Sivu 2/4

Lähetetty: 22.12.2011 22:25
Kirjoittaja KEG
Schema & piirilevy ei ole ongelma, ainostaan oikeiden LED:ien löytäminen siihen. Muut tarvittavat kompot ja tarvikkeet kyllä löytyvät.

Uloimmista valoista purettu piirilevy (viimeinen linkki edellisessä postauksessa) ja sen LED:t näyttävät selkeästi olevan Osram:n Multi TOPLED:jä. Onhan se mahdollista, että muillakin LED:illä noita on tehty. Oman auton LED:t vaikuttavat olevan juurikin vastaavat kuin tuossa kuvassa.

Saisitko napattua makrokuvat sun LED-rinkulasta? Kiinnostaisi nähdä mitä siellä on.

Lähetetty: 22.12.2011 23:17
Kirjoittaja Killer
Ei onnistu tällä noksun e7:lla millään. Ja toisekseen valot jo liimauksessa eli huomenna on mahdollisuus laittaa vaikka paikoilleen jos vaan kerkeis tummentaa jossain välissä.

Pitää yrittää nyt joulun pyhinä saada tutkittua/vedettyä johto valolta luukkuun.

Lähetetty: 23.12.2011 13:59
Kirjoittaja KEG
Täytynee varmaa alkaa metsästää sisempiä valoja kun orkkiksiin en haluaisi kajota. Projektia voisi myös tehdä silloin kun löytyy aikaa ja inspiraatiota, jos ny valmiiksi saisi joskus ens vuonna.
Kunhan nyt ensiksi saisi MFD2 + multimedia adapteri(kännykkä, parkkikamera) + kontrolleriprojektin viimeisteltyä
http://tinyurl.com/ctojeoe

EDIT: Perutuskameraa varten olisi kyllä ihan hyvä jos autossa olisi pari pakkivaloa. LED:n vaihto hehkun tilalle paransi hiukan, mutta valotehoa saisi silti olla reippasti lisää. Täytyypä käydä lävitse noita varaosasivustoja välipäivien aikana.

Lähetetty: 23.12.2011 15:28
Kirjoittaja Killer
Varaosahausta ja autovahinkokeskuksesta löytyy noita kyllä myynnistä.

Lähetetty: 24.12.2011 0:17
Kirjoittaja KEG
Kinkkua paistellessa olikin hyvää aikaa etsiskellä valoja ja nyt ne on myös ostettuna. Molemmat sisemmät valot postikuluineen 100€.
Rojekti on nyt sitten virallisesti pistetty käytiin ;)

Lähetetty: 28.12.2011 14:20
Kirjoittaja Killer
Tuossa tuli tutkia netistä VCDS:n ohjauksia ja ilmeisesti onnistuu ottaa sumuvalosta sähköt ja laittaa ne palamaan 12% vakioteholla ja syttyis sitten täyteen tehoon kun laittaa sumuvalon päälle. Näin palaa molemmissa sekä ulommissa että sisemmissä samalla teholla.

Olis pitäny malttaa etsiä se toinen pakkivalo ennen kasaan liimaamista että ois saanu molemmille puolille kirkkaat linssit niin vois tehdä tupla pakkivalotkin. Tämänhän pystyy myös koodaamaan.

Lähetetty: 30.12.2011 15:41
Kirjoittaja Killer
Valot nyt tummennettu ja paikoillaan autossa, mutta johdotus vaiheessa. Ehkä huomenna loppuun asti kytkennät ja toimimaan, mutta vasta sumuvaloina ku ei ole tullut ohjelmointikaapeli + ohjelma vielä.

Lähetetty: 31.12.2011 18:33
Kirjoittaja Killer
Tulipas tänään kytkettyä sisemmät takavalot ja kokeiltua miltä näyttää.
Tosiaan vielä pelaa vain sumuvalona, mutta tulevaisuudessa parkkeina & sumuvaloina. Kaapelia odotellessa :roll:

Kuva

Lähetetty: 31.12.2011 19:12
Kirjoittaja Rikke-93
Mites onko sallittua olla 2 punasta sumuvaloa takana? Joskus joku jossain on mulle inttänyt että takana ei sais olla kahta punasta sumaria, pitääkö paikkansa?

Lähetetty: 31.12.2011 20:05
Kirjoittaja Pasi Häkli
Itelläkin olis semmonen mielikuva ettei kahta takasumaria sais olla, mutta on sellasia alkuperäisenäkin olemassa...

Lähetetty: 31.12.2011 21:33
Kirjoittaja Sami Mäkinen
ei sais olla, mutta monissa uudemmissa autoissa näkee niitä nykyään

Lähetetty: 31.12.2011 21:44
Kirjoittaja Tero Paalanen
Mites onko sallittua olla 2 punasta sumuvaloa takana?
Mulla ois muistikuva et jossakin välissä se oli kielletty, mut nykyään taas sallittu.

Lähetetty: 31.12.2011 23:29
Kirjoittaja AjH
^ Komppaan Teroa, ollut kielletty, mutta nyttemmin mun mielestä sallittu. Peruutusvaloa mietin tässä yhteydessä että olikos sen kahdentaminen edelleen kielletty?

Lähetetty: 31.12.2011 23:41
Kirjoittaja Sami Mäkinen
^ täälläpäin ainakin taksikuskeilla näkee välillä pieniä tuikkuja puskurin alla lisänä... tietty voi sitä napata vakiot pois käytöstä...

Lähetetty: 1.1.2012 12:50
Kirjoittaja Killer
Pakkivalo on vaan apukuskin puolella edelleen ku ei ollut saatavilla toista kirkasta keskiosaa silloin kun oli osina valot enkä viittiny ostaa ehjää valoa rikottavaksi. Tuohon tyhjään sumuvalon reikään ei tule todennäköisesti enää valoa ollenkaan ellen innostu vetämään johtoja ulommasta valosta jotta sais sumuvalon takas normaaliin paikkaan, mutta näytti aika hankalalta ku tutkin asiaa tallilla valoja vaihtaessa.

Lähetetty: 1.1.2012 19:05
Kirjoittaja Riku
Rikke-93 kirjoitti:Mites onko sallittua olla 2 punasta sumuvaloa takana? Joskus joku jossain on mulle inttänyt että takana ei sais olla kahta punasta sumaria, pitääkö paikkansa?
Joo tämmöstä kuullut kanssa mutta neljä vuotta edellisellä Passatil ajaneena niin ei katsastuksessa ikinä niistä mitään sanottu. Mulla ollut kiinni siis kahet erilaiset valot takana ja molemmissa oli kahdet sumarit takana.

Lähetetty: 2.1.2012 20:05
Kirjoittaja KEG
AjH kirjoitti:Peruutusvaloa mietin tässä yhteydessä että olikos sen kahdentaminen edelleen kielletty?
Entisen AKE:n, nykyisen Trafin sivuilla oli aikoinaan "valo-ohje.pdf". Sama doku löytyy vielä täältä
http://www.valoasi.fi/downloads/AKE_valo-ohje.pdf ja sieltä löytyy asetukset valoille.
Kait tämä on vielä lainvoimainen?!?

5.3 Takasumuvalaisin
Vähintään yksi punaista valoa lähettävä takasumuvalaisin on 1.1.1993 jälkeen käyttöönotetussa autossa pakollinen ja niitä saa olla enintään kaksi. Jos valaisimia on vain yksi, on sen sijaittava keskilinjan vasemmalla puolella. Mikäli valaisimia on kaksi, on niiden sijaittava symmetrisesti, mikä aiheuttaa niiden välille vähimmäisetäisyysvaatimuksen, jotta niitä ei voida tulkita yhdeksi ajoneuvon keskilinjalle asennetuksi valaisimeksi.

5.4 Peruutusvalaisin
Peruutusvalaisin on pakollinen 1.1.1984 jälkeen käyttöönotetuissa autoissa ja niitä tulee olla joko yksi tai kaksi kappaletta.


Tämän pohjalta parkkien ja peruutusvalojen tuplaukset olisivat OK, mutta vaaditaanko noihin valoihin jotkut leimat tjmsp.

Lähetetty: 3.1.2012 11:37
Kirjoittaja AjH
Kyllä, E-merkki ja merkintä että valaisin on tarkoitettu juuri kyseiseksi valoksi.
Näistä merkeistä löytyy lista jostain Ake/Trafi-sivuilta myös, ja varmaan muutamasta paikasta netistä muutenkin.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline *skyline valo

Lähetetty: 26.1.2012 16:29
Kirjoittaja Killer
Nyt on saatu valot paikoilleen ja koodattua vcds:llä sumuvalot palamaan 15% teholla ja palanut polttimokysel otettu pois päältä, mutta siltikin tietokone herjasi palaneesta polttimosta.
Tilasin sitten JS-tuningista Ba15S johtosarja varoitusvalon poistajalla

Kuva

ja kaikki ongelmat loppui ainakin parin minuutin testin perusteella.
Tässä tämän hetken kuvaa takapäästä ja tiedetään että pitäis pestä, mutta täällä ollu tämä viikko yli 20ast pakkasta niin viitsi.

Kuva

Ja tässä kuva kun sumuvalot päällä

Kuva

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 28.1.2012 0:21
Kirjoittaja KEG
Hyvältä näyttää, oikein hyvältä :)

Sain juuri purettua omat valot atomeiksi ja seuraavaksi sitten pitänee ottaa hiukan mittoja piirilevyn tekoa varten. Aluksi aioin tehdä tupla-LED:senä valot (parkki/jarru + vilkku), mutta noita dual-LED:jä ei oikein järkevästi saanut tilattua (hinta), joten nyt tulee vain punaiset valot. Ohjauksen ajattelin tehdä hiukan erilailla eli sumuvalo säilyy hehkupolttimolla ja sisempiä valoja tulee ohjaamaan erillinen mikrokontrolleri (PIC). Jos ja kun viitseliäisyyttä riittää niin jarruvalot pitäsi tuplata noille sisemmille valoille myös. PIC:llä voi helposti tehdä kirkkauden säädot ja muut tunaukset sekä erinäisiä efektejä kunhan ekaksi saa peruspalikat kasaan ja toimimaan.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 28.1.2012 12:57
Kirjoittaja Killer
Näin itsekkin ajattelin ensin että parri/jarruvalona, mutta kun tutkin tuota johdon vetoreitiä tuonne takaluukkuun niin ei vaikuttanut kovin helpolta. Siksi päädyin tuohon ratkaisuun. Oisin tehny tupla pakkivalot jos oisin löytäny sopivan edullisesti toisen kirkkaan sisäosan.

Mistä otat sähköt niille ja miten tuota PIC:ä ohjataan? Rakennatko suoraan piirilevylle tuon can-väylän palaneen polttimo testauksen vai hommaatko esim tuollaisen väliboxin?
Oletko tutkinu vielä johtoreittiä tuonne takaluukkuun?
Sedanin konttiin ois paljon helpompi ollu viedä johdot ulommilta.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 28.1.2012 15:19
Kirjoittaja KEG
Ahdas paikka tuo reitti takaluukulle on ja liikoja en haluaisi lähteä purkailemaan. Katsotaan mitä tuleman pitää.

Sähköt ajattelin ottaa jostain mistä saisin jatkuvaa 12v (ainakin alustavasti näin) ja tämä saattaa vaatia uutta johdotusta luukulle. Jos tuo täytyy tehdä niin samalla vedän sitten varmuuden vuoksi jarru, parkki ja vilkku ohjaukset luukkulle saakka. Ovatpahan sitten siellä vaikka eivät tulisikaan käyttöön.

Ihan alkuksi ajattelin kuitenkin käyttää sähköä rekisterikilven valoilta. Tarve olisi noin 0.6A 12V (noin 7W, sis valot+muut elektroniikka), joten tuon määrän voinee ryöstää ilman suurempia murheita. Pieni "ongelma" on siinä, että sähköt katkeavat PIC:ltä samantien kun virrat sammuvat tai valoautomatiikka katkaisee ne. Halu olisi ajaa PIC hallitusti alas sammutustilanteessa (esim valojen himmennys, etc...). Käynnistys OK myös kilven valoilta.

Sumuvalo säilyy omalla paikallaan, joten siihen ei tarvitse koskea lainkaan.

Pöydällä lojuu muutamia PIC16F876A, joita on tullut ennenkin käyttyä ja nyt sopivasti tyhjän panttina (vaan yhtä tarvitaan). Softaa täytyy alkaa plänäillä myös, jotta saan kaikki aluksi työpöydällä toimimaan.

LED:t olisi tarkoitus pistää 2kpl sarjoina, 10kpl rinnan per valo ja jokaista kahden LED:n sarjaa voi ohjata erikseen. Niiden sähkö tulisi 5V regulta toisin kuin siinä mitä sinulla on. Siinä on 5kpl LED:jä sarjassa, 4 rinnakain ja sähköt 12V:sta.

Toivottavasti kaikki lumi ei olisi sulanut pois ennen kuin projekti olisi asennusvalmis. Tätä tehdään vähän silloin kun siltä tuntuu...

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 10.2.2012 17:57
Kirjoittaja KEG
Jotain saatu aikaiseksi...

Valojen LED-rinkula
http://img545.imageshack.us/img545/1975/ledring.jpg

Piirikaaviot ja printit
http://www.mediafire.com/?w6s8mnwt5n7m7hq
http://www.mediafire.com/?6lm4wz6sy17qv0y

Demo työpöydällä (laatu ei kyllä päätä huimaa mutta kuitenkin)
http://img854.imageshack.us/img854/5402/zd9u.mp4

Sitten täytyy alkaa vaihtamaan valoja paikoilleen ... ja myöhemmin voisi avata ihan oman topicin ja siirtää nämä modaukset sinne. Tässä kohtaa täytyy jo sanoa kiitokset Killer:lle inspiraatiosta :)

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 11.2.2012 13:05
Kirjoittaja Killer
Tollahan saa ohjelmoitua asiallista toimintaa noille valoille!!
Laitat vielä ajossa vilkkumaan noi valot tolleen :roll:

Kiitän. Hyvä että joku muukin saanut inspiraatiota meikän tekemisistä....

EDIT: luin vanhempia postauksia ja löysin vastauksen

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 11.2.2012 13:30
Kirjoittaja Sami Jalonen

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 13.2.2012 16:50
Kirjoittaja KEG
Sami Jalonen kirjoitti:Eiks toi oo jo nähty?
Jo vain :)

Olipaha vaan demo ja käyttöön tulee hyvin vaatimaton efekti, jolla ei ole tarkoitus herättää mitään suurempaa huomiota, sellainen "soft start" valoille.

EDIT: Siellä lepäävät eli projekti saatettu loppuun.

Parkkivalot:
http://img442.imageshack.us/img442/9694/parkkivalot.jpg
Parkki + sumu + peruutusvalot:
http://img31.imageshack.us/img31/9540/p ... svalot.jpg

Ja jos joku haluaa alkaa rakennella itse ja etsiskelee sopivia LED:jä niin sellaiset ovet esim nämä.
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... =75-104-72
- LED 617nm aallonpituus (punaoranssi/amber)

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 4.4.2012 11:18
Kirjoittaja Killer
Tuli myytyä nuo Dotzit pois ennenkuin kerkesivät allekkaan ja tilalle tulee Kahn RS-S 18x8 2kpl ET37 ja 2kpl ET33. Renkaiksi tulee varmaan 225/40/18, merkki ja malli vielä mietinnässä.

Kuva

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline

Lähetetty: 15.5.2012 7:09
Kirjoittaja Killer
Nyt kun on kesärenkaat alla niin laitetaas pari kuvaa kesäasusta.

Kuva

Edessä tosiaan vanteet 8x18 ET37 225/40/18 renkailla.

Kuva

Takana muuten sama, mutta ET33

Kuva

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 16.5.2012 7:23
Kirjoittaja kotka
Kivan yksinkertaiset vanteet, mutta auto oikeastaan huutaa hiukan maanläheisyyttä.
Eli pieni sievä madallus sopisi mukavasti vanteiden pariksi.
Ja takavannehan mahtuisi vielä hiukan ulommaksi, eli spaceria väliin..

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 18.5.2012 7:49
Kirjoittaja Killer
Kyllä tässä on mietinnässä joku 35 tai 40mm kiinteä alustasarja. Paras jos löytäis 45/40 sarjan. Ei jäis keulimaan.
Noita halppissäädettäviä en tähän laita eikä viittis touhu tonniakaan sijoittaa.
Takalimppuja oon miettiny, mutta jos madaltaa niin alkaa takakaariin ahistaa töyssyissä ulommas tullessa.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 18.5.2012 9:08
Kirjoittaja kotka
Älä laita kiinteää, jos ei ole 100% varmuutta siitä. Monesti kiinteä sarja jättää auton keulimaan tai asennon tyytymättömäksi. Jos mitenkään on mahdollisuutta, niin panosta vain kerralla säädettävään, niin saat ajoasennon kohdilleen.
Eikä kohtalaiseen korkeussäädettävään ihan sitä touhutonnia mene, puolet siitä melkein riittää.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 19.5.2012 13:58
Kirjoittaja Killer
Kaikkia noista on tullu kokeiltua ja jos vaan raskis investoida niin akseli kSport/D2 yms ois se mikä alle menis. Kiinteä siitä hyvä että siinä jousi ja iskari sopivat keskenään hyvin, kun taas perus korkeussäädettävissä alustoissa on joustot kompromisseja kun haetaan sopiva madallus. Tahtoo olla ettei ole sisäänjoustoa ja ulospäin heittää.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 25.5.2012 11:53
Kirjoittaja kekkis82
itsellä 3c:ssä v-maxx ja se toimii ihan hyvin

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 16.6.2012 8:20
Kirjoittaja Killer
Passatti katsastettu ja leima tuli kerralla. Ainoastaan sanomista oli etuikkunoiden kalvoista, ku meinas etti niitä sais olla, ei kuitenkaan merkannu mihinkään tai sanonu edes asiasta toista kertaa. Takavaloistakaan ei puhunu mitään.
Savuarvokin oli kohdallaan: 0,04. Kierroslukemaa eivät saanet millään mitattua.....
Ite huomasin että apukuskin puolelta alatukivarren etummainen pusla on vähä väljä, selvis miksi joskus kolisee kun ajaa sorateitä. Pitää laittaa vaihtoon.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 15.2.2013 12:57
Kirjoittaja Killer
Passattiin pitää tehdä vähän huoltoja tässä ihan lähipäivinä / aikoina.
Eilen vaihdettiin kuskin ulomman vetonivelen suojakumi ja samalla huomattu että iskari sökö (nesteet ulkona), joten kaverilta varastosta lunastin KW var1. Pitää nakata alle joku päivä.
Maanantaina menee DPF vaihtoon, kk päästä jakopää vaihtoon ja takajarrut (levyt/palat) pitää myös uusia lähiaikoina.
On se autoilu ihanan halpaa 8)

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 15.2.2013 16:49
Kirjoittaja Pasi Häkli
Killer kirjoitti:kaverilta varastosta lunastin KW var1. Pitää nakata alle joku päivä.
Perhana sinäkö sen kooween veit mun nenän edestä, joka tossa oli myynnissä hetki sitten :twisted:

Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 15.2.2013 16:57
Kirjoittaja Pia
Ja mun nenän edestä!!!! :D

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 15.2.2013 16:59
Kirjoittaja Pasi Häkli
Jumalauta! Tuplavitutus! :mrgreen:

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 15.2.2013 22:20
Kirjoittaja Pia
Pasi Häkli kirjoitti:Jumalauta! Tuplavitutus! :mrgreen:
Haha! Todellaki!! :lol: :lol:

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 15.2.2013 22:25
Kirjoittaja kotka
Minä hännänhuippuna, joten kysyttyä tavaraa..
No kun ei kw:tä onnistunut saamaan, niin hätäratkaisuna tuli hankittua Jomilainen "laatutuote"

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 15.2.2013 22:38
Kirjoittaja Pasi Häkli
^ Varmaan yhtä hyvä laatutuote kuin tänään ajamassani uuskorisessa(2009) audi a4:sessa. Siinä oli FK:n coiloverit ja auto todella tontissa. Jestas sitä etuiskareiden "lotinaa" ajossa..

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 16.2.2013 10:10
Kirjoittaja Killer
En varmasti ostanu kummankaa nenän edestä :D
Kaveri on pari kertaa viimeisen vuoden aikana kaupannu mulle ku nähty marmorilla. Ei missään ollu koskaan julkisessa myynnissä. Nyt hinta kohtasi mun mielestä tuossa n.30tkm nähneessä alustassa, joka oli luokkaa todella edullinen.

Toi dpf olisi lähteny autosta vaihtamisen sijaan jos Findieselin Arttu olisi voinut poistaa sen tämän kuun aikana. Kesään ois menny aika eikä uskaltanu kokeilla sinne asti tuolla 81g täytöllä.
Onneksi ebaystä löytyi kohtuu edullisesti uusi, 416€ toimitettuna kaikilla tarvittavilla asennustarvikkeille.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kesäkuvia)

Lähetetty: 19.2.2013 9:26
Kirjoittaja Killer
Ja v...u s....tana p...le :evil: :evil: :evil: :evil:
Ei sitten menny ku strömsöössä toi dpf:n vaihto. Oli aivan väärä osa, ei varmasti passaa edes 3c passattiin vaikka guntterin ilmoituksessa kerrottiin soveltuvan 3C BMP:n.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (madallettu)

Lähetetty: 2.3.2013 8:24
Kirjoittaja Killer
Tuli vaihdettua KW var1 poislukien takaiskarit ku alapultit ei auennu edes pulttipyssyllä. Pitää vaihtaa vaikka talvilomalla tai sitten kesällä. Varjo vähän hämää takapäätä, ei ole rengas kaaren sisällä. Juuri näkyy ilmaa renkaan ja kaaren välissä edessä ja takana. Edestä lasketaan vielä pari kierrosta sopivamman asennon saamiseksi.
Xenonit vaan näyttää nyt n.10m päähän keulasta. Pitää varmaan säätää taka-akselin tunnistinta ylemmäs niin palautus säätö.

Kuva

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (madallettu)

Lähetetty: 2.3.2013 9:33
Kirjoittaja kotka
Olisiko mahdollista saada vähän parempaa sivukuvaa, kun tuossa varjo häiritsee?
Paljonko sitä madallusta tuossa on, eli mitat kaaresta renkaan keskelle?

Onnistuuko tuo xenonien säätö noita säätötankoja säätämällä, vai pakkosäädöllä valoista? 3BG:stä piti säätää valoista, ainakin kun oli reilumpi madallus kyseessä.

Talvivanteiden specsit? (Koko/leveys/et). Ja jos saisi niistäkin sivukuvaa..

En minä muuten, mutta alustaoperaatio odottaa omaanikin, niin saisi hiukan etukäteismiettimistä.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (madallettu)

Lähetetty: 3.3.2013 8:50
Kirjoittaja Killer
kotka kirjoitti:Olisiko mahdollista saada vähän parempaa sivukuvaa, kun tuossa varjo häiritsee?
Paljonko sitä madallusta tuossa on, eli mitat kaaresta renkaan keskelle?
Onnistuuko tuo xenonien säätö noita säätötankoja säätämällä, vai pakkosäädöllä valoista? 3BG:stä piti säätää valoista, ainakin kun oli reilumpi madallus kyseessä.
Talvivanteiden specsit? (Koko/leveys/et). Ja jos saisi niistäkin sivukuvaa..
En minä muuten, mutta alustaoperaatio odottaa omaanikin, niin saisi hiukan etukäteismiettimistä.
Pitää ottaa kun on saanu pestyä niin viittii ottaa parempia kuvia.
Ei onnistunutkaan säätää pelkästään tangoista, kun ei ollutkaan kuin 1 reikä ellei poraa uusia (tangot muovia)
Talvella on 18x8,5 et43 225/40

Meillä kolisee alustassa edessä jokin mikä häiritsee.
Alatukivarren etu/taka puslat vaihdettu jo uusiin, KW:n alusta vaihdettu vakion tilalle ja samalla myöskin yläpään laakerit. Tällä parani suuntavakavuus maantiellä ja tuli paljon jämäkämpi ajettava.
Tämän jälkeen pari pari päivää oli hiljaista, mutta nyt alkoi kolina uudestaan.
Ääni kuuluu vain terävissä koloissa ja hiljaisessa vauhdissa. Aivan kuin metalli hyppisi 2 kappaleen välissä.

Oliskohan nuo "koiranluut" menny vai oisko vakaajan koripuslat?

EDIT: Tarviiko muuten vaihtaa lyhemmät koiranluut madalluksen yhteydessä ettei vakaaja osu alatukivarteen?
Olin alustaa vaihtaessa katsovinani että jää kyllä todella lähelle.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (madallettu)

Lähetetty: 3.3.2013 11:36
Kirjoittaja petaso
Oisko vetarissa löysää. Mulla ainakin siitä kolisee tien kiharoissa 3bg:ssä kun sisempi nivel on väljä. Samoin kun kääntää renkaat ääriasentoon käännöksissä.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (madallettu)

Lähetetty: 3.3.2013 15:40
Kirjoittaja Killer
Tuossa asiaa taas tutkittuna auton alla ja ajamalla niin ääni kuuluu vain kun ajetaan suoraan tai todella hitaasti kääntyessä. Jos nopeutta vähänkään että auto kallistuu niin ei kuulu mitään vaikka kuinka pomputtaa.
Kallistuksenvakaajan koripuslat päästää vakaajan liikkumaan jonkin verran pitkittäissuunnassa kun vääntää lenkillä alatukivartta vasten.

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (madallettu)

Lähetetty: 4.3.2013 11:53
Kirjoittaja Killer
Onko näissä hammastangolle omat puslat ettei pääse "hyppimään"?

Re: Passat Variant 3C 2.0TDI DSG -06 Sportline (kolisee)

Lähetetty: 8.3.2013 12:27
Kirjoittaja Killer
Eilen kokeiltu ilman koiranluita niin kolisee samanlailla kun vakaaja "irti".
Vakaaja on kyllä kuskin puolella todella lähellä alatukivartta. Väliä ehkä 1,5cm ja apukuskinpuolella n.3,5cm.
Onkohan tämä normaalia? Vai onkohan vakaaja vääntyny?
Voiko joku mitata omasta molemmat puolet ja kirjoittaa tänne.