Huoltovälistä vielä...
Huoltovälistä vielä...
Onko se tosiaan niin, et tolla longlife systeemillä ei huoltoja ole ku sen n.30tkm välein, eikä välissä ole mitään 15tkm pikkuhuoltoja
- karlssonmika
- Posts: 56
- Joined: 19.8.2004 22:14
- Location: Turku
Itse käytin tänään auton öljyn/suodattimen vaihdossa vaikka kilometrejä onkin vasta 15tkm, tuntuu toi 25tkm vaihtoväli hiukan turhan suurelta, siinä samalla vaihtoivat takuuna laatikon öljyt ja löysivät jarrusylinterin välistä kiviä mitkä pitivät raastavaa vinkunaa hiljaa ajaessa, kuulemma golffin ominaisuus kerätä niitä sylinterin väliin.
MK77
Miksi sulle vaihdettiin laatikon oljyt?karlssonmika wrote:Itse käytin tänään auton öljyn/suodattimen vaihdossa vaikka kilometrejä onkin vasta 15tkm, tuntuu toi 25tkm vaihtoväli hiukan turhan suurelta, siinä samalla vaihtoivat takuuna laatikon öljyt ja löysivät jarrusylinterin välistä kiviä mitkä pitivät raastavaa vinkunaa hiljaa ajaessa, kuulemma golffin ominaisuus kerätä niitä sylinterin väliin.
Kiinnostaa kun oma auton laatikko on pikkupakkasillakin tahmea.
joten vien ehkä sen takuuhuoltoon, jos tekisivät jotain sille.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- karlssonmika
- Posts: 56
- Joined: 19.8.2004 22:14
- Location: Turku
Väittävät myyjät ja maahantuoja, ettei kyse ole kestävyydestä. Laskivat huoltoväliä kuulemma sen vuoksi, että liian moni asiakas on pettynyt tuohon 50tkm huoltoväliin eli pettymyksellä ilmeisesti tarkoittavat, ettei sitä kovinkaan moni 'saavuttanut'.
Omasta mielestäni tuo oli enemmän uskottavuus kysymys eli asiakkaat eivät usko noin pitkään huoltoväliin Suomen oloissa ja siksi pudottivat sen tuohon 30tkm. Tiedä sitten mikä on todellinen syy.
Nykyiset autot itsellä tuntuvat 'saavuttavan' tuon maksimi 30tkm huoltovälin, kun taas aiemmin 50tkm huoltovälillä jäin aina alle 30tkm.
Ennen tuota 50tkm huoltoväliä oli olemassa LL huoltoväli 30tkm myös dieseleillä, mutta Suomeen tuoduissa autoissa sitä ei käsittääkseni koskaan käytetty. Käyttivät siitä termiä LL-1 ja sitten 50tkm huoltovälistä LL-2 - termi elää vielä öljypurkkien kyljissä.
Omasta mielestäni tuo oli enemmän uskottavuus kysymys eli asiakkaat eivät usko noin pitkään huoltoväliin Suomen oloissa ja siksi pudottivat sen tuohon 30tkm. Tiedä sitten mikä on todellinen syy.
Nykyiset autot itsellä tuntuvat 'saavuttavan' tuon maksimi 30tkm huoltovälin, kun taas aiemmin 50tkm huoltovälillä jäin aina alle 30tkm.
Ennen tuota 50tkm huoltoväliä oli olemassa LL huoltoväli 30tkm myös dieseleillä, mutta Suomeen tuoduissa autoissa sitä ei käsittääkseni koskaan käytetty. Käyttivät siitä termiä LL-1 ja sitten 50tkm huoltovälistä LL-2 - termi elää vielä öljypurkkien kyljissä.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Tästä longlife huollosta.
Mites toimia kun manuaalisesti katsottuna (trippi mittari pohjaan) Tietokone ilmoittaa "huolla nyt" mutta mitään muita ilmoituksia huollosta ei ole näkynyt.
Autolla on ajettu nyt 160tkm ja edellinen huolto on tehty 133tkm.
kyseessä on siis 03 golf 1.9tdi ja auto ollut itsellä vasta pari viikkoa
kyllähän huollon aika on varmaan muutenkin mutta ihmetyttää miksi ajotietokone ei automaattisesti ilmoita mitään huollon tarpeesta?
Mites toimia kun manuaalisesti katsottuna (trippi mittari pohjaan) Tietokone ilmoittaa "huolla nyt" mutta mitään muita ilmoituksia huollosta ei ole näkynyt.
Autolla on ajettu nyt 160tkm ja edellinen huolto on tehty 133tkm.
kyseessä on siis 03 golf 1.9tdi ja auto ollut itsellä vasta pari viikkoa
kyllähän huollon aika on varmaan muutenkin mutta ihmetyttää miksi ajotietokone ei automaattisesti ilmoita mitään huollon tarpeesta?
