Golopallo rojekti
Golopallo rojekti
Laitetaas tälläsestä ikuisuus rojektista jotain juttua tännekkin = )
Kuvissahan auto on likainen ja tietty kun on kesä ajalta otetut kuvat niin itikan raatoja keula täynnä
Autonhan olen laittanut tämän vuojen helmikuussa, ja ajatuksena oli aluksi että sellasta pientä "tuuninkia" jos vain laittelis, mutta ideoita kun tahtoo tulla niin autoa on aina laitettua silloin kun rahaa on ollut sen verran.
Nykyäänhän autossa on SSW 16" tuumaset huulivanteet, ledivilkut edessä normi xenoksit sekä teho ledit parkkeina. Elikkäs pitäis tuoreemat kuvat saada hommattua tässä.
Tulevaisuudessa ois tarkoitus laskea autoa sen -40mm joka nurkalta ja kahtoa jos ens kesäksi viellä laittelis eteen madaltavat jousilautaset, että olis se ainakin tontissa sen jälkeen = ) Ja tietty olisi tarkoitus maalata osia korin väriin ja jonkin näköistä uutta valo hilpettä ympäri autoa ja jos jonkin näköistä kromi osaa myös Joten rohkeasti saa kertoa mielipitteensä ja ideoita jos vain on niitä =)
Kuvissahan auto on likainen ja tietty kun on kesä ajalta otetut kuvat niin itikan raatoja keula täynnä
Autonhan olen laittanut tämän vuojen helmikuussa, ja ajatuksena oli aluksi että sellasta pientä "tuuninkia" jos vain laittelis, mutta ideoita kun tahtoo tulla niin autoa on aina laitettua silloin kun rahaa on ollut sen verran.
Nykyäänhän autossa on SSW 16" tuumaset huulivanteet, ledivilkut edessä normi xenoksit sekä teho ledit parkkeina. Elikkäs pitäis tuoreemat kuvat saada hommattua tässä.
Tulevaisuudessa ois tarkoitus laskea autoa sen -40mm joka nurkalta ja kahtoa jos ens kesäksi viellä laittelis eteen madaltavat jousilautaset, että olis se ainakin tontissa sen jälkeen = ) Ja tietty olisi tarkoitus maalata osia korin väriin ja jonkin näköistä uutta valo hilpettä ympäri autoa ja jos jonkin näköistä kromi osaa myös Joten rohkeasti saa kertoa mielipitteensä ja ideoita jos vain on niitä =)
Golf Variant 2.0 GL
-
- Viestit: 364
- Liittynyt: 1.12.2009 9:04
- Paikkakunta: Dead city
Nyt en ihan ymmärrä noita valohommeleita, siksi pitää tyhmän kysyä.
Kuvissa ilmeisesti palaa vain pitkät, jotka kaikki ovat xenonia.
Kuvissa eivät pala normaalit lyhyet ajovalot eivätkä parkit? Tai sittenhän minä olen ulkona kuin se tuttu tampoonin naru.
Mitä tapahtuu, kun pimeässä vaihtaa pitkille ajovaloille?
Kun tyhmänä vain mietin noita xenoneiden syttymisviiveitä.
Ihan passeli peli muuten, ei siinä mitään.
Kuvissa ilmeisesti palaa vain pitkät, jotka kaikki ovat xenonia.
Kuvissa eivät pala normaalit lyhyet ajovalot eivätkä parkit? Tai sittenhän minä olen ulkona kuin se tuttu tampoonin naru.
Mitä tapahtuu, kun pimeässä vaihtaa pitkille ajovaloille?
Kun tyhmänä vain mietin noita xenoneiden syttymisviiveitä.
Ihan passeli peli muuten, ei siinä mitään.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Kolmoskolfeissa normaalisti sammuu lyhkäset kun laittaa pitkät, mutta siihen on olemassa hyppylenkki millä saa toimimaan myös pitkien kanssa. ja mahtokos noissa (GL/GTi/VR6) mallisissa umpioissa olla tuossa pitkien heijastimella parkki
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Lumituiskussa lähivalot muurautuvat umpeen kun pitkien xenon ei tuota lämpöä. Kun vaihtaa lyhyille, ei valoja olekaan. Ajaa lyhyillä ja vaihtaa pitkille, tulee reilu 10sek viive että valoa oikeasti tulee. Eli laita nyt ihmeessä se hyppylanka sinne releiden väliin.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Sen verran pitää tässä välissä oikaista tossa kuvassa on oikeasti vain parkit päällä =) ...
Tossa kuvassa on sitten kaikki valot päällä. Auton omat pitkät olen toistaiseksi ottanut pois käytöstä =). Ainut häirittevä tekijä tossakin on että sumuvaloissa on viellä normi lamput paikoillaan, jossain vaiheessa pitäisi hommata yksi xenon sarja lisää. viellä =) ...
Tossa kuvassa on sitten kaikki valot päällä. Auton omat pitkät olen toistaiseksi ottanut pois käytöstä =). Ainut häirittevä tekijä tossakin on että sumuvaloissa on viellä normi lamput paikoillaan, jossain vaiheessa pitäisi hommata yksi xenon sarja lisää. viellä =) ...
Golf Variant 2.0 GL
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Yhden talven ajoin pelkästään auton omilla pitkillä ja totesin samaa xD. Piti sitten tälle talvelle värkätä vähän enemmän valoa keulaan =). Tosin testien mukaan ei Britaxin ämpärin pohjilla tee edes mitään :/ , pitäis varmaan alkaa kattelemaan uusia pitkiä myös tässä että kerkiäs tälle vuodelle viellä = )
Golf Variant 2.0 GL
Parkki on tuolla pitkien heijastimissa (ainakin ex-III gti), mutta en tajunnut ensimmäisissä kuvissa olevan vain parkit päällä. Kuvat jotenkin vääristivät näyttämään, että olisi ihan kunnolliset valot päällä. Ilmeisesti jotkin teholedit tms. (enkä edes sano laittomaksi viritykseksi, sillä sekin varmaan on tiedossa)
Omassa olikin tuo hyppylanka paikoillaan, joten lyhyet paloivat pitkien kanssa samaan aikaan. Ei tullut pimeysefektiä sen vuoksi. Toisaalta lyhyiden xenonien vuoksi normihalogenpitkät vaikuttivat aika onnettomilta, siksi oli niissäkin lopulta xenonit)
Tuossa uudessa kuvassa ei pala omat pitkät ollenkaan, vaan päällä on lyhyet ja lisäpitkät, sekä sumuvalot. Sinulla varmaan on Britaxit 37,5 referenssein, tai joku muu syy on ollut ottaa ne käytöstä pois. Jos niihin laittaisi halogeenipolttimot, niin syttyisi heti jotain valoa pitkille. Eikä nuo Britaxit mitkään ihan onnettomat valot ole, lukemani testin mukaankaan. Vastahan eräs autolehti teki ison testin, jossa nuokin oli testissä. Tosin kaikki värilasiset ovat huonommat kuin alkuperäiset kirkkaat.
Jos noihin sumareihinkin meinasit laittaa xenonsetin, niin kytke ne niin että sammuvat pitkien kytkeytymisen yhteydessä. Muuten etuala jää ihan liian kirkkaaksi, joka heikentää pitkien hyötyä. Toki asia on varmaan tiedossakin.
Omassa olikin tuo hyppylanka paikoillaan, joten lyhyet paloivat pitkien kanssa samaan aikaan. Ei tullut pimeysefektiä sen vuoksi. Toisaalta lyhyiden xenonien vuoksi normihalogenpitkät vaikuttivat aika onnettomilta, siksi oli niissäkin lopulta xenonit)
Tuossa uudessa kuvassa ei pala omat pitkät ollenkaan, vaan päällä on lyhyet ja lisäpitkät, sekä sumuvalot. Sinulla varmaan on Britaxit 37,5 referenssein, tai joku muu syy on ollut ottaa ne käytöstä pois. Jos niihin laittaisi halogeenipolttimot, niin syttyisi heti jotain valoa pitkille. Eikä nuo Britaxit mitkään ihan onnettomat valot ole, lukemani testin mukaankaan. Vastahan eräs autolehti teki ison testin, jossa nuokin oli testissä. Tosin kaikki värilasiset ovat huonommat kuin alkuperäiset kirkkaat.
Jos noihin sumareihinkin meinasit laittaa xenonsetin, niin kytke ne niin että sammuvat pitkien kytkeytymisen yhteydessä. Muuten etuala jää ihan liian kirkkaaksi, joka heikentää pitkien hyötyä. Toki asia on varmaan tiedossakin.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Juuh, kyllähän noi on ns. teholedejä, tollaset "köyhän miehen" päivävalo setti, mutta viellähän noi toistaiseksi on saanut olla keulalla. Mutta kyllä dectanelta noi oikeat päivävalo umpiot olisi kova sana, niin ei tarttis värkätä noitten parkkipolttimojen kanssa =) ... Tuli aikoinaan kokeiltua sitä että ajovaloina oli xenonit ja pitkissä sitten halogeenit, niin ei sitä tienyt sitten ollenkaan oliko sulla pitkät päällä vaiko eikö ollut.kotka kirjoitti:Parkki on tuolla pitkien heijastimissa (ainakin ex-III gti), mutta en tajunnut ensimmäisissä kuvissa olevan vain parkit päällä. Kuvat jotenkin vääristivät näyttämään, että olisi ihan kunnolliset valot päällä. Ilmeisesti jotkin teholedit tms. (enkä edes sano laittomaksi viritykseksi, sillä sekin varmaan on tiedossa)
Omassa olikin tuo hyppylanka paikoillaan, joten lyhyet paloivat pitkien kanssa samaan aikaan. Ei tullut pimeysefektiä sen vuoksi. Toisaalta lyhyiden xenonien vuoksi normihalogenpitkät vaikuttivat aika onnettomilta, siksi oli niissäkin lopulta xenonit)
Tuossa uudessa kuvassa ei pala omat pitkät ollenkaan, vaan päällä on lyhyet ja lisäpitkät, sekä sumuvalot. Sinulla varmaan on Britaxit 37,5 referenssein, tai joku muu syy on ollut ottaa ne käytöstä pois. Jos niihin laittaisi halogeenipolttimot, niin syttyisi heti jotain valoa pitkille. Eikä nuo Britaxit mitkään ihan onnettomat valot ole, lukemani testin mukaankaan. Vastahan eräs autolehti teki ison testin, jossa nuokin oli testissä. Tosin kaikki värilasiset ovat huonommat kuin alkuperäiset kirkkaat.
Jos noihin sumareihinkin meinasit laittaa xenonsetin, niin kytke ne niin että sammuvat pitkien kytkeytymisen yhteydessä. Muuten etuala jää ihan liian kirkkaaksi, joka heikentää pitkien hyötyä. Toki asia on varmaan tiedossakin.
Noi Britaxit on kirkaslasi umpiolla olevat lisäpitkät, kyllähän ne leveyttä näyttää ihan hyvin, mutta se kantavuus jää aika vajaaksi vaikka onkin xenonit niissä, mutta kyllä ne tähän mennessä on asiansa ajanut. Aina sitä saa haaveilla paremmista valoista, kun tulee noita syrjäteitä välissä ajettua missä sitä valoa oikeasti tarvii, eikä vain poliisien kiusaksi =).. Paras yhdistelmähän olisi että kun olisi pituutta ja leveyttä. Ja välissä käytänkin noita Hellan 1000 sumareita pitkien kanssa yhtä aikaa koska noi 1000 näyttää aika pirun leveälle, muttei kovin kauas.
Golf Variant 2.0 GL
Kellään mitä havaintoa tai no kokemuksia sekä mielipiteitähän löytyy aina, mutta niin eli tarkotus ois väsäillä tässä kesän aikana tollanen vhenton keula, eli mitä osia siihen nyt kaiken kaikkiaan tarvii, ainakin:
-Konepelti
-Lokasuojat
-Ns. silmäpelti (mihin tulee valot kiini)
- valot ja maski
- helvetisti asennus juomaa?
-Konepelti
-Lokasuojat
-Ns. silmäpelti (mihin tulee valot kiini)
- valot ja maski
- helvetisti asennus juomaa?
Golf Variant 2.0 GL
- Antti Hartikainen
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.10.2007 1:56
- Paikkakunta: Hyvinkää
Jep, lokarit on samat. Myös alkuperäinen etupuskuri menee heittämällä kiinni, vaikka eivät tismalleen samanlaiset ulkonäöllisesti olekkaan.
Itsellä meni sitä asennusjuomaa, kun tuli ostettua tarvikkeena Venton etupuskuri, joka ei käynyt sinnepäinkään vaikka mk3 Golffiin/Ventoon piti olla --> heivasin roskiin. Sit jäi toi Golffin alkuperäinen puskuri itselle kiinni.
Itsellä meni sitä asennusjuomaa, kun tuli ostettua tarvikkeena Venton etupuskuri, joka ei käynyt sinnepäinkään vaikka mk3 Golffiin/Ventoon piti olla --> heivasin roskiin. Sit jäi toi Golffin alkuperäinen puskuri itselle kiinni.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
Khyl, millä nimellä se nyt onkaan?, kuitenkin siihen missä on jäähdyttäjä, valot ja yms kiinni. Vaikuttais sitten suht mukavalta viikonloppu rojektilta, jos ei tartte kerta purkaa puolta autoa ja sais ilmettä heleposti lisää sitten =) ..Tero Paalanen kirjoitti:Tarkoitat varmaan lukkopeltiä?-Ns. silmäpelti (mihin tulee valot kiini)
Jos tarkoitit, ni sitä ei tartte vaihtaa.
Ainoastaan lamput, maski ja konepelti on vaihdettavien listalla.
Golf Variant 2.0 GL
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
Sami Mäkinen kirjoitti:jos välttämättä haluat vaihtaa lukkopellinkin OEM mielessä niin mulla on ylimääräsenä
, sehän aina riippuu hinnasta xD, koska kuitenkin saan töistäkin hommattua korin osia =D
Viimeksi muokannut Makke.M, 19.5.2011 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golf Variant 2.0 GL
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Viestit: 2582
- Liittynyt: 18.1.2005 23:45
- Paikkakunta: Kauhava
No niimpä xD ... Konepelti jos joltain sattuu nyt löytymään niin sen voisin sitten ihan oikeesti ostaa =)Tero Paalanen kirjoitti:^Samistahan on kehkeytymässä oikeen kunnon kauppamies.
Yrittää myyrä OEM-hengessä samaa osaa joka jo autosta löytyy. (lukkopelti on samalla osanumerolla Golffis ja Ventossa)
Tai no, eihän se mikään Vento-keula ole ellei kaikki keulan osat ole olleet joskus Ventossa paikallaan
Golf Variant 2.0 GL
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
- Antti Hartikainen
- Viestit: 135
- Liittynyt: 9.10.2007 1:56
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
No sitten , no mutta konttorillahan se selviäs parhaiten kun kävis konttorilla kyselemässä, jarruthan pitäis päivittää varmaan VR6 jarruihin... mutta sähköt yms?, pitäis tietty ostaa koko auto missä on just toi 1.8T tekniikka perään tai kylkeen mällättynä...Sami Mäkinen kirjoitti:no siis 1.8T on 150hv... eli Mk3 sarjan tuotoksista käytät VR6 tekniikkaa vertaavuuteen... ei pitäs oleman ongelma...
Golf Variant 2.0 GL
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Viestit: 3400
- Liittynyt: 5.6.2006 22:46
- Paikkakunta: Ulvila-City
jep, jarrut ja muut alusta kilkkeet vastaamaan VR6 mallia... sit tarviit vertaavuus todistuksen volkkarilta...
Kysy konttorilta ja volkkarilta ennen kun teet yhtään mitään
Kysy konttorilta ja volkkarilta ennen kun teet yhtään mitään
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Sami Mäkinen kirjoitti:jep, jarrut ja muut alusta kilkkeet vastaamaan VR6 mallia... sit tarviit vertaavuus todistuksen volkkarilta...
Kysy konttorilta ja volkkarilta ennen kun teet yhtään mitään
Taitaa olla toi tekniikanmuutos sen verran pitkässä kuusessa vielä, että ei tartte ainakaan vähään aikaa olla viellä miettimässä , mutta siis nyt on ajatus että vois ehkäpä tehäkkin tommosen, jos sattuu vahingossa tulemaan sopiva tekniikkka vastaan, niin mikä jottei... =) ei pidä ikinä sanoa ettei koskaan.
Golf Variant 2.0 GL