Kävi sellainen harvinainen vahinko että vasemmalta takaa irtosi iskarin alapää! Vaimentimen kiinnityspultti on kyllä edelleen lujaa kiinni tukivarressa mutta siinä on lisäksi kaikki osat jotka ovat yleensä vaimentimen alapäässä kiinteästi kiinni. Vaimentimen alapää rikkoi maata vasten raahautuessa myös jarruputken mutta ennenkaikkea rikkoutui myös yläpää pahasti. Tarkempi tarkastelu osoitti että yläpään kiinnityskohta onkin ruostunut pehmeäksi vaikkei ole päällepäin näkynyt.
Kysymys kuuluukin että onkohan tuollaista hitsattavaa osaa, kiinnityskorvake ja ympäröivää peltiä saatavilla valmiina jostain? Pelkkä korvakekin olisi iso apu.
Toinen vaihtoehto olisi että hitsaan itse paksusta pellistä korvakkeen ympäristön vahvaksi ja siihen peltiin uudet korvat vaikka lattaraudasta.
Mitähän mahtaa inssi sanoa kun vien konttorille?! Minkälaisia lienee pykälät tuollaisten paikkojen korjaamisesta tänäpäivänä?
Minkälaisia varotoimia olette harrastaneet portteria hitsatessa, mitä sähkövempeleitä/piuhoja kannattaa irroitella?