Transporter T4 VIP bussi
Transporter T4 VIP bussi
Aikaisemmin omistin portterin mikä oli rekisteröity linja-autoksi, mutta olin tyhmä ja myin pois. Nyt sitten pari vuotta myynnin jälkeen ostin tommosen vm. -98 Transporterin mikä on alunperin ollut invataksi ja nykyään rekisteröity 1+9 linja-autoksi.
Kilometrejä mittarissa n. 590 000 km ja hyvin tuntuisi tekniikka pelaavan. Portteri on Carsportin väkertämä joten varusteitakin on sen mukaan: kattotuuletin, kattokorotus, tv, tähtitaivas, paljon kaiuttimia, valoja, valorautaa, kylkiputkea ja astinlautaa.
Pikkusenhan tässä olisi toki tekemistäkin:
- Eberi ei sano juuri yhtään mitään. Pikkusen vain yrittää hörähtää. Eberin kellosta lähtee vesipumppu ja sisäpuhallin pyörimään.
- Kojelaudan valoja pimeänä.
- Takaosaston puolella valoja pimeänä ja listoja irti.
- Keskuslukitus ei pelaa kuskin ovesta (poikkinaiset johdot kolvailtu vaan ei pelaa vieläkään)
- Sähköpeilit ei pelaa (johdot poikki)
- Ilmastointihuolto pitäisi tehä
- Takaosaston lämmitin ei sano mitään (sulake ehjä)
Tällä hetkellä suurin kysymys tietäjille: autoon on vaihdettu linja-autoksi rekisteröinnin yhteydessä mittaristo missä samassa yhteydessä on piirturi. Yksityiskäytössä piirturia kun ei tarvitse, niin minkälainen työ olisi vaihtaa takaisin portterin oma mittaristo?
Piirturi ei näy pelaavan ja onhan se muutenkin ruma, niin tekisi mieli vaihtaa vakio mittaristo tilalle.
Ja sitten yksi kuvatus ulkoa:
Kilometrejä mittarissa n. 590 000 km ja hyvin tuntuisi tekniikka pelaavan. Portteri on Carsportin väkertämä joten varusteitakin on sen mukaan: kattotuuletin, kattokorotus, tv, tähtitaivas, paljon kaiuttimia, valoja, valorautaa, kylkiputkea ja astinlautaa.
Pikkusenhan tässä olisi toki tekemistäkin:
- Eberi ei sano juuri yhtään mitään. Pikkusen vain yrittää hörähtää. Eberin kellosta lähtee vesipumppu ja sisäpuhallin pyörimään.
- Kojelaudan valoja pimeänä.
- Takaosaston puolella valoja pimeänä ja listoja irti.
- Keskuslukitus ei pelaa kuskin ovesta (poikkinaiset johdot kolvailtu vaan ei pelaa vieläkään)
- Sähköpeilit ei pelaa (johdot poikki)
- Ilmastointihuolto pitäisi tehä
- Takaosaston lämmitin ei sano mitään (sulake ehjä)
Tällä hetkellä suurin kysymys tietäjille: autoon on vaihdettu linja-autoksi rekisteröinnin yhteydessä mittaristo missä samassa yhteydessä on piirturi. Yksityiskäytössä piirturia kun ei tarvitse, niin minkälainen työ olisi vaihtaa takaisin portterin oma mittaristo?
Piirturi ei näy pelaavan ja onhan se muutenkin ruma, niin tekisi mieli vaihtaa vakio mittaristo tilalle.
Ja sitten yksi kuvatus ulkoa:
Re: Transporter T4 VIP bussi
Tuli tehtyä portteriin lähestulkoon täydellinen sisäputsaus eli penkit kartanolle ja sitä rataa.
Kojelautaa piti purkaa, kun halusin selvitellä palaneiden polttimoiden tarinaa ja kojelaudan sisält löytyi mieluinen yllätys:
Olisi tosin saanut löytyä enemmänkin rahaa
Minkälaisia polttimoita ja minkä verran niitä pitäisi tuosta lämmönsäätöpaneelista löytyä? Jostain luin että ainakin lämmönsäätö jne. vääntimien alla pitäisi olla pienet lasikantaiset polttimot.
