Passat Familienwagen

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Osku.T kirjoitti:et 35 leveys 8,5"
Mulla oli edellisessä 3B passatissa 8,5*18 tuuman vanteet 225 gummeilla, ET35 ja reilusti madallusta, kaks kolem senttiä enemmän mitä nykyisessä niin ei silloinkaan ollut mitään ongelmia gummien raapimisen kanssa.

Nykyisessä 8,5*18, ET35 ja gummit myös 225 niin ei mitään ongelmia tuolla nykyisellä madalluksella ja tuskin sittenkään kun tiputan autoa enemmän.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Micco kirjoitti:Niin onko sulla patu nyt eessä se 33cm ja takana 34cm :?: Paljonkohan mulla nyt on :shock: Pitänee mitata. Iitin testipätkältä juuri palanneena joutuu myöntämään, että autoa on nostettava kesäksi. :?

Mulla talvella oli jossain välin 32cm kaikki nurkat, pitää tarkistaa onko painunut vielä lisää. Raapii kyllä ilkeesti. :( Tosin jos mulla on alusta pehmenny muutenkin painuessaan, niin voi joustot olla pidemmät heitoissa ja raapii senkin takia. Kerrohan kokemuksia kun ajelet ja säätelet. Mun H&R alustalla on ajettu 100+ tkm. Tolpat huollettu kerran.

E: Kävin vähän mittailemassa. Auto ei ollut ihan tasaisella, niin mulla on jotain 31.5-32cm luokkaa edessä. Renkaassa tai sisälokarin kiinnikkeessä ei näkynyt juuri jälkiä, joten enää en osaa olla varma mistään. Joku ottaa kyllä ilkeen kuuloisesti kiinni heitoissa, voisiko sittenkin roiskeläpät yltää maahan joka kerta... :shock: Olin satavarma että osuu jo talvirenkaillakin kaareen, kun kesäpyörillä oli ongelmia. Pienestä on kiinni näköjään. Eiköhän se viimestään kesäpyörien laiton yhteydessä selviä, että mistä kiikastaa. :?
Juurin tuon verran mulla on madallusta eli edessä 33.cm ja takana 34cm keskiöstä kaareen. Edellisessä Passatissa huomasin että kun ruvetaan madaltamaan paljon niin sillä ei niinkään ole väliä että onko se 28,30 taai 32cm keskiöstä kaareen vaan enemmän merkkaa se iskarin sisäänjousto. Edellisessä passatissa ei ollut mitään ongelmaa reilullakaan madalluksella kun sisäänjousto oli säädetty aika jäykäksi.

Oletko muuten madaltanut roiskeläppiä?Jos et ole niin veikkaan että ne siellä raapii tienpintaa, niistä tulee yllättävän ilkeä ääni kun ovat niin kovaa materiaalia.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

En oo katkonu roiskeläppiä. H*lvetin matalallahan ne viistää. Olin niin sata varma, että osuu renkaat kaariin, kuten "kantikkailla" kesärenkailla viime kesänä. Mutta voihan se olla, että kun talvirenkaat on matalammat kuin kesärenkaat, niin todellakin yltää nyt vähän painuneena juuri hipomaan läpät tiehen. Nooh, kesärenkailla se selviää, että osuuko kaariin, läpät tiehen tai sekä että. Nyt on aavistuksen pyöreäolkaisemmat renkaat, muttei paljoa.

Saattaa olla että nostan autoa sen painuman verran joka tapauksessa. Katsoo nyt. Mulla alkaa alustalla olla jo ikää sen verran, että jos se nostokaan ei auta enää, niin on alettava katselemaan uutta settiä. :cry: Todella hyvin on tähän asti kyllä palvellut. Vanha ystävä... :lol:
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Pyysin tuolla FFp:llä tekemään hieman photosoppausta passatille, eli pyysin vanteiden puolat mustiksi ja tässä tulos:

http://kuvaton.com/k/TRE.jpg
VS alkuperäinen:
http://picasaweb.google.fi/Jonni.Pessin ... 7090643026

Kuulisin mielelläni teiltä mielipiteitä että kumpi on parempi. Mä jotenkin sairaalla tavalla pidän noista vanteista puolat mustana enemmän.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
narri
Viestit: 197
Liittynyt: 22.3.2009 9:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja narri »

Oivoi.. kumpikin on kyllä tosi hienot että vaikea on sanoa..
Toisaalta meneekö liian mustaksi jos vanteetkin viel kiskasee.. En tiiä..
Eipä mun mielipiteestä ny paljo apua sitte ollutka mutta olen
itse paininut tässä saman ongelman kanssa että pitäisikö
maalata mustiksi vai antaa olla vaa hopeana.. Että molempi parempi :D
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

mustaksi vaan.ois kyllä aika makia.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
Kiviharju
Viestit: 461
Liittynyt: 25.1.2008 23:10
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja Kiviharju »

^^^Itse tykkään noista mustista. Mutta toisaalta, niinkuin emännyskin sanoi, nuo hopeiset puolat saavat vanteet näyttämään suuremmilta...
Aika paha päättää... :)
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
Avatar
Micco
VCF Member
Viestit: 1562
Liittynyt: 10.5.2005 22:20
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Micco »

Jättäsin maalaamatta. Mustaksi maalaus hävittää vanteita alle. Toki jos se on tarkoituksena, niin sitten. Tuossa shopatussa kuvassa nuo näyttää vielä melko hyvältä, mutta mitä on sit käytäntö.

Oon huomannu etten tykkää täysin mustasta väristä vanteissa, hävittävät/häivyttävät vannetta liikaa. Joku grafiitin harmaa/gunmetal taas häivyttää sopivasti, muttei liikaa. Toki molempiin tapauksiin omat poikkeuksensa. Kokonaisuushan sen ratkaisee, että mikä käy. :P
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Kyllä ne vanteet jää maalaamatta, meikäläisenkin emäntä sanoi että liikaa mustaa jos vanteiden puolat mustat ja lisäksi vanteet näyttää pienemmiltä. Ja kait taidan itsekin olla samaa mieltä, se olis eri jos olis vaikka 20.tuumaset vanteet ja paljon enemmän huulta.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
pebe
Viestit: 37
Liittynyt: 19.10.2007 14:44
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja pebe »

nainen 1 - Patu 0
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

tossu!!ei niinhän se mullaki kävi ku laitoin dotzit tummaksi niin tuntu et ne pieneni tuumalla. mut nyt ne loistaa autossa edessä18" ja takana 20" :D huomenna kaaret mankeloimaan ja maalit lohkeilee!!
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
narri
Viestit: 197
Liittynyt: 22.3.2009 9:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja narri »

Mulle o tulossa noi Alutec:in Kyro:t 19" ja ajatuksena oli maalailla mattamustaksi puolat
ja jättää huuli kirkkaaksi.. passatin väri on tumman harmaa..
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Henk.koht. mielipide: En ole vielä kertaakaan nähnyt autoa, johon sopivat mustat vanteet. Sama on ajaa peltivanteilla, jos haluaa ne vanteet hävittää pois näkyvistä. Kyllä täytyy myöntää, että naisesi on kerrankin oikeassa
-> EI mustia vanteita mihinkään!
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Nyt on rengaskulmat tarkistettu ja säädetty. Kyllä muuttui ajettavuus todella paljon. :!:

Lisäksi vanteista on takuuneuvottelut käynnissä kun vesi on päässyt lakan alle ja näin hapettanut alumiinia. :(
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

^^paitsi jos on SUV jossa on 24"-28" vanteet.32" on jo hirveen näköset jo kokonsa puolesta
http://image.automobilemag.com/f/118880 ... h_rims.jpg
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Täs nyt yksi kuva ulkoasusta mistä puuttuu enää maskin muokkaus, spacerit, jarrut ja pakoputken päät. Sen jälkeen Pasuunan ensimmäinen versio on valmis. Niin ja tuossa kuvassa madalluskin säädetty jo kohilleen. Viikonloppun pitäis käydä vahaamassa auto kesäkuntoon.
Kuva
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

himppasen voisit laskea vielä :wink: komia ku sika pienenä.
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
Avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Viestit: 2582
Liittynyt: 18.1.2005 23:45
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tero Paalanen »

Sopivan korkunen tuo on tolle rengastukselle.
Vanteet ei mun silmään istu mut pääasia et omistajaa miellyttää.
Kaikenkaikkiaan kuitenki hyvännäköönen pasuuna.
Voitaas muuten joskus käyrä oikeen kaffilla pohojanmaan porukalla...
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Avatar
Pasi Häkli
Viestit: 5784
Liittynyt: 13.7.2006 17:50
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi Häkli »

Mun mielestä myös hyvä korkeus. Vanteetkin on ihan hienot mun silmääni. Kyllä nuo highlinen kromit on sitten hienot :P
Nätti on auto! 8)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Viestit: 3400
Liittynyt: 5.6.2006 22:46
Paikkakunta: Ulvila-City

Viesti Kirjoittaja Sami Mäkinen »

jep, hyvältä madallukselta näyttäs kun kylkilinjaa kattoo... ei kynnä perä maata niinkuin monilla näkee...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Itseasiassa tuo etupää on matalemmalla mitä kuvasta näkyy, noin sentin matalemmalla kuin takapää.
Vanteista sen verran että ne ei oikein istu mun rakentelusuuntaan mutta kyllä mä niistä kuitenkin itse pidän. Kuitenkin olen miettinyt uusia vanteita ja tällä hetkellä olis kaksi vanne ehdokasta mutta en tiedä kumpaan päätyis:

1.
http://www.midlandwheels.com/Shop/C-129-7-x-17.html
Näitä saa ainoastaan tuossa koossa 7*17 mutta ovat suhteellisen edukkaat. jos joku tietää 18.tuuman Fuch kopioita niin vois informoida minua.

2.
http://www.kerscher-tuning.de/raeder/index.php?id=20
Näitä saa minkä kokoisena haluaa ja varmasti ovat laadukkaat, mutta hinta on taaskin aika suolainen.

(3)
TSW Holsten oli myös yksi vaihtoehto mutta sen tiputettiin jo tästä kilvasta.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Osku.T
Viestit: 1026
Liittynyt: 20.1.2008 20:35
Paikkakunta: Vantaa/Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Osku.T »

Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

1. ääni kokonaan kromivanteille tuohon mustaan autoon..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Tuli uudet vanteet ja gummit tilattua:
http://www.kiiltovaunu.org/product_info ... ts_id=2198

Vanhat vanteet ja gummit olis nyt myynnissä eli tarjouksia otetaan vastaan.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
Pia
VCF Member
Viestit: 2910
Liittynyt: 2.8.2006 20:19
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Pia »

Heti se kävi tilaamassa leveempää vannetta. :lol: Mutta olihan se ny komeen näkönen se pikku-passatti. Kukas häiskä se muuten oli? FFp:n puolelta ilmeisesti.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Itseasiassa tajusin vasta nyt että nuohan on ihan BBS LM replicat, ainakin näyttää ihan niiltä. Noh, on ainakin selvästi halvemmat kuin BBS:ät ja ei noilla painoakaan nyt niin kauheasti ole (9,6.kg kpl)

Rupes niin tekemään enemmän german lookkeri vanteita mieli ja levempää vannetta taakse. Haussa oli eteen 8,5 tai 9.tuumaa leveät vanteet ja taakse 10.tuumaa leveät vanteet mutta sopivan hintalaatu suhteen omaavia vanteita ja mua miellyttäviä tuollaisia vaan ei oikein löytynyt joten tyydyin hieman kapeempiin. Taitaa olla myös käytännössä hieman mukavempi näin kun autolla tulee 150.km joka päivä työmatkaa päästettyä.

Renkaat tulee olemaan samaa mallia kuin edelliset eli Goodyearit kokoa 225/40 edessä ja 255/35 takana.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Kapeempaa rengasta päälle ni sit vasta germanlook täyttyy :)
Ramirez
Viestit: 307
Liittynyt: 12.9.2007 0:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Ramirez »

toivottavasti puolat ei ole liian sisällä vannetta AP-Racingin jarruille. Jos on niin levike palaa väliin. Satula tulee meinaan todella paljon ulos ja itselleni jäi vain minimaalisen vähän tilaa satulan ja puolan väliin... Tai voit sä jos jyväskylässä liikut niin tulla vaik kokeilemaan sopiiko ne vanteet mun autoon jarrujen kanssa ennen kun rupeat ostelemaan satuloita.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Vanteet ja renkaat tuli eilen

Takaläski 255/35/18
Kuva

Takavanne:
Kuva

Tänään paiskasen vanteet alle, toivottavasti saan myös muutaman kuvan räpsittyä.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Noi on kyllä aika komeet vanteet farkkuPassatin alle 8)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Lemmarit (kopiot) sopii kyl melkeen kaikkiin vageihin :) Kuvia odotellessa.. Mites madallus tolla traktorirenkaalla?
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Varmasti komean näköiset mustan Passatin alla..En muista milloin olisin töistä kotiin posotellut tämmöistä vauhtia, kun piti kiiruhtaa kattomaan joko on kuvia vanteista auton alla.... :D
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Vantehet auton alla (+omat Picasa 3:sen kokeilut):
Kuva
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

:bowdown

Ei muuta sanottavaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Leroy
Viestit: 404
Liittynyt: 10.9.2008 9:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Leroy »

Piru vie, että on komee!!
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Kiitoksia kommenteista. :buttrock

Traktorin renkaat asettui taakse todella sopivasti: Kun renkaat roikkui alhaalla niin väliä jousilautaseen oli 2.mm eli aika tiukkaa, mutta auto maassa väliä noin 10.mm. Takana renkaat tulee myös aivan lokasuojien reunaan eli ei kaipaa spacereita. Eli kaikenkaikkiaan todella passeli koko ja näyttää nuo gummit aika hienoilta auton takaa katsottuna.

Edessä ei ollut tietenkään mitään ongelmaa noilla gummeilla. Eteen kaipaa 5-7.mm spaceria jollanen itseasiassa on jo varastossa, Pitää käydä hakees vaan pidemmät pyörän pultit. Kokeilin muuten eteen noita takagummejakin ja nekin sinne mahtuis, tosin siitä en sitten tiedä mihin ottais kiinni renkaita käännettäessä.

Ajossa huomaa että kiihtyvyys on hieman parempaa kun vanteet on huomattavasti kevyemmät kuin edelliset, lisäksi nuo traktorinrenkaat ei mielestäni tuoneet yhtään enempää rengasmelua kapiiniin. Lisäksi ajossa käyttäytyy traktorin renkaiden takia ehkä hieman kuin takaveto auton tapaisesti tai sitten vaan kuvittelen. Jokatapauksessa ei mitään negatiivistä sanottavaan noista vanteista tai gummeista. No tiesin gummit jo todella hyviksi kun edelliset olivat vastaavat.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
Sami Jalonen
Viestit: 3129
Liittynyt: 18.3.2007 19:13
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sami Jalonen »

Älyttömän hyvän näkönen! Nappaa viel silleen perästä eteenpäin-kylkikuva ni näkee miten asettuu kaariin. :buttrock

Enkä tarkottanu mitään pahaa tolla traktorivertauksella :D
kotka
Viestit: 1246
Liittynyt: 26.3.2007 21:50
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kotka »

Nyt alkaa olemaan tyyli kohdillaan! Kyllä nuo aina mustat voittaa, vaikken rasistiksi tunnustaudukkaan (kovaan ääneen)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Sami Jalonen kirjoitti:Enkä tarkottanu mitään pahaa tolla traktorivertauksella :D
En mä sitä loukkauksena ottanutkaan joten ei mittään. Itseasiassa Vaimoke sanoi eilen ihan samaa kun raahasin gummin olohuoneen matolle näytille niin kuin kissa tuo saaliin näytille :P
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Pari kuvaa takaa kun niitä pyydettiin:
KuvaKuva

Takaluukku tuli tuossa viime viikonloppuna vaimennettua täysin Vibron ja Blestin avulla. Oli vaikutus ajomeluun kyllä todella suuri! Nyt loman aikana pitäs jatkaa vaimentelua ja asennella uusi soitin ja erkkarit eteen myös.

Päivittelin tuonne etusivulle projekti otsikko jo tehdyillä muutoksilla ja tulevilla suunnitelmilla. Varmaan seuraavaksi ryhdyn tuohon katon tasoitus operaatioon. Pyörii kyllä niin villejä suunnitelmia mielessä, mutta katsotaan mitkä niistä toteutuu.

Voin sanoa että auton ensimmäinen versio on nyt valmis, eli kerätään nyt rahaa hetki ja sitten suunnataan versioon 2.0 päin.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Tällaista viime viikolla:

Ennen (Vasemmalla) ja jälkeen (Oikealla) 7.mm Spacerien asennusten. Spacerit Saksan maalta ja pidemmät pultit Vianorilta:
KuvaKuva

Ja tällaista tällä viikolla:

Ylimmässä kuvassa etuovet vaimennettuna ja erkkarit jo asennettuna ja alimmassa kuvassa ovipaneeli jo paikoillaan. Rainbown erkkari SLG265.20 F3 Hifiluxista, 3.pakettia Vibroa oviin Autostudiolta, johdot, liittimet ja vaimennusmassa vanhasta projektista.
KuvaKuva
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
narri
Viestit: 197
Liittynyt: 22.3.2009 9:09
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja narri »

Mitenkäs tämä setti on soinut? Hintansa puolesta mukavan olonen..
Harmittaa kun itelle jäi vanhasta autosta hyvät dls 5,25" setti..
Pitänee jättää johonkin toiseen projektiin ne ja hankkia tähän nyt jotkut vaan..
Kuhan olis paremmat ku originellit :D Mitenkä nuo diskantit meni paikoilleen?
Jouduitko modaamaan sitä läpeä vai menikö ihan nuin vain?
VW Passat Variant 1.9 TDI -03
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Ei ole soinut vielä mitenkään kun toinen ovi on vielä kesken ja vahvistinkin asentamatta. Kyllä varmasti paremmin soi kun alkuperäiset...alkuperäisetkin soi paremmin jo pelkällä ovien vaimentamisella.

Diskantit iskin kiinni noissa kupeissaan koska noissa kupeissa niitä saa suunnattua ja käännettyä hieman. Alkuperäisen diskantin kun heivas mäkeen ja dremelillä päästi sen alkuperäisen muoviverkon pois ja suurensi diskantin reikää niin hyvinhän nuo sinne asentui.

Ensin mulle piti tulla se testivoittaja SAX265 malli, mutta se oli loppu varastosta niin laittoivat samaan hintaan tuon setin. Tuo malli SLG265 mikä mulla on pitäs olla muuten sama kuin SAX265 mutta ilmeisesti hieman järeämmällä basso/keskiääni elementtillä. Tämä sopii hyvin koska ei nyt ainakaan alkuun ole tarkoitus subbaria asentaa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Tällaista tänään:
Kuva

Piti ostaa talvivanteet pois kuleksimasta kun halvalla sai.
Vanteet on mallia DBV Arizona
Koko 17*7,5 jako 5*112 ET30
Paino 10,3.kg/kpl

Vanteiden väri varmaan pysyy samana mutta keskiöt pitää hankkia ja vanteet fixata, vaatii myös ehkä uuden lakkakerroksen jos priimaa haluaa. Myös gummit noille vanteille on hakusessa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Killer
Viestit: 787
Liittynyt: 12.10.2008 19:14
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja Killer »

Noille sitten renkaiksi 205/50/17 jos vaan kantavuus riittää! Mulla on vastaavan kokoiset renkaat samankokoisilla vanteilla ja hyvin sopiva paketti.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

No nyt sain Hifitkin toimintaan.

Eli aamulla aloin asentamaan vahvistinta. Kuvassa jo virtakaapeli vedetty konehuoneeseen. Kaapelin suojasin sähköliikkeestä saatavalla haitariletkulla. Kaapelin läpivienti löytyi ilmastoinnin putkien läpiviennistä ja kaapelin suojasin DLS:n 150A:n laatta sulakkeella ja sulakepesän ruuvasin tulipeltiin kiinni. Virtakaapelin kuin maakaapelin koko on 33.mm2
Kuva

Mietin että asennanko 2-kanavaisen Genesiksen vai 4-kanavaisen Genesiksen niin päädyin kuitenkin suoraan 4-kanavaiseen koska se upposi niin hyvin tuohon ensiapulaukun telineeseen, on kuin siihen tehty. 2-kanavainen olis ollut hieman liian leveä. No nyt on kanavat valmiina subillekin jos sellaisen päätän asentaa. RCA-kaapelit on DLS:n valikoimasta ja vedin myös RCA:n subin kanaville niin ei tarvitse sitten myöhemmin kaikkia muoveja ja soitinta irti repiä jos subin päättää asentaa. 33.mm2 Virta ja maakaapeli pienenevät vahvistimen takana jakoblokeissa 20.mm2 kaapeliksi joka sopii vahvistimen liitäntöihin.

Vahvistin on siis vanha sotaratsu Genesis QX200 joka pukkaa 4*50W/2*220W 4.Ohmiin. Nyt siis vahvari ohjaa pelkästään etupään erillis-sarjaa.
Kuva

Tässä jo tavaratilan pahvit paikoillaan mutta ensiapulokeron kansi auki.
Kuva

Ja tässä kansi kiinni. Sinne se vahvistin jäi hyvin piiloon.
Kuva

Mitä nyt 10.minuuttia ehdin säätöjä hakemaan niin ensivaikutelmat soundista ovat positiiviset:
-Basso on erittäin maukas tuolla Rainbow setillä
-Diskantti on aika neutraali mutta tarkka, ei kuitenkaan mikään supererinomainen
-Keskiääni on hieman tukkoinen ja tuntuu kuin laulaja laulaisi verhon takaa, kuitenkaan ei huono
-Rainbown sarjan parasta on mielestäni dynamiikka, potkii todella hyvin ja kestää tehoa reilusti. Varmaan 2*100W jatkuvaa olis parempi tuolle sarjalle kuin 2*50W.

Mielestäni hyvä hinta/laatu suhde tuolla sarjalla ehdottomasti

Nämä siis ensivaikutelmat soundista. Kuitenkin en ehtinyt testata vielä CD:eillä vaan nuo testit ovat MP3:silla joten sillä varmasti oma osuus soundiin.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Viime viikolla sain viimeinkin kaikki jarrut käytyä läpi.

Edessä ja takana nyt siis Zimmermanin reijitetyt levyt (takana 245*10.mm ja edessä ennen 288*25.mm mutta nyt 312*25.mm). Paloina tuli ne Fedoron palat jokaiseen nurkkaan.

Yksi räpsy takajarruista:
Kuva

Viikon päästä auto menee pajalle. Pajalla autosta poistetaan kattokaiteen ja antenni jonka jälkeen reiät hitsataan umpeen ja katto maalataan. Eli kliinimpää ilmettä haetaan. Lisäksi noissa kattokaiteissa oli jo hieman syöpymää joten ne nyt joutaakin pois. Pitänee kattokaiteet sitten kunnostaa ja laittaa varastoon.

Ei kellään sattuis olemaan Passatin konepeltiä halvalla myydä?
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Mistä hankit kannakkeet etusatuloihin ja oliko kannakkeen pultit piukassa. Itsellä samainen prokkis lähestyy kovaa vauhtia vihdoinkin ja vähän jännittää noiden kannakkeiden irti saaminen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Patu
Viestit: 375
Liittynyt: 25.8.2008 10:20
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Patu »

Kannakkeet tuli Slamitilta. Kannakkeet lähti helposti pois eli ei mitään ongelmia. Tai noh:suurin ongelma oli löytää tallilta 7.mm kuusiokulma avain jolla kannakkeet on kiinni pyörän navassa.

Takana taasen tarvittiin muistaakseni 8.mm kuusiokulma avainta jotta sai kannakkeet pois jotta pääsi levyt vaihtaan.
Takana ei myöskään tarvinnut mitään käsijarrun vaijereita irroitella vaikka Alfamerin korjausopas toisin sanoi.
Kuparitahnaa kannattaa muistaa laittaa pulteille ja jarrujen liukutappeihin koottaessa.
Se vaan nyt on tyhmää ajaa hiljaa.
Avatar
AjH
Viestit: 3166
Liittynyt: 31.8.2006 14:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja AjH »

Takana on hommat jo kunnossa, sinne muuten vaihtaa levyt ilman kannakkeitten irrotusta ;)

Toivottavasti ei oo tiukassa noi sitten täälläkään.. :?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Viestiketju Lukittu