Rengasvalinnan vaikeutta...
Rengasvalinnan vaikeutta...
Olen hankkimassa uusia kesärenkaita kokoa 205/40 x17. Joten kysymys kuuluukin, että minkä merkkisillä renkailla porukka kurvailee? Täytyyhän sitä jo valmiiksi tiedustella, ettei tule sitä valinnan vaikeutta
Variant from meteoriitti-järvi
Dunlopit tuli tänään kesävalsseille. Talvella Nokiat. Jos kiinnostaa niin http://www.ajovalo.net/rengasfirmat.htm löytyy noita rengasmerkkejä.
voisihan sitä tietysti kyselläkin.
Kyllähän noita kauppiaita on riittävästi näilläkin seutuvilla, mutta minkä merkkisillä renkailla täällä noin niinkuin yleisesti ajellaan (foorumilla)
mielipiteitä...`?
Kyllähän noita kauppiaita on riittävästi näilläkin seutuvilla, mutta minkä merkkisillä renkailla täällä noin niinkuin yleisesti ajellaan (foorumilla)
mielipiteitä...`?
Last edited by vw golf on 23.4.2006 15:52, edited 1 time in total.
Variant from meteoriitti-järvi
Tilasin rengas-onlinesta jo viime syksynä Nokia NRVi:t, mutta en vielä laittanut alle jos vaikka vanhat Fuldat kuluttaisi ensin pois. Toimitusosoitteeksi sai näppärästi laitettua Marin vanhempien omakotitalon, kun siellä oli useammin joku kotona ja postin auto toi reilussa viikossa renkaat pihalle.
Mulla on reilun viikon ajan pyöriny alla Toyo Proxes T1-S renkaat ja toistaiseksi ei mitään ongelmaa ole esiintynyt, pientä totuttelua vaan vaatii ku ovat kovasti isommat kuin aikaisemmat. Varmaan ens syksynä vasta tietää että millaset sitte loppujenlopuksi ovat..
Btw, onko kellään kokemuksia ko.renkaista?
Btw, onko kellään kokemuksia ko.renkaista?
VW Golf IV Variant 1.6 '99 AKL
Laitoin juuri alle Toyon T1R:t (eli noista S:stä se uudempi malli) - ja voi kiesus että on hiljaiset renkaat, ja tukevat (oli hiukan eroa sivuvallissa verrattuna Contin SC2:n ja Bridgestonen Potenza S03:n mitkä olivat alla ennen noita).PeMa wrote:Mulla on reilun viikon ajan pyöriny alla Toyo Proxes T1-S renkaat ja toistaiseksi ei mitään ongelmaa ole esiintynyt, pientä totuttelua vaan vaatii ku ovat kovasti isommat kuin aikaisemmat. Varmaan ens syksynä vasta tietää että millaset sitte loppujenlopuksi ovat..
Btw, onko kellään kokemuksia ko.renkaista?
Hintaa Reifenversandista tilattuna kuluineen noin 340 euroa + ~40 euroa asennusta päälle suomessa. Kokona vakio 205/55/16"...
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
(Paskat Syncro Variant)
Vasta viikon verran alla pyöriny Continental Premium Contact 2 195/55R15. Ainakin emäntä on tykänny kovasti, hiljaiset ja vakaat renkaat.
V70 TDi -98
http://www.aurinkosahko.com
http://www.aurinkosahko.com
Kuulin tuossa viikolla, että myöskin Aurooran kummit olisivat pärjänneet joissain testeissä melko hyvin, elikkäs kolmen parhaan joukkoon sijoittunut. Good Year ja jokin toinen oli edellä... yllättävän halpoja sarjoja, mutta ei sitten henk. koht tietoa, miten asian kanssa on...
Variant from meteoriitti-järvi
Aurora = Hankookin halpamerkki.vw golf wrote:Kuulin tuossa viikolla, että myöskin Aurooran kummit olisivat pärjänneet joissain testeissä melko hyvin, elikkäs kolmen parhaan joukkoon sijoittunut.
Ottaen huomioon että Hankook on halpamerkki, niin mitä hittoa tuokin tarkoittaa...
*VW-2.8-V6-30V-4WD (lyhenteet kunniaan)*
(Paskat Syncro Variant)
(Paskat Syncro Variant)
Outi wrote:Mulla jäi uudet takarenkaat ostamatta vielä, kun Autokuvion miehet "ryösti" multa 160 euroa puolan vaihdosta, joka ei sitten auttanut mitään... Mutta Nymanilta mä ne renkaat vielä haen, jahka on varaa..
