Farmariautojen irvikuva

Esittele kärrysi tai kerro projekteista täällä
Sore
Viestit: 1
Liittynyt: 4.12.2004 0:19
Paikkakunta: JKL

Farmariautojen irvikuva

Viesti Kirjoittaja Sore »

Tarina Polosta, josta kehittyy toivon mukaan käyttökilpa-auto. Polo löytyi vuonna 2002 syksyllä Parkanosta, jossa se oli toiminut vanhemman rouvashenkilön postissa käyntiautona (kerran viikossa yksi paketti, farmariauto oli ollut tarpeen =D). Korilleen auto oli helmi ja 1.1 litranen kone kuulosti hyvältä. No kyllähän se kotimatkan kestikin..ja kaksi päivää.

No, Poolo seisoikin tanakasti hangessa sen talven ja vielä seuraavan kesänkin..ja syksyn ja keväällä 2004 tuli aika kunnostaa kääpiöitten ruumisauto, kuten tuttavapiiri ystävällistä ilmaisua käyttääkin. Lähipiiristä löytyikin tarkoitusperiin sopiva "Classic-malli", josta saatiin uusi sydän farkkuun (1.3). Samalla alettiin purkaa sisustusta ja muuta ylimäärästä roipetta pois kuleksimasta. Tässä vaiheessa hyllylle joutuivat takapenkki, verhoilut "takakontista", alkuperäinen tuulilasinpesunestesäiliö (lähes 6 litraa, selviää Saharassakin) ym. ylimääräistä mukavuutta parantavaa tekijää.

Auto muutoskatsastettiin menestyksekkäästi ja äänieristyksen puuttuessa sekä rosterisen sivuputken soundin saattelemana kuulen vieläkin katsastusmiehen sanat: En minä tällä Kajaaniin ajaisi... Näillä eväillä sitä kurvailtiinkin sitten kesä ja monta reissua heitettiin. Syksymmällä heräili ajatus että josko tällä voisi ajaa slaalomia (kärpänen puraisi tuossa 2000-luvun alussa ja Opelilla "joutui" ajamaan ensimmäisen 2003). Ainoa rajoittava tekijä olikin vasen jalka kuskin puolella ja oikea jalka apukuskin puolella. Tai ei niissä jaloissa kai mitään vikaa ollut vaan siinä lattiassa joka näytti uhkaavasti häviävän siitä. Pari iltaa siinä vierähtikin, kunnes saatiin uudet palat lattiaa paikoilleen ja sen lisäksi vahvistimme saumoja koko lattian matkalta tulevaisuutta ajatellen. Tallin nurkassa odottivat jo vuoroaan kuppipenkit joitten avulla saataisiin pidettyä nuo hurjat sivuttaiskiihtyvyydet aisoissa.

No, kiirehän siinä tuli, viimeisenä yönä ennen slaalomia oli kuskin penkki paikallaan ja ääniä pehmentämään laitettu 4" Pieksämäkeläinen (jokkispiireissä suosittu "tunin-putki"). Etsiessämme muuten sopivaa pakoputkea auton "kardaanitunnelista" taakse asti, osui käsiimme sattumalta MB Viton tuplaputkihaaroitussarjan toinen putki. Emme uskoneet aluksi silmiämme, mutta putki sopivasta kohtaa lyhentämällä ja kiinnikkeen paikan muuttamalla käy suoraan Polon alle. Ja tuolla gallerian kuvissa olevilla myllynkivillähän ei Polo oikein singahda ja alle paikkansa löysivätkin 13" Votexin ensiasennuskevytmetallivanteet ja jotkut elämää vanhemmat uusiorenkaat.

Ja tulihan sitä vettä Sunnuntaiaamuna kun slaalomia piti ajaa. Noh, suti ja nosti pyörää ainakin. Ensi keväälle onkin tarkoitus tehdä alustapäivitys ja josko sitä vwoimaa alkaisi kutitella jostakin. Myöskin väriä pintaan talven aikana pitäisi keksiä.

Ja vielä huomautus. Tämä on siis käyttöauto, jota rakennetaan hitaasti mutta halvalla. Ja saak***n rumakin vielä.
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Kyllä tuostakin Variantista saisi hienon jos siitä tekisi hienon. Slaalomiin tuskin tarvitse hienoa autoa.... :D
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Viestit: 3119
Liittynyt: 11.11.2003 0:19
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari-Matti Aho »

Tuossa olis hieno:

Kuva
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Vastaa Viestiin