T5:seen jousia ja iskareita

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
cordo-00
Posts: 267
Joined: 2.11.2010 11:59

T5:seen jousia ja iskareita

Post by cordo-00 »

Toinen takajousi on poikki ja iskaritkin taitaa olla vähintään 270tkm ajetut (ainakaan mitään merkintää vaihdosta ei löydy tuohon mennessä). Eteen on muistaakseni vaihdettu 150tkm sitten. Ilmeisesti tuonne taakse pitäis uusia iskarit ja jouset. Vai voisko noi iskarit mennä vielä 200tkm? Erityisemmin en ole huomannut moittia tuota alustaa normaaliajossa. Tai onhan se tietysti vähän kiikku mutkateillä ja tuulikin heiluttelee.

Joka tapauksessa jos takaiskarit tulen uusimaan, madaltavat voisi olla yksi vaihtoehto. Mulla löytyy jo yksi kivireki (Cordoba -35mm), joten tällä toisella autolla pitäis päästä huonommillekin teille eli ei mitään -100mm madallusta. Kaupasta näyttäis löytyvän -30mm madallusjousia. Kannattaako näitten jousien kanssa käyttää lyhyempiä iskareita vai normeja? Löytyykö madallusjousia, jotka madaltaisivat vähemmän kuin -30mm?

Ilmeisesti T5:ssa on samanlainen keulan korkeudensäätö kuin T5:ssa, vai onko? Jos keulaa tiputtaa, niin ilmeisesti kulmat pitää säädättää. Pohjaako alusta (öljypohjako matalin kohta?) helposti noilla vakio iskareilla ja jousilla?

Eli haen pientä madallusta ulkonäöllisistä syistä ja lisäksi pientä napakkuutta ajettavuuteen. Renkaina on vakio 215/65-R16, joten ulkonäöllisestikään noiden renkaiden kanssa ei kannata paljon tiputtaa. Asumme taajaman ulkopuolella, joten autolla ajetaan huonommillakin teillä ja lumessa.

Ehdottakaa jotain hyviä (myös kestäviä) vaihtoehtoja. Tavoitteena olisi kuitenkin päästä vähintää 200tkm seuraavilla jousilla. Kuulemma alkuperäiset jousetkin katkeilevat helposti, jos ei ole vahvistettuja. Auto on bussi-varustuksella, joten omamassa on 2,5t.

Harmillisen vähän näyttää olevan T5-kuskeja vielä tällä palstalla.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

T4:sessa on vääntövarsijousitus etupäässä, T5-mallissa on McPherson-tyyppinen jousitus. Eli ei ole samanlaiset.
Jos madaltaa niin kulmat kannattaa aina säätää. T5-mallissa öljypohja on aika hyvin suojassa, apurungon etuosa menee sen öljypohjan etupuolelta ja suojaa jonkinverran. Vakioalustan kanssa pohjaamisia tuskin tapahtuu kovin helposti. Mutta sen nyt todennäköisesti jo tiedät, jos omistat T5:sen ja olet sillä ajanut enemmän kuin 5 metriä.

T4 mallissa ne takajouset katkeili koko ajan, T5 mallissa ongelma ei ole niin yleinen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Jürgen
Posts: 98
Joined: 15.12.2010 21:20

Post by Jürgen »

Mulla on nyt 2:sta T-4:stä kokemusta eikä yhtään katkennutta jousta...
T-4 2,5 tdi -97/00
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Usko pois, kyllä niitä menee ja paljon. Lähes joka kerta kun T4 tulee vaikka katsastustarkastukseen niin saa kirjottaa että takajouset poikki. Sieltä menee se pieni alakiekura poikki, tavis-silmällä katsottuna voi näyttää äkkiä ehjältäkin...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
cordo-00
Posts: 267
Joined: 2.11.2010 11:59

Post by cordo-00 »

Hyvä, että palstalta löytyy kuitenkin T5-asentajia.

