2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
JiikooMusic
Viestit: 5
Liittynyt: 20.1.2014 23:10

2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja JiikooMusic »

Terveppä terve,

Ajattelin alkaa tänne päivittämään nytten omaan Passattiin tehtyjä huoltoja ja vaihdettuja varaosia, jotta itse pysyn perillä missä mennään ja tottakai muiden iloksi, jos innostuu vaikka seuraamaan tätä viestiketjua.

Passattiin on menossa älytön määrä rahaa, nyt on ostettuna jo:

- Jakopää
- Vesipumppu
- Jarrulevyt joka nurkkaan
- Jarrupalat joka nurkkaan
- Pyöränlaakerit
- Koiranluut
- Öljyt

Tosiaan Passatissa ei muuta vikaa, kuin koiranluu kolisee ja takana laakeri ulvoo, mutta ajattelin nyt pikkuhiljaa uusia koko alustan ja jarrusysteemit.

Ensi kuussa olisi tarkoitus sitten ostella seuraavat:

- Raidetangot
- Raidetangon päät
- Iskarit joka nurkkaan
- Tukivarsisarja
- Vetonivelsarja

Rahaa palaa... Mutta palakoon! ON nimittäin niin hyvin palvellut nelikko-pasuuna että hevillä en autosta luovu ja eikös se niin ole että sitä pitemmälle se kestää, mitä paremmin huoltaa ja pitää? Tarkoitus itsellä uusia melko raffisti aluksi panostaen rahat tekniikkaan, jonka jälkeen aletaan tilailemaan ulkoasun osaa + sisustaa.

Kesällä lähtee tilaukseen seuraavat:

- Venakopan tiivisteet
- Ohjausvaihde
- Sytytysjohtosarja
- Työsylinteri, kytkin
- Sylinterikannen tiivistesarja
- Laturi
- Käynnistinmoottori
- Pyyhkijänsulat
- Vetoakselit
- Kytkinpaketti
- Vanteet + renkaat 17"

Tässä vaiheessa joku alkaa jo miettimään, että MIKSI?!?! No siksi, että ennemmin panostan rahani auton tekniikkaan, kun ajelen ja kohtaan jossakin välissä ajossa vikoja näihin liittyen, lisäksi kun nämä kaikki vaihdan, niin luulisi olevan autoa jo pitkäksi aikaa.

Kesän ostosten jälkeen alkaa pirunmoinen säästöprosessi, sillon aletaan säästämään seuraavia varten:

- Maalit + työt
- Maski
- Etupuskuri
- Takapuskuri
- Helmat
- Takaluukun reunaspoleri
- Takaikkunan spoileri
- Takaumpiot
- Etu-umpiot
- Takavaimentimet
- Supersprint putkisto pakosarjasta lähtien
- Lastu
- Vapaavirtaus-suodatin
- Jostain uudemmasta passatista puolinahka- tai kokonahkasisusta (vielä hakusessa, linkatkaa jos on tietoa mistä saa!)
- Pioneer AVH-X7500BT
- MDS Torque T1800.1
- Procemax PX107.HH (2)
- Autoviihde HD7 (2)
- MDS Reference 6,5 (2)
- DLE uusi painemalli (2)
- Kotelon teetätys
- MDS FR50-PK 50mm2
- MDS FP2F-PC 2.0
- MDS Silent Eagle
- Optima Yellow Top
- MDS Torque T4

Sen jälkeen voi huokasta ja sanoa, että nyt on auto viimesen päälle. Tää projekti tulee olemaan pitkä ja työläs, mutta kylläpä se sitten valmiina hymyilyttää. Tarkoitus on siis uusia myös KOKO sisusta lattiasta kattoon.
JiikooMusic
Viestit: 5
Liittynyt: 20.1.2014 23:10

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja JiikooMusic »

Pssst. Osaako joku kertoa, mistä johtuu että ko. auto haisee palaneelle/ruudille välillä?
JiikooMusic
Viestit: 5
Liittynyt: 20.1.2014 23:10

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja JiikooMusic »

Ja tuoltahan jäi mainitsematta vielä jarrusylinterit + jarruletkut.
Avatar
Jake-
Viestit: 723
Liittynyt: 23.4.2012 17:32
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Jake- »

Psst... joku tästä ois maininnu ellen minä - vähän oikeampi paikka tälle topicille Käviöiden kärryt ja projektit.

Ja tervetuloa sivustolle. Tätähä voiski alkaa seurata ajan mittaan miten passatti muuttuu ulkoisesti, jos kuvia meinasit lisäillä. (:

Edit. Joku nähtävästi siirtänytkin tämän toiselle sivulle.
Viimeksi muokannut Jake-, 25.2.2014 7:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein »

JiikooMusic kirjoitti:Pssst. Osaako joku kertoa, mistä johtuu että ko. auto haisee palaneelle/ruudille välillä?
Jos siellä ammutaan sisällä? Metsästys autostahan ei sitten oo laillista. Ellei kyseessä ole ns."beaver hunt".
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Avatar
VAGinSchwein
Viestit: 159
Liittynyt: 15.2.2013 9:53

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja VAGinSchwein »

Melkoinen lista muuten. Miten wanha kosla on kyseessä?
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja kotka »

Oho.
Alkukuva olisi kiva, saisi vielä vertailupohjaa mistä on lähdetty liikenteeseen.
Itse katsoin tuota listaa että olisiko jo järkevämpi uusia sekä jouset, iskarit että yläpäät eikä pelkkiä iskareita. Joku laadukas iskari/(madallus)jousisetti parantaisi alustaa kyllä huomattavasti.
Ja toinen huomio kiinnittyi tuohon hifilaitteistoon että mitähän tuolta laitteistolta halutaan? Kuvaa, ääntä, laatua, painetta vai pelkkää painoa?
Vanteita kyttäilet ajankanssa ja ostat jotkut oikeasti kevyet "racet" jos pysyt 17" koossa etkä valitse 18" settiä.

MIelenkiintoiselta projektilta kuullostaa. Näin olisi kannattanut tehdä itsekin edellisen auton kanssa eikä vaihtaa sitä uudempaan. Ehkä olisi päässyt halvemmallakin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
JiikooMusic
Viestit: 5
Liittynyt: 20.1.2014 23:10

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja JiikooMusic »

Tosiaa "97 Passatista on kyse ja kuvia laitan illemmalla tulemaan. Hyvä huomio tuossa iskariasiassa ja itseasiassa yön pikkutunneilla aloin kattomaankin ko. osia ja laitoin tilauslistaan ylös. Joku jommin tms säädettävä sarja ois kova ko jostaki sellasen löytäs :)
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

nimen omaan "kova", ebaystä noita löytyy mutta hirveemmin en suosittele jomia omista kokemuksista johtuen, ainoo missä toimii jotenkuten on kevyt kakkis :lol:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
JiikooMusic
Viestit: 5
Liittynyt: 20.1.2014 23:10

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja JiikooMusic »

Ihan tossa vielä mietin, että kestäisköhän tää kone lähtä vielä virittämään ko. kampetta? 358tkm ajettuhan tämä on. Ja tietääkö kukaan mistä näihin sais jotain turbosarjaa jne, minkähintaista ko. rojekti ois ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Oishan tuo mahtava saaha Passatti vähän vislaamaankin :)

Tässäpä kuvia autosta, ei niin tuoreita, mutta samalta näyttää vieläkin.

Kuva



Kuva



Kuva
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja kotka »

Ja vielä pari ehdotusta (ihan vain omia mielipiteitä, en osaa sanoa että mitä muut on mieltä)
Valot takaisin alkuperäisiksi (varmaan joku vaihtaa ihan ilmaiseksikin..), niille myllyä ja kiillotusta.
Merkit pois perästä ja peilinkuoret tällä hetkellä pois.
Ja "ei" ääni tuolle Jommilaiselle. Ennemmin vaikka sitten vakioalustalla niin kauan kuin on varaa johonkin laadukkaampaan alustaan (oliskohan noin 800 euroa jolla saa jo jotain ominaisuuksiakin)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Kurkkaappa "Kilu" nimimerkin topic "Passattiin PES G2" tai jotain sinnepäin. Siinä löytyy käytännön tietoa remmiahtimen asennuksesta bensa v6 passattiin. Ja nyt kun aiot satsata perkeleesti euroja autoon niin älä pilaa sitä jomin alustalla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

Topicin pääsee kivasti kurkkaamaan kun maksaa jäsenmaksun :lol:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Kilu »

JiikooMusic kirjoitti:Ihan tossa vielä mietin, että kestäisköhän tää kone lähtä vielä virittämään ko. kampetta? 358tkm ajettuhan tämä on. Ja tietääkö kukaan mistä näihin sais jotain turbosarjaa jne, minkähintaista ko. rojekti ois ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Oishan tuo mahtava saaha Passatti vähän vislaamaankin :)
Tulee jossakin vaiheessa paketti myyntiin, jossa passattiin saa yli 300hv. Jos jenit riittää, niin paketti vaihtaa omistajaa. Kyselyitä on jo tullut kivasti.
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Katsastuslaillisesti et tule saamaan ahdinta tuohon autoon ellet sitten iske auton hinnan verran taaloja tiskiin. Jos ajattelit joka kerta irroitella palikat katsastuksen ajaksi niin sitten mikä ettei... Halvemmaksi tulee vaihto 1.8T moottoriin.

Mieluummin sitten tuningien hinnalla vaikka maakaasulaitteisto, tulevat ajokilometrit halpenee huomattavasti sellaisen myötä. Tai vaihto v6 dieseliin...
:devil

Putkisto, lastu ja vv-suodin on yhtä tyhjän kanssa. Putkistolla nyt voi jokusen hevosen saada enemmän, lastullakin ehkä 10hp lisää, vv-suotimella rikot vaan moottorisi. Se vakiofiltteri virtaa yli 300hp tehojen kanssa riittävästi.
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Jätettäisiin paskan puhuminen, jos ei parempaa tietoa ole :shock: Toki mielipiteitä pitää esittää, mutta ei ne faktoiksi muutu. Silloin kun itse asiat tekee, eikä toisille maksa, niin voi aika helposti autoa virittää.
Jultsu
Viestit: 1273
Liittynyt: 3.6.2013 10:09
Paikkakunta: Tarnów, Puola

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäyn

Viesti Kirjoittaja Jultsu »

Juu, eihän se viritys itsetehtynä hankalaa ole. Eikös se niin mennyt että virityksen katsotaan onnistuneen jos tehot ovat tippuneet max. 10% :buttrock

Mutta vakavammin, näkisin kyllä mielelläni dynotuloksia putkiston vaihdon jälkeen tuosta vagin bensakuutosesta. Tottakai jossain ferrarin 500-heppaisessa v12 koneessa se pakopuolikin on todella tärkeässä asemassa, mutta ehkä nyt perhefarmarin tehoilla se 1000e voisi mennä järkevämpäänkin kohteeseen. Kuten siihen turboswappiin. Eikös bensanelikossakin ole tuplakatit ja isompi putkisto jo vakiona?

Vapatin lastuvirityksistä on varmaan tälläkin foorumilla lisää tietoutta, sekin 500e on hukkaan heitettyä rahaa. Ja vaparisuodin..,tarviiko edes sanoa.


Edit. Vai oliko nyt kyseessä tuon ahtimen katsastusruljanssista kommentointi? Minä nimenomaan esitin sen ainoan faktan. Fakta on että katsastus ei mene sen kanssa läpi, ellei katsuri ole puolisokea tai kaveri.
Kilu
Viestit: 1245
Liittynyt: 20.9.2010 20:17

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Viesti Kirjoittaja Kilu »

Tuossa softassa pyydetään 95%:a maksimista, joten jokusen hepan siitä saa lisää. Eri asia on kannattaako sitä maksaa. Eipä mene itsellä montaa tuntia ahtimen irroitukseen ja normaalin imusarjan tilalle vaihtamiseen katsastukseen. Kuitenkin tuolla yli 300hv pihalle tulee. Miksi ihmeessä pistää 1.8t kone, kun 2.7:n saa samaan hintaan? Itsehän menin juuri sellaisen koneen ostamaan, joten tuo remmi tulee jäämään ylimääräiseksi. Ei herneitä, vaikka asian hieman kärkevästi ilmaisin :)
Vastaa Viestiin