Miten sitten tuo ilmastoinnin ja sisäilmankierron polttimot, kun niihinkään ei valoja näy syttyvän.
Re: Transporter T4 VIP bussi
Jos tällänen paneeli niin siitä ohjeet.
Re: Transporter T4 VIP bussi
Kiitos linkistä. Eipä sieltä vääntimien takaa polttimoita löytynyt, joten pitänee syventyä aiheeseen enemmän kunhan on aikaa.
Mittariston sain hankittua ja eipä pienessä mielessäkään käynyt, että nuita koppeja on kahdenlaisella mittaristolla. Tuuria kuitenkin oli mukana kun nykyistä mittaristoa kääntelin, niin johtosarjan pitäisi passata tuohon "uuteen" mittaristoon
Takatilan listoja värkkäsin kiinni ja keulalle nakkasin talvea odottamaan boschin 225:t niin näkee ajella mökille.
Jäähytinnestettä näyttäisi hieman hukkaavan ja neste käryää pellin alla.. Siinäpä uutta rojektia ettei mene pelkäksi ajeluksi.
Mittariston sain hankittua ja eipä pienessä mielessäkään käynyt, että nuita koppeja on kahdenlaisella mittaristolla. Tuuria kuitenkin oli mukana kun nykyistä mittaristoa kääntelin, niin johtosarjan pitäisi passata tuohon "uuteen" mittaristoon
Takatilan listoja värkkäsin kiinni ja keulalle nakkasin talvea odottamaan boschin 225:t niin näkee ajella mökille.
Jäähytinnestettä näyttäisi hieman hukkaavan ja neste käryää pellin alla.. Siinäpä uutta rojektia ettei mene pelkäksi ajeluksi.
Re: Transporter T4 VIP bussi
Suosittelen laittamaa xenonit, riittävällä hattiwattimäärällä. Omassa kipossa auton omat valot häviää ku nuo kattilat sytyttää. Tällä hetkellä 100W sarja kiinni, tosin jostain kumman syystä eivät halua syttyä.. Valokuviossa on pituutta, leveyttä ja sopivasti korkeutta.mfl wrote:keulalle nakkasin talvea odottamaan boschin 225:t niin näkee ajella mökille.
Re: Transporter T4 VIP bussi
Ja minä suosittelen että hävität jollain aikavälillä nuo Boschit pois. Laitat tilalle Bilteman pyöreät lisärit ja xenonit niille. Niiden lisäreiden sisälle mahtuu koko xenonsetti, eli ballastimetkin. Saat valoa ja siistin asennuksen, kuten normi lisävalot konsanaan.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Transporter T4 VIP bussi
Slimmit vai normi murkulat?kotka wrote:Niiden lisäreiden sisälle mahtuu koko xenonsetti, eli ballastimetkin.
Re: Transporter T4 VIP bussi
Minulla on slimmisetti, katuautolta hankittu setti.
Ei ole paha rasti asennella ja saatava hyötysuhde hintaan on kyllä aika mukava. Valokuviossa on pituutta, leveyttä eikä valaise liikaa lähialuetta. Tähän mennessä mukavimmat lisärit Passatin keulilla, vaikka monta erilaista settiä onkin ollut.
Ei ole paha rasti asennella ja saatava hyötysuhde hintaan on kyllä aika mukava. Valokuviossa on pituutta, leveyttä eikä valaise liikaa lähialuetta. Tähän mennessä mukavimmat lisärit Passatin keulilla, vaikka monta erilaista settiä onkin ollut.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Transporter T4 VIP bussi
Tuli jo aikaisemmin mietittyä nuita bilteman valoja, mutta tuli sitten halpaan hintaan ostettua nuo boschit joten olkoot nyt jonkun aikaa keulalla
Alkuviikosta tuli takatilan listat laiteltua kiinni ja tuli purettua tuo piirturi pois. Sieltä piirturin takaa löytyi johtosarja mikä sopi tuohon saamaani mittaristoon ja mittaristo heräsi henkiin. Muuten pelasi täydellisesti, mutta ei laske metrejä eikä näytä nopeutta eli ilmeisesti piuhan toinen pää pistetty poikki piirturin asennuksen yhteydessä...
