Paskatti halvaantui nykimisen jälkeen tielle ja matka jatkui hinurin lavalla korjaamolle. Vikakoodeja ei ollut, mutta tutkimus paljasti johtosarjasta useita johtoja murtuneen ja neljä liitintä sulanut. Ei siis suuttimien johtosarjassa, vaan pääsarjassa koneen ulkopuolella. Kuultuani hinnan koko johtosarjan uusimiselle lupasivat tinata murtuneet johdot ja teipata ne sekä uusia lämmenneet liittimet. 290€ ja matka jatkuu.
Onko näitten nykyautojen laatu tosiaan tosiaan näin pa*kaa? Mulla on yhdestä ainoasta autosta tähän mennessä murtunut johtoja ja se oli yli 10 vuotta vanha BX, josta murtuivat oveen menevät johdot. Tässä on kuitenkin kyse alle viisi vuotta vanhasta autosta ja johtosarjasta joka on aika tasaisissa olosuhteissa moottoritilassa.
Onko muilla vastaavaa tapahtunut?
Passat 3C moottorin johtosarja poikki
Passat 3C moottorin johtosarja poikki
Passat -08 1,9PD variant
Re: Passat 3C moottorin johtosarja poikki
No mulla oli tänään töissä noin 9kk vanha ja 60tkm ajettu auto (ei henkilöauto) jossa oli ihme ominaisuus niin syyksi paljastu ranteen paksusen johtosarjan suojakuoren 3cm murtuma josta hiekkaa / paskaa ja vettä sisään. Nyt sitten reipas 15m johtosajan vaihto edessä, onpahan viikoksi hommia.
Ja moottoritilassa itseasiassa on kyllä auton käydessä lämmin ja sitten taas jäähtyy, että perjaatteessa ihan hyvin voi ottaa nyky piuhat itteensä. Nyky piuhat ovat vaan suomen oloihin liian kovia, jonka takia murtuvat ja sitten joko hapettuvat ja katkeavat tai katkeavat suoraan. Todella onnetonta!
Edit
Niin ja tosiaan vähän kyllä ihmetyttää noi liittimien sulaminen. Mitkä liittimet sieltä oikein oli sulanu?
Ja moottoritilassa itseasiassa on kyllä auton käydessä lämmin ja sitten taas jäähtyy, että perjaatteessa ihan hyvin voi ottaa nyky piuhat itteensä. Nyky piuhat ovat vaan suomen oloihin liian kovia, jonka takia murtuvat ja sitten joko hapettuvat ja katkeavat tai katkeavat suoraan. Todella onnetonta!
Edit
Niin ja tosiaan vähän kyllä ihmetyttää noi liittimien sulaminen. Mitkä liittimet sieltä oikein oli sulanu?
Re: Passat 3C moottorin johtosarja poikki
Toi nykyjohtojen kestävyys on kyllä totta. Työkaveri heitti syyksi kuulemansa veikkauksen joka on niin ufon kuuloinen että saattaa jopa pitää paikkansa: kun myös Afrikan maissa on viime vuosina jouduttu kiinnittämään huomiota lapsityövoiman olosuhteisiin on luonnonkumin hinta noussut rajusti -> johdoissa käytetään entistä enemmän keinotavaraa jonka kestävyys on sitten tällainen. Kaveri on itse Jaguar-harrastaja ja kertoi esimerkin: muutaman vuoden vanhan XKR:n imusarjan O-rengastiiviste pöydälle tiputettuna murtui viiteen osaan kuin lasirengas.Zeussii wrote:Ja moottoritilassa itseasiassa on kyllä auton käydessä lämmin ja sitten taas jäähtyy, että perjaatteessa ihan hyvin voi ottaa nyky piuhat itteensä. Nyky piuhat ovat vaan suomen oloihin liian kovia, jonka takia murtuvat ja sitten joko hapettuvat ja katkeavat tai katkeavat suoraan. Todella onnetonta!
Edit
Niin ja tosiaan vähän kyllä ihmetyttää noi liittimien sulaminen. Mitkä liittimet sieltä oikein oli sulanu?
Auto halvaantui tytön ajossa 350km päähän ja Kauhajoen Käyttöauto tuon korjasi. En tiedä mitä liittimiä on vaihdettu mutta 4kpl oli kuittiin merkitty. Korjattu johtosarja tulee koneen edestä kuskin puolelta ja jatkuu tandempumpun alta rintapellille päin. Tuon suojakuori oli avattu ja useasta kohtaa teippailtu takaisin. Pitää arkena soitella ja yrittää saada remontin tehnyt asentaja langan päähän niin saisi lisätietoa mitä siellä on korjattu.
Passat -08 1,9PD variant
Re: Passat 3C moottorin johtosarja poikki
Minulla jätti tielle -08 1.9tdi passat. Syyksi paljastui johto, jonka suojakuori oli hinkkaantunut puhki ja veti maihin. Huoltaja sanoi että aika yleinen vika ja että yleensä on useampi piuha kärsinyt