Päivän projekti...
Perkels, useamman öljynvaihdon laittanu Mobilia 5W40 laatusena tohon 1.8T mosaan ja ihan ok pelittäny, 10tkm välillä tarvinnu aavistus lopulla lisätä että on pysyny viivan yläpuolella.
Nyt vaihdon viimeks keväällä Shellin Helixit 5W40 laatusena sisään ja nyt reilun 5tkm ajettuna huusi lisää öljyä, tikun alareuna just vielä kastu. Pitäny Shelliä ihan laatu aineena mutta tuntuu maistuvan vähän liiankin kanssa tolle koneelle. Keväällä varmaan sitten koitettava jotain Castrolia jos toi tahti pysyy. Ja jos ei muuten niin Mobilia sitten uudelleen.
Töissäkin tullu taas muutama päivä oltua, oikein elektroniikkaa jopa. Tai no semmosia LED valaisimia tullu kasattua, Citymarketteihin menevät jotain halogeeneja korvaamaan. Hirvee duuni kyllä nysvätä ihan atomeista tommosia kasaan.
Nyt vaihdon viimeks keväällä Shellin Helixit 5W40 laatusena sisään ja nyt reilun 5tkm ajettuna huusi lisää öljyä, tikun alareuna just vielä kastu. Pitäny Shelliä ihan laatu aineena mutta tuntuu maistuvan vähän liiankin kanssa tolle koneelle. Keväällä varmaan sitten koitettava jotain Castrolia jos toi tahti pysyy. Ja jos ei muuten niin Mobilia sitten uudelleen.
Töissäkin tullu taas muutama päivä oltua, oikein elektroniikkaa jopa. Tai no semmosia LED valaisimia tullu kasattua, Citymarketteihin menevät jotain halogeeneja korvaamaan. Hirvee duuni kyllä nysvätä ihan atomeista tommosia kasaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Perushuolto tuli tehtyä: moottoriöljy+suodatin, ilmansuodatin, polttoainesuodatin ja raitisilmasuodatin. Samalla (varmaan ensimmäinen) pyöräytin alle talvirenkaat.
Renkaita vaihdellessa sain varmuuden kesän mittaan pahenneen vänkärin takajarrun laahaamisen syyn. Käsijarruvaijeri saanut osumaa ja ruoste tehny tehtävänsä. Näin ollen toisen puolen jarruhilppeet lopussa. Eli jarruosaa ja käsijarruvaijerin vaihtoa edessä, vois samalla tehdä vaikka DIY ohjetta joiltain osin (takajarruohje jo löytyykin).
Renkaita vaihdellessa sain varmuuden kesän mittaan pahenneen vänkärin takajarrun laahaamisen syyn. Käsijarruvaijeri saanut osumaa ja ruoste tehny tehtävänsä. Näin ollen toisen puolen jarruhilppeet lopussa. Eli jarruosaa ja käsijarruvaijerin vaihtoa edessä, vois samalla tehdä vaikka DIY ohjetta joiltain osin (takajarruohje jo löytyykin).
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Öljyt vaihtu passattiin, meni hienosti. Auto nosturille, ukkosti, Antti sano et toivottavasti ei mee sähköt, minuutin päästä meni sähköt Ja auto ylhäällä sähkönosturilla Tuli onneks kymmenen minuutin päästä takasi.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Köyhän miehen vanteet Barzetta Zagato 8x18", 225/40 ja 235/40 rinkuloilla. Mutta tuli kyllä edellistä perus alessio luukkia komeampi. Ja eilen jatkoimme golfin kadonneen kipinän metsästystä. Lisää uusia osia ja mittailua, ei toimi.osoners wrote:^nonni... mitkä vanteet ostit?
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
Audi A6 avant quattro
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Unohdin päivittää tänne muutaman päivän takaiset mutta nyt tulee kaikki kerralla. RNS-510 kosketusnäytöllinen multimedia-soitin laitettu paikolleen, Saksasta tuli kyynernoja ja se meni heittämällä paikalleen. Tänään Eibachit löysi tiensä auton alle, nelipyöräsuuntaus ja muutoskatsastus. Viime viikolla laittoivat vakkarin Laakkosella paikalleen. Nyt on tullut oltua sen verran tehokas, että sunnuntaina kun koodaillaan RNS ja vetokoukku niin sitten en tee muuta kuin ajele Ai niin vetokoukkuhan se vielä sujahti eilen autoon.
Vw Golf Variant VI 1.6 TDI -10
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
- Riku Korpela
- Posts: 289
- Joined: 17.12.2008 21:32
- Location: Seinäjoki
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
RäSä Skodan käyttö katsastuksessa. Korjauskehotus tuulilasin alareunassa olevasta puhelimesta ja navigaattorista sekä liian suuresta referenssiluvusta. Keulalla on oikeasti Hellan 17.5 REF 200 kaukovalot, joissa on katsastusmiehen mukaan 17.5 ja 37.5 lukemat eikä kukaan voi kuulemma sanoa kummat ne sitten oikeasti on.
TDI CR moottori sylkäisi savutustestissä komeat lukemat 0,01
TDI CR moottori sylkäisi savutustestissä komeat lukemat 0,01
Passat 1.9TDI Variant 2001
Audi A6 1.9TDI 2004
Audi A6 1.9TDI 2004
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
Samilla on ehkä ehjä pumppu =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Jalosella vai Mäkisellä? Noita VP44 pumppuja on niin monessa autossa että mistä tietää mikä käy mihinkin?Tero Häkli wrote:Samilla on ehkä ehjä pumppu =)
Last edited by Ari-Matti Aho on 26.10.2011 21:13, edited 1 time in total.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Pakattiin töissä kamppeita viikon toiselle keikalle, huomenna Seinäjoen Citymarkettiin laittaan valoja kylmäkalustelippoihin.
Olikos joku meistä siellä töissä vai muistanko väärin? Jostain Citymarketista kai ainakin ollu juttua joskus?
Alkuviikolla oli sama setti Mikkeliin, S-markettiin. Se menikin niin putkeen että ens viikolla saa uudelleen mennä, toivottavasti saa enempi aikaan sillon. (jos edes lamput sopis paikoilleen )
Olikos joku meistä siellä töissä vai muistanko väärin? Jostain Citymarketista kai ainakin ollu juttua joskus?
Alkuviikolla oli sama setti Mikkeliin, S-markettiin. Se menikin niin putkeen että ens viikolla saa uudelleen mennä, toivottavasti saa enempi aikaan sillon. (jos edes lamput sopis paikoilleen )
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Aha, siellä on kaks
Ei oo kyl mitään käryä, jommassa kummassa on osa kylmäkalusteiden lippavaloista ei-LED mallisia, ne pitäis vaihtaa LED-pohjasiin. Jaa oli meillä kahvioonki jotain valoja vaihdettavaks kuus kappaletta.
Noh, täytyy huomen aamulla sitten todeta kumpaan ollaan matkalla. Kaveri siellä jo aiemmin niitä lippavaloja oli vaihtamassa, mutta ei ollu sillon kaikkia tarvittavia valoja vielä olemassakaan niin viivästy.
Ei oo kyl mitään käryä, jommassa kummassa on osa kylmäkalusteiden lippavaloista ei-LED mallisia, ne pitäis vaihtaa LED-pohjasiin. Jaa oli meillä kahvioonki jotain valoja vaihdettavaks kuus kappaletta.
Noh, täytyy huomen aamulla sitten todeta kumpaan ollaan matkalla. Kaveri siellä jo aiemmin niitä lippavaloja oli vaihtamassa, mutta ei ollu sillon kaikkia tarvittavia valoja vielä olemassakaan niin viivästy.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Päivölässä ollaan touhuamassa. Joupilla käytiin eka kun kaveri ei muistanu kumpaan piti tulla..Pia wrote:Kuulostaa kyllä meijän cittarilta, mut sit taas toisaalta kuulostaa kyl Joupilta.
Edit: Ja kiireellä sit lähettiin kiitään kun saatiin loput lamput paikalleen. Pitkä päivä tästäkin tuli vaikka oli pomon mielestä niin helppo ja selkee projekti
Winkuvaunun sentään siinä henkilökunta parkissa bongasin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Mulla on kanssa nyt Shell Helix ultra 5W40 koneessa ja joutui lisäämään öljyä tänään. Edellisen omistajan jäljiltä olleet öljyt ei juurikaan kadonneet mutta nää hävii äkkiä, tietäs vaan mitä sielä aiemmin oli. Ajattelin Valvolinen Maxlife ölppää kokeilla seuraavana, kokemuksia?AjH wrote:Perkels, useamman öljynvaihdon laittanu Mobilia 5W40 laatusena tohon 1.8T mosaan ja ihan ok pelittäny, 10tkm välillä tarvinnu aavistus lopulla lisätä että on pysyny viivan yläpuolella.
Nyt vaihdon viimeks keväällä Shellin Helixit 5W40 laatusena sisään ja nyt reilun 5tkm ajettuna huusi lisää öljyä, tikun alareuna just vielä kastu. Pitäny Shelliä ihan laatu aineena mutta tuntuu maistuvan vähän liiankin kanssa tolle koneelle. Keväällä varmaan sitten koitettava jotain Castrolia jos toi tahti pysyy. Ja jos ei muuten niin Mobilia sitten uudelleen.
Töissäkin tullu taas muutama päivä oltua, oikein elektroniikkaa jopa. Tai no semmosia LED valaisimia tullu kasattua, Citymarketteihin menevät jotain halogeeneja korvaamaan. Hirvee duuni kyllä nysvätä ihan atomeista tommosia kasaan.
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
Audi A6 avant quattro
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
Monesti kulutus häviää jonkin ajan päästä :S
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tutun kuuloista hommaa... itse kun tulee kans työkseen myymäläkylmän kanssa taisteltua.AjH wrote:Pakattiin töissä kamppeita viikon toiselle keikalle, huomenna Seinäjoen Citymarkettiin laittaan valoja kylmäkalustelippoihin.
Olikos joku meistä siellä töissä vai muistanko väärin? Jostain Citymarketista kai ainakin ollu juttua joskus?
Jokunen kalustelipan lamppu/kuristin on tullut lähivuosina vaihdettua.
Seinäjoella tosin taisi olla kotimaisen kilpailijamme kalusteet.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Huurteen koneita. Nyt ei kuristimia tarvi vaihdella. Toivottavasti virtalähteet kestää yhtä hyvin kun LEDit. Niiden vaihtaminen on kyllä helppo homma onneks, kaks liitintä irti ja uusi kiinni.Petri M wrote:Miten tutun kuuloista hommaa... itse kun tulee kans työkseen myymäläkylmän kanssa taisteltua.
Jokunen kalustelipan lamppu/kuristin on tullut lähivuosina vaihdettua.
Seinäjoella tosin taisi olla kotimaisen kilpailijamme kalusteet.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
mönkijään vaihdoin moottoriöljyt, tarkotuksena tosiaan oli vaan vaihtaa moottoriöljyt mutta kävi deja vu kuten viimeksikin- traktorin kauhalla kun nostin tuon ylös niin ekana näkyvillä on vaihteiston tyhjennystulppa, ja vaihteistoöljyjä mulla ei ollu varattuna tohon joten vituiksi sekin meni
Transporter 2,5tdi vm99
Pitkälle se 2000 luku ehti vierähtämäänkin ennenkuin kalustevalmistajat tajusi ettei kylmäkalustetta kannata lämmittää valoilla.AjH wrote:Huurteen koneita. Nyt ei kuristimia tarvi vaihdella. Toivottavasti virtalähteet kestää yhtä hyvin kun LEDit. Niiden vaihtaminen on kyllä helppo homma onneks, kaks liitintä irti ja uusi kiinni.Petri M wrote:Miten tutun kuuloista hommaa... itse kun tulee kans työkseen myymäläkylmän kanssa taisteltua.
Jokunen kalustelipan lamppu/kuristin on tullut lähivuosina vaihdettua.
Seinäjoella tosin taisi olla kotimaisen kilpailijamme kalusteet.
Tosin ledien hinnat on oikeastaan vasta nyt niin alhaalla että tarjouskilpailussa niilläkin pärjää.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
En mä Huurteella töissä ole, kyllä Huurre noihinkin on loisteputket laittanu alunperinPetri M wrote:Pitkälle se 2000 luku ehti vierähtämäänkin ennenkuin kalustevalmistajat tajusi ettei kylmäkalustetta kannata lämmittää valoilla.
Tosin ledien hinnat on oikeastaan vasta nyt niin alhaalla että tarjouskilpailussa niilläkin pärjää.
Lippavaloissahan ne LEDit lämmittää ihan saman kun monimetallit, 40W tehoa lämmöksi ja valoksi. Noista loisteputkien korvike LED-putkista en osaa sanoa että miten ne lämpiää, mutta kyllä niissäkin tais 15W olla kappaleessa.
Tänään oli pihatöitä ja sählypelejä. Pihatyöt onnistu ja sählypeleissä tuli semmonen tunne ettei taidot eikä kunto riitä edes alimmalle divaritasolle
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Dodii... No nyt ne sitte iski... Pitiki ajaa kylän läpi...
Illan rojekti 43% kalvojen poisto etuklasiista... Ehdotuksia uudelle sävylle? Katsastan auton ensiviikolla eli saan uudet kalvot pikkujouluille vielä kiinni
Huomisen rojektiksi ne iski sumarien korkeudensäädön ja viherien parkkien heivaamisen
Ja kehuu vielä notta vaihra poka renkaat... nykyyset kuulemma vähä naftilla pinnalla
Olikohan vielä muuta... Huomauttihan ne vielä että vähä turhan selkiä sää muutenki pitää sumareita päällä
Mutta aikasta hyvin meni...