Alkuviikosta tuli takatilan listat laiteltua kiinni ja tuli purettua tuo piirturi pois. Sieltä piirturin takaa löytyi johtosarja mikä sopi tuohon saamaani mittaristoon ja mittaristo heräsi henkiin. Muuten pelasi täydellisesti, mutta ei laske metrejä eikä näytä nopeutta eli ilmeisesti piuhan toinen pää pistetty poikki piirturin asennuksen yhteydessä...
Re: Transporter T4 VIP bussi
Nestevuoto paikallistettu. Laturin vierestä lähtee vesiletku minkä juuressa näkyy olevan jokin anturi ja sieltä suunnalta puskee nestettä pihalle. Netin kautta en oikein tietoa löytänyt, joten olisiko jollain portteriasiantuntijalla sanoa varmaksi tiedoksi letkun ja tuon anturihärdellin varaosanumeroita?
Sama uusia keralla kumpikin ja edellinen omistaja on ilmeisesti taistellut saman ongelman kanssa, kun letkun lemmari on vaihdettu mutta silti vuotaa.
Moottorikoodihan on ACV.
Sama uusia keralla kumpikin ja edellinen omistaja on ilmeisesti taistellut saman ongelman kanssa, kun letkun lemmari on vaihdettu mutta silti vuotaa.
Moottorikoodihan on ACV.
Re: Transporter T4 VIP bussi
vanhanmalliset 225 boschit mullakin on T4:en keulalla xenoneilla varustettuna. tallilla varmaa 10 paria kyseisiä valoja ku ralliautossa on samanlaiset boschit ni pitää olla varalla.mfl wrote:keulalle nakkasin talvea odottamaan boschin 225:t niin näkee ajella mökille.
vw caravelle vm-93 ex 2,4 AAB nykyään D5252T
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
vw bora vm-04 1.4 BCA. akan kulkine
skoda octavia 1.9 tdi
vw golf III ryhmä-F ralliauto
Re: Transporter T4 VIP bussi
Kommentti tähän. Mulla on Mondeossa 225:t ja Passatissa Bilteman vastaavat. Boschin kuvio on parempi ja leveämpi. Molemmissa samanlainen 55W xenonsetti. Siitä olen samaa mieltä että hinta/laatusuhteeltaan tuo Bilteman lisäri on hyvä!kotka wrote:Ja minä suosittelen että hävität jollain aikavälillä nuo Boschit pois. Laitat tilalle Bilteman pyöreät lisärit ja xenonit niille. Niiden lisäreiden sisälle mahtuu koko xenonsetti, eli ballastimetkin. Saat valoa ja siistin asennuksen, kuten normi lisävalot konsanaan.
Passat -08 1,9PD variant
Re: Transporter T4 VIP bussi
Muutamalla työkaverilla on bilteman valot ja kovasti kehuvat, mutta ei nyt raaski alkaa osteleen
Juhannuksena kun ei ollut muuta tekemistä, niin kalvottelimpa aikani kuluksi laseja ja vielä olisi takalasi kalvottamatta. Vänkärin ovipahvin purin pois ja tuli kolvailtua katkonaisia piuhoja yhteen ja nyt keskuslukitus pelaa vänkärin ovesta kaikkiin muihin oviin paitsi kuskin oveen.
Juhannuksena kun ei ollut muuta tekemistä, niin kalvottelimpa aikani kuluksi laseja ja vielä olisi takalasi kalvottamatta. Vänkärin ovipahvin purin pois ja tuli kolvailtua katkonaisia piuhoja yhteen ja nyt keskuslukitus pelaa vänkärin ovesta kaikkiin muihin oviin paitsi kuskin oveen.
Re: Transporter T4 VIP bussi
Tämäkin etenee hitaasti mutta varmasti. Venttiilikopan tiiviste tuli uusittua, ilmanputsarilta turbolle menevä ilmaputki + tiiviste turbon päähän ja hapertuneita alipaineletkuja.
