t4:n lämppäri oikuttelee
t4:n lämppäri oikuttelee
Aivan outoa, siis kun kone on ajettu kuumaksi, lämpötilasäädin täysillä ja puhallin täysillä, suuntaus kojelaudan suuttimista niin lämmintä kyllä tulee kun auto on liikkeessä mutta heti kun pysähtyy niin ilma muuttuu viileäksi ja lopulta kylmäksi, vaikka kone ja puhallin kokoajan käy. Pohjosen matka edessä niin olis kiva et koppa pysyis lämpimänä pysähdystenkin aikana.
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
Kolmesta keskimmäisestä tuleekin vain kylmää. Tämä siis T4. *korjaus: Ja jos kyseessä ei ilmastoitu versio.
T4 `99
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
Siis joo tarkennusta, T4 Caravelle -98 ja ilmastoinnilla. Keskimmäisistä tulee kyllä lämmintä ihan niinkuin reunoiltakin. Ilmastoinnin kompurassa laakerivika joten se on ohitettu lyhkäsemmällä lisälaiteremmillä. Ihmetyttää vaan kun pitkänkin ajon jälkeen ei lämpömittari nouse edes puoleenväliin ja vähän aikaa kun on paikallaan, vaikka kone käy, niin kylmää alkaa suuttimista lykätä.
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
Ei sinne painetta kerry (ilmakuplia), termostaatista/viasta monet aloittavat, halpa joskin työtä siinä turhassa vaihdossa??
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
Edellisten viestiesi perusteella 75kw acv koneena. Kannentiivisteviat kyseisessä mallissa aika harvinaisia, joten termostaattia osoittaisin sormella.
Kasa romuja
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
termaria minäkin äänestän, jos kerta lämpömittari ei nouse ja lämmintäkään ei kunnolla tule.
Transporter 2,5tdi vm99
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
Termari vaihdettu. Nyt lämpiää hiukka paremmin, oisko vika siinä tai järjestelmään jäänyt mahd. ilmakupla kun vespumppu vaihdettiin jakopäärempan yhteydessä. Reilun tunnin ajon jälkeen tulee sellainen kylmä hönkäys eli päästääkö termari syylarista kylmät nesteet kiertoon??. Jähtyy edelleen nopeasti pysähdysten aikana. Keula pahvitettu umpeen. Ja yllätys, yllätys. Kun tämä Caravelle 2.5 tdi 75 kw -98 on mulle vielä "uusi tuttavuus" enkä sen sieluun ole vielä pahemmin perehtynyt, löytyi konehuoneen letkuviidakosta syylarin vierestä alhaalta Webasto . Kojetaulussa ei minkäänlaista katkaisijaa, manuaali ei sanallakaan siitä mainitse. Lieneekö joku automaattinen,toimiiko edes .
Takatilassa myös lisälämppäri eli olisko nämä yhdessä osaltaan vaikuttamassa hitaaseen lämpiämiseen kun sitä letkustoa on aika lailla. Jos Webasto on pois pelistä niin sehän silloin "jäähdyttää" lämmintä kiertovettä.
Takatilassa myös lisälämppäri eli olisko nämä yhdessä osaltaan vaikuttamassa hitaaseen lämpiämiseen kun sitä letkustoa on aika lailla. Jos Webasto on pois pelistä niin sehän silloin "jäähdyttää" lämmintä kiertovettä.
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
Noissa oli vakiona Eberin D3WZ joka toimii lisälämppärinä "automaattisesti",siis toimii jos toimii.
Pitäis lähteä käymään aina kun auton käynnistää ja ulkolämpötila on alle +5 astetta. Kuulee kyllä ulospäin jos toimii.
Lisäsarjalla saa toimimaan myös muulloin.
Pitäis lähteä käymään aina kun auton käynnistää ja ulkolämpötila on alle +5 astetta. Kuulee kyllä ulospäin jos toimii.
Lisäsarjalla saa toimimaan myös muulloin.
Re: t4:n lämppäri oikuttelee
"Takatilassa myös lisälämppäri eli olisko nämä yhdessä osaltaan vaikuttamassa hitaaseen lämpiämiseen kun sitä letkustoa on aika lailla. Jos Webasto on pois pelistä niin sehän silloin "jäähdyttää" lämmintä kiertovettä."
Ohita ja poista takaletkut käytöstä, jos Webasto ei toimi, ei lämpöä piisaa edes tuulilasin lämmitykseen.
Ohita ja poista takaletkut käytöstä, jos Webasto ei toimi, ei lämpöä piisaa edes tuulilasin lämmitykseen.