Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Kaikki tekniikkaan liittyvä
User avatar
Zeussii
Posts: 340
Joined: 24.11.2010 19:17
Location: Kerava

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Zeussii »

Ja kaikille muillekin tiedoksi, että sitä liitintä climalle on turha lähteä kyselemään marmorilta sieltä sitä ei saa. Pääkaupunkiseudulla suosittelen hakemana liittimen: http://www.autovarustelu.fi/ Erinomaista ja tietävää palvelua :)
VW Passat 3BG 1.9 TDI -04
Citroen Xsara 1.6 Vtr -02
KTM EXC 250 -02
Kawasaki Z750 -12
Kulutus
juhis.t
Posts: 36
Joined: 8.9.2012 14:23

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by juhis.t »

Itselle tuli vasta hankittua T5 vm07. Ja siinä on Webaston thermo top c minikellolla, eikös tuon pitäis lämmittää myös moottori? Ei oo tullut sen enempää tutkittua kuin, että lähtee pöhisemään ja hyttiin tulee lämmöntä. Tuossa ajassa ei vielä auton lämpömittari lähde nousemaan. Tuota Transporterin (pakumalli) takaosaa tuo ei taida kuitenkaan sen enempää lämmittää kuin mitä ohjaamosta vuotaa? Miettinyt myös jos vetäis pari putkee tuonne tavaraosaan, niin saiskohan sinnekkin lämpöä vai oisko teillä tarjota muuta ratkaisua?
Mitähän tuohon maksais toisen akun laittaminen kuskinpenkin alle? Kun epäilen yhden akun riittämistä ja yksi akku vähän metsä reissuilla jännittää.

PS. Liityin vasta tänne
mla
Admin
Posts: 421
Joined: 3.1.2004 19:11
Location: Lempäälä

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by mla »

T5:ssa jos ei ole toista akkua tehtaalta niin Webasto lämmittää myös moottorin. Jäähdytysnestettä vain on niin paljon, että 30min lämmityskään ei vielä pakkasilla nosta lämpötilaa mittarin mukaan merkittävästi, mutta helpottaa käynnistymistä jo merkittävästi. Toisen akun (siis sen tehtaan asentaman) kanssa ei moottori lämpene ellei ole DPF:ää myös varusteena.
Jälkiasennetusta toisesta akusta ei ole loppujen lopuksi hyötyä, jos erotat ne releellä, sillä nopeasti saat pääakun niin tyhjäksi, ettei enää riitä virtaa sen releen avaamiseen -> ei käynnisty auto.
Ilman relettä taas ei oikein mahdu samalla kapasiteetilla oleva penkin alle ja moottoritilaan.

Itse ratkaisin ongelman Defan akkulaturilla (latasin akkua aina kun oli auto verkkovirran lähettyvillä) ja boosteriakulla eli mukana oli aina vara-akku jolla rykäisin auton käyntiin jos käynnistysakku oli liian tyhjä.

Tavaratilaan voi laittaa ilmalämppärin esilämmittämään sitä. 2kW lämppäri mahtuu repsikan penkin alle (ulkopuolelle toki). Muutoin ei riitä lämmitysteho sitäkään mitä nyt pelkän ohjaamon lämmitykseen :)
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
juhis.t
Posts: 36
Joined: 8.9.2012 14:23

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by juhis.t »

Kiitoksia mla.
Pitää katella ja kysellä tuosta pikku webastosta/ eberistä tonne vänkärin alle. Ja jos sitten laittais lisäakun kuskinpenkinalle ja siitä sais tuo pikku lämmitin virtansa. Samaan akkuun ois sitten kätevä kytkeä työvalot taakse + muut ylimääräiset varusteet :-P
mla
Admin
Posts: 421
Joined: 3.1.2004 19:11
Location: Lempäälä

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by mla »

Ilmalämppärille tuo jälkiasennettu lisäakku on juuri hyvä kun saa kaiken virtansa siitä ja samoin työvalolle.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Pasi Häkli »

Saakos tällä nyt sitten touranin webastoon esilämmityksen? Ei tuo saksa oikein taivu että mitä kaikkea tuossa tarinoidaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
mla
Admin
Posts: 421
Joined: 3.1.2004 19:11
Location: Lempäälä

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by mla »

Pasi Häkli wrote:Saakos tällä nyt sitten touranin webastoon esilämmityksen? Ei tuo saksa oikein taivu että mitä kaikkea tuossa tarinoidaan.
http://translate.google.fi" onclick="window.open(this.href);return false; helpottaa Saksan ymmärtämistä jos ei muutoin taivu.
Ei itselläkään ole kuin pari vuotta opintoja saksankielestä 25v takaa ja jotain silti saan ymmärrettyä noista ja loput googlen avulla :)

Ja itse vastaus - juu tuo kuvauksen mukaan 'muuntaisi' ajonaikaisen lämmittimen esilämmittäväksi.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
juhis.t
Posts: 36
Joined: 8.9.2012 14:23

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by juhis.t »

Meinaa mennä hermo tuon webaston kanssa. Lämmittää sellaiset 20-25min, kun tökkää kellosta päälle ja sitten tulee näyttöön F-- mistähän johtuu? Auto ei oo käynnissä. Webasto syttyy nätisti ja ei savuta ja kopissakin alkaa olla mukavan lämmin. Ja kuuluukohan sisätila puhaltimen lähteä heti päälle, kun webaston laittaa päälle? Nyt lähtee heti sisälle puhaltaa ilmaa.
User avatar
Markku Duus
Posts: 369
Joined: 4.9.2006 17:03
Location: Kuopio

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Markku Duus »

Osaako joku kertoa, saako -08 2.0Tdi Sharanissa ohjelmoitua webaston esilämmityksen siten, että lämmittäisi muutakin kuin pelkän hytin? Autoon on nähtävästi asennettu TT-V webasto, ja katossa on volkkarin kellokytkin laitteelle millä voi webaston ajastaa tai laittaa suoraan päälle. Lisäksi webasto toimii ajonaikaisena lisälämmittimenä. Mutta ongelmana on se että webasto ei tuntuisi lämmittävän muuta kuin hyttiä, -27 pakkasilla melko rapeesti lähtee auto käyntiin, moottori täysin kylmä. Pystyykö ohjelmoimaan Vag-Comilla vai pitääkö tehdä letkumuutoksia vesiletkuihin?
VW Cross Touran 2.0 TDI -08 125kW
Ceisari
Posts: 158
Joined: 19.8.2011 17:23
Location: JKL

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Ceisari »

Tulin taas kaivelemaan vanhoja aiheita :D

No mutta mulla olis asiaa webastosta.

Omassa passatissa meinannut tuo thermo top v reistailla ja ei pysy päällä.
Lähtee kyllä aina päälle, mutta sammuu hetken päästä, ehkä 1-2 min pöhöttää ja sit sammuu, yrittää kyllä lähtee uudestaan päälle ja taas hetken pöhöttää ja sammuu.
Joku siellä selkeästi katkaisee toiminnan ja epäilen, että johtuu karstottuneesta polttimesta.

Järki meinaa mennä, kun vein jo auton webastohuoltoon mutta weba sai käytännössä vain valo hoitoa, joten ajattelin, että kai tämäkin on sitten ite korjattava. Tuolta voi lukasta vähän enempi huollossa käynnistä http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6419.480" onclick="window.open(this.href);return false; vastaus 488 ja siitä eteenpäin.

Mutta oikeastaan tulin tänne kyselemään sellaista, että onko täällä variantclubin puolella porukkaa, jotka olis päivittänyt tuota webastoa vähän parempaan, esim EVOon?
EVOn liitännät on ilmeisesti täysin samat, kuin tuossa tt-v:ssä?

Uusi polttimen vaihto liikkeessä tuohon alkuperäiseen tt-v webaan kustantaa täälläpäin about 650€, joista polttimen hinta on about 250€. Kuulostaa aika kalliilta ja saa kuitenkin tilalle saman paskan venturen.
Nettivaraosan kautta sais ilmeisesti kohtuu hintaan noita EVO malleja Raija Aksila nimiseltä hepulta..
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Pasi Häkli »

Evon voi heittää tilalle, mutta silloin pitää myös polttoainepumppu vaihtaa samalla. Ja sehän taitaa maksaa aika paljon. Oliko se nyt niinpäin että evossa ei ole naftan sulkuventtiiliä, ja sen takia pumppukin pitää vaihtaa.

Jos liekkivahti ei tunnista liekkiä niin sen takia se sammuu. Silloin joudut ostamaan sen palopesän, se sisältää hehkun/liekkivahdin.

Tai jos se ylikuumenee niin senkin takia se sammuu. Eli vesipumppukin voi olla rikki. Yleensä auto käynnissä se silloin kyllä toimii, koska auton oma vesipumppu kierrättää vettä tarpeeksi.

Testerillä mitta-arvoja seuratessa ja lämmitintä käynnistäessä saa hetkessä tiedon mikä on vikana.
Tänä talvenakin on mennyt kymmeniä vesipumppuja. Kulutustavaraa. Hinta jotain 150€ luokkaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ceisari
Posts: 158
Joined: 19.8.2011 17:23
Location: JKL

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Ceisari »

Kiitoksia, nyt tuli hyviä ja selkeitä vastauksia! :buttrock

No arvaappa ihmetyttääkö miksei ne korjaamolla vcds auki käynnistellyt webastoa ja seurannut arvoja..
Sillähän se tosiaan varmaan selviää.

Ajon aikana kun laittaa weban päälle, niin pysyy vähän pidempään ainakin päällä. En sit tiedä onko siellä pöhötys käynnissä, mutta kellossa ainakin palaa valo..
Mut eikai se nyt kerkeä ylikuumenemaan, jos -30 pakkasella laittaa webaston päälle ja se sammuu parin minuutin päästä ja yrittää kerran uudelleen käyntiin. No Flame vikakoodin antanut pariin kertaan, joten ite veikkaan vahvasti sitä että karstaa on niin paljon ja sen takia liekkivahti sammuttaa liekin?

500€ olis tiedossa 5kw EVO sisältäen polttoaine pumpun..
Eli varmasti olis järkevin ostaa tuo EVO pumppuineen päivineen kun alkaa maksamaan 250€ uudesta venturen palopesästä

Mutta taas tietenkin jos se vesipumpun vaihdolla korjaantuis, niin järkevin se olisi vaihtaa.
onko ne antanut tollasta F02 no flame vikakoodia, jos vesipumppu on rikki?

Ihmetyttää myös, että miksi webastoja korvaajavat/asentavat paikat ei ole minulle tarjonnut päivitystä tuohon evoon. Viimeksi kun kysyin tuolta missä auto kävi valohoitoa saamassa, sanoivat että pari tonnia maksaa kun sen roskan uusii..
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Pasi Häkli »

No flame -vikakoodi aiheutuu kun liekkivahti ei tunnista liekkiä. Se ei johdu vesipumpusta. Voi olla karstasta johtuvaa.
Täytyy muistaa että -30 asteen pakkaset hyydyttää monta uuttakin webastoa, alkaa tuo naftakin olemaan aika paksua tavaraa noilla pakkasilla.

Webaston ylikuumeneminen tapahtuu oikeasti älyttömän nopeasti, jos vesi ei kierrä lainkaan. Ei se ehdi edes syttymisvaiheesta siirtymään lämmitysvaiheeseen ennenkuin webaston sisällä oleva nesteen lämpötila kohoaa yli 100 asteen jolloin se heittää välittömästi pyyhkeen kehään. Aikaa alusta loppuun ei kulu montaa minuuttia.

Itse ehkä laittaisin sen 500€ evoon ja pumppuun, mikäli se nykyinen webastosi on alkuperäinen kaikilta osin. Sen tekohengittäminen on aikaa ja rahaa vievää puuhaa. Silloin kun 3C -passatit oli vielä takuunalaisia, niin takuunakin vaihdettiin V:n tilalle EVO-lämmittimiä, kun todettiin että nuo V:t ei toimi hiukkaakaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ceisari
Posts: 158
Joined: 19.8.2011 17:23
Location: JKL

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Ceisari »

Ilmeisesti on täysin alkuperäisessä kunnossa tuo webasto, joten varmasti järkevin olis vaihtaa tuohon evoon.
Täytyypä kuitenkin pyytää kaveria käymään ja ajaa vcds:llä webaston testit läpi ja kattoo mitä siellä näkyy.
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5784
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Pasi Häkli »

Jep. Ja jos ei työtä pelkää niin voihan sen saada ilmaseksikin kuntoon putsaamalla. Ainakin vähäksi aikaa :wink:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Ceisari
Posts: 158
Joined: 19.8.2011 17:23
Location: JKL

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Ceisari »

No siis en mä työtä pelkää, mutta kun ongelmana on vähän se, kun ei ole mitään tiloja missä homman sais tehtyä.
Ja en oikeastaan ymmärrä webaston sielun elämästä yhtään mitään, mutta kyllähän se alkaa selviämään kun alkaa purkamaan :D ja netti on täynnä videoita joista katella mallia.
Pitää ylihuomenna vcds:llä vilkasta mitä sieltä näkyy ja miettiä sitten jatkotoimenpiteitä.
Pitäs itellekkin hommata tuo piuha kun sitä tuntuu tarvitsevan aina sillon tällöin..
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
Ceisari
Posts: 158
Joined: 19.8.2011 17:23
Location: JKL

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Ceisari »

Tänään kateltiin kaverin kanssa vcds:llä mitä se webastosta sanoo ja yllätys yllätys webasto toimi normaalisti kun sitä käynnisteltiin ja koneelta arvoja seurailtiin.
Testit ajettiin läpi ja kaikki näytti toimivan. Joistakin arvoista nyt ei osannu sanoo yhtään mitään, mutta hyvin se näytti toimivan.

Tässä vielä kuva tilanteesta kun webastoo ei ollut laitettu päälle.
Autolla oli toki ajettu aivan pieni matka hetki sitten.
Image

Tässä oli webasto ollut käynnissä about 5min.
Image

Jä tässä kuva kun weba siirtyi part trotthle tilaan.
Image

Eikai noissa mitään ihmeitä ole?
Niitä amppeereitakin kateltiin, mutta niistä nyt ei mitään selkoa ottanut.

Pitää testata uudelleen lähipäivinä, kun auto on pidempään seisonut ja moottorin lämmöt mielellään pakkasenpuolella.
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3129
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Sami Jalonen »

Aika reilu ero lämmittimen ja moottorin lämpötiloissa, onkohan kiertopumppu ihan voimissaan? Ainakin se jonkin verran toimii, mutta normaalisti seuraa lähempänä noi lämmöt toisiaan. Ei kyl oo tullu vastaan välimallia, joko ei kierrä vesi tai kiertää :)
Ceisari
Posts: 158
Joined: 19.8.2011 17:23
Location: JKL

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Ceisari »

Hienosti se weba lähti myös yövuoron jälkeen aamulla tulille ja pysy päällä. Mutta kelikin oli aikalailla nollassa.
Pitää kattoo pakkasella kylmällä koneella uudestaan. Voi olla tosiaan että kun pakkasta tulee nii ei pumppu enää vettä jaksa kierrättää. Toi on vaa tollanen plussa kelin webasto :D
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
User avatar
teesel
VCF Member
Posts: 134
Joined: 26.5.2010 12:58
Location: Leppävesi

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by teesel »

Itse vaihdoin omaan kotteroon viime talvena Evon. Oli siis alkup TT-V paikoillaan jälkiasennus ajastimella (kello koelaudassa). Ostin 134 tuntia käytetyn Evon (3k takuulla) ja samalta myyjältä polttoainepumpun. Hinta oli silloin 549€ posteineen. Ohjeiden lisäksi sain vielä ohjausjännitekaapelin liittimineen, joka piti vetää webastolta ajastinreleelle.
Myöskin yksi sulake piti lisätä ohjaustauluun. (oli tarkoitus tehdä ohjeet vaihdosta vuosi sitten, mutta...).

TT-V on lisälämmitin, joka ajastimella käytettäessä käynnistää webaston ja auton puhaltimen samaan aikaan.
Evo on seisontalämmitin, joka ajastimella käytettäessä käynnistää auton puhaltimen vasta sitten, kun veden lämpötila on 40c (jos nyt oikein lämmön muistan). Ei puhalla siis kylmää ilmaa auton sisälle.

Voi laittaa yksityisviestiä, jos haluaa kyseisen myyjän tiedot. Näyttää edelleen myyvän webastoja vähän joka malliin nettivaraosassa.
Vw Passat Variant 2012 B7 1,6tdi cayc,
reimah
Posts: 91
Joined: 10.11.2012 12:29

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by reimah »

Kuuluukos nuo voltit tippua noin nopeasti?? Omassa transportterissa on puolentunninkäytönjälkeen vielä yli 12v. Se on tosin kahdella akulla.
Ceisari
Posts: 158
Joined: 19.8.2011 17:23
Location: JKL

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Ceisari »

En tiedä volteista, mutta mulla on aivan uusi akku ja autossa on lisäksi myös defan ylläpitolaturi.

Kyselin jo evoja nettivaraosan kautta Raija Aksilalta. 499 maksaa sisältäen polttoaine pumpun.
Ex Airride Golf mk4 Highline 1.9TDI ASZ
Passat 3c Highline 2.0TDI BMR
tosy
Posts: 9
Joined: 22.7.2016 19:15

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by tosy »

Vaikuttaako eberin rele lämmittyslaitteen puhaltimen toimimattomuuteen. Eberi lakkas toimimasta ja samalla lämppäri.
Puhallin on ehjä ja siinä on uusi etuvastus. Myös kaikki sulakkeet on ehjät.
Puhaltimen saa toimimaan kun kytkee climassa d1 pinniin tulevan johdon d9 pinniin. Näin puhallin toimii ihan normaalisti.
Mittasin puhaltimelle tulevan sinimustan virtajohdon jännitten, mikä oli liittimen irti ollessa 12v ja sitten kiinni ollessa 6v.

Voiko tämä ihmetystä herättävä vika johtua tuosta eberin releestä?
enochian
Posts: 333
Joined: 30.1.2012 13:10
Location: Keski-Uusimaa

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by enochian »

Kai tuo on mahdollista, ainakin puhaltimen jännite kytkettiin kiertämään eberin johtosarjan kautta omassa autossani.
tosy
Posts: 9
Joined: 22.7.2016 19:15

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by tosy »

Vika löytyi. Ihme ettei ole palanut koko auto. Oli vedetty pissapojan sulakkeelta virta releelle. Oli huonosti kytketty ja johto sulanut.
User avatar
karhjoo
Posts: 87
Joined: 3.6.2013 14:38
Location: H:ki

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by karhjoo »

Tulipa ostettua perheen pääasialliseksi työmatkakulkineeksi Golf VI 1.6 TDI, ja autossa on jälkiasenteinen Webasto (malli ei tiedossa, kuittia ei papereissa). Kaukosäädin on mallia T100 HTM, ja mulla on vielä lieviä epäselvyyksiä tämän toiminnan kanssa:

Tarvitseeko kaukosäätimen olla kantama-alueella asetetun ja "OK"-kuittauksen saaneen ajastuksen jälkeen?

Jokainen asettamani ajastus näemmä kytkeytyy HTM-tilaan, jolloin käyttöaika ilmeisesti määritellään sisälämmön tavoitteen mukaan. Jos sisälämpö on tavoitetasolla laitteen määrittelemänä aloitushetkenä, käynnistyykö laite ollenkaan?

Tämä askarruttaa, sillä "suoralla" kaukosäädinkäytöllä olen saanut webaston päälle, mutta ajastimella ei ole lähtenyt kertaakaan. Ekaa kertaa siis webasto tässä huushollissa....
3B5 AEB '98
User avatar
Musti
VCF Member
Posts: 789
Joined: 12.6.2005 21:22
Location: Heinola

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Musti »

Webaston kelloonhan asetetaan haluttu lähtöaika, eikä lämmityksen aloitusaika.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
User avatar
karhjoo
Posts: 87
Joined: 3.6.2013 14:38
Location: H:ki

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by karhjoo »

Jep, tämä on kyllä tiedossa.
3B5 AEB '98
sebaulus
Posts: 1
Joined: 29.12.2016 15:33

Re: Nostetaas tätä vähän.

Post by sebaulus »

Heippa.
onko jollain antaa ratkaisua webaston ongelmaan.
Webaston (kello1533)vilkuttaa vaan kaikkia valoja, ja tuo maaginen 3:13 näkyy aina välillä.

Näyttäisi olevan sama ongelma kuin KakePro:lla.


KakePro wrote:Tuppas toi Webasto sanomaan sopimuksensa irti ja tietysti juuri sillon kun sitä alkaisi todellakin tarvitsemaan taas.

Vian kuvaus:
Kun painaa esim. pikapolton nappia, mikään toiminto ei pelaa. Paloilmapuhallin käynnistyy mutta käy ehkä nanosekunnin ja sammuu. Rele naksahtaa kiinni/auki. Muuta ei tapahdu. Kellon näytöllä vilkkuu aivan kaikki mahdollinen ja kun painaa pikapolton nappia kellolla vilkkuu pienen hetken 3:13. Onko tämä jokin vikakoodi? Tälläistä kellonaikaa ei kelloon ole mihinkään ajastuskohtaa laitettu.

Kaikki kolme sulaketta oli irti noin kolme tuntia. Ei auttanut. Sulakkeet ovat ehjiä. Webaston johtosarjan maadoitus nippuakin kähjäsin tuloksetta.

Tein tuohon vajaa kuukausi sitten huollon. Vaihdoin pahoin nokeentuneen polttimen ja hehku/liekkivahdin uusiin.

Ihmettelen kovasti että miksi se heti naksuttelee tota puhaltimen relettä vaikka nesteet kylmiä? Tuon pitäis kytkeytyä vasta nesteiden hieman lämmettyä.

Joten apuja, vinkkejä tai muita ideoita kaipaisin...
Broadspeed
Posts: 14
Joined: 25.11.2016 11:31

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Broadspeed »

Ongelmana Thermotop C T5 2,5TDI portterissa. Ajon aikana auton omalla automatiikalla toimii ja startaa ok, mutta ajastuksella tai suoraan napista/kaukkarilla käynnistämällä ei aina lähde tulille. Käynnistyessään toimii täysin normaalisti.

Vikakoodeiksi antaa:

Address 6E: Ctrl Head Roof

01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -

01207 - Control Module for Auxilary Heater (J364)
004 - No Signal/Communication - Intermittent



Address 18: Aux. Heat


01413 - Dosing/Metering Pump (V54)
007 - Short to Ground - Intermittent


Webastokorjaamon kanssa juttelin jo, niin meinas automaattisesti että piirikortti pashana ja ehdotti järkevimpänä vaihtoehtone tietty kokonaan uutta lämppäriä. Kertoili että noissa on tuo pa-pumppu ja paloilmapuhallin herja automaattisesti viite siihen, että kortti sökö :?:


Kokemuksia?
Broadspeed
Posts: 14
Joined: 25.11.2016 11:31

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Broadspeed »

Broadspeed wrote:Ongelmana Thermotop C T5 2,5TDI portterissa. Ajon aikana auton omalla automatiikalla toimii ja startaa ok, mutta ajastuksella tai suoraan napista/kaukkarilla käynnistämällä ei aina lähde tulille. Käynnistyessään toimii täysin normaalisti.

Vikakoodeiksi antaa:

Address 6E: Ctrl Head Roof

01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -

01207 - Control Module for Auxilary Heater (J364)
004 - No Signal/Communication - Intermittent



Address 18: Aux. Heat


01413 - Dosing/Metering Pump (V54)
007 - Short to Ground - Intermittent


Webastokorjaamon kanssa juttelin jo, niin meinas automaattisesti että piirikortti pashana ja ehdotti järkevimpänä vaihtoehtone tietty kokonaan uutta lämppäriä. Kertoili että noissa on tuo pa-pumppu ja paloilmapuhallin herja automaattisesti viite siihen, että kortti sökö :?:


Kokemuksia?
Tänään sitten ei käynnisty enää sisäilmapuhallinkaan webastoa käynnistäessä, ja koko laitos mykkeni kokonaan muutenkin. Vaikuttaako tuo piirikortin kärähtäminen siihen, että sisäpuhallinen ei käynnisty?
Broadspeed
Posts: 14
Joined: 25.11.2016 11:31

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Broadspeed »

Omassa tapauksessa oli piirikortti paskana. Vaihdoin koko pömpelin uuteen, niin taas rokkaa :buttrock
Tomppa-
VCF Member
Posts: 422
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Tomppa- »

Mitäköhän autolle kävi kun eile kaverin kans otettii weba irti (tt-v) ja avattii ja ultraäänipesurilla putsattii sen kun oli alkanut liekki sammuilee. Kasauksessa huomattiin että oli mennyt se lukitus juttu keskimmäisestä weban sähköpiuhasta (siihen on kello1533 piuha liitetty) katki muttei se nyt olisi varmaakaan näitä häröilyjä selittämässä. Akkua kiinnittäessä lenkki lipsahti vähän kädestä ja löi pikku oikarin mutta kaikki toimi kuten ennen remontin alkua.
Nyt tänään piuhan päässä koodeja nollailessa ja measurement blockista yritin katella weban toimintaa. Autossa virta päällä vaan ja läppäri kiinni autossa, puhallin ja mankka sammuksissa, painoin kellosta webaa käyntiin niin suoraan tuli operation mode: malfunction ja ja klikkasin kellosta weban sammuksiin. Sitten kuuluikin surina (vähän kuin sähköpumppu tjs.) parin sekan ajan ja sähkö haisi autossa hetken. Aloin kattomaan vikakoodeja siihen perään (jätän ok statukset pois). Radio on vaihdettu kenwoodiin niin sanoo sen takia siitä.
Webasta tuli pre fuel heating ja glow plug koodit ennen kuin meni tollaseks.

Sunday,22,January,2017,16:29:25:03623
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x64
VCDS Version: 17.1.2.0 (x64)
Data version: 20170107 DS267.0
http://www.Ross-Tech.com" onclick="window.open(this.href);return false;
VIN: WVWZZZ3CZ7E110242 License Plate:

Chassis Type: 3C (3C0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 18 19 25 42 44 46 52 53 56 62 72

VIN: WVWZZZ3CZ7E110242 Mileage: 322330km-200286miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: OK 0000
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: OK 0000
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: OK 0000
18-Aux. Heat -- Status: Cannot be reached 1100
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
44-Steering Assist -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: Cannot be reached 1100
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 AE HW: 3C0 937 049 AE
Component: Bordnetz-SG H52 2002
Revision: 00H52000 Serial number: 00000006272879
Coding: F50A8E070132310047000F000F00000000185543320001
Shop #: WSC 05311 123 12345
VCID: 6CD781124F85D0212F-8038

Subsystem 1 - Part No: 3C1 955 419 Labels: 1KX-955-119.CLB
Component: Wischer VW461 001 0101
Coding: 00063445
Shop #: WSC 05311

Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH Labels: 1K0-955-559-AG.CLB
Component: RLS 311211 054 0403
Coding: 00209069
Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:
01506 - Bulb for Rear Fog; Right (L47)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 61
Mileage: 322330 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.22
Time: 16:24:00

Freeze Frame:
ON
Voltage: 14.05 V
ON
ON
OFF
OFF
OFF

01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 61
Mileage: 322330 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.22
Time: 16:24:00

Address 18: Aux. Heat
Cannot be reached

Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530-V1.clb
Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A
Component: Gateway 007 0040
Revision: 00007000 Serial number: 0700C06A190168
Coding: 3DFD0C04CA2002
Shop #: WSC 05311 123 12345
VCID: 2149A026F8C7CD49CC-8074

4 Faults Found:
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 61
Mileage: 322330 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.22
Time: 16:14:15

01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 61
Mileage: 322330 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.22
Time: 16:14:15

01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 61
Mileage: 322330 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.22
Time: 16:15:58

01304 - Radio
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 61
Mileage: 322330 km
Time Indication: 0
Date: 2017.01.22
Time: 16:15:58
Last edited by Tomppa- on 22.1.2017 18:40, edited 1 time in total.
Tomppa-
VCF Member
Posts: 422
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Tomppa- »

Ja en enää jääny kattoo sulakkeita mistään kun piti alkaa hetken päästä lähtee perheen kanssa liikkeelle.
Jultsu
Posts: 1273
Joined: 3.6.2013 10:09
Location: Tarnów, Puola

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Jultsu »

Akun jännitteen tarkistaisin ekana, voi ilman kuormaa näyttää päälle 12v mutta entäs sitten kun avainta käännetään ja mittaristo herää?
Tomppa-
VCF Member
Posts: 422
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Tomppa- »

Joo kyl auto toimii niinkuin pitääkin. Akkuna on n. 1v red top ja kontissa vanhempi yellow top poppi vehkeille. Noi koodit tuli takas nollauksesta.
Tomppa-
VCF Member
Posts: 422
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Tomppa- »

Nyt on sulakkeet katottu ja konehuoneesta löyty palanu 20A sulake paikasta f21. Testasin uutta sulaketta siihen ja alkoi samantien kuulumaan webaston suunnasta sähköstä surinaa, varmaa alkoi vesipumppu (vai onko siellä joku mikä surisis) iteksee elää. Otin sulakkeen vielä pois kun en viittiny jäädä kattoo et mitä tapahtuu jos jättää paikalleen ja auto on kerrostalon alla lämpimäs parkkihallis, mielummin katon ulkona jos jotain syttyy. :roll:
Auton avaimet oli taskussa ettei ollut virrat päällä autossa ja sulake ei palanut sen nopean testauksen aikana. Sulake on nopean googlauksen perusteella weban ohjainyksikön.

Image
Tomppa-
VCF Member
Posts: 422
Joined: 3.6.2011 20:20
Location: Klaukkala

Re: Webastosta (ja Eberspächeristä samalla)

Post by Tomppa- »

Uuden sulakkeen kanssa testaus, ei tuottanu mitään muuta tulosta kuin sen surinan joka jatkuin n.10-15 sekuntia ja sitten sulake paloi.
Eli onkohan mulla menny ohjainkortti webasta kanssa rikki? Eikö se menekin niin jos laitan uuden kortin kiinni niin jälkiasennettu kellosarja ei toimi enään ilman uutta sarjanro donglea?
Post Reply