Vai että Autokuvion porukalla ei ollut "tietoa" asiasta... Joskushan näitä sattuu, kukahan mahtoi olla asentamassa???
vai oliko kyse kuitenkin " rikkinäisestä osasta"
Variant from meteoriitti-järvi
Auto hyytyi ½ km ennen liikettä.. Soitin Autokuvion setät hinaamaan auton sinne. Vaihtoivat "selvänä vikana" uuden puolan. Eipä siinä muuta, kun nokka kohti kotia, kun rengasrahat meni siihen.. Muuten hyvä, mutta auto hyytyi jälleen noin 65 km:n ajon jälkeen Ja nyt välillä meinaa käynnistyä huonommin, kuin vanhan puolan kans.vw golf wrote:Outi wrote:Mulla jäi uudet takarenkaat ostamatta vielä, kun Autokuvion miehet "ryösti" multa 160 euroa puolan vaihdosta, joka ei sitten auttanut mitään... Mutta Nymanilta mä ne renkaat vielä haen, jahka on varaa..
Vai että Autokuvion porukalla ei ollut "tietoa" asiasta... Joskushan näitä sattuu, kukahan mahtoi olla asentamassa???
vai oliko kyse kuitenkin " rikkinäisestä osasta"
Saakohan tuota vietyä takas/rahoja takas? Koska turhaanhan sen on vaihdettu. Eikä auto pelaa vieläkään pitkällä matkalla.
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Itsellä on auton alla nokian zetat koossa 205 / 55 r 16 kun sorateillä ei ole kannattavaa ajella matalilla renkailla... Mistäköhän saisi muuten halvalla 4 golffin moottorin alusmuovin kun routaheitto raateli vanhan aika heikolle hapelle...
Ps. nokia on mun mielestä paras muissa paitsi matkapuhelimissa...
Ps. nokia on mun mielestä paras muissa paitsi matkapuhelimissa...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
KUMHO ECSTA MX KU15 215/45-17 W 84.95EUR
Nexen N 3000 215/45-17 W 84.95EUR
Nankang NS-2 215/45 R17 91V XL TW 84,40 EUR
Mitähän noista alle laittais tai muita about samaa hintaluokkaa? Pitäs eteen uusia välittömästi, ja ei oo liikaa rahaa..
Nexen N 3000 215/45-17 W 84.95EUR
Nankang NS-2 215/45 R17 91V XL TW 84,40 EUR
Mitähän noista alle laittais tai muita about samaa hintaluokkaa? Pitäs eteen uusia välittömästi, ja ei oo liikaa rahaa..
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Federal SS-595 on edullisessa luokassa myös varsin kelpo vaihtoehto.
Noista Samin listaamista Nexeniä jonniverran kehutaan, Nankangista on kahta linja, puolesta ja vastaan, Kumho on ilmeisen uus tuttavuus ja tulevan kesän jälkeen siitä on paljon kokemuksia porukalla.
Noista Samin listaamista Nexeniä jonniverran kehutaan, Nankangista on kahta linja, puolesta ja vastaan, Kumho on ilmeisen uus tuttavuus ja tulevan kesän jälkeen siitä on paljon kokemuksia porukalla.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kumho on vanha tuttavuus jo useiden vuosien ajalta, kiitos paikallispajan.. Kokoluokkia on ollu 14"- 16", ja tyytyväinen oon ollu..Erityisesti viime kesänä Cordobassa alla olleisiin Kumhon Ecsta SPT KU-31 (koko 205/45 16)..Märkäpito tosi hyvä, suht hiljaset hintaan nähden eikä ainakaan siihen mennessä ollu pintaa hävinny, kun auto lähti vaihtoon..
Golfissa mikä tuli tilalle, olikin sitten Marangonin Zeta Lineat..On kyllä viimeset Marangonit..Harrastellaan pienimuotoisesti rata-ajoa, eli hupina jokunen kierros siviili/vetoautolla (Siis Golffilla) ja sit useampia radalle tarkoitetulla kärryllä..Tosiaan, se 6 kierrosta viimeeks, ja Marangonit oli aivan muruna, palasia lähti irti..Noista kiekoista 2 oli nopeaa, muut ajelua..Eipä ollu Kumhoilla tuota ongelmaa..Eikä kyllä kaverilla viimeeks Continental Sport Contacteillakaan, autona Cosworth Sierra..Tosin pyöritään taas hieman eri hintaluokassa..
Mutta Kumhon KU-31:stä siis ainakin positiivista kokemusta, suosittelen!
Golfissa mikä tuli tilalle, olikin sitten Marangonin Zeta Lineat..On kyllä viimeset Marangonit..Harrastellaan pienimuotoisesti rata-ajoa, eli hupina jokunen kierros siviili/vetoautolla (Siis Golffilla) ja sit useampia radalle tarkoitetulla kärryllä..Tosiaan, se 6 kierrosta viimeeks, ja Marangonit oli aivan muruna, palasia lähti irti..Noista kiekoista 2 oli nopeaa, muut ajelua..Eipä ollu Kumhoilla tuota ongelmaa..Eikä kyllä kaverilla viimeeks Continental Sport Contacteillakaan, autona Cosworth Sierra..Tosin pyöritään taas hieman eri hintaluokassa..
Mutta Kumhon KU-31:stä siis ainakin positiivista kokemusta, suosittelen!
Peugeot 406 2.1 SVDT -96- [Suzuki GSX 650 F -08-]
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
http://koyhatratarit.kuvat.fi/
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Mietittyäni oon myös kallistumassa ton nexenin puoleen, aika positiivista palautetta myös muilla foorumeilla. Rengas-onlinestakohan sais halvimmalla..?
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Pistin sinne postia, oli vastannu tänään ja sieltä kumit nyt sit tulee
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Täytyy tuota putiikkia kehua, Miko vastaili la-aamuna ja tänään aamulla, ma lähtee kumit tulemaan matkahuollon kyydillä. Nopeata toimintaaDJDH wrote: Soitappas MDComprexiin Dopille, etköhän saa hivenen halvemalla ja nopeammin kuin rengasonlineltä.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Tänään tuli käytyä liikkeessä pyöräyttämässä renkaat vanteille. Renkaissa kyllä lukee isolla syron, mutta on kuitenkin sama rengas kuin nexen. Itse asiassa kuvion reunassa lukee pienen pienellä nexen. Rengas on voimakkaasti kuvioitu ja nuolimainen, lähestulkoon samannäköinen kuin goodyearin eagle f1.
Ainakin 8" leveälle vanteelle 225 menee juuri ja juuri, vaneesuojaa ei ainakaan omassa mallissa ole. Nyt jos pääsisi valkkaamaan uudestaan, niin ottaisin 235 leveänä. Nyt tuo 225 ehkä jo vähän venyykin vanteelle. Kyllähän niillä hyvin pärjää, kunhan ottaa pysäköidessä, yms, huomioon vanteen reunan. Toinen vaihtoehto tietty olisi laittaa tuo 225 levyinen rengas 7,5" vanteelle. Omaan silmään saksan venytetty lookki ei pure. 40 profiililla oli vakio alustalla ihan mukava ajella. Toki kuopat ja poikittaiset töyssyt tuntuu kovempina kuin vakio donitseilla, mutta ei noita kyllä epämukaviksi voi sanoa. Li luokitus on 92, eli maksimikuorma renkaalle on 630kg. Nopeusluokka on Z, eli yli 240km/h. Tuon puolesta renkaat menee vaikka passattiinkin. Tänään sää rannikolla oli märkää ja n. 10 astetta lämmintä.
Vanhoihin halpisdonitseihin (Contin Mabor streetjet, 195/65R15) verattuna nuo nexenit/syronit on jopa hiljaisemmat. Ääntä on ehkä hivenen enemmän, mutta se on matalampaa. Moottoritielläkään ei rengasmelu ollut vielä häiritsevää, mitä nyt iv golf on hyvilläkin vakiokokoisilla kumeilla kohtuu äänekäs. Pitoa ei nyt juuri tultu kokeiltua, mutta sen verran mitä ehti, ei mutkittelu motarilla aiheutellut mitään ihmeellisiä. Auto meni sinne minne käänsi. Vakio alusta vaan niiaili tuttuun tyyliin. Mukulakivillä renkaat on tietysti kovemmat kuin vakiot ja töyssyt tuntuvat terävempinä. Paineiksi laitoin jokaiseen kulmaan 3,5bar aluksi. Katsoo nyt miten renkaat lähtevät toimimaan.
Odottelin että rengas vetelisi enemmän, mutta sitä ei kyllä ilmennyt kuin uraisesta risteyksestä kiihdytettäessä. Uraisilla pääteillä rengas oli helppo ja rauhallinen ajaa. Autoa ei tarvinnut juurikaan "ajaa", eli renkaat eivät ole mitkään uratutkat.
Tosin tässäkin melkein loppuun ajettu vakioalusta sai aikaan pientä keinumista ja epävakaisuutta.
Tuohon hintaan nuo renkaat ovat kyllä mielestäni todella hyvät. Loppukesästä sitten näkee miten nopeasti nuo lähtevät kulumaan ja millaiset ne sitten on heina-elokuun helteillä. Tämän päivän ajot nexeneillä eivät olleet kuin 100km, joten kokemukset on vielä hyvin vähäiset. Lisäilen sitten kokemuksia sitä mukaa kun niitä tulee.
Ainakin 8" leveälle vanteelle 225 menee juuri ja juuri, vaneesuojaa ei ainakaan omassa mallissa ole. Nyt jos pääsisi valkkaamaan uudestaan, niin ottaisin 235 leveänä. Nyt tuo 225 ehkä jo vähän venyykin vanteelle. Kyllähän niillä hyvin pärjää, kunhan ottaa pysäköidessä, yms, huomioon vanteen reunan. Toinen vaihtoehto tietty olisi laittaa tuo 225 levyinen rengas 7,5" vanteelle. Omaan silmään saksan venytetty lookki ei pure. 40 profiililla oli vakio alustalla ihan mukava ajella. Toki kuopat ja poikittaiset töyssyt tuntuu kovempina kuin vakio donitseilla, mutta ei noita kyllä epämukaviksi voi sanoa. Li luokitus on 92, eli maksimikuorma renkaalle on 630kg. Nopeusluokka on Z, eli yli 240km/h. Tuon puolesta renkaat menee vaikka passattiinkin. Tänään sää rannikolla oli märkää ja n. 10 astetta lämmintä.
Vanhoihin halpisdonitseihin (Contin Mabor streetjet, 195/65R15) verattuna nuo nexenit/syronit on jopa hiljaisemmat. Ääntä on ehkä hivenen enemmän, mutta se on matalampaa. Moottoritielläkään ei rengasmelu ollut vielä häiritsevää, mitä nyt iv golf on hyvilläkin vakiokokoisilla kumeilla kohtuu äänekäs. Pitoa ei nyt juuri tultu kokeiltua, mutta sen verran mitä ehti, ei mutkittelu motarilla aiheutellut mitään ihmeellisiä. Auto meni sinne minne käänsi. Vakio alusta vaan niiaili tuttuun tyyliin. Mukulakivillä renkaat on tietysti kovemmat kuin vakiot ja töyssyt tuntuvat terävempinä. Paineiksi laitoin jokaiseen kulmaan 3,5bar aluksi. Katsoo nyt miten renkaat lähtevät toimimaan.
Odottelin että rengas vetelisi enemmän, mutta sitä ei kyllä ilmennyt kuin uraisesta risteyksestä kiihdytettäessä. Uraisilla pääteillä rengas oli helppo ja rauhallinen ajaa. Autoa ei tarvinnut juurikaan "ajaa", eli renkaat eivät ole mitkään uratutkat.
Tosin tässäkin melkein loppuun ajettu vakioalusta sai aikaan pientä keinumista ja epävakaisuutta.
Tuohon hintaan nuo renkaat ovat kyllä mielestäni todella hyvät. Loppukesästä sitten näkee miten nopeasti nuo lähtevät kulumaan ja millaiset ne sitten on heina-elokuun helteillä. Tämän päivän ajot nexeneillä eivät olleet kuin 100km, joten kokemukset on vielä hyvin vähäiset. Lisäilen sitten kokemuksia sitä mukaa kun niitä tulee.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Katselen kesärenkaita koossa 195/45 16". Alla olis listattuna potentiaalisia vaihtoehtoja. Löytyykö kokemuksia? Nuo Fuldat tuntui jotenkin hyviltä, etenkin tuon TyreTest.com:n perusteella, mutta mitä netistä lueskelin, niin taitaapa jäädä. Kova vierintämelu kuulema ongelma. GoodYearit olisivat kuulema seokseltaan aika pehmeitä, joten kuluisivat nopsaan. Mulle tärkeitä ominaisuuksia ovat hiljaisuus, eivät alkais veteleen heti, kun vähänkin kuluvat. Pito etenkin sateella. Plussaa, jos kestävät toiseenkin kesään... Falkenin kumit vaikutti myös kiinnostavilta. Jos löydätte tuolta tuossa koossa ja suurin piirtein samassa hintahaarukassa tuttuja ja hyväksi todettuja tapauksia, niin vinkkiä.
Falken Ziex ZE 512 72,80kpl
Hankook Ventus Prime K105 75,40kpl
Toyo PROXES T1-R[/url] 78,30kpl
Yokohama A539 79,50kpl
Fulda CARAT EXELERO 82,90kpl
Goodyear EAGLE F1 GS-D3 85,30kpl
Pirelli ZERO NERO 85,70kpl
Yokohama s.drive 87.80kpl
Rengas-onlinesta ajattelin tilata. Linkki. Sieltä kyseinen koko hakukenttiin ja selailemaan mikäli kiinnostaa katsella tarkemmin. Suoria linkkejä ei saanut toimimaan.
Falken Ziex ZE 512 72,80kpl
Hankook Ventus Prime K105 75,40kpl
Toyo PROXES T1-R[/url] 78,30kpl
Yokohama A539 79,50kpl
Fulda CARAT EXELERO 82,90kpl
Goodyear EAGLE F1 GS-D3 85,30kpl
Pirelli ZERO NERO 85,70kpl
Yokohama s.drive 87.80kpl
Rengas-onlinesta ajattelin tilata. Linkki. Sieltä kyseinen koko hakukenttiin ja selailemaan mikäli kiinnostaa katsella tarkemmin. Suoria linkkejä ei saanut toimimaan.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Itte voin suositella tota Goodyearin F1:stä.
Eivät mielestäni kuluneet mitenkään erityisen nopeaa ja pito oli hyvä, etenkin sateella.
Pidon rajat olivat loivat joten rengas ei yllättänyt käytöksellään.
Kuluneena ehkä aavistuksen kova ääninen.
Jos vain tota F1:stä sais 215/35R17 koossa niin sellaaset olis alla.
Eivät mielestäni kuluneet mitenkään erityisen nopeaa ja pito oli hyvä, etenkin sateella.
Pidon rajat olivat loivat joten rengas ei yllättänyt käytöksellään.
Kuluneena ehkä aavistuksen kova ääninen.
Jos vain tota F1:stä sais 215/35R17 koossa niin sellaaset olis alla.
Tuo pehmeä seos/nopea kuluminen saattaa olla vähän kyseenalaista tietoa, koska tiedon alkulähteellä moisia kului kuulema kolme paria kesässä vetävältä akselilta... Tosin kolme meni vaihdelaatikoita ja ahtimiakin, joten asioilla voitaneen epäillä jotain syy-yhteyttäUolevi wrote:Itte voin suositella tota Goodyearin F1:stä.
Eivät mielestäni kuluneet mitenkään erityisen nopeaa ja pito oli hyvä, etenkin sateella.
Pidon rajat olivat loivat joten rengas ei yllättänyt käytöksellään.
Kuluneena ehkä aavistuksen kova ääninen.
Jos vain tota F1:stä sais 215/35R17 koossa niin sellaaset olis alla.
Kyllä jos saat tohon hintaan Goodyear Eagle F1:stä, niin ei kannata kahta kertaa miettiä.. ite en ainakaan miettis.. on nimittäin sitten Todella hyvä rengas, varsinkin jos ajotyyli on vähänkin urheilullinen.. ..saatikka jos meinaat käydä ratapäivillä ajelemassa.. renkaiden threadwear luku on melko alhainen (200) eli kumiseos on melko pehmeä, (vrt. toyon semislicsissä on 100 ja useissa ns. tavallisemmissa matalprofiilirenkaissa bout 270-300+), kuluu ehkä vähän nopeammin kun kovempi rengas, mutta pito-ominaisuudet on Loistavat varsinkin märällä niinkuin jo Uolevi kertoili..
itelle makso 205/45/16 kummit karvan päälle 600e alla laitettuna.. Eaglet nimenomaan..
itelle makso 205/45/16 kummit karvan päälle 600e alla laitettuna.. Eaglet nimenomaan..
Octavia 2,0TDI Combi -06
Kaverilla on takatuupparissa eturenkaina Toyot, ja kehuu että kyllä keula pitää mukavasti ja on hyvät kumit.samael wrote:Jaa jotta radalle
Jos ottais kuitenkin nuo Toyo:t, niin saattais vaikka sutia lähteä vesisateella 55Kw voimin
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Toyo:issa olis se hyvä puoli, että niissä on tuo vannetta suojaava ripa. Vaimon autoilua ja omia hermoja ajatellen olis aika ehdoton juttu. Onkohan ne äänekkäät, kun seos on huomattavasti kovempi kuin Eagle F1:ssä, joita on kehuttu hiljaisiksi? Noiden F1:n suhteen tuli ilmi sellainen juttu, että tuo viimeisin GS-D3 malli on seokseltaa vähän kovempi kuin aikaisempi GS-D2, eli se kuluu hitaammin. Melkein tekisi mieli nuo GoodYearit tilata, mutta ajattelin kiillottaa vanteiden huulet tässä ilmojen lämmetessä, joten ne rivat olis kyllä helkkarin iso plussa.
- Ari-Matti Aho
- Mr. VCF
- Posts: 3092
- Joined: 11.11.2003 0:19
- Location: Kouvola
- Contact:
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava