Päivän projekti...
Re: Päivän projekti...
Pari tuntia jumppaa ulkona 15 asteen pakkasessa... Ihania italialaisia sähköjä Dukaatissa... Miten voi jarrunestekin vetää jäähän

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Päivän projekti...
Siten kun ei oo jarrunesteitä ikinä vaihdettu =D
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Päivän projekti...
Tuli ostettua kytkinpaketti ja otin lähetyksen teitä pitkin eli kauankohan menee että on suomessa?
Tämä kytkin siis pasuunaan.
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä kytkin siis pasuunaan.
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... tform.html" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Päivän projekti...
Siis täh...Pasi Häkli wrote:Siten kun ei oo jarrunesteitä ikinä vaihdettu =D
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Päivän projekti...
Hmm... Nyt kun talvi on taas yllättänyt suomalaiset niin mieleen tuli että voisi jossain vaiheessa asennuttaa Webaston autoon kaukosäätimellä.
Kysynkin että tartteeko mun ottaa mitään huomioon? Lähinnä ostaa isompi Ah akku kuin vakio? Tai jotain muuta... Tosiaan olisi ensimmäinen auto johon tuon asennuksen teetätän / eka auto jossa se on niin ei ole mitään tietoa
Kysynkin että tartteeko mun ottaa mitään huomioon? Lähinnä ostaa isompi Ah akku kuin vakio? Tai jotain muuta... Tosiaan olisi ensimmäinen auto johon tuon asennuksen teetätän / eka auto jossa se on niin ei ole mitään tietoa
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Päivän projekti...
Itsellä ollu 3 autossa PA-lämmitin ja ikinä oo vakioakusta loppunu virta... Järjen pitää päässä eikä polta sitä tunti kaupalla ja nyrkkisääntönä on että ajat sen ajan mitä lämmität että akku lataantuu...mankinen wrote:Hmm... Nyt kun talvi on taas yllättänyt suomalaiset niin mieleen tuli että voisi jossain vaiheessa asennuttaa Webaston autoon kaukosäätimellä.
Kysynkin että tartteeko mun ottaa mitään huomioon? Lähinnä ostaa isompi Ah akku kuin vakio? Tai jotain muuta... Tosiaan olisi ensimmäinen auto johon tuon asennuksen teetätän / eka auto jossa se on niin ei ole mitään tietoa
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: Päivän projekti...
Juu tuon tiesinkin että pitäis sama aika ajaa mitä on käyttänyt
Ja näemmä laitoin väärään topic:iin tän 
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Päivän projekti...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Päivän projekti...
Kuuluko kerran HIIOP vai menikö kahdella HIIOPILLA 
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Päivän projekti...
eekäkö volvon ratissa tais tulla parit "oho oho" 
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Päivän projekti...
Laitampa tämän projektiromaanin tännekkin että ei-memberitkin pääsee viihdyttämään itseään.
Taustatietoina: kuskin puolen jousi poikki, tuulilasille ei tuu vettä, webasto lakkas toimimasta jo aikaa sitte ja anneleiden ledit lähes kaikki pimeenä.
Viikonloppu vietettiin tallissa näitä ilmestyneitä vikoja ihmetellen. Tavotteena oli vaihtaa seuraavat kohteet: alusta, webastoon palopesä, pissipojan pumppu ja umpioiden rinkuloihin uudet ledit. Ainoastaan rinkuloiden ledit vaihtui lähes ilman ongelmia.
Ensin etupää pukeille ja alkoi iskarin irrotus. Heti törmättiin tuittuilevaan koiranluun mutteriin. Sehän lähti pyörimään mukana. Soitto Mikalle 60km päähän, että löytyiskö sieltä uudet koiranluut. Löytyhän ne, onneks! Joten rälläkkä laulamaan...
Lähtötilanne kuskin puolella. Jousi poikki, n.1,5 kierrosta yläpäästä.

Irrotettuna. Kivasti kääntölaakeri sujahtanu jousen jäänteiden väliin.

Samaisen puolen iskarin varteen ilmestyny kuoppia.

Repsikan puolen jousi oli näköjään jo jonkun aikaa maannu pohjassa.
Kierteet kulunu tasaseks tuosta kohtaa.

Koiranluun jäänteiden poistamista.

Tilalle sujahti siis Tuning artin alusta.

Kun etupään iskari+jousi-paketit oli paikallaan, otettiin puskuri irti. Tero kaivo webastoa esiin ja minä vaihdoin rinkuloihin ledejä. Weban edestä piti poistaa umpio, puolen pissipojan säiliöstä, lokarin sisämuoveja ja kasa johtoja. Karvas totuus paljastui kun webasto viimein saatiin pöydälle. Uudessa palopesässä erilainen liitin kuin vanhassa, ja kaiken hyvän päälle kaks ylimäärästä johtoa. Monen "mitä jos, tai mitenköhän, vai meniskö, onnistuiskohan"-vääntöjen jälkeen luovutettiin. Liitintä ja sen pinnejä ei saada tällä kertaa vaihdettua eikä meillä olis ollu ylimääräsiä pinnejäkään niille ylimääräsille johdoille. Webasto makaa tällä hetkellä alakerrassa pahvilaatikossa. Uus yritys jahka saadaan pinnit hommattua.
Tässä nurkka purettuna.

Ylempi on uudempi palopesä, jonka suuttimessa on sulkuventtiili. Siitä johtui ne kaks ylimäärästä johtoa. Alempi palopesän jäänne on vanhempaa mallia, ilman tuota sulkuventtiiliä.

Sitte se isoin murheenkryyni. Pissipojan pumppu, siis se joka suihkii tuulilasille. Vaihdettiin uusi pumppu, johdot paikalleen ja voilá! Paskat, vettä ei edelleenkään tullu lasille. Sulakkeet ehjät, niin kabiinissa kuin konehuoneen puolella. Vika koodina pumpusta circuit open or short to ground. Eli jostain on johto poikki. Tänä viikonloppua ei enää ehditty alkaa sitä johtoa ettimään. Onneks näillä pakkasilla ei tarvii kusipoikaa käyttää. Ens viikonloppuna auto uudestaan talliin ja tutkimaan akun alla meneviä johtoja. Mahtaisko sieltä löytyä samalla syy pimenneiden etupenkkien lämmityksillekkin? Mene ja tiedä...
Ai nii, jotain tosiaan onnistu lähes ongelmitta. Ne ledit. Umpiot oli jo valmiina ja toimivat kunnes yks ledi päätti alkaa vilkuttelemaan. Umpio irti ja ledin vaihto uudelleen. Nyt toimii. Wuhuu!

Kiitos Terolle ruuvaamisesta, Mikalle osien kiikuttamisesta ja isälle tallin lainasta.
Leuka rintaan ja kohti uusia vikoja. Eiku...
Taustatietoina: kuskin puolen jousi poikki, tuulilasille ei tuu vettä, webasto lakkas toimimasta jo aikaa sitte ja anneleiden ledit lähes kaikki pimeenä.
Viikonloppu vietettiin tallissa näitä ilmestyneitä vikoja ihmetellen. Tavotteena oli vaihtaa seuraavat kohteet: alusta, webastoon palopesä, pissipojan pumppu ja umpioiden rinkuloihin uudet ledit. Ainoastaan rinkuloiden ledit vaihtui lähes ilman ongelmia.
Ensin etupää pukeille ja alkoi iskarin irrotus. Heti törmättiin tuittuilevaan koiranluun mutteriin. Sehän lähti pyörimään mukana. Soitto Mikalle 60km päähän, että löytyiskö sieltä uudet koiranluut. Löytyhän ne, onneks! Joten rälläkkä laulamaan...
Lähtötilanne kuskin puolella. Jousi poikki, n.1,5 kierrosta yläpäästä.

Irrotettuna. Kivasti kääntölaakeri sujahtanu jousen jäänteiden väliin.

Samaisen puolen iskarin varteen ilmestyny kuoppia.

Repsikan puolen jousi oli näköjään jo jonkun aikaa maannu pohjassa.

Koiranluun jäänteiden poistamista.

Tilalle sujahti siis Tuning artin alusta.

Kun etupään iskari+jousi-paketit oli paikallaan, otettiin puskuri irti. Tero kaivo webastoa esiin ja minä vaihdoin rinkuloihin ledejä. Weban edestä piti poistaa umpio, puolen pissipojan säiliöstä, lokarin sisämuoveja ja kasa johtoja. Karvas totuus paljastui kun webasto viimein saatiin pöydälle. Uudessa palopesässä erilainen liitin kuin vanhassa, ja kaiken hyvän päälle kaks ylimäärästä johtoa. Monen "mitä jos, tai mitenköhän, vai meniskö, onnistuiskohan"-vääntöjen jälkeen luovutettiin. Liitintä ja sen pinnejä ei saada tällä kertaa vaihdettua eikä meillä olis ollu ylimääräsiä pinnejäkään niille ylimääräsille johdoille. Webasto makaa tällä hetkellä alakerrassa pahvilaatikossa. Uus yritys jahka saadaan pinnit hommattua.
Tässä nurkka purettuna.

Ylempi on uudempi palopesä, jonka suuttimessa on sulkuventtiili. Siitä johtui ne kaks ylimäärästä johtoa. Alempi palopesän jäänne on vanhempaa mallia, ilman tuota sulkuventtiiliä.

Sitte se isoin murheenkryyni. Pissipojan pumppu, siis se joka suihkii tuulilasille. Vaihdettiin uusi pumppu, johdot paikalleen ja voilá! Paskat, vettä ei edelleenkään tullu lasille. Sulakkeet ehjät, niin kabiinissa kuin konehuoneen puolella. Vika koodina pumpusta circuit open or short to ground. Eli jostain on johto poikki. Tänä viikonloppua ei enää ehditty alkaa sitä johtoa ettimään. Onneks näillä pakkasilla ei tarvii kusipoikaa käyttää. Ens viikonloppuna auto uudestaan talliin ja tutkimaan akun alla meneviä johtoja. Mahtaisko sieltä löytyä samalla syy pimenneiden etupenkkien lämmityksillekkin? Mene ja tiedä...
Ai nii, jotain tosiaan onnistu lähes ongelmitta. Ne ledit. Umpiot oli jo valmiina ja toimivat kunnes yks ledi päätti alkaa vilkuttelemaan. Umpio irti ja ledin vaihto uudelleen. Nyt toimii. Wuhuu!

Kiitos Terolle ruuvaamisesta, Mikalle osien kiikuttamisesta ja isälle tallin lainasta.
Leuka rintaan ja kohti uusia vikoja. Eiku...
Re: Päivän projekti...
2 tuntia -21 asteen pakkasessa askartelua takana, kun rekasta meni kärryn ilmaletku poikki... Ja tietenkin keskellä risteystä kun auto oli linkussa 
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: Päivän projekti...
Kotiuduttu polvileikkauksesta. Onkin sopivat kelit linnoittautua sohvalle.
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Päivän projekti...
veikkaan että moinen kw sinne kyllä ilmestyy
tuo kosla vaan ei kerkee varmaan makaamaan niin kauaa laakereillaan että olis kw rahat kasassa... näin arvauksena :roll
kaippa se tarvis tohon akan autoon kans tilata joku uus halppis satsi... kw olis tallissa kun malttas borasta ryöstää
kaippa se tarvis tohon akan autoon kans tilata joku uus halppis satsi... kw olis tallissa kun malttas borasta ryöstää
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Päivän projekti...
Ei tullut ei. Eikä varmaan tule jatkossakaan. Mieli halajaa jonkun B-kirjaimella alkavan alustan perään.osoners wrote:Ei tullut KW:ta?
Karu totuus on ettei rahatilanne antanut nyt myöten sitä tilata. Ja mielestäni oli järkevämpää ostaa "hinnat alkaen" setti kuin laittaa joku 500-800€:n setti johon kuitenkaa kumpikaa ei ois ollu tyytyväinen.
Re: Päivän projekti...
Niimpä niin. Pahimpaan maholliseen aikaan iski päälle nää kaikki viat. Viikon sisään alusta uusiks 200€, laturi uusiks 200€, muuta pientä tarviketta päälle. Ja meijän porukan runimatkan varausmaksukin olis vielä tuohon päälle 300€. Että siinä se paremman alustan rahat sitte meniki.
Re: Päivän projekti...
Keskiviikon projektihan tuo jo oli, laturiongelmat. Tiistaina töistä palatessa kesken ajon latauksen merkkivalo pomppasi näytölle. Maalaisjärjellä ajattelin, että tuskin akussa vika joten armotonta googlettamista ja Haynesin tutkimista. No, ei se nyt niin vaikea juttu ollut mutta kun ei koskaan ole tuollaista tehnyt niin uusi juttu on uusi juttu.
Toiveissa oli, että vain hiilet olisivat kuluneet, 230e olisi ollut laturi motonetissä. Sain auton ajettua naapuripitäjään ja varaosatiskille hakemaan osaa, sitten startti kohti hallia ja alkoikin valot toisensa perään syttymään, ABS, ESP, airbag.. Viimeisessä mutkassa sitten jatkuvaa piippailua ja käsijarruvalon merkki, juosten ovi auki ja auto sisään.
Mikä lie aivopieru mutta nostin tottuneesti auton pukeille ja purin panssarin alhaalta kunnes tajusin että hetkinen, laturihan on ylhäällä
Tuo pohjapanssarin irroitus ja paikalleen laittaminen on öljynvaihdossakin aina se eniten aikaa vievä vaihe minulla. No, laturi esiin moottorin päällä olevan muovin alta ja jännitteensäädintä irrottamaan. Lähtikin kohtuullisen helposti irti, työkalut mahtuivat hyvin siihen väliin. Älykkyystesti tuli vastaan kun otin johtoa irti säätimestä, siinä meni hetki ennen kuin löytyi oikea tapa
Sitten säädin käteen ja vertaus uuteen, eihän nämä ole samanlaisia. Otin sitten sen väärän niistä kahdesta mahdollisesta. Hyvä uutinen oli säätimen valmistustiedot, vuodelta 2004 näytti olevan joten todennäköisesti alkuperäinen osa. Hiilistä toinen ihan lopussa joten todennäköisesti juuri se vikana kun ei ladannut. Kyytiä odotellessa pohjapanssari takaisin kiinni.
Paikallisesta motonetistä ei oikeaa osaa löytynytkään varastosaldosta huolimatta, joten Espooseen ja sieltä oikean näköinen osa. Jälkeenpäin ajateltuna olisihan sitä voinut kysäistä volkkariltakin, mutta jäi tällä kertaa tekemättä. Uusi osa paikoilleen ja startti, akun kuva hävisi ruudusta (toki akku oli päivän ajan latauksessa, joten pientä jännitystä vielä oliko vain täydestä akusta kiinni nyt). Toiminut siitä asti, joten tumpelokin sai jotain korjattua, jes. Varmaan tunnin hommahan tuo olisi jollain pajalla ollut mutta saipahan harrastaa ja kun ei palkatonta vapaatakaan tarvinnut ottaa saldotuntien ansiosta niin hyvinhän se meni.
Jossain luki, että loppuun ajetut laturin hiilet olisivat yleisin auton tiellejättämissyy. Tiedä häntä, mutta olisi ollut ensimmäinen kerta jäädä tienposkeen ja juuri tuosta syystä. Merkkivalon syttymisestä "pysäytyskäskyyn" kilometrejä tuli varmaan noin 25-30. Välissä yksi yö pakkasessa ja yhteensä 2 starttia.
Toiveissa oli, että vain hiilet olisivat kuluneet, 230e olisi ollut laturi motonetissä. Sain auton ajettua naapuripitäjään ja varaosatiskille hakemaan osaa, sitten startti kohti hallia ja alkoikin valot toisensa perään syttymään, ABS, ESP, airbag.. Viimeisessä mutkassa sitten jatkuvaa piippailua ja käsijarruvalon merkki, juosten ovi auki ja auto sisään.
Mikä lie aivopieru mutta nostin tottuneesti auton pukeille ja purin panssarin alhaalta kunnes tajusin että hetkinen, laturihan on ylhäällä
Paikallisesta motonetistä ei oikeaa osaa löytynytkään varastosaldosta huolimatta, joten Espooseen ja sieltä oikean näköinen osa. Jälkeenpäin ajateltuna olisihan sitä voinut kysäistä volkkariltakin, mutta jäi tällä kertaa tekemättä. Uusi osa paikoilleen ja startti, akun kuva hävisi ruudusta (toki akku oli päivän ajan latauksessa, joten pientä jännitystä vielä oliko vain täydestä akusta kiinni nyt). Toiminut siitä asti, joten tumpelokin sai jotain korjattua, jes. Varmaan tunnin hommahan tuo olisi jollain pajalla ollut mutta saipahan harrastaa ja kun ei palkatonta vapaatakaan tarvinnut ottaa saldotuntien ansiosta niin hyvinhän se meni.
Jossain luki, että loppuun ajetut laturin hiilet olisivat yleisin auton tiellejättämissyy. Tiedä häntä, mutta olisi ollut ensimmäinen kerta jäädä tienposkeen ja juuri tuosta syystä. Merkkivalon syttymisestä "pysäytyskäskyyn" kilometrejä tuli varmaan noin 25-30. Välissä yksi yö pakkasessa ja yhteensä 2 starttia.
2012 Passat 1.6 TDI Comfortline
Ex:2004 Passat 1.9TDI AVB Comfortline
Ex:2004 Passat 1.9TDI AVB Comfortline
Re: Päivän projekti...
Tämän päivän projekti oli Golfin päälipesu, näyttää taas jopa autolta kun näkee alkuperäisen värin.
Tämän viikon projektina oli lisätyttää Audiin yksi keskipönttö, vaihdattaa uusi takavaimennin ja vanhan putken vuotokohtien paikkaus. Tyhjän katalysaattorin ja rapeahkon läpivirtaavan takapörinäpöntön äänimaailma oli vähän liikaa mun makuun, varsinkin kun ottaa huomioon auton tehot ja ulkokuoren...
nyt on aika asiallinen äänimaailma omasta mielestä. 
Tämän viikon projektina oli lisätyttää Audiin yksi keskipönttö, vaihdattaa uusi takavaimennin ja vanhan putken vuotokohtien paikkaus. Tyhjän katalysaattorin ja rapeahkon läpivirtaavan takapörinäpöntön äänimaailma oli vähän liikaa mun makuun, varsinkin kun ottaa huomioon auton tehot ja ulkokuoren...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
-
--hartsa--
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Päivän projekti...
Kertosko joku mullekkin mistä noita nopeita ballasteja haalitaan?
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Re: Päivän projekti...
Jos haluaa Suomesta tilata niin niitä saa ainakin Katuautosta, mutta huomattavasti edullisemmin niitä saa tilattua suoraan Kiinasta, esim: http://www.aliexpress.com/w/wholesale-f7-ballast.html
Re: Päivän projekti...
Tuli koeajettua uusi S3 300hv ja A7 3.0 TDI Biturbo 313hv/650nm. Huh, huh
Kyllä uusi neliveto tekniikka on vetopidoltaan aivan käsittämätöntä. 0=>200 kitkoilla jäisellä asfaltilla, kuin kesällä
Itkua pidätellen sai pasuunalla liukastella sieltä kotiin 
Re: Päivän projekti...
Päivän projektina oli viedä auto huoltoon, kävellä reilu 3km takasi kotiin ja parin tunnin jälkeen sama toiseen suuntaan.
Nyt on moniurahihnan kiristinkin vaihdettu.
Vähän nosti sydämen tykytyksiä kun katoin kuitilta että "Jäähdytysneste, vihreä", kun punaista siellä piti olla. Punaistahan tuo kuitenkin näytti olevan kun kurkkasin pellin alle.
Nyt on moniurahihnan kiristinkin vaihdettu.
Vähän nosti sydämen tykytyksiä kun katoin kuitilta että "Jäähdytysneste, vihreä", kun punaista siellä piti olla. Punaistahan tuo kuitenkin näytti olevan kun kurkkasin pellin alle.
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Päivän projekti...
Re: Päivän projekti...
Itse haen mieluummin tehoa, kuin bling blingiä. Sitten kun voima on kunnossa, niin ulkonäköä. Tässä onkin syy, miksi autoni on rumaosoners wrote:Tulis jo kevät että sais vanteet alle ja hieman madallusta.
Re: Päivän projekti...
^^Paljonkos siitä otettiin uudella ohjelmalla?:)
Re: Päivän projekti...
250hv ja 360Nm pitäis olla. Eli 20hv ja 60Nm lisää. Putki tuskin mitään tuo paitsi vähän paremman ääneen.

Vanteet ja alusta ei mielestäni ole blingblingiä?Kilu wrote:Itse haen mieluummin tehoa, kuin bling blingiä. Sitten kun voima on kunnossa, niin ulkonäköä. Tässä onkin syy, miksi autoni on rumaosoners wrote:Tulis jo kevät että sais vanteet alle ja hieman madallusta.
Re: Päivän projekti...
Näin ne näkemykset eroaa
Itse otan mieluummin yli 300hv 15 tuuman peltivanteilla.
Re: Päivän projekti...
Mulle riittää 250hv, hyvällä alustalla ja kivoilla vanteilla. 
Re: Päivän projekti...
Näillä mennään ja kättä nostetaan, jos kohdataan 
Re: Päivän projekti...
Re: Päivän projekti...
Auto säädetään niin, että samoilla säädöillä ajetaan kesät talvet ja kisasäädöt täytyy toimia/kestää normaalissa ajossa. Muuten ei pahemmin säväytä.
Re: Päivän projekti...
Kilu wrote:Auto säädetään niin, että samoilla säädöillä ajetaan kesät talvet ja kisasäädöt täytyy toimia/kestää normaalissa ajossa. Muuten ei pahemmin säväytä.
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Päivän projekti...
No seuraavaksi sit tällänen mulle.Pia wrote:Tai miten olis reippaasti yli 300hv, hyvä alusta ja kivat vanteet?![]()
Re: Päivän projekti...
Ostan s4 b6-b7 farkun viimeistää 3 vuoden sisää.
Pitäs mennä koe-ajaa mutta en uskalla koska rupee muuten kuumottaa liikaa.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Päivän projekti...
Uuu! Kaunis on!osoners wrote:No seuraavaksi sit tällänen mulle.Pia wrote:Tai miten olis reippaasti yli 300hv, hyvä alusta ja kivat vanteet?![]()
Re: Päivän projekti...
Tuollakin naputeltaisiin remmillä yli 100hv:tä lisää, toki dieselistiä hirvittää
Ja jos ei ollut V8, niin V6 TFSistä on naputeltu yli 500hv:tä. Haetaan sitten siihen sitä muuta, kuin pensselin pesuainetta 
Re: Päivän projekti...
Hihi! Ei hirvitä yhtään.
Sulla ja mulla on likimain samat litratehot. Väännöissä sitte tuleeki se ero. No joo vähä rankempaa huumoria!
Ei oteta niin vakasti näitä.
Sulla ja mulla on likimain samat litratehot. Väännöissä sitte tuleeki se ero. No joo vähä rankempaa huumoria!
Re: Päivän projekti...
Ei tietenkään
Sinä vielä pystyt noita tehoja lisäämään, mutta itsellä ei enää valitettavasti onnistu. Ahtoja ei nykyisillään pysty valitettavasti lisäämään. Nyt sitten pihalle lumitöihin. Ensimmäiset kunnon lumet koko talvena. Voisi yrittää linkoa käyntiin 
Re: Päivän projekti...
Joo keväällä otetaan kaikki irti mitä saadaan, laatikkoa säästelemättä. Nyt kun tuo ahtojen ohjauskin toimii vähä paremmin. Jos sitä joskus sitte nokkakepin vaihtais, 250hv olis mulle sellanen passeli. Siihen pääsee nykytilanteesta melko helpolla.
Lumitöitä olis täälläkin tiedossa, joten lumikolan kimppuun!
Lumitöitä olis täälläkin tiedossa, joten lumikolan kimppuun!
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Päivän projekti...
sain just kolattua känpän pihan, ja eikö siellä ruvennu taas tulee töhnää alas 
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Päivän projekti...
^Sama homma. Todella palkitseva tilanne. 
Re: Päivän projekti...
Tuli nyt softattua passattiinkin launch control ja näyttää toimivan 
Re: Päivän projekti...
Ulkokehien lakan poistoa. Huoooooh. Kerrassaan mahtavaa puuhaa.
Re: Päivän projekti...
Kai tätäkin voi projektiks kutsua.
Olin hetki sitte tulossa Teron kakkiaisella kotiin, kun muutama kilometri ennen kotia kaasupoljin katos kengän alta. Auto jäi kyllä käyntiin mutta poljin oli kadonnut. Tässä vaiheessa multa pääsi jo kunnon nauru. Mitä vielä näitten vehkeitten kans?!
Pienien neuvonpitopuheluiden jälkeen paikallistin kaasuvaijerin ja sitte alko ähkiminen. Kontallaan vesilammikossa, puo pystyssä, sain kuin sainkin sen takaisin paikalleen.
Riittää taas vähäks aikaa kakkiaisen kyyti mulle. Ens viikolla sitte uudestaan. 
Olin hetki sitte tulossa Teron kakkiaisella kotiin, kun muutama kilometri ennen kotia kaasupoljin katos kengän alta. Auto jäi kyllä käyntiin mutta poljin oli kadonnut. Tässä vaiheessa multa pääsi jo kunnon nauru. Mitä vielä näitten vehkeitten kans?!




