VW passat 3C 2.0TDI suodattimien vaihto

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
VWVP

Post by VWVP »

Elikkä 150tkm huolto lähestyy ja tarkoitus olisi vaihtaa kaikki suodattimet..onko polttoainesuodattimen vaihdossa jotain mitä pitäisi ottaa huomioon??En vielä ole ehtinyt tutkimaan missä suodatin sijaitsee??Raitisilmasuodattimen vaihtoon onko hyviä vinkkejä kuinka tapahtuu?Huoltovalon nollausta ei ilmeisesti itse pysty tekemään (longlife)???

Auto Passat 3C 2.0TDI BMP vm.2006
Pia
VCF Member

Post by Pia »

Autodaatta sanoo: "Huoltovälin osoittimen uudelleenasetus voidaan tehdä vain sopivalla vianmäärityslaitteella."
Polttoainesuodatin muistaakseni on pissipojan täyttöaukon lähettyvillä.

Raitisilmasuodatin
http://finepixu.kuvat.fi/kuvat/Sekalais ... odatin.jpg
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
VWVP

Post by VWVP »

Pia wrote:Autodaatta sanoo: "Huoltovälin osoittimen uudelleenasetus voidaan tehdä vain sopivalla vianmäärityslaitteella."
Polttoainesuodatin muistaakseni on pissipojan täyttöaukon lähettyvillä.

Raitisilmasuodatin
http://finepixu.kuvat.fi/kuvat/Sekalais ... odatin.jpg
Pitää käydä nollauttamassa tuo huoltoväli volkkarihuollossa. En kyllä ihan ensimmäisenä olisi polttoainesuodatinta tuolta alkanut etsimään...kiitoksia tiedoista.
Pia
VCF Member

Post by Pia »

Vag-comilla sais varmaan nollattua tuon huoltovälin. Että jos jollain tutulla tai jos sielä päin asustavalla kerholaisella on kyseinen mööpeli niin varmaan pääset halvemmalla kuin liikkeessä. :wink:

Häklin Terolla muistaakseni on Vag-com...
Uncle Hank Fan Club

Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

kannattaa täyttää uus suodatin kun vaihtaa sen... tao jos laiskottaa niin kyllä se itekkin sen pumppaa täyteen kun virtoja käyttää päällä muutaman kertaa...

juu löytyy uusin vag-com ja muutama muukin testeri
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
VWVP

Post by VWVP »

Tero Häkli wrote:kannattaa täyttää uus suodatin kun vaihtaa sen... tao jos laiskottaa niin kyllä se itekkin sen pumppaa täyteen kun virtoja käyttää päällä muutaman kertaa...

juu löytyy uusin vag-com ja muutama muukin testeri
Pitääpi ottaa yv:llä yhteyttä kun tuo nollaaminen tulee ajankohtaiseksi n.7000-8000km. Öljyiksi olen ajatellut laittaa joko Mobil ESP 5W-30 tai Castrol SLX Longlife 3 5W-30,kumpaa suosittelette??
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

mobilia jotku haukkuu mut kokemusta ei pahemmin oo... normiväleillä mennään... sama kai se kumpaa kunhan on vw:n hyväksyntä,,, 506 loppunen vai mikä se oli... pumpparikoneelle, pasi varmaan paremmin muistaa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Meillä käytetään tota Mobilin ESP öljyä. Ihan hyvä öljy se on, jotkut moottorit tykkää sitä kuluttaa vähän enempi. Toiset on sanonut että öljyn merkin vaihto Castroliin on lopettanut öljynsyönnin.

Huoltovälin pystyy käsittääkseni itsekin nollaamaan, mutta sillon se asettuu kiinteälle 15tkm välille, eli ei hyvä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Pia
VCF Member

Post by Pia »

oon käyttäny kans tuota mobilin esp.tä. 15tkm välein vaihdetaan vinkuwaunusta öljyt sano auto mitä tahansa.
Uncle Hank Fan Club

narri

Post by narri »

Itse olen unohtanut nuo mobilin öljyt ja olen tässä vuosien varrella
firmoista ja paljoilta kysellyt/tiedustellut niin eivätpä nekään mobilia suosi
Ja mitä Pasi H. sanoi niin on totta jotkut moottorit tykkää tosiaan syödä sitä
ja se on itsellekin tullut tutuksi.. Näin ollen siirryin Castrolliin ja täytyy
tyytyväisyyttäni vain hymyillä.. Passattiin ohjekirjan mukaan menee tosiaan
tuota longlifeä mutta siitäkin olen kuullut jos jonkin näköistä juttua niin itse
päätin pitää tuon vaihtovälin 15tkm 30tkm sijaan ja pistää sinne sen Magnatecin
eli 5W-40
korjatkaa toki.. sillä hyvinkin mahdollista että olen väärässä :P
VWVP