Eli tarkoittaako tämä sitä, että T5 etupäätä ei pysty madaltamaan "ruuvaamalla" kuten T4:sta? Meinasin tuolla pohjaamisella, kun on vakioiskarit ja -jouset, minkä jälkeen tiputetaan "ruuvaamalla". Joo eihän vakioasetuksilla tietenkään pohjaa.

Jos tuo etupään madallus onnistuu ainoastaan etujouset vaihtamalla, niin jätän sen tekemättä ja hommaan taaksekin vakiot. Halvimmillaan pääsisin, kun uusisi yhden jousen sen katkenneen tilalle.; kustannus 80€. Jos taas hifistelisi ja vaihtaisi molemmat takajouset ja -iskarit, kustannus olisi 320€. Kumminkohan tuo kannattaa tehdä? Onhan vielä vaihtoehto vaihtaa vain molemmat jouset, 160€. Äkkiseltään luulisi, ettei takaiskareilla niin suurta vaikutusta ajoon ole, koska paino on kuitenkin etuakselin päällä. Mutta voi olla harhaluulo.

Tarvikeliikkeestä saisi tosiannkin noin 80€ vahvistettuja ruotsalaisia jousia, kuulostaako hyvältä. Monroen iskarit maksais 80€. Onko parempia merkkiehdotuksia?

Pitääkö kulmat suunnata, jos taakse vaihtaa jousen ja iskarin?
magai
Posts: 21
Joined: 2.5.2011 17:49

Post by magai »

T5:ssa ei ole vääntosauvaa keulassa, vaan mcpherson. Itsellä eibach madallusjouset t5, madallusta tuli 40mm, ja ajettavuus parani. Ei ole mikään kivireki, mutta on kuitenkin jämäkkä. Vakio iskareilla, pakettiauto. Bussiin voi olla vaikeampi löytää madallusjousia kun se painaa vähän enemmän, en tiedä mutta luulen niin. Kyllä pyörien suuntaus kannattaa tehdä kun vaihtaa jousen/jouset. T5:ssa ei ole kuin aurauksen säätö, kummassakin päässä.
cordo-00
Posts: 267
Joined: 2.11.2010 11:59

Post by cordo-00 »

Jaahas, kuulostaa siltä, että madallus jää tältä erää tekemättä. Kunnollinen sarja luultavasti maksaisi yli tonnin. Pitää kait tehdä niin, että ostan pelkän jousen ja vaihtaessa pitää tutkia iskarin kunto. Jos iskari on löysä, pitää sitten hommata uudet. Periaatteessahan iskarin kunnon pitäisi huomata hyppäämällä koukun päälle ja pois. Heilunta pitäisi varmaan pysähtyä parin liikkeen jälkeen.

Kuinka iskarin yläpää on kiinni? Pitääkö se aukaista yläpuolelta eli kontista?
Jürgen
Posts: 98
Joined: 15.12.2010 21:20

Post by Jürgen »

Pasi Häkli wrote:^ Usko pois, kyllä niitä menee ja paljon. Lähes joka kerta kun T4 tulee vaikka katsastustarkastukseen niin saa kirjottaa että takajouset poikki. Sieltä menee se pieni alakiekura poikki, tavis-silmällä katsottuna voi näyttää äkkiä ehjältäkin...
Nyt 5 vuotta noilla ajellut eikä kertaakaan tarvinnut vaihtaa, ainakaan katsuri niistä ole mitään huomauttanut...
T-4 2,5 tdi -97/00
User avatar
Patse
Posts: 435
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Mulla oli molemmat poikki kun ton auton ostin, katsastuksessa hylsy..

Nyt 2 vuoden jälkeen oli taas toinen poikki (auto hiukan kenollaan niin katoin tilannetta..), katkasin toisenkin ja laitin katkasun ylöspäin niin ei näy leimalla :lol: Jos tunkkaa korista tarpeeks ylös niin toi jousi/jouset irtoo. Mutta todellisuudessa on auto pyörät jo ylöspäin kun noi jouset lentää tuolta pois, saa aika hypyn ajaa että irtoovat..

Noita on vahvempiakin, joissa paksumpiaa tavaraa noi pikkukiekurat, symmetrinenhän se jousi on ylä ja alapäästä. Ne on varmaan jotain nelivetosen jousia/vahvistettuja. Tartteis ostaa uudet tollaset, toi oli tollanen nopee "väliaikanen" katsastus fixaus. Matala on.. 8)
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
Kleinbus_führer
Posts: 63
Joined: 4.8.2008 4:00
Location: YLÖJÄRVI

Post by Kleinbus_führer »

http://www.dcperformance.co.uk/cheap/29 ... 267-1.html

Tulipa hankittua tuollainen setti omaan 128KW 2WD T-5:seen. Ei kylläkään tuolta putiikista. Pistelen tänne käyttökokemuksia kunhan saan sen tuossa kesäkuun puolella asennettua
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
eddy65
Posts: 1
Joined: 2.6.2011 23:24

vw t5 jousia ja iskareita

Post by eddy65 »

tietääkö kukaan mistä löytys edullinen alustasarja t5.. :(
cordo-00
Posts: 267
Joined: 2.11.2010 11:59

Post by cordo-00 »

Fixus-ketjusta saa ruotsalaisia T5:n normijousia 5v takuulla. Ovat kylläkin 20-30€ kalliimpia kuin samat jouset toisesta tarvikemyymälästä.
User avatar
Kleinbus_führer
Posts: 63
Joined: 4.8.2008 4:00
Location: YLÖJÄRVI

Post by Kleinbus_führer »

Kleinbus_führer wrote:http://www.dcperformance.co.uk/cheap/29 ... 267-1.html

Tulipa hankittua tuollainen setti omaan 128KW 2WD T-5:seen. Ei kylläkään tuolta putiikista. Pistelen tänne käyttökokemuksia kunhan saan sen tuossa kesäkuun puolella asennettua
Nunniin, eli vihdoin sain aikaiseksi asentaa ton H&R coilover setin. Asennus auton alle valmiiks kasattuna pakettina muutaman tunnin homma ja ei mitään vaikeata.
Vedin sen heti miltei maximi tonttiin testatakseni sen maksimi madalluksella. Menihän se aikas tonttiin mut ehkä siihen kohta silmä tottuu kun ennen oli tuollainen 4x4 look. Täytyy sitä nostella tunteen mukaan kun tulee enemmän kokemuksia ja ennen talvee ainakin. Ihan ookoolta toi tuollainkin tuntuu ajella vaiks ei oo kulmiakaan vielä säädetty eikä iskareiden tehoihin kajottu, nekin kun on tuossa setissä säädettävissä. Ihan kaikissa olosuhteissa en sitä ole vielä testannut. Renkaina vielä tällä hetkellä 255/55R17. Ensi viikolla menee alle 8.5x20et 35" ja 10x20 et 45 vanteet 255/35x20 gummeilla ja niiden jälkeen kulmien säädöt ja kerron sitten lisää tuntumista.

Image

Image
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Takapää jäi selvästi aika korkeelle...?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Patse
Posts: 435
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Pakettiauto, jos siinä on pieni kuormavara..
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
Kleinbus_führer
Posts: 63
Joined: 4.8.2008 4:00
Location: YLÖJÄRVI

Post by Kleinbus_führer »

Pasi Häkli wrote:^ Takapää jäi selvästi aika korkeelle...?
Juu niihän toi jäi ja siel on viel reilut säätövarat ja 20" tuumaisien sopivuudelle taattava. Ja onhan sillä eestin kaljareissutkin heitettävä. Mut ottelen kuvia ja ajotintumia 20" rimssien asennuksen jälkeen.

