Acv nostajat.

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Acv nostajat.

Post by msjn »

Tietääkös kukaan miten venttiilin nostjien vian pystyy toteamaan? Tuo acv nakuttaa alle 1500 kierrosella ja kuuluisi tulevan venttiilikopasta. En haluais kaikkia nostajia vaihtaa vai onko näin tehtävä? Onko pahat vaihtaa?
Jürgen
Posts: 88
Joined: 15.12.2010 21:20

Post by Jürgen »

Eihän se nakutus vaan kuulu alipainepumpusta? Venakopan suunnalta sekin mekkala kuuluu.
T-4 2,5 tdi -97/00
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Post by msjn »

En usko että tälläkertaa on alipainepumppu kysessä. Kuuluu pikemminkin nafta pumpun päästä konetta. Pitää ottaa vähän suojia auki jat tutkia. Tuota en kyllä tiedä miten nostajat testataan.
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Post by msjn »

Selvisipä kolinan syy. Naftapumppu löysällä. Heiluu pulttien varassa. Eipä taida saada kiristettyä ilman hihnan irroitusta?
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

http://vwts.ru/forum/index.php?showtopic=142597

Ei paljoa ole tiellä, jos pois otat niin älä koske alimmaiseen säätöpyörään, merkit kohdalleen ja värikynällä lisämerkit niin pysyy kohdallaan eikä vaadi säätöä.
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Post by msjn »

Täytyy yrittää avata varovasti ja merkitä hyvin. Pumpun hihnapyörän joutuu kyllä irroittamaan kun pultin ovat sen alla. Onkohan siinä pumpun akselissa kiilaa tai meneekö muuten vaan yhteen kohtaan? Enpä oo tällaiseen vikaan ennen törmännyt että pumppu olisi irronnut...???
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

Kuvia löytyy haulla, jos niistä olisi apuja, remmit olen vaihtanut useita kertoja en tuota pyörää irti ottanut.

http://www.alexdiesel.com/specials/?s_id=527
Last edited by as on 7.5.2011 13:37, edited 2 times in total.
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Post by msjn »

Näyttäis noissa kuvissa olevan kiilalla ja tollaisella uritetulla akselilla. Otan huomenna irti ja katson. Korjaamolle sitten jos pahasti menee pieleen. :?
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Post by msjn »

Nyt tuli vika korjattua. Yksi pumpun kiinnitys pultti oli poikki ja kaksi löysällä. Olivat kuluneet jo kannan juuresta aika ohuiksi. Olisi pian irronnut kokonaan. Nyt uudet pultit lukitteella paikoillaan ja portteri käy nätimmin kun ikinä minun aikanani. Ajoitus taisi mennä inan myöhäiselle kun tuntuu vähän laiskemmalta kuin ennen. Pitää viedä jollekkin säädettäväksi.
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

Käännä sitä alapyörää ylöspäin, hienosäädön voi siitä tehdä, kokeile akunkenkää irti jos nollaisi entiset arvot?
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Post by msjn »

Pitää kokeilla sitä vielä. Miten kauan akunkengän pitää olla irti? Tossa remontin aikana tais parituntia olla maa johto irti.
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ei sitä tarvi nollailla mitenkään.. =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
msjn
Posts: 26
Joined: 2.9.2010 17:03

Post by msjn »

Ok. Hyvältä tuo muuten tuntuu mutta yläkierroksilla tuntuis olevan puhtia vähemmän kuin ennen. Liekkö sitten myöhäisellä.
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

viewtopic.php?t=6518

On noita ohjeita annettu ennenkin, kokeile ensin sitä helpointa ja käännät alimmaista pyörää, saa vähän säädettyä ennakkoa.
Post Reply