Kun kyseessä on "uusi" auto ja edellisestä huollosta on aikaa eikä parempaa tietoa mitä tehty(?) niin melko halpa vakuutus käydä huollossa, on sitten taatusti tuoreet öljyt sun muut ettei tule mitään ylläreitä. Ja toisaalta kun ne vanhat litkut sieltä laskeen niin näkeehän siinä samalla että kuinka pahan näköset on.juha212 wrote:Tästä longlife huollosta.
Mites toimia kun manuaalisesti katsottuna (trippi mittari pohjaan) Tietokone ilmoittaa "huolla nyt" mutta mitään muita ilmoituksia huollosta ei ole näkynyt.
Autolla on ajettu nyt 160tkm ja edellinen huolto on tehty 133tkm.
kyseessä on siis 03 golf 1.9tdi ja auto ollut itsellä vasta pari viikkoa
kyllähän huollon aika on varmaan muutenkin mutta ihmetyttää miksi ajotietokone ei automaattisesti ilmoita mitään huollon tarpeesta?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Huoltoon ajattelinkin viedä, onkos kellään vinkkejä missä pirkanmaan alueella kannattaisi käyttää longlife huollossa jotta ei älyttömiä maksaisi! Edellisistä huollosta kyllä löytyy dokumentit ja kuitit että sillai tietää mitä sillon tehty.
Lähinnä tuli mieleen että onko muilla kokemuksia kuin "luotettavasti" tuo ajotietokone näyttää huollot! n. 33 tkm välein on edelliset huollot tehty.
Lähinnä tuli mieleen että onko muilla kokemuksia kuin "luotettavasti" tuo ajotietokone näyttää huollot! n. 33 tkm välein on edelliset huollot tehty.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Joissakin diisseligolffeissa oli jossain vaiheessa huikeat 50tkm huoltoväli. Mutta nykyään ei enää missään, ehkä huomasivat itsekin sen kannattamattomaksi(huh mikä sana).- Mikko - wrote:Vahvistakoon tai kumotkoon tämän paremmin tietävät, mutta miten minulla on sellainen muistikuva, että huoltoväli on maksimissaan 30 tkm. Huoltoväli voi ainoastaa lyhentyä tuosta lukemasta.
Mutta oikeassa olet, nykyään on 30tkm maksimi huoltoväli. Harvempi tuohon silti pääsee, riippuu ajosta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Eipä oikeastaan ole, itse oon kaverin kanssa huoltanut tota kun kaveri on Laakkosen Audi puolella niin osaa tekniikan riittävän hyvin. Voihan sen laakkosen tarjouksen käydä kysymässä ja jos huolto-ohjelman saat jostain että tiedät sisällön nin voi olla aika pienet jutut tehtäväksikin. Ts. öljyn ja suodattimen vaihto ja liuta jotain tarkistuksia.juha212 wrote:Huoltoon ajattelinkin viedä, onkos kellään vinkkejä missä pirkanmaan alueella kannattaisi käyttää longlife huollossa jotta ei älyttömiä maksaisi! Edellisistä huollosta kyllä löytyy dokumentit ja kuitit että sillai tietää mitä sillon tehty.
Lähinnä tuli mieleen että onko muilla kokemuksia kuin "luotettavasti" tuo ajotietokone näyttää huollot! n. 33 tkm välein on edelliset huollot tehty.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Onko toi longlife huolto paljonkin kalliimpi kuin ihan perushuolto(15tkm?)
Mulla on 100km tietokoneen mukaan seuraavaan huoltoon ja en nyt oikein tiedä minkä huollon sille varaisi.
Autolla on ajettu 142tkm ja edellinen huolto on ollut longlife, mittarilukema silloin oli 117tkm.
Olen myös miettinyt että kannattaako tota enää huollattaa merkkiliikkeessä ja maksaa siitä extraa, vai veisikö vaikka AD-autokorjaamon hoiviin.
Mitäs mieltä VW:n asiantuntijat on?
Mulla on 100km tietokoneen mukaan seuraavaan huoltoon ja en nyt oikein tiedä minkä huollon sille varaisi.
Autolla on ajettu 142tkm ja edellinen huolto on ollut longlife, mittarilukema silloin oli 117tkm.
Olen myös miettinyt että kannattaako tota enää huollattaa merkkiliikkeessä ja maksaa siitä extraa, vai veisikö vaikka AD-autokorjaamon hoiviin.
Mitäs mieltä VW:n asiantuntijat on?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Meillä huoltoneuvojat katsoo huoltokirjasta, että mikä huolto autoon kuuluu tehdä(=mitä on aikasemmin tehty). Että ei asiakkaan sitä ole pakko tietää mitä siihen kuuluu tehdä milläkin ajomäärillä.
Jos sun autoa on huollettu longlife -huoltosysteemin mukaan niin siihen kuuluu lisätyöt 60tkm välein, eli noin 120tkm kohdalla sulla on todennäköisesti vaihdettu tulpat ja muut suodattimet. Parin vuoden välein jarrunesteen vaihto.
Eli nyt olisi periaatteessa pelkkä öljynvaihto ja liuta tarkastuksia. Käytännössä kannattaisi ehkä huollattaa kiinteällä huoltovälillä, maksaisit vähemmän euroja kun tarkastuskohteet vähenee huollossa.
Hinnasta en sitten osaa kommentoida, että mitä maksaa perushuolto vs longlifehuolto.
Jos sun autoa on huollettu longlife -huoltosysteemin mukaan niin siihen kuuluu lisätyöt 60tkm välein, eli noin 120tkm kohdalla sulla on todennäköisesti vaihdettu tulpat ja muut suodattimet. Parin vuoden välein jarrunesteen vaihto.
Eli nyt olisi periaatteessa pelkkä öljynvaihto ja liuta tarkastuksia. Käytännössä kannattaisi ehkä huollattaa kiinteällä huoltovälillä, maksaisit vähemmän euroja kun tarkastuskohteet vähenee huollossa.
Hinnasta en sitten osaa kommentoida, että mitä maksaa perushuolto vs longlifehuolto.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pitäisi tehdä passattiin huolto vielä ennen kuin alkaa pakastua ilmat.Auto on vaan saksan tuonti,eli ohjekirjat ja huoltokirja on saksaksi.
Pitäisi vähän katsoa,että mitä kaikkea nyt kannattaisi laittaa huollossa,mutta kun ei toi saksa oikein taitu niin tarttisi apua että mitä ne huoltokohdat siinä huoltokirjassa tarkoittaa?Eli mikä kohta on öljyt,mikä tulpat jne. Laittelen siitä sitten suomennokset itselleni huoltokirjaan
Auto on kyllä longlife huollettu,vasta kaksi edellistä huoltoa tehty normi huoltoina.15tkm välein olisikin nyt tarkoitus huollattaa autoa.
Käyttöohjekirja pitää tilata vielä,maksaa vaan 60e ja huoltokirjankin saisi suomeksi hintaan 15e
mutta jos joku viitsisi ystävällisesti katsoa vaikka omasta kirjasta ne huolto kohtien nimet niin kiitollinen olisin
Pitäisi vähän katsoa,että mitä kaikkea nyt kannattaisi laittaa huollossa,mutta kun ei toi saksa oikein taitu niin tarttisi apua että mitä ne huoltokohdat siinä huoltokirjassa tarkoittaa?Eli mikä kohta on öljyt,mikä tulpat jne. Laittelen siitä sitten suomennokset itselleni huoltokirjaan
Auto on kyllä longlife huollettu,vasta kaksi edellistä huoltoa tehty normi huoltoina.15tkm välein olisikin nyt tarkoitus huollattaa autoa.
Käyttöohjekirja pitää tilata vielä,maksaa vaan 60e ja huoltokirjankin saisi suomeksi hintaan 15e
mutta jos joku viitsisi ystävällisesti katsoa vaikka omasta kirjasta ne huolto kohtien nimet niin kiitollinen olisin
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Eikös kukaan oo tunkenu sitä kirjaa vielä skannerin läpi sitten? Mr googlea vain etsimään ahkerasti, niin luulisi sen löytyvän. Ja aika suolaisen hinnan mielestäni pyytävät manuaalista, mutta niiltä sentään löytyisi se.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Eipä tunnu oikein googlesta löytyvän,tosin en ole kyllä mikään hirveä haka etsimään muutenkaan netistä mitään
Pitänee kokeilla jos joku tuttu näyttäisi huoltokirjasta kohdat..
Pitänee kokeilla jos joku tuttu näyttäisi huoltokirjasta kohdat..
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Nyt on huoltoa varailtu ja vaihtoon menee: öljyt,bensa,öljy,raitisilman ja bensansuodatin,tulpat ja myös ilmastointi huolletaan.
Jäähdytinnesteet,peräöljyt ainakin tarkistetaan vielä lisäksi.
Kilometrejä 140tkm,mahtaako olla jotain muuta tiettyä mitä pitäisi vaihtaa ko.km huollossa?milloin yleensä vaihdetaan se haldex suodatin?
Jarrunesteet on vaihdettu 90tkm huollossa ja jakopää laitettu.
Piru kun on käyttiksessä kaikki saksaksi,niin pitää täällä kysellä..
Jäähdytinnesteet,peräöljyt ainakin tarkistetaan vielä lisäksi.
Kilometrejä 140tkm,mahtaako olla jotain muuta tiettyä mitä pitäisi vaihtaa ko.km huollossa?milloin yleensä vaihdetaan se haldex suodatin?
Jarrunesteet on vaihdettu 90tkm huollossa ja jakopää laitettu.
Piru kun on käyttiksessä kaikki saksaksi,niin pitää täällä kysellä..
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Ok.AjH wrote:Jos siqun auto on kyseessä niin tuskin tarvii Haldexia miettiäNixu wrote: ...Milloin yleensä vaihdetaan se haldex suodatin?
..
Mitään tietoa ei tosta asiasta ole,meinas vaan kaveri huollossa,että onkohan tossa semmonen..siksi kyselen
No eiköhän noilla huolloilla taas ajele jonkinaikaa
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Golf IV Variant 1.6 2002
Touran 2.0 EcoFuel 2008
Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000