Lisäksi tuli vaihettua tuosta paisuntasäiliön vierestä vesiletkujen t-haara uuteen, kun ei tuo kuvanmukainen edellisen omistajan tekemä versio pitäny vettä yhtään. Kauhian kallis sijoitus, kun Pörhöltä sai uuden 5 eurolla
Takatilan lämmittimen moottorin purin osiin ja vaihdoin hiilet kun olivat loput. Vielä kasaus ja testaus alkaako pelaan
Lisäksi tuli vaihettua tuosta paisuntasäiliön vierestä vesiletkujen t-haara uuteen, kun ei tuo kuvanmukainen edellisen omistajan tekemä versio pitäny vettä yhtään. Kauhian kallis sijoitus, kun Pörhöltä sai uuden 5 eurolla
Takatilan lämmittimen moottorin purin osiin ja vaihdoin hiilet kun olivat loput. Vielä kasaus ja testaus alkaako pelaan
Re: Transporter T4 VIP bussi
Takatilan puhallin kasattu, testattu ja toimii! Hintaa korjaukselle kertyi 3.80 euroa motonetin hiilillä
Egr tuli tulpattua ja poistettua autosta kaikki tarrat paitsi takaoven ja lokasuojien VIP tekstit.
Tänään pitäisi saapua uusi keskuslukitussarja kaukosäätimien kanssa, joten siinä sitten seuraavaa projektia.
Egr tuli tulpattua ja poistettua autosta kaikki tarrat paitsi takaoven ja lokasuojien VIP tekstit.
Tänään pitäisi saapua uusi keskuslukitussarja kaukosäätimien kanssa, joten siinä sitten seuraavaa projektia.
Re: Transporter T4 VIP bussi
Keskuslukitussarja asennettu ja pelaa, mutta siinä samalla korjatusta takatilanpuhaltimesta tuli mykkä eli onnistunut asennus
Moottorille asti ei enää jostain syystä tule virtaa ja sulake on ehjä. Tutkaillaan ja korjataan kun jaksetaan.
Insinöörisedälle kävin autoa näyttämässä heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä ja sanomistahan siitä tuli... äärivalo takaa pimeänä, sammuttimen leima vanha ja takajarrut pelaa muttei tarpeeksi joten huomenna korjaamolle. Lisäksi piti käydä pientä keskustelua miksei persiissä ole satasen lätkää, mutta ei alkanut sitä vaatimaan koska koneelta katsottuna pykälät sen suhteen olivat epäselvät.
Siinä samalla konttorilla tuli pohjaa kateltua ja huomattua että pohja on aika hyvin öljytty. Kotona heti koneen alta pohjamuovit pois ja näyttäisi vähän siltä, että kampiakselin tiiviste on parhaat päivänsä nähnyt. Siitä lisää rojektia entisten lisäksi
Jakopään hilut on vaihdettu 30 000 km sitten, joten mitäpä raati sanoo riittäisikö se että tiivisteen vaihdossa nakkaa paikalleen vain uuden remmin?
Moottorille asti ei enää jostain syystä tule virtaa ja sulake on ehjä. Tutkaillaan ja korjataan kun jaksetaan.
Insinöörisedälle kävin autoa näyttämässä heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä ja sanomistahan siitä tuli... äärivalo takaa pimeänä, sammuttimen leima vanha ja takajarrut pelaa muttei tarpeeksi joten huomenna korjaamolle. Lisäksi piti käydä pientä keskustelua miksei persiissä ole satasen lätkää, mutta ei alkanut sitä vaatimaan koska koneelta katsottuna pykälät sen suhteen olivat epäselvät.
Siinä samalla konttorilla tuli pohjaa kateltua ja huomattua että pohja on aika hyvin öljytty. Kotona heti koneen alta pohjamuovit pois ja näyttäisi vähän siltä, että kampiakselin tiiviste on parhaat päivänsä nähnyt. Siitä lisää rojektia entisten lisäksi
Jakopään hilut on vaihdettu 30 000 km sitten, joten mitäpä raati sanoo riittäisikö se että tiivisteen vaihdossa nakkaa paikalleen vain uuden remmin?
Re: Transporter T4 VIP bussi
Monta sataa euroa köyhempänä ajoaikaa löytyy helmikuuhun 2017
Ensi viikolla takaisin korjaamolle missä laitetaan jakopäähän uudet hilut ja korjataan öljyvuoto. Kalliiksi tulee mutta niinhän se elämä tekee muutenkin
Ensi viikolla takaisin korjaamolle missä laitetaan jakopäähän uudet hilut ja korjataan öljyvuoto. Kalliiksi tulee mutta niinhän se elämä tekee muutenkin
Re: Transporter T4 VIP bussi
Portteri kävi korjaamolla. Eihän siellä tietenkään mikään stefa vuotanut vaan jakohihnan kiristimen kiinnitys oli saatu jotenkin paskottua ja ruikki öljyt kartanolle, mutta nyt on tiivis eikä huoltokaan kovin paljoa päälle 600 euron maksanut sis. täydellisen jakopään romujen laiton, stefan vaihdon + syöttöpumpun remmin ja ajoituksen.
Nyt oli sitten päättänyt tuo aikaisemmin kysymäni letku antaa periksi ja ruikku nesteet kadun varteen
Pörhöltä ei tietenkaan yhtä letkua olisi saanut vaan olisi pitänyt ostaa kerralla koko läjä ja hintaa olisi kertynyt vajaa 300 euroa. Keula kohti Biltemaa mistä sai taipuisaa vesiletkua 8 eurolla mikä oli kuin tehty tuon porsineen letkun tilalle ja nyt näyttäisi vedet pysyvän järjestelmässä
Nyt oli sitten päättänyt tuo aikaisemmin kysymäni letku antaa periksi ja ruikku nesteet kadun varteen
Pörhöltä ei tietenkaan yhtä letkua olisi saanut vaan olisi pitänyt ostaa kerralla koko läjä ja hintaa olisi kertynyt vajaa 300 euroa. Keula kohti Biltemaa mistä sai taipuisaa vesiletkua 8 eurolla mikä oli kuin tehty tuon porsineen letkun tilalle ja nyt näyttäisi vedet pysyvän järjestelmässä
Re: Transporter T4 VIP bussi
Tulipahan vaiheltua polttoainesuodatin ja uusi eberi. Nyt tuo eberi sitten lähtee aina käyntiin kun auton lyö tulille. Olin netistä lukevinani että pitäisi puskurin takaa löytyvälle ulkolämpötila-anturille tehdä jotain ettei lämmitin lähde itsestään päälle.
Olisiko jollakin antaa vinkkiä mistä päin keulaa tuo anturi löytyy ja mitä sille pitäisi tehdä?
Olisiko jollakin antaa vinkkiä mistä päin keulaa tuo anturi löytyy ja mitä sille pitäisi tehdä?
Re: Transporter T4 VIP bussi
Ulkolämpötila-anturi heivattu metikköön ja eberin ohjailu hoidetaan kellon kautta.
Tykkäsi ruikkia nesteitä pitkin kartanoa, joten vaihtoon meni kiertovesipumppu, nesteet, termostaatti, termostaattikotelo ja letkut. Jos nyt pysyisi nesteet kierrossa eikä kartanolla
Tykkäsi ruikkia nesteitä pitkin kartanoa, joten vaihtoon meni kiertovesipumppu, nesteet, termostaatti, termostaattikotelo ja letkut. Jos nyt pysyisi nesteet kierrossa eikä kartanolla
Re: Transporter T4 VIP bussi
Vieläkö tämä rojekti etenee?
-
- Posts: 1
- Joined: 4.10.2023 11:50
Re: Transporter T4 VIP bussi
Hei!
Onko sinulla tallessa bussimallin mittaristo tai kytkentäkaaviota t4 malliin?
Onko sinulla tallessa bussimallin mittaristo tai kytkentäkaaviota t4 malliin?