Rupes tuo kolari ketuttaan sen verran, että olen sen jälkeen kuluttanut Nettiautoa aika ahkeraan. Olen iskenyt silmäni yhteen manuaaliin, mutta tänään alkoi hiipiin mieleen josko kuitenkin DSG.
En oikein löytänyt forumilta mitään lopullista tuomiota laatikolle, joten jos jollakin on kokemusta nimenomaan vuoden 2010 malleissa olevista DSG:stä, että mitä pitä ottaa huomioon vai pysyäkkö kokonaan erossa?
Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
Helpottais ku tietäisi mikä auto ja tekniikka. Mulla ei ole pahaa sanottavaa dsg:stä.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Mehtäkonekuski
- Posts: 434
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
Isäpuolella 2011 skoda superb. 140hp diisseli koneella ja 6 lovinen DSG. Tällä hetkellä jotain 270tkm mittarissa ja laatikkoon ei ole tehty mitään muutakun öljyt vaihettu ym. Eli remonttia ei ole tehty.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
Kun ei vielä ole tarttunut mitään tiettyä yksilöä, niin kysyin yleisesti ottaen, että onko joku laatikkomalli josta kannattaa pysyä erossa tai varautua johonkin ominaisuuteen.Musti wrote:Helpottais ku tietäisi mikä auto ja tekniikka. Mulla ei ole pahaa sanottavaa dsg:stä.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
Ilmeisesti DSG6:set on varmempia ja huolettomampia kuin DSG7:t
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
Tässä ymmäryksessä olen itsekin ja yritän nyt kaivaakin, että koskeeko tämä vain ->2009 laatikoita vai myös tuoreimpia ja onko niissäkin vielä jotain mallistoa eroja.
Ja koskeeko nuo 7 pykäläisen ongelmat vain laatikkomallia DQ200.
Ja koskeeko nuo 7 pykäläisen ongelmat vain laatikkomallia DQ200.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Vuoden 2010 DSG, hitti vai huti?
Mulla oli VI golffissa "ylistetty" TSI DSG yhdistelmä, ja sen 4 vuotta ja reilu 100t kilsaa kesti ongelmitta. Ja vastaan tulee silloin tällöin eli liikkuu ilmeisesti vieläkin. Ja edellinen VII oli kans DSG7, mut diesel koneen kanssa en voi kestoon kommentoida kun oli vaan reilun vuoden mulla.
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11