Juu vanne asennuksen ja kulmien säädöissäkin jo käyty.
Tuntuma ei hassumpi ajossakin tiessä kiini kuin tauti eli alusta toimii kun henkilöautossa moitteetta 128kw T5 ssa kun on toi takavakaajakin vakiona ja vielä järeempää sorttia. Hieman rengasääniä takatilassa kuminaa lisää (pakun vanerointi) mutta sen eteen ei ole ehättänyt viel mitään tekeen mut tarkoitus on kyllä, materiaalitkin hankittuna. 10X20 ET 45 ajattelin aluksi taakse mutta kyllä sellanen vanne suht normi kevyt kuormaiseenkin ajoon on aivan liian levee, sellainen asettui tuolla alusta setillä jo pelkällä vanteella ihan sisäpuolen sisälokarin viereen. Eli nyt siis alla 8.5x20 ET 35 kaikissa kulmissa ja tilaa on riittävästi joka suuntaan. Renkaat 255/35x20" zr/ extraload. Kantavuus indeksi jää hieman alle otteessa mainitun, eli 97. Mut leimalle talvikumeilla. Tässä muutama foto jos jotain askarruttaa oman vastaavan laitteen alusta ja rengas sopivuus asioihin liittyvät jutut.

Tuolta hankin tarpeet ja asennuksen. Tavaraa 17, 18, 19, 20" ym. reilusti hyllyssä kun oma maahantuonti ja ennenkaikkea asiantunteva kokenut ja edullinen asennuspalvelukin tällaisille erikoisimmillekin koolle mitkä voidaan jo asennusvaiheessa sössiä. Asia mikä kannattaa huomioida hankinnoissaan kun näitä ei joka kylän pajalla mahdu ees rengaskoneeseen.

http://www.rengasnetti.com/tmp_lahdesma ... =1&s=1&q=y
Image

Image
Image

Image

Image
Last edited by Kleinbus_führer on 8.7.2011 8:17, edited 1 time in total.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Hyvännäkönen on kyllä! Ei oo yhtään liian ison näköset 20" pyörät T5:sen alla, just hyvä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3119
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Yritä tässä nyt sitten ajaa noilla 16" pelleillä...

Hieno!

Paljonko jäi setille hintaa?
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
User avatar
Kleinbus_führer
Posts: 63
Joined: 4.8.2008 4:00
Location: YLÖJÄRVI

Post by Kleinbus_führer »

Ari-Matti Aho wrote:Yritä tässä nyt sitten ajaa noilla 16" pelleillä...

Hieno!

Paljonko jäi setille hintaa?
Ihan luettelo hinnan vanteista maksoin 690€ vanteet ja pultit. Merkki/Type League LG 205. Renkaat oli itellä.
Ylivoimaisesti halvemmat kun kellään tampere pirkanmaa alueella.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
mikkomo
Posts: 14
Joined: 22.5.2011 21:46

Post by mikkomo »

Ongelmani ei suoraan liity tässä topicissa käytyyn keskusteluun, mutta otsikkoon kyllä.

Eli edelleen, mulla on -06 T5 bussi, jolla on ajettu 388 000 km. Vaihdoin viime kesänä eteen etuiskarit, kun olivat rikki. Sen jälkeen etupää alkoi toimaan niin hienosti, että huomasin myös takaiskareiden olevan loppu. Vaihdoin ne sitten tänä kesänä. Mutta pettymys oli suuri, kun parannusta vanhoihin iskareihin verrattuna ei juurikaan tullut. Perä keinuu ja notkuu edelleen etupäätä huomattavasti enemmän. Toisin sanoen takapään toiminta ei muuttunut sellaiseksi, kuin kuvittelin sen uusien iskareiden myötä muuttuvan.

Takaiskarit olivat tarvikeiskarit Sachsit.

Osaako joku sanoa, onko tämä normaalia käytöstä T5 bussille vai olisiko pitänyt hommata alkuperäiset iskarit? Tai voisiko ongelma olla jousissa?
User avatar
Patse
Posts: 435
Joined: 6.1.2009 17:35

Post by Patse »

Jos ne jouset sitte on löysät.. Aika paljon ajettu kuitenkin..
Transporter 2,5tdi vm99
User avatar
Kleinbus_führer
Posts: 63
Joined: 4.8.2008 4:00
Location: YLÖJÄRVI

Post by Kleinbus_führer »

mikkomo wrote:Ongelmani ei suoraan liity tässä topicissa käytyyn keskusteluun, mutta otsikkoon kyllä.

Eli edelleen, mulla on -06 T5 bussi, jolla on ajettu 388 000 km. Vaihdoin viime kesänä eteen etuiskarit, kun olivat rikki. Sen jälkeen etupää alkoi toimaan niin hienosti, että huomasin myös takaiskareiden olevan loppu. Vaihdoin ne sitten tänä kesänä. Mutta pettymys oli suuri, kun parannusta vanhoihin iskareihin verrattuna ei juurikaan tullut. Perä keinuu ja notkuu edelleen etupäätä huomattavasti enemmän. Toisin sanoen takapään toiminta ei muuttunut sellaiseksi, kuin kuvittelin sen uusien iskareiden myötä muuttuvan.

Takaiskarit olivat tarvikeiskarit Sachsit.

Osaako joku sanoa, onko tämä normaalia käytöstä T5 bussille vai olisiko pitänyt hommata alkuperäiset iskarit? Tai voisiko ongelma olla jousissa?
Niin itse henkilö kohtaisesti olen sitä mieltä tästä T-5 keinumisesta , niinkuin muidenkin autojen kohalla.
Jousihan on siinä erittäin ratkaisevassa roolissa , mutta iskari vähintäänkin yhtä tärkeässä. Jousen jäykkyys lähinnä määrää sen millä korkeudella auto milloistakin kuormaansa kantaa ja iskunvaimentajan tehokkuus sen miten auto millaisellakin kuormalla ja nopeudella reagoi tieolosuhteisiin.
T.5 han on monisssa testeissä aikoinaan ja keskusteluissa eri foorumeilla moitittu löysä jousiseksi.
Ehkä siinä on kuitenkin valmistaja hakenut balanssia sille henkilöautomaiselle mukavuudelle ja hyötyajoneuvo käyttöönkin . Koska saahan tuota T-5 todella mahtavasti tehdasvarusteltuna henkilö kuljetuksiin tarkoitetuilla Caravelle , Multivan ja isoilla tehokkailla 3.2 bens ja 2.5 128kw tdi moottoreillakin jolloin mennään jo tosi lujaa. Alustaltaan ne kuitenkin on muuten samoja kuin hyötyajoneuvo versiot mutta millaiset on noiden eri tehdasversioiden iskunvaimennuksien teho erot ja jousien jäykkyys /korkeus erot kyllä ne jostain mapeista taatusti löytyy. Jos autosi on rakennettu bussiksi transporterin aihiosta täällä suomessa kannattaa selvittää myös mitä sen jousitus/iskunvaimennuksen kans on tehty rakennusvaiheessa.
-11 VW-caddy 2.0 TDI 4motion
-07 VW TRP 128KW T-5 TRP
-00 Defender td5 hcpu
Takaisin pakukantaan
-06 2.0 PWD AUDI A-6 AVANT
-02 2.5 TDI Allroad
-96 75KW T-4 CARAVELLE.
-91 2.4D T-4 CARAVELLE
VW Aatun viimeinen kirous luomakunnallemme..
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Bussit tilataan uutena käsittääkseni kaikki järeämmällä alustalla.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
maastis
Posts: 203
Joined: 10.12.2007 20:05
Location: vaasa

Post by maastis »

Pasi Häkli wrote:^ Bussit tilataan uutena käsittääkseni kaikki järeämmällä alustalla.
kaveri oli ennen rego:lla töis sano että kori tulee tehtaalta valmiina varusteis ja he tekevät vain "kangas"työt sis kaikki verhoilut, valaistus, penkit, pöydät ym ilmastointi tulee tehtaalta kuten jouset ym ja auto on valmiiksi suunniteltu bussiksi tulee vaan vähä raatona/keskeneräisenä suomeen...
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

^ Juu näin se menee.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mikkomo
Posts: 14
Joined: 22.5.2011 21:46

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by mikkomo »

Nyt viimein sain katottua iskarien tyypin: Sachs Super touring. Edelleen siis tuntuvat löysiltä.

Yritin Sachs sivuilta käydä kattomassa, mitä mallia tarjoavat T5 Bussiin, mutta en oikein löytänyt. Osaako joku sano, onko Super Touringeja useita malleja/jäykkyydellä?
mikkomo
Posts: 14
Joined: 22.5.2011 21:46

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by mikkomo »

T5 Bussi mallin takaiskareista vielä.

Käytin autoa VW merkkiliikkeen iskaritestissä. Tulos oli, että hyvässä kunnossa ovat, juuri niin kuin vuoden vanhat iskarit pitääkin olla. Mutta kun tuntuvat hyppykepiltä. Huoltomiehen vastaus oli, että ko. malliin on olemassa kahdenlaisia iskareita: ns. alkuperäisiä ja vahvistettuja. Muisteli, että T5 Bussin alku taipaleella oli juuri näitä hyppykeppi tapauksi ja niitä sitten halukkaille korjattiin vaihtamalla taakse vahvistetut iskarit. Ja minulla on nyt nuo alkuperäiset hyppykeppi-iskarit.

Harmi vaan kun en vuosi sitten vaihtaessa tiennyt. En ainakaan vielä viitti vaihtaa vahvistettuja, koska merkkiliikkeessä maksavat noin 190 € kpl (alkuperäiset 99€ kpl). Mutta tiedoksi muille, joilla iskari vaihto on ajankohtainen --> suosittelen vahvistettuja!!
japejun
Posts: 36
Joined: 11.6.2015 8:08

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by japejun »

Ite tilasin iskarit topautoosista vahvistetut sassilaiset eteen ja taakse. Ens viikolla pääsen laittaan alle. Toivottavasti ovat oikeanlaiset...
japejun
Posts: 36
Joined: 11.6.2015 8:08

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by japejun »

Takajousi poikki ja ny pitäs jostain katella jouset alle. Autohan on bussi malli eli kuormaa on et sais olla tieten vahvistetut jouset. Mistähän noita kannattais kahtella?
Jos jollain on joutilaat vahvistetut jouset nii saa tarjota.
japejun
Posts: 36
Joined: 11.6.2015 8:08

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by japejun »

Kybin vahvistetut jouset panin taakse ja samalla bilstein b4 takaiskarit. Aikaisemmin kirjoitin et sassilaiset laitan mut paketissa olikin normi iskarit ja ne lähetin takaisin.
Bussimalliin ei tunnu ollenkaan pintakovalta nuo vahvistetut. Hyvän tuntunen tuosta alustasta nyt tuli.
Broadspeed
Posts: 14
Joined: 25.11.2016 11:31

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by Broadspeed »

Kellään kokemuksia T5:ssa näistä:

https://www.modificars.fi/tuotteet/volk ... 7HMA7HK7J0" onclick="window.open(this.href);return false;
S12
Posts: 30
Joined: 3.8.2012 15:40

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by S12 »

Mulla on carsportin t5 bussi. Laitoin taakse pari vuotta sitten vahvistetut jouset ja perus iskarit. Tuli sopivan napakka, on kuorman kanssa hyvä. Nyt etupää ois vailla päivitystä, niiailee aikalailla. Mitäs sinne kannattais laittaa? Kannattaako katella eteenkin vahvistettuja jousia, entäs iskareita? Tulee ihan perus ajoon 16-18 tuuman nakeille, eikä ole madallettu.
Matti_Kojo
Posts: 5
Joined: 27.4.2019 17:54

Re: T5:seen jousia ja iskareita

Post by Matti_Kojo »

Mulla löytyy napakammat jouset niin eteen koko tolpat, puuttuu yläpään laakerit. Myös taakse jouset, oli liian jäykät Multivaniin. Kaustiselta löytyy, kulkee muuallekin.
0445089887. Whatsapp/txt/Puh.

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

Post Reply