Post by VWVP »

Taidan laittaa nuo Castrollin öljyt seuraavaksi, ei kyllä öljyvalo ole palanut eikä näytä öljyä syöneenkään nyt, ajettu n.22tkm ja öljyiksi 120tkm huollossa saksanmaalla laitettu Mobil SHC Formula LD 0W-30.Tuon 30tkm vaihtovälin olen ajatellut kyllä pitää..
sahti

Re: VW passat 3C 2.0TDI suodattimien vaihto

Post by sahti »

Lainataan valmista topiccia. Minulla on vm 2003 1,9 tdi passat BG ja ajattelin raitisilmasuotimen vaihtaa. Onko oikeesti näin helppo homma? http://www.youtube.com/watch?v=dox_X1TCWxc" onclick="window.open(this.href);return false; Ja pitäskö laittaa paperinen vai aktiivihiili. Suunnittelen muutakin huoltoa esim. öljyt, öljysuodatin, moottorin ilmansuodin ja sytytystulpat ainakin, mutta ne käytän jossain pajalla ennemmin kuin rupean itse säätämään. Dieselsuodatin vaihdettu tammikuussa alle 15tkm sitten joten sitä ei vielä varmaan tarvi vaihtaa?
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
AjH

Post by AjH »

Kyllä se on juuri noin helppo, vielä kun tota suojamuovia vetää vähän keulaa kohti niin se nousee paremmin pois tieltä.

Tossapa videolla näkyi se pieni lipare joka mullakin oli suodattimen päällä eikä suostunut hajoamatta irtoamaan. Tai ehken vaan osannut. Hyvin on pelannut ilman sitäkin kyllä.

Sytytystulppia ei varmaan kannata vaihtaan alkaa, hehkut ehkä, riippuen kilometreistä mitä on ajettu. ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Juhizz

Post by Juhizz »

OT.. eipä muuten ole mullakaan tuota klipsiä. Jotenkin ajatellut että se olisikin vain niissä malleissa joissa ei ole tuota kaukalon peitemuovia.
sahti

Post by sahti »

AjH wrote:Sytytystulppia ei varmaan kannata vaihtaan alkaa, hehkut ehkä, riippuen kilometreistä mitä on ajettu. ;)
Jaa, miksi ei? Huoltokirjassa on maininta vuodelta 2007 130tkm sitten vaihdosta, tosin en tiedä onko ne vaihdettu itse tai jätetty merkkaamatta.Hehkuissa sama juttu. Pitää varmaan lähteä motonetistä kyselemään osia ja kiertelemään korjaamoja mistä sais halvimman huollon. Mistä tiedän, että onko minulla aktiivihiili raitisilmasuodatin vai paperi? näyttää maksavan motonetissä 20e ja 8e.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

^Dieselissä ei ole sytytystulppia...
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Juhizz

Post by Juhizz »

Aktiivihiilisuodatin on uutena harmahtava ja paperinen on kokovalkoinen. Se on omasta tahdosta kiinni kumman sinne laittaa.
sahti

Post by sahti »

Tero Paalanen wrote:^Dieselissä ei ole sytytystulppia...
Ei muuten olekkaan :oops: huomaa ehkä etten ihan hirveästi autoista tiedä :D (eka auto)
Juhizz wrote:Aktiivihiilisuodatin on uutena harmahtava ja paperinen on kokovalkoinen. Se on omasta tahdosta kiinni kumman sinne laittaa.
Ok! Lähinnä siksi tuota mietin kun motonetin sivuilla lukee "Yleensä paperinen, tai aktiivihiilisuodin jos niin mainittu". Lienee parempi tuo aktiivihiili joten sen varmaan laitan.
3BG 1.9tdi 74kW AVB -03
AjH

Post by AjH »

Itse olen käyttänyt nyt pari kesää aktiivihiilistä versiota. Se on sikäli mukava että suodattaa aika hyvin kaikenlaiset katkut mitä ulkoilmassa leijuu, esimerkkinä nyt vaikka reilusti sinistä savuttava vanha ruoto, ei haise auton sisällä kuitenkaan sanottavasti öljyn käry.
Normisuotimella noi hajut tulee kyllä aika sellasenaan läpi.
Hintaero noissa on kuitenkin niin pieni että itse maksan erotuksen mielellään, kun hyöty on ihan konkreettinen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kilu

Post by Kilu »

^Hyvä tietää. Taidan itsekin vaihtaa hiilen tilalle seuraavaksi. Tuo +10€:a on kait siedettävä summa. :lol:
Wili

Re:

Post by Wili »

Saiskos tähän päivitystä kun pitäisi vaihtaa mutta ei ole havintoa mistä löytyy? 3C 2008 siis kyseessä.
Passat -08 1,9PD variant
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

^Se löytyy hansikaslokeron alta pystyasennosta.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Post Reply