Varoitusvalot kaapelikäynnistyksen jälkeen

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
nyholmm
Posts: 3
Joined: 26.5.2014 9:32

Varoitusvalot kaapelikäynnistyksen jälkeen

Post by nyholmm »

Moi,

Golf V:ssä jäi kaapelikäynnistyksen jälkeen ohjaustehostimen, ESP:n ja rengaspainevaroittimen (keltaiset) varoitusvalot päälle. Miten nuo saisi kuitattua ? Riittääkö, että akun johtoa käyttää irti ?

Markus
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 567
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Re: Varoitusvalot kaapelikäynnistyksen jälkeen

Post by Dubsonic »

Monesti jää "vikoja" päälle kun akun jännite käy liian alhaalla. Vikakoodien nollaus tai saattaa tuo akun navan irroituskin ne nollata.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Varoitusvalot kaapelikäynnistyksen jälkeen

Post by Pasi Häkli »

Dubsonic on oikeassa. Jos virta käy vähissä, niin ohjauskulma-anturin perussäätö menee hukkaan. Eli koitappa seuraavaa: Auto käyntiin, paikoillaan käännät ratin toiseen äärilaitaan ja pidät sitä siellä muutaman sekunnin, sitten käännät toiseen äärilaitaan ja pidät siellä muutaman sekunnin. Sitten ratti suoraan ja ajamaan suoraan. Valot saattaa sammua, jos ei sammu, niin vaatii testerillä ohjauskulma-anturin uudelleenopetuksen.

Kun ohjauskulma-anturin perussäätö on tehty, niin sen jälkeen saa kuitattua sen rengaspainevaroittimenkin.
Akunkengän irrotus ei auta tähän vikaan, "vika" uusiutuu aina, kun akku on irti.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply