Niin että mikähän vaivaa toisen etuvalon korkeussäätöä? Sain Passatin 2002 vaihdossa kesällä ja syyspimeillä havaitsin, että vasen valo näyttää hieman alas vaikka koetin ruuvata ylös säätöruuvista.
Lopulta ajoin korjaamolle pikahuoltoon tarkistuttamaan asian ja korjaaja totesi saman. Ihmetteli myös että säätövara jo loppuun ruuvattu... Oikeapuoli toimii moitteetta samoin korkeudensäädöt pelaa myös. Mahtaako olla jokin itse fixattavissa oleva asia vai ajanko takaisin korjaamolle???
Katsastus lähenee päivä päivältä...
En ota kantaa korkeudensäädön toimimattomuuteen, mutta kannattaa varmistaa, että polttimo on oikein päin umpiossa ja kunnolla paikoillaan. Jos se polttimo on jo valmiiksi osoittamassa päin metsää siellä umpion sisällä, niin tuskin riittää säätövarat vaikka mistä ruuvista ruuvaa. Mutta luulisi pikahuollon ihmisen jo katsoneen tommosen asian heti alkujaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Kyllä tuo huoltaja sanoi sen olevan oikein ja valokuviokin tuntui olevan oikea. Vain suuntaus hieman alas. Mutta pitänee sekin vielä tarkastaa, aina ei voi kiireinen huoltomieskään kaikkea nähdä?
Mahtaneeko tuo ruuvattava korkeudensäätö olla jotenkin "pois paikaltaan" tms. Sitä kun ei ole ikinä tarvinnut rassailla.
Näyttäisikö tuo ajovalo olevan oikeassa asennossa verrattuna toiseen?
Esim. rako puskuriin, etulokasuojaan ja konepeltiin yhdenlaiset.
Entäs voisiko itse säätöosaa saada siirrettyä, ettei ole muutaman kerran ratas pyörähtänyt ohi säädöstä ja siksi olisi ihan maksimissaan.
Mietin tuota asentoa kun itselläni molemmissa on lasin ja umpio osan välissä n. 1cm rako alhaalla. Liekö lisäksi molemmista umpioista alakiinnikkeet poikki kun tyhjäkäynnillä valot värisee ja lyhyillä näkee vain 10-15 m kun säädetty yläasentoon. Ensi kesän bi-xenon projektia odotellessa.
petaso wrote:Mietin tuota asentoa kun itselläni molemmissa on lasin ja umpio osan välissä n. 1cm rako alhaalla. Liekö lisäksi molemmista umpioista alakiinnikkeet poikki kun tyhjäkäynnillä valot värisee ja lyhyillä näkee vain 10-15 m kun säädetty yläasentoon. Ensi kesän bi-xenon projektia odotellessa.
Toimiiko korkeudensäätö ollenkaan?
Jos ei toimi niin vois äkkiä ajatella etteivät korkeudensäätömoottorit ole kiinni heijastimissa, jolloin heijastimet pääsee heilumaan vapaasti umpion sisällä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91