V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä
http://www.vp44diesel.de/en/vp3044-list-of-cars
Tuolla on lista noista eri malleista mutta kuka tietää onko noissa muuta eroa kuin tuo elektroniikka-boxi? Eli kävisikö esim. A6:sen AKE-koneeseen tarkoitettu pumppu tuohon Passatin AKN-koneiseen?
edit: muutin tuota otsikkoa sopivammaksi, kun ei tarvi enää noita pumppujen eroja miettiä sen enempää.
Tuolla on lista noista eri malleista mutta kuka tietää onko noissa muuta eroa kuin tuo elektroniikka-boxi? Eli kävisikö esim. A6:sen AKE-koneeseen tarkoitettu pumppu tuohon Passatin AKN-koneiseen?
edit: muutin tuota otsikkoa sopivammaksi, kun ei tarvi enää noita pumppujen eroja miettiä sen enempää.
Last edited by Ari-Matti Aho on 3.11.2011 11:45, edited 1 time in total.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
No niin, soittelin Reijon Dieselille Kotkaan ja meinasi että pumppu olisi mekaanisesti kunnossa. Se naksunta on normaalia. Eli voisi olla sittenkin se boxi joka olisi sökö. Pumppu menee maanantaina sinne testipenkkiin niin näkee missä vika.
Ja kuulemma ei voi eri pumppuja vaihdella eri koneisiin vaan pitää olla juuri sama pumpun numero.
Ja kuulemma ei voi eri pumppuja vaihdella eri koneisiin vaan pitää olla juuri sama pumpun numero.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
foord foorumilta tuota asiaa pelko perseessä selvittelin, mutta onneksi sijaiskäytössä ollut taivaspaikka lähti jatkamaan matkaa.
Se 50 centin älykkyysosahan noista hajoaa yleisimmin ja hyvällä menestyksellä hieman halvemmalla ovat niitä tuolla puolassa korjauttaneet. Joitakin suomalaisiakin korjaajia sille älykkyydelle on olemassa, mutta niiden työn luotettavuus ei ole ollut täyttä 100%.
Se 50 centin älykkyysosahan noista hajoaa yleisimmin ja hyvällä menestyksellä hieman halvemmalla ovat niitä tuolla puolassa korjauttaneet. Joitakin suomalaisiakin korjaajia sille älykkyydelle on olemassa, mutta niiden työn luotettavuus ei ole ollut täyttä 100%.
Golf III, variant, 1.8 (55kW, AAM), -99.
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
Passat 3bg, variant, 1.9 (74kW, AVB), -03
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Hieman taustaa voisin vielä valottaa mistä kaikki alkoi. Eli Passat ei yhtäkkiä enää lähtenyt käyntiin kun vaimo siirsi sitä tien varressa muutaman metrin. No hinausauto paikalle ja Bernerille. Siellä huomasivat että pumpun hihnasta hampaita lähtenyt. Heillä olisi ollut kahden viikon jono joten hinautin auton toiseen korjaamoon joka lupasi tehdä auton seuraavalla viikolla. Samalla ehdottivat jakopääremppaa kun kuitenkin keula puretaan ja pumpun hihna vaihdetaan. Jakopää siis rempattiin ja kun olivat yrittäneet käyntiin niin ei lähtenyt. Epäilivät sitten että pumpusta jotain hajonnut. Pumppu irti ja kuulostelivat hihnapyörää pyörittämällä että jokin naksuu eli jotain olisi irti. Soittivat myös Bernerille jossa sanoivat samaa ja lisäksi että hihnapyörä ei saisi pyöriä niin herkästi käsin. No ei kun pumppu Kotkaan Reijon Dieselin penkkiin ja tänään soittivat että pumppu on siis ehjä.
No niin, pumppu ajettu testipenkissä ja läpi meni eli pumppu on kunnossa. 200e maksoi sekin lysti turhan takia. Epäili että kun hihna hajosi ja auto seisoi sen jälkeen muutaman päivän niin olisi ilmavikaa. Auto-Berneriä kun olisi vaan uskonut niin olisivat vaihtaneet uuden pumpun samantien. No huomenna taas autoa kasaan ja yrittämään käyntiin.
No niin, pumppu ajettu testipenkissä ja läpi meni eli pumppu on kunnossa. 200e maksoi sekin lysti turhan takia. Epäili että kun hihna hajosi ja auto seisoi sen jälkeen muutaman päivän niin olisi ilmavikaa. Auto-Berneriä kun olisi vaan uskonut niin olisivat vaihtaneet uuden pumpun samantien. No huomenna taas autoa kasaan ja yrittämään käyntiin.
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä
Ihmettelyä syöttöpumpusta... kysymys kuuluukin et voiko pumpulle tapahtua jotain merkittävää jos hihnapyörän irrottaa ilman et lukitsee pumppua?
VW Passat V6 TDI 4-motion -04
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä
^Jos en nyt ihan väärin muista, ni sitä pyörää ei saa irrottaa missään tapauksessa.
Kohdalleen laittaminen vaatii testipenkin.
Kohdalleen laittaminen vaatii testipenkin.
Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä
Noniin.. korjaamo jossa auto on, ilmoitti että pumppua ois muka aikasemmin jo liimailtu ja koittanu ite tiivistää jollain liimalla kans eikä pitäny.. kävin sit kattomassa ni siinä se pyöritti käsin pumpun akselia eikä hihnapyörääkään ollu paikallaa. Kovasti väitti ettei siinä akselissa ois stefaa ollenkaan..
VW Passat V6 TDI 4-motion -04
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)
VW Bora TDI PD -02
VW caravelle 153kw (perheen kauppakassi)