1218
Liittynyt: 16.11.2009 22:39
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Juhizz »

Madaltaa ei siis kannattane ainakaan jos metsäpoluille on mieli mennä :) Ainakaan ihan niin paljon kuin meikäläisellä tällä hetkellä.. :roll:

Niin ja itsellä Slamit ja KCS toimineet luotettavina tavaran toimittajina. ebayn kauttakin tullut jotain tilattua entiseen Golfiin.
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FANia »

Doddii. Vaihdoimpas tuossa takalasin pyyhkijän moottorin ja defan piuhan siihen puskurille. Samalla kipasin paikallisesta purkaamosta takakontinvalon kun oli matkalle hävinnyt.

Nyt ilmennyt joitain ongelmia auton kanssa joihin tahtoisin löytää selvyyttä. Arvostaisin jos auttaisitte mikäli olisi kokemusta/ajatusta mistä moiset probleemat voisivat johtua. Ostin auton liikkestä noin 1kk sitten joten vaihteistolla ja moottorilla on kuluttajansuojaa sen 5kk vielä jäljellä.

1. Auto alkanut nykiä 1500-2000rpm välillä kevyesti kiihdytettäessä. Tuntuu selviten 2:lla ja 3:lla. Ei tee sitä aina vaan toisinaan.

2. Vaihteet eivät mene aina sisään jouhevasti vaan pitää odottaa siinä huulilla. Auttaa jos käyttää kytkintä ylhäällä tai käyttää edellistä pykälää hetken päällä ja kokeilee uudestaan. Tämäkään ei ole millään vaihteilla yleistä. Esim. tänään ne ei takerrelleet kertaakaan.

(Kumpaakaan yllä mainituista ongelmista ei halunnut ilmaantua kun käytiin isännän kanssa koeajolla että hänkin hoksaisi mistä puhuin)

3. Sisätutka pamautti hälyt päälle tänään päivällä. Oli voimakas auringon paiste ja sisäpuhallin päällä. Oiskos se ollu jotain lämpötilaerohäröilyä. Löytyykös VAG:lla tuo sisätilan tutkan herkkyys? voisi kalibroida vähän.

4. Ilmeisesti moniurahihna ujeltaa kylmänä aika voimakkaasti. Olisiko kiristäjä/ jokin pyörä sipulina ja hihna kulkee pinnalla epätasaisesti?

Tällaista kaikkea.. No tuli hommattua VAG-COM.
vois käydä lukasemassa vikakoodit ja kattoa sanooko mistään mitään.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

edit. Kävimpäs tuossa parikymmentä kilometriä ajelemassa eikä kertaakaan nykässyt vaikka yritin oikein ajaa nuilla kierroksilla. Vaihteissakaan ei olllut moitteen sijaa koko reissulla. Ihme hommaa.. Lisäksi käytin tuota VAG-COMia kiinni eikä ollut vikoja sen mukaan. Joku kosketushäikkä tossa mokkulassa vaan kun sai runkata sitä ja hakea hyvää kohtaa että alkoi molemmat ledit vilkkua.
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FANia »

Vanteetkin löytyi.

Kuva Kuva


Vielä kun löytyisi jostain ~1,5k€ ylimääräistä rahaa. :D
Viimeksi muokannut FANia, 7.3.2011 0:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Dermi
Viestit: 75
Liittynyt: 2.3.2011 2:00
Paikkakunta: Sirkka

Viesti Kirjoittaja Dermi »

Ovatko minkä kokoisena nuo vanteet? =)
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FANia »

Dermi kirjoitti:Ovatko minkä kokoisena nuo vanteet? =)
17"
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Dermi
Viestit: 75
Liittynyt: 2.3.2011 2:00
Paikkakunta: Sirkka

Viesti Kirjoittaja Dermi »

Kuva

Uploaded with ImageShack.us


Tuossa oli minun ex pasuuna Barzetta Tendenzojen 17" kera. Ostin uutena ja jos saisin valita uusiksi ostaisin 18" alle :) Ihan vaa mielipide toki.
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FANia »

Dermi kirjoitti:
Tuossa oli minun ex pasuuna Barzetta Tendenzojen 17" kera. Ostin uutena ja jos saisin valita uusiksi ostaisin 18" alle :) Ihan vaa mielipide toki.
Erittäin hyvä huomio Dermi. On kyllä "pienen" näköiset tuon pasuunan alla. Pirkale kun pitäis pystyä käydä metässäkin tolla joskus.. Voi olla että on pakko vähän tinkiä. Ja jos vertaa 15" peltivanteisiin niin 17" on aivan siisti. :)
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Dermi
Viestit: 75
Liittynyt: 2.3.2011 2:00
Paikkakunta: Sirkka

Viesti Kirjoittaja Dermi »

FANia kirjoitti:
Dermi kirjoitti:
Tuossa oli minun ex pasuuna Barzetta Tendenzojen 17" kera. Ostin uutena ja jos saisin valita uusiksi ostaisin 18" alle :) Ihan vaa mielipide toki.
Erittäin hyvä huomio Dermi. On kyllä "pienen" näköiset tuon pasuunan alla. Pirkale kun pitäis pystyä käydä metässäkin tolla joskus.. Voi olla että on pakko vähän tinkiä. Ja jos vertaa 15" peltivanteisiin niin 17" on aivan siisti. :)

Nuo renkaat oli 205/45/17 muistaakseni. Nyt tulevaan passattiin jonka toivon mukaan saan 1kk sisällä siihen kesäksi tulee kyllä 18" ihan minimissään =) syödään vaikka kynsiä jos budjetista on kiinni :lol: :lol:

Kunhan vähän pitää antaa vinkkejä miltä näyttää mikäkin. Koska jos joku tosiaan olisi vinkannut mulle oisin tehny toisia ratkaisuja :roll:
vilperj
Viestit: 15
Liittynyt: 27.2.2011 11:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vilperj »

Näyttää tosiaan melko pieniltä nuo 17" :D hyvä kun uppasit kuvan niin näkee vähän itsekkin suuntaa minkä kokoista lähtee oman pasuunan alle virittelemään. Ja tuli ainakin selväksi että väh. 18" :D
Eat - Sleep - VAG
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Dermi kirjoitti:
Nuo renkaat oli 205/45/17 muistaakseni.
Sulla oli sitten liian matalat renkaat Passattiin. Tekee kaarien rakoja vielä lisää. "Oikeat" koot on 205/50 tai 225/45 17.
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Dermi
Viestit: 75
Liittynyt: 2.3.2011 2:00
Paikkakunta: Sirkka

Viesti Kirjoittaja Dermi »

Micco kirjoitti:
Dermi kirjoitti:
Nuo renkaat oli 205/45/17 muistaakseni.
Sulla oli sitten liian matalat renkaat Passattiin. Tekee kaarien rakoja vielä lisää. "Oikeat" koot on 205/50 tai 225/45 17.
Ku en kirveelläkää muista kummat oli 205/45/17 vai 225/45/17... Liian pienet oli sen muistan ja nään kuvasta edellen! :twisted:
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Ei voi olla kyl 225/45 noi kuvan renkulat, on niin ohuet. 205/45 sopis näköön paremmin kyllä. :)

Laita FANia vaikka 215 tai 225/50-17 kumit, jos alustaa ei ole tarkotus madaltaa, tulee vähän muhkeemmat kumit jokka täyttää kaarista noi raot vähän paremmin. Ja maastossakin ehkä vähän mukavampaa kun rengas lievästi pullottaa ja suojaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
FANia
Viestit: 16
Liittynyt: 25.5.2007 12:09
Paikkakunta: Keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FANia »

Niin se häätyy laittaa. Pitää olla silmät auki jos sattuis jollakulla kevään korvilla vannemania päälle ja luopuis "vanhoista ja tylsistä" sopu rahalla. :) on kyllä tosiaan aika tingillä tuossa Dermin kuvassa nuo gummit.

btw. testailin tänään VAG-COMia mutten saanut muuta kuin sen netin Liten sharewaren toimimaan. Kokeilin kaverin 409.01:stä, mutta ei ilmeisesti vistalla pelitä. Kaatuili kuin pöllit ponssen tieltä jatkuvasti. Ei ainakaan moottorissa tai jarruissa ollut häikkää. Juma että säikähin kun siinä jarutestissä kuului piippaus ja syttyi asr, abs ja seisonta jarrun valo. Mietin että nyt mää sain tän auton tilttiin. :shock: :D Onneks kuului vain siihen testiiin.
VW Passat 1.9 TDI 3BG Variant
Vastaa Viestiin