Golf IV (kallistuksenvakaajan vaihto)

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Golf IV (kallistuksenvakaajan vaihto)

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Vakaaja vaihtu eilen ja eipä enään raavi vetariin kiinni :D
Tuossa muutamia kuvia projektista!
Kuva
Reilun vuoden paikalla ollut pohjapanssari(eipä oo tarvinu öljypohjaa varoa!)

Kuva
Kuva
Vanha vakaaja!

Kuva
Uusi!

Kuva
Eipä enään ota vetariin kiinni! Voipi vaikka tontittaa reilusti!

Kuva
Siinä näkyy weitecin säädettävät koiranluut! Jätin ne paikalle uuden vakaajan kanssa ku olin hukannut vakio vakaajat!
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
golf-variant
Viestit: 134
Liittynyt: 26.2.2005 10:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja golf-variant »

:wink: Kauanko uhrautui aikaa???
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Tunti ja 10 minuuttia :wink:
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Miten tontissa sulla nyt on kolffi ku vaihoit vakaajan?
Golf iv variant 1.6 -03
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

noin -50mm pudotettu
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
Pekka H
Viestit: 341
Liittynyt: 5.9.2005 19:34
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pekka H »

jyrki: oliko kuinka kallis tuo pohjapanssari?
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

10€ makso tarvikkeet. Pahviin piirsin muotin ja leikkasin ton turkkipellin muotoon ja kaveri pokkas töissä siihen kaksi pokkausta. :D
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
Pekka H
Viestit: 341
Liittynyt: 5.9.2005 19:34
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja Pekka H »

No ei pahan hintanen ollenkaan! Itelläkin haaveena joskus tollanen pohjaan, niin vois madallustakin suunnitella... :roll:
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Golffari65
Viestit: 38
Liittynyt: 15.6.2005 13:04
Paikkakunta: Siilinjärvi

Pohjapanssarin paksuus

Viesti Kirjoittaja Golffari65 »

Tervehdys Jyrki!
Kuinka paksu toi sun panssarisi on ja mihin panit ne pokkaukset ja miten kiinni pohjaan? Tulipas monta ja " visaista " kysymystä. :oops:
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Kuva

Nuolet on kiinnityspisteet ja vaakaviivat pokkauksien paikat! paksuus 4mm
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
DyyD
Viestit: 24
Liittynyt: 30.12.2005 20:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja DyyD »

Olispas tollanen nosturi tallilla... :P

Tarttis tollanen panssari kans saada, hakkaa aika pahasti pohjaa mökille
mentäessä aina. :(
VW Touran 1.4TSI DSG Highline
Avatar
MIKU
Viestit: 447
Liittynyt: 21.12.2004 10:35

Viesti Kirjoittaja MIKU »

Olisiko vakaajan vaihtaminen onnistunut vain raottamalla takaosastaan tota "etuakselistoa"?
Näin olen kuullut.
Golf iv variant 1.6 -03
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Onnistuu ku puottaa vaan takapäästä kelkan irti mutta muutaman pultin enemmän joutui ottamaan ja se on maassa paljon helpompi kasata kaikkine puslineen ku siellä välissä.
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
Jami R
Viestit: 371
Liittynyt: 17.1.2006 20:15
Paikkakunta: Linnavuori

Viesti Kirjoittaja Jami R »

Kenen valmistajan vakaaja mahtais sopia supersportin alustan kanssa kun kaiketi kw:n vakaajaa ei esimerkiksi voi käyttää kuin kw:n alustan kanssa.. korjatkaa jos olen väärässä :roll:
Golf III cabriolet -98
Golf VI variant 1.4 TSI -10
Avatar
Harri
Viestit: 190
Liittynyt: 25.1.2006 18:24
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Harri »

Lievää propagandan levitystä taas, sorry. ;)

http://www.slamit.net/product_info.php?products_id=4192
S3SP Oettinger, 500 Abarth Novitec- http://www.slamit.net
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

H&R käy ainakin, mulla oli se fk hihgsportin kanssa. Siis kw:ssa Tulee kiinni koiranluun kanssa iskariin mutta h&r käy vakio paikalle siinä on vaan isompi se kaari mikä menee vetarin yli!
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Eipä kuvat näkyneet ainakaan minulla kun apuja kaipailin.

Homma lähtee liikkeelle siitä, että irrotellaan ja availlaan suurinpiirtein kaikki hilut, mitkä apurungossa ovat paikallaan. Eli ohjausvaihde, pakoputken kiinnikkeet, sivumuovit, moottorin alatuki, yms...

Kuva

Kuvassa punaisella apurungot pultit (4kpl), keltaisella ohjausvaihde (4 pulttia), vihreällä moottorin alatuki (4 pulttia) ja sinisellä pakoputken pultit (2kpl).

Koiranluut irti

Kuva

Sivumuovit irti

Kuva

Pakoputken kannakkeet irti

Kuva

Alatuki irti

Kuva





Seuraavaksi voikin sitten ruuvailla apurungon pultit (4kpl) auki. Apurunko kannattaa tukea johonkin ettei se pääse putoamaan. Me käytimme sopivaa lankunpätkää, mutta yhtä hyvin apurungon voi kiinnittää narulla.

Edestä auki

Kuva

Takaa auki

Kuva


Ohjausvaihde kannattaa kiinnittää jollakin (esim. narulla), ettei se pääse putoamaan hydrauliputkien ja letkujen varaan. Muuten se voipi rikkoutua.

Ohjausvaihde tuettuna

Kuva


Sitten voikin ruuvailla vakaajan molemmat pannat auki ja ottaa ne pois. Kuvassa pannan pultti punaisella.

Kuva

Seuraavaksi taiteillaan itse vakaaja pois aupurungon ja rungon välistä. Itse sain sen tulemaan etukautta, mutta saa sen myös takauttakin pois. Vakaajaa joutuu kääntelemään ja vääntelemään apurungon ja rungon välissä. Kun vakaaja on pois, pujotellaan uusi vakaaja paikalleen ja kiinnitetään se pannoilla. KW:n vakaajan mukana tuli uudet vakaajan puslat. Tietyissä tapauksissa voi vaihtaa myös pannat uusiin, se tosin ei ole pakollista.

Tuosta se mahtui tulemaan

Kuva



Uusi vakaaja uusilla pannoilla ja puslilla

Kuva

Vakaajat

Kuva

Vakaajien päät

Kuva

Koiranluut

Kuva

Uusi KW vakaaja tulee vetoakselin alapuolelta.

Kuva
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
Vesa-Matti Luoma
Viestit: 251
Liittynyt: 10.1.2006 15:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Vesa-Matti Luoma »

DJDH mallikas dokumentointi.
Avatar
Sami P
Viestit: 382
Liittynyt: 6.3.2005 20:08
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami P »

loistava dokumentti!!!!!!! tälläsiä lisää eikä mitään yhen ta kahen kuvan versioita missä ite pitää päätellä loput.... Hienoa :lol:
A4 Avant 1.8T 2005
Avatar
DJDH
Viestit: 1796
Liittynyt: 31.7.2006 21:38
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja DJDH »

Tässä on tullut jo muutama kysymys alustaa ja vakaajaa koskien. Eli alustasarja on KW Variante 1 inoxline ja vakaaja on KW:n variante 1-3 alustoihin tarkoitettu (osanro: 685 50000). Erona normivakaajaan, tässä vakaajassa koiranluu tulee kiinni vakaajan ja iskaritolpan välille. KW:n tolpassa on sitä varten korvake valmiina. Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille.

Kuva
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Avatar
jyrki
Viestit: 499
Liittynyt: 30.11.2003 20:37
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja jyrki »

Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
Avatar
Puuhis
Viestit: 280
Liittynyt: 25.5.2004 10:45
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Puuhis »

jyrki kirjoitti:
Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vain fourmoussonissa.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig. After a few hours, you realize that he likes it.
shoebox
Viestit: 335
Liittynyt: 8.1.2007 8:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja shoebox »

Puuhis kirjoitti:
jyrki kirjoitti:
Volkkarin omassa versiossahan koiranluu tulee vakaajan ja kolmiotukivarren välille

4 motionissa ainakin(ja muistaakseni diiselissä) tulee samallalailla ku KW:ssa.
Vain fourmoussonissa.
Ilmankos näytti tutulta kuvassa.. :lol:
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin