Sivu 3/3

Lähetetty: 9.8.2009 23:28
Kirjoittaja Patu
Ei vaihda nelivetoon, nelivedossa on erillaiset levyt kuin vajaavetoisessa (levyn offset on eri joten ei levy ei taitu pois ilman kannakkeiden iroitusta)

Lähetetty: 10.8.2009 0:10
Kirjoittaja AjH
Joo niin olikin, tarkistin tietoja ja nelikossa on taka-akselilla aika paljon eroa vajaavetoseen. Tai no taka-akseli on täysin eri, olisko satulat ja jarrupalat samaa :)
Haasteita harrastustoimintaan sano.

Lähetetty: 30.8.2009 20:51
Kirjoittaja Patu
Hämyisempääkin hämyisempi paparazzi kuva Pasuunasta ilman kattokaiteita ja uusin spacerein:
Kuva

Lähetetty: 30.8.2009 21:59
Kirjoittaja Sami Jalonen
Hyvän näkönen ilman kaiteita.

Lähetetty: 13.9.2009 21:22
Kirjoittaja Patu
No nyt tuli otettua pari parempaa kuvaa pasuunasta ilman kattokaiteita. Tarkimmat varmaan bongaa myös nopeasti kuvauspaikan.

Kuva

Kuva

Lähetetty: 13.9.2009 21:31
Kirjoittaja Pia
Joupiskalta?

Lähetetty: 13.9.2009 21:43
Kirjoittaja Patu
Pia kirjoitti:Joupiskalta?
Oikein.

Lähetetty: 14.9.2009 18:24
Kirjoittaja Patu
Tänään tuli hankittua uusi Subbari errkarien kaveriksi = Helix P8+10.Litran suljettu kotelo.
Jos tänään illalla kerkeis hieman koteloa säätään ja sovittaan.

Lähetetty: 5.10.2009 20:59
Kirjoittaja Patu
Ensi kesäksi uudet kesävalssit tuli tänään matkahuollolla:

Kuva
Vanteet on 2-Osaiset Rial Race Daytonat. Edellinen omistaja oli kanssa kiillottanut puolatkin vanteista.
Vanteet edessä 18*8,5.tuumaa ET30 ja takana 18*9,5 tuumaa ET30. Omien kokemusten mukaan nuo menee alle juuri mukavasti ilman että tarvii spacereitä avuksi laittaa. Renkaat otan luultavasti näille vanteille nykyisistä vanteista eli eteen 225/40 ja taakse 255/35 kun niissä mukavasti pintaa vielä jäljellä.

Lähetetty: 5.10.2009 21:24
Kirjoittaja Sami Jalonen
Ei ollenkaan huono valinta :)

Lähetetty: 5.10.2009 21:46
Kirjoittaja Micco
Daytona Racet on kyl tosi komeet vanteet, ja käy Passattiin tosi hyvin! :P Tällä kylällä yhdellä oli 19" tollaset sedan Passatissa, ja auto näytti h*lvetin hyvältä. Sitten sille iski jostain himo, ja se vaihtoi ne 18" mustiin orkkis BBS LM:iin. Voi sanoa että näyttävyydestä hävisi AIKA paljon... :?

Ihan muuten mielenkiinnosta, ootko perspuntarilla kerenny tunnustelemaan, että onko Rialin ja niiden sun BBS replicoiden välillä painoeroa?

Lähetetty: 6.10.2009 9:45
Kirjoittaja miihkali
Komeet o pyörät.

Lähetetty: 24.11.2009 21:07
Kirjoittaja Patu
Jotain uutta pitkästä aikaa:

Uusi vahvari:
Kuva
Merkki ja malli:
Harman Kardon CA5250
4x55.W+1x200.W 4.Ohm
4x85.W+1x320.W 2.Ohm

Peilit menee vaihtoon:
Kuva
Eli facelift 3BG:n vilkkupeilit mustilla ledivilkuilla

Välijäähdytintä keulille:
Kuva
Kiinacooleri kokoa 700.mm x 300.mm x 70.mm.
Mukaan sain vielä asennus sarjan jossa mutkia, suoria, klemmareita ja silikoniletkun pätkiä.

Kiitokset mein likalle joka "auttoi" kuvauksessa :)

Lähetetty: 24.11.2009 21:31
Kirjoittaja Sami Mäkinen
oppiipahan nuorena mitä kaikkee sinne autoon kuuluu iskee kiinni ;)

Lähetetty: 24.12.2009 23:07
Kirjoittaja Patu
Tässä ensimmäinen talvikuva 17.tuuman vanteilla jotka ostin menneenä kesällä...
Alustaakin korotettiin hieman talveksi, eli kolme kierrosta takaa ja kaksi kierrosta edestä.
Kuva
No nämä vanteet ei kauan alla sitten pysynyt vaan alle tulee VAG OEM vannetta jota oli saatavina A6:seen lisävarustevanteena 2000-luvun alussa koossa 17*7,5. Vanteisiin uudet keskiöt jo hankittu E-baysta ja itse vanteet on nyt puhalluksessa ja maalauksessa. Toivottavasti saadaan alle Tammikuun alkupuolella.

Lähetetty: 30.3.2010 0:19
Kirjoittaja Patu
Nyt kun kesä alkaa lähestymään niin kirjoitellaan tännekin, eli tämä projekti jatkuu. Oli tuossa muuttoa rivitalosta omakotitaloon joten auto hommat jäi hetkeksi takaa-alalle.

No talven aikana on tapahtunut seuraavaa:
-Uus syyläri vaihdettu, vanha hapettui puhki
-Alustasarja muutoskatsastettu
-Uudet talvivanteet BBS RC 17*7,5 hommattu ja maalattu korinvärillä eli mustaksi LC9Z tais olla värikoodi. Yritän saada kuvaa näistä vielä tänne. Gummeiksi tuli uudet Hakkapeliitta 5:set. Nämä vanteet kaipaa kyllä reiluja spacereitä mutta niiden hankinta jää tuonnemmaksi kun pian menee jo kesäkumit alle.
-Passat 3C:n vilkkupeilit asennettu ja vilkkuoptiikka vaihdettu mustaksi.
-2.Din soittimenkehys muutospalaset hankittu ja asennellaan kun ulkona kelit lämpenee.
-Varattu aika Toukokuuksi maalarille. Maalautetaan konepelti, laitetaan vilkkujen reiät umpeen ja maalia päälle, siloitellaan etu ja takapuskurit ja maalit alhaalta ylös puskurien pintaan.
-Ledi takavalot asennettu, mutta ne menee nyt vaihtoon kun laitoin tilaukseen uudet alkuperäiset takaumpiot. Nuo ledi takavalot vaan tuo ehkä hieman liikaa sitä "tuningia" tuohon takapäähän ja sitä en toivo. Lisäksi tykkään kovasti noista alkuperäisistä takavaloista.

Eli ei mitään sen suurempia ole talven aikana saanut aikaiseksi. Tulevaisuuteen kuuluu tehojen lisäilyä, kunhan vaan saan ensin Kytkin päivitettyjä Optimecin poikien osilla.

Lähetetty: 30.3.2010 16:33
Kirjoittaja Satelite
Patu kirjoitti:Nämä vanteet kaipaa kyllä reiluja spacereitä mutta niiden hankinta jää tuonnemmaksi kun pian menee jo kesäkumit alle.
Meinaatko hommata jotkut kiinanmallit vai teetättää? Tommis billet mun mielestä ois hyvä vaihtoehto... :roll:

Lähetetty: 30.3.2010 21:32
Kirjoittaja Patu
Satelite kirjoitti:
Patu kirjoitti:Nämä vanteet kaipaa kyllä reiluja spacereitä mutta niiden hankinta jää tuonnemmaksi kun pian menee jo kesäkumit alle.
Meinaatko hommata jotkut kiinanmallit vai teetättää? Tommis billet mun mielestä ois hyvä vaihtoehto... :roll:
En tiedä vielä, mutta vois olla vaikka FK:n spacerit, ne on ollut mulla hyviä. Tai sitten vois teettää niin sais kerralla oikean paksuset.

Lähetetty: 9.4.2010 23:09
Kirjoittaja Patu
Jihuu, uudet kesävanteet alla ensimmäistä päivää:
Kuva

Takana siis 18*9,5 vanteet 255/35 gummein ja ET30. Meni oikein passelisti ja gummien kuviot jäi aivan kaaren tasalle.
Edessä vanteet 18*8,5 vanteet 225/40 gummein ja ET30 mutta väliin läiskästiin 12.mm spacerit joten nyt ET18 ja gummien kuvio saatiin näin myös aivan kaarien tasalle.

Pahoittelen että kuvissa on vielä talvikorkeus päällänsä kun en uskaltanut vielä tiputtaa kun en tiennyt miten nuo uudet vanteet alle mahtuu. Noh nyt kojeajon perusteella voi sanoa että takaa ja eestä uskaltaa kaks kierrosta ruuvata alustasarjaa alaspäin. Jos enemmän meinaa tiputtaa niin sitten menee mankeloinniksi.

Lähetetty: 10.4.2010 10:36
Kirjoittaja Joni Sairanen
Hyvä stäänssi, todella kliini kokonaisuus! Thumbs up! 8)

Lähetetty: 10.4.2010 12:29
Kirjoittaja Leroy
On kyllä helvetin hyvän näköinen... 8) Hyvä kun olet Patu luopunut niistä "silmäpusseista", paljon tyylikkääpi noin. Ehdotonta eliittiä..

Lähetetty: 10.4.2010 13:23
Kirjoittaja Sami Jalonen
Olis aika härski jos olis oikeesti noin mattamusta miltä näyttää kuvassa (ainakin mun näytöllä) :D

Komiat on rimssit!

Lähetetty: 10.4.2010 13:40
Kirjoittaja Osku.T
kyllä muuten olis komia mattamustana!Vanteet on kyllä mahtavat.

Lähetetty: 10.4.2010 17:29
Kirjoittaja Patu
Katsoin itsekin että kylläpäs kuvassa näyttää mattamustalta, no sen tuo talvi tekee että vahat lähtee. Olen miettinyt auton uudelleen maalauttamista kyllä ja mattamusta ei ole käynyt mielessä mutta tuon kuvan perusteella mattamusta sopis kyllä todella hyvin.

Mattamusta olis kyllä härski valinta eikä tarttis paljon vahaukseen käyttää enää aikaa ;)

Lähetetty: 10.4.2010 17:55
Kirjoittaja Osku.T
ite olen miettinyt että teippais oman mattaharmaaksi :D

Lähetetty: 11.4.2010 10:16
Kirjoittaja Killer
Olis kyllä asiallisen näköinen mattana!

Lähetetty: 11.4.2010 16:55
Kirjoittaja Ramirez
Sami Jalonen kirjoitti:Olis aika härski jos olis oikeesti noin mattamusta miltä näyttää kuvassa (ainakin mun näytöllä) :D
Kävi jo mielessä että pitäiskö sitä... (ei siis sinäänsä liity Patun autoon). Mattamusta ja kromi näyttää hyvältä ja pohjatkin vois tehä vituilleen:D

Lähetetty: 27.5.2010 22:55
Kirjoittaja Patu
Tässä yksi kesäkuva pariviikkoa takaperin ennen helteitä auto vahattuna. Kuvassa siis vielä nuo lokarit entisellään eli vilkunreiät paikoillaan mutta tänään tuli auto maalaamosta ja lokarin reiät tukittu ja lokarit tietenkin nyt maalattu. Lisäksi maalattiin konepelti jossa oli paljon kiveniskelmiä.

Teknisellä puolella autoon asennettiin pitävämpi kytkinpaketti joka koostuu kiinteestä vauhtipyörästä ja Audi S2 kytkinpaketista. Tuon alkuperäisen kaksoismassan kanssa oli luistamisongelmia ohitusnopeuksissa ja näin ollen kytkimelle piti tehdä jotain.

Seuraavaksi sitten vois kerätä hieman budjettia ja vanha turbo pitäisi uusia...kytkinkin pitäis nyt olla kunnossa :)

Kuva

Lähetetty: 16.6.2010 9:36
Kirjoittaja Patu
Moikka,

Pitkän aikaan mietittyäni tulin siihen tulokseen että tämä projekti on nyt valmis. Näin järjellä ajateltuna ei ole oikein järkeä enää minun paljon rahaa laittaa autoon koska auton vaihto on pian kuitenkin edessä.

Eli siis tämä projekti päättyy tähän. Koska autoa myytäessä harvoin noista "lisävarusteista" omiaan saa pois jos ne auton mukana myy niin myyntiin lähtevät ainakin Rialin vanteet, Pioneerin 2-Din soitin, vahvistin, subbari, välijäähdytin. Eli jos jotakin kiinnostaa niin tarjota saa. Koko autokin on kyllä myynnissä eli sekin lähtee kun vain hinnasta päästään sopimukseen.

Uuden auton ostolla en pidä kiirettä mutta varmaa on vain yksi asia: Diesel ja neliveto (ja luultavasti VAG-vehje)

Lähetetty: 16.6.2010 17:16
Kirjoittaja Leroy
^ Ihan järkevä päätös....turborahat vaan uuteen menopeliin.Ulkonäöllisesti tämän valmiimmaksi ei 3bg Passatti kyllä tule. Harmi kun olet noin ehdoton tuon nelivedon suhteen...Muistelen, että heitit jossain yhteydessä Touran -myönteisiä kommentteja (Vai olitko se sinä? Jos et, niin unohda tämä). Olisi hienoa nähdä kun ottaisit jonkun vaikkapa mustan Touranin tähän samaan "käsittelyyn" :wink:

Lähetetty: 16.6.2010 17:34
Kirjoittaja Patu
No tuo neliveto on vähän sellainen juttu että kun sillä kerran on talvella ajanut niin ei siitä hevin luovu, ainakin viime talvi oli nelivetoautoilijan unelma-aikaa :)

Touran kyllä edelleen kiinnostaa mutta kun niistä puuttuu niin paljon tavaraa mitä seuraavaan autooni halajan kuten: neliveto, kunnon sport penkit ja sport varustelu (kuten audilla em.S-line tai volkkarilla vastaava).

Joo multa loppui hieman ideat tuon ulkonäön suhteen ja omasta mielestäni se oli valmis ja ei sen paremmaksi olis helpolla tullut ainakin kun arvostaa alkuperäisiä muotoja.

Tehopuolelle olis vielä ollut paljon tehtävää mutta olis heti tarvinnut laittaa +1000€ peliin ja se ei mielestäni nyt oikein järkevältä tuntunut.

Lähetetty: 6.9.2010 23:54
Kirjoittaja Patu
Nyt on Passatti myyty, nyyh nyyh :cry: :cry:

Auto meni Kuopioon joten sen voi bongata sieltä tosin ilman noita Rialeita.

Huomenna lähtee auto tilaus Saksasta MD-Comprexin Dopille. Katsotaan mitä tulee tilalle mutta neliveto ei ole enää kuitenkaan niin ehdoton ja parin koeajon jälkeen tänään uudempi 3C Passatti tippui listalla alaspäin ja Tsekkoslovakian ihme nousi pykäliä ylöspäin... ja se Touran on liian paketti vieläkin mun makuun.

Lähetetty: 23.9.2010 21:56
Kirjoittaja Patu
Uudeksi rakentelukohteeksi pihalle saapui eilen;
Skoda Octavia Combi, vm.2008, 2,0Tdi 103.kW DSG Laurin & Klement varustelutasolla, väri yllätys yllätys musta.

Tänään iskettiin jo vibroa takaluukkuun oikein urakalla...emännältä meinas mennä hermot kun ekan kerran kun näki auton niin oli jo koko takaluukun sisustat tallin lattialla :)

En tiedä uskaltaako tuosta tänne mitään juttua laittaakaan kun on kerran skoora.

Lähetetty: 23.9.2010 22:16
Kirjoittaja Arto Vikiö
Ääh. Ei se ainakaan mua haittaa, vaikka skeida onkin.
Itellä oli tuossa volkkarien välissä kaksi ocua. Toinen oli -08 scoutti ja toinen -04 HB ocu. Molemmat oli tdi koneella.
Kummastakaan ei pahaa sanaa ole sanottavana.

Nooh, ehkä toi HB ocu oli pakkohankinta lomautusten vuoksi. Tykästyin nimittäin todella paljon scouttiin ja nelivetoon..
Sillä tuo nykyinen pasunaa tulikin laitettua.. Siis nelivedon takia ja ehkä tilojenkin puolesta.

Lähetetty: 23.9.2010 22:20
Kirjoittaja Sami Mäkinen
onhan täällä kaikista prokkiksista ennenkin kirjoteltu

Lähetetty: 24.9.2010 8:06
Kirjoittaja Pia
Joo ei kait sitä ny passaa tyrmätä ku kuitenki samaa konsernia. Uus topicci vaan ja juttua kehiin. :)