Onko kokemuksia mistä sais kohtuuhinnalla laadukkaan kytkin + vauhtipyörä setin lastutettuun 1.8T koneeseen? Nykyinen (alkup.) kytkin alkanut osoittaa nopeaa huononemista viimeisen parin kuukauden aikana. Luista ei vielä, ainakaan mitenkään huomattavasti mutta vaihteet tahtovat mennä huonosti sisään ja välillä joutuu painamaan kytkimen aivan pohjaan ja odottamaan hetken että vaihde kytkeytyy nätisti.
Kaksoismassavauhtipyörästä kannattanee hankkiutua eroon joten vois uusia senkin samalla. Urbaanilegendaa 1.9 dieselin kytkimistä on kuulunut, mutta hakusessa ois semmonen 190hp/ ~300nm kestävä setti.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Passat Variant 3BG 1.8t High-Line -03
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Samaisesta aiheesta löytynee jotain vanhojakin keskusteluja, joista löytyy linkkejä erinäisiin vaihtoehtoihin.
Itse tilasin täältä ja oon ollu tyytyväinen.
Itse tilasin täältä ja oon ollu tyytyväinen.
Passat Variant -04 1.8t
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Jees. Yritin haulla etsiä, mutten löytäny asiaan liittyviä keskusteluja. Tuon saman kytkimen oon huomannu aiemminki, mut ei raaskis nuin paljoa maksaa ku vääntöjäkään oo ainakaan paljoa yli 300n. Muutenki menee lomarahat remppaan
Tuningstudiolta sain tarjouksen useemmastakin kombosta, mutta hinnat niissäkin 600+

Passat Variant 3BG 1.8t High-Line -03
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Poikittaiseen moottoriin se olisi helppoa:
Motonetistä Sachs power 1.9tdi kytkinpaketti 250e (asetelma, levy, painelaakeri).
Kiinteä G60 vauhtipyörä romikselta n.100e
Kestää max. 400Nm.
Tämän vinkin olen antanut näillä foorumeilla sen 70 kertaa.
Tuohon Passattiin laittaisin AWX passatin kytkinpaketin uusine KAKSOISMASSA vauhtipyörineen. Hinta sopivasta hankintakanavasta Sachs osilla 450e, varaosaliikkeestä 900e.
Motonetistä Sachs power 1.9tdi kytkinpaketti 250e (asetelma, levy, painelaakeri).
Kiinteä G60 vauhtipyörä romikselta n.100e
Kestää max. 400Nm.
Tämän vinkin olen antanut näillä foorumeilla sen 70 kertaa.
Tuohon Passattiin laittaisin AWX passatin kytkinpaketin uusine KAKSOISMASSA vauhtipyörineen. Hinta sopivasta hankintakanavasta Sachs osilla 450e, varaosaliikkeestä 900e.
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Kiitos JukkaA vastauksestasi! Osaatko perustella miksi kannattaisi pitää kaksoismassa vauhtipyörä jatkossakin? Vähentäähän se värinöitä ja voimansiirron ääntelyä tyhjäkäynnillä, mutta onko jotain muutakin syytä pitää rakenne ennallaan? Ja onko AWX:n kytkin sitten AWT:n kytkintä kestävämpi?JukkaA wrote: Tuohon Passattiin laittaisin AWX passatin kytkinpaketin uusine KAKSOISMASSA vauhtipyörineen. Hinta sopivasta hankintakanavasta Sachs osilla 450e, varaosaliikkeestä 900e.

Passat Variant 3BG 1.8t High-Line -03
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Kannattaa ehdottomasti ajaa kiinteällä vauhtipyörällä varustettua pitkittäis moottorista dieseliä ennen kuin tekee päätöstä asiasta. Poikittaiseen sitä osaa suositella, mutta alhaalta vääntävään pitkittäiseen ei.
Tuollainen dieselin setti on tarpeeksi kestävä. Kiinteää 228mm vauhtista toki löytyy sämpylä audista, mutta en tiedä sopivaa vahvaa 228mm asetelmaa siihen vauhtikseen.
Tuollainen dieselin setti on tarpeeksi kestävä. Kiinteää 228mm vauhtista toki löytyy sämpylä audista, mutta en tiedä sopivaa vahvaa 228mm asetelmaa siihen vauhtikseen.
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Ok. Kiitos tästä. Pariin paikkaan on tarjouspyynnöt vetämässä, niin saa vähän vaihtoehtoja. AWX:kö kytkin käy ihan suoraan tuohon pitkittäiseen bensakoneeseen? Kuulostais ihan hyvältä vaihtoehdolta jos onnistuis ebaysta tms. löytämään edullisesti.
Passat Variant 3BG 1.8t High-Line -03
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-1-8 ... 3ccd3c5c2b" onclick="window.open(this.href);return false; Tommonen tuli vastaan ja alkoi kiinnostaa. Vauhtipyörä ois Sachsin kaksmassa, mutta ite kytkin ois kevlar/ hiilikuitunen eli kai vakiokytkintä vahvempi?
edit: näyttihän tuolla spekseissäkin olevan että luvattu kesto 450nm asti
edit: näyttihän tuolla spekseissäkin olevan että luvattu kesto 450nm asti

Passat Variant 3BG 1.8t High-Line -03
Re: VW 1.8 T Kytkin + kiinteä vauhtipyörä paketti?
Mulla olisi kans vähän vauhtipyörä ongelmia. 2-massa kolisee sillee että kohta loppuu pyöriminen. Kone on on 1.8T pitkittäis APU, ja haluisin kiinteen vauhtipyörän jostain. Auto menossa myyntiin joten en todellakaan viitti ostaa uutta pakettia. Joku joka tietää voisi sanoa mistä mosasta kävisi suoraan tuo kiinteä APU moottoriin. Olisin tästä tiedosta todella kiitollinen 
Ja siksi en halua myydä viallisella vauhtipyörällä, koska en sellaista haluisi ostaakkaan.. Toki toimiva 2-massa kelpaa kyllä jos halvalla saa. Rikki tuntuu olevan jo uutena

Ja siksi en halua myydä viallisella vauhtipyörällä, koska en sellaista haluisi ostaakkaan.. Toki toimiva 2-massa kelpaa kyllä jos halvalla saa. Rikki tuntuu olevan jo uutena