Parkit ollu viheriät siitä lähtien ku auto on hommattu eli vajaa 2 vuotta
Kalvot ollu etuklaseis ylitte puoli vuotta
Eikä eres huomannu ettei autoa oo katsastettu vanteille eikä alustasarjalle
Ja kaikista paras oli että selvisin pelkällä kirjallisella huomautuksella
Illan rojekti 43% kalvojen poisto etuklasiista... Ehdotuksia uudelle sävylle? Katsastan auton ensiviikolla eli saan uudet kalvot pikkujouluille vielä kiinni
Huomisen rojektiksi ne iski sumarien korkeudensäädön ja viherien parkkien heivaamisen
Ja kehuu vielä notta vaihra poka renkaat... nykyyset kuulemma vähä naftilla pinnalla
Olikohan vielä muuta... Huomauttihan ne vielä että vähä turhan selkiä sää muutenki pitää sumareita päällä
Mutta aikasta hyvin meni...
Parkit ollu viheriät siitä lähtien ku auto on hommattu eli vajaa 2 vuotta
Kalvot ollu etuklaseis ylitte puoli vuotta
Eikä eres huomannu ettei autoa oo katsastettu vanteille eikä alustasarjalle
Ja kaikista paras oli että selvisin pelkällä kirjallisella huomautuksella
Millaset oli kokemukset valojen päivityksestä? Samaa muutosta miettiny kans sisätilojen osalta. Hommasitko mistä ledit?Joona wrote:Piti sitten talven pimeitä iltoja varten päivittää Golfin sisätilojen valoja eli tavalliset polttimot vaihtui ledeihin. Samalla laitoin pakkivaloihin ledit, huomenna aamulla katsotaan että onko niistä mitään iloa vai ei.
2 x Golf IV Variant TDI (ALH)
Passatin perushuoltoa päivän projektina. Osat jo kävin motonetistä noutamassa, nyt kerätään motivaatiota itse suoritukseen. Otin nyt testiksi Valvoline Maxlife 10w40 öljyt, öljyn/ilman/polttoaine suodattimen. Sitten jos mittailis että nesteet kestää pakkasia. Eikös tuo tälle päivää riittäne.
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
Audi A6 avant quattro
Saakos noita ledipolttimoita normi kantaan meneviä takavalon osalta. Aattelin että kun ois tarve saada kirkkaammaksi pakkivaloa, aika avuton valo kirkkaus siinä, joutuu melkein takasumaria pitämään päällä jotta näkee pakittaessa.
Vaihdoin tuossa sellaisen rekisterivalon jossa on ledit, meni siis samaan kantaan kun tavan rekisterikilpien polttimo. Motonetistä jtn alle 5€/pari
Vaihdoin tuossa sellaisen rekisterivalon jossa on ledit, meni siis samaan kantaan kun tavan rekisterikilpien polttimo. Motonetistä jtn alle 5€/pari
Jo toinen kerta akkukaukalon putsaamista tälle syksylle. Nyt tein hieman huolellisemmin. Ihana kukkapenkkki löytyikin raitisilmaputsarin takaa. Uusi suodatin sisään ja pestynä takaisin paikalleen. Irrotin myös tuulilasin sivulistat ja alalistan, paljon mönjää niidenkin alla. Alalistan vaihdoin uuteen, joka napsahtikin tiukan oloisesti paikoilleen.
Sivulistat sensijaan eivät suostu menemään paikoilleen nätisti. Listan yläreuna menee siististi lasia nuollen, mutta loppuosa irvistää. Kuinka paljon tilaa lasin ja listan väliin pitäisi jäädä, jos kaikki on ok? Tuohan kerää aivan kaiken ***** sinne saumaan
Raotin kattolistojakin, siinä seuraava projekti että saa pahimmat liat sieltä pois muhimasta. Pyyhkijänvarret piti tietysti ihan ensimmäisenä ottaa irti ulosvetäjän avustuksella, samperi että olivatkin jumissa. Vaihdoin samaan syssyyn uudet Championin sulat eteen ja taakse.
Sivulistat sensijaan eivät suostu menemään paikoilleen nätisti. Listan yläreuna menee siististi lasia nuollen, mutta loppuosa irvistää. Kuinka paljon tilaa lasin ja listan väliin pitäisi jäädä, jos kaikki on ok? Tuohan kerää aivan kaiken ***** sinne saumaan
Raotin kattolistojakin, siinä seuraava projekti että saa pahimmat liat sieltä pois muhimasta. Pyyhkijänvarret piti tietysti ihan ensimmäisenä ottaa irti ulosvetäjän avustuksella, samperi että olivatkin jumissa. Vaihdoin samaan syssyyn uudet Championin sulat eteen